Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe - Interpretacja - null

ShutterStock
Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe - Interpretacja - 0113-KDIPT2-3.4011.15.2025.2.PR

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

8 stycznia 2025 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełnił go Pan w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 24 lutego 2025 r.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Jest Pan uczestnikiem e-sportowych wyścigów kolarskich organizowanych przez platformy … (siedziba: Zjednoczone Emiraty Arabskie) oraz … (siedziba: USA).

W ramach tych wyścigów, które odbywają się poprzez połączenie z platformą internetową, korzysta Pan z roweru na trenażerze w warunkach domowych. Za udział i osiągnięte wyniki otrzymuje Pan nagrody pieniężne w walucie obcej, przelewane na Pana konto bankowe. Organizatorzy nie pobierają żadnych zaliczek na podatek dochodowy, a regulamin platform przewiduje, że nagrody mogą podlegać opodatkowaniu zgodnie z przepisami kraju zamieszkania uczestnika.

Nagrody te często przekraczają jednorazowo kwotę 2 000 PLN.

Uzupełnienie

Czy ma Pan miejsce zamieszkania dla celów podatkowych na terytorium Polski i podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu?

Odpowiedź: Tak.

Czy udział i otrzymanie wygranej w wyścigach, o których mowa we wniosku następowało w ramach prowadzonej przez Pana działalności gospodarczej i miało z nią związek?

Odpowiedź: Nie.

Czy w związku z Pana udziałem w wyścigach e-sportowych łączy Pana zawarta z organizatorem umowa? Jeśli tak, to proszę wyjaśnić jaka to umowa, według prawa jakiego państwa jest zawarta i w jaki sposób reguluje kwestie wypłaty Pana nagród?

Odpowiedź: Nie zawierał Pan żadnej umowy. Istnieje ogólny regulamin wyścigów i zasady przyznawania nagród.

W jakim państwie ma siedzibę podmiot organizujący kolarskie wyścigi e-sportowe?

Odpowiedź: Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Czy regulamin platformy, o którym mowa we wniosku wskazuje organizatora wyścigów, określa kto może być uczestnikiem wyścigów, sposób wyłaniania zwycięzców, nagrody i zasady ich przyznawania/wydania, reguły konkurencji? Czy też może kwestie te są określone w innym dokumencie – jakim?

Odpowiedź: Wszystkie zasady i wymienione kwestie są zawarte w dwóch regulaminach.

Uczestnikiem wyścigu może być każda osoba. Zwycięzców wyłania się na podstawie momentu przekroczenia mety wyścigu lub segmentu na premiach. Nagrody są przyznawane według przydzielonej kategorii i osiągniętego miejsca w wynikach.

Czy zgodnie z regulaminem (lub innym dokumentem) kolarskie wyścigi e-sportowe zawierają elementy rywalizacji i współzawodnictwa prowadzące do wyłonienia zwycięzców, czy nagrody otrzymują tylko wyłonieni zwycięzcy wyścigów kolarskich?

Odpowiedź: Wyścigi kolarskie e-sportowe zawierają elementy rywalizacji i współzawodnictwa prowadzące do wyłonienia zwycięzców. Nagrody otrzymują tylko osoby, które zajęły miejsca objęte nagrodami pieniężnymi. Jest to określone w załączonym regulaminie.

Pytanie

Czy nagrody pieniężne uzyskiwane w e-sportowych wyścigach kolarskich są traktowane jako przychody z innych źródeł zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 9 oraz art. 20 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Ustawa o PIT), czy też podlegają opodatkowaniu w formie zryczałtowanego podatku od nagród (10%) zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 Ustawy o PIT?

Pana stanowisko w sprawie

Kwalifikacja nagród pieniężnych:

Zgodnie z art. 13 pkt 2 Ustawy o PIT, przychody z uprawiania sportu są traktowane jako przychody z działalności wykonywanej osobiście.

Jednak w przypadku nagród pieniężnych uzyskanych w wyniku konkursów sportowych (tj. wyścigów e-sportowych), brak możliwości zakwalifikowania ich jako przychodów z działalności wykonywanej osobiście powoduje, że powinny one być uznane za przychody z innych źródeł, zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 9 i art. 20 Ustawy o PIT.

Opodatkowanie nagród zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 Ustawy o PIT:

Przepis ten wskazuje na możliwość zryczałtowanego opodatkowania nagród w wysokości 10% ich wartości, jeśli nagrody te przekraczają jednorazowo kwotę 2 000 PLN. W przypadku nagród poniżej tej kwoty możliwe jest skorzystanie ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy o PIT.

Nagrody uzyskane na platformach … i …, które organizują wirtualnie konkursy poza obszarem UE i EOG, również mogą podlegać opodatkowaniu według ww. zasad. Uwzględniając fakt, iż ja będący uczestnikiem ścigam się na trenażerze na terenie Polski.

Zwolnienie od podatku:

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy o PIT, wolne od podatku dochodowego są nagrody, których wartość jednorazowo nie przekracza 2 000 PLN. Wartość nagrody uzyskanej w walucie obcej powinna zostać przeliczona na PLN według kursu średniego NBP z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego otrzymanie nagrody.

Własne stanowisko:

Uważa Pan, że nagrody uzyskane w e-sportowych wyścigach kolarskich powinny być opodatkowane według następujących zasad:

Jeśli wartość nagrody przekracza 2 000 PLN, powinna ona podlegać zryczałtowanemu opodatkowaniu w wysokości 10% wartości nagrody, zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 Ustawy o PIT. Nagrody o wartości do 2 000 PLN powinny korzystać ze zwolnienia podatkowego, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy o PIT.

W przypadku nagród przekraczających 2 000 PLN, cała kwota powinna zostać objęta ryczałtowym podatkiem w wysokości 10% i odpowiednio uwzględniona w dokumentacji podatkowej.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163):

Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

W myśl art. 4a ww. ustawy:

Przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

Podstawową zasadą obowiązującą w przepisach ustawy o podatku dochodowym od osób jest zasada powszechności opodatkowania, która wyrażona została w art. 9 ust. 1 tej ustawy.

Zgodnie z jego treścią:

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy:

Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

W myśl art. 10 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy źródłem przychodów jest działalność wykonywana osobiście.

Zgodnie z art. 13 pkt 2 ustawy:

Za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się przychody z osobiście wykonywanej działalności artystycznej, literackiej, naukowej, trenerskiej, oświatowej i publicystycznej, w tym z tytułu udziału w konkursach z dziedziny nauki, kultury i sztuki oraz dziennikarstwa, przychody z tytułu udziału w badaniach i eksperymentach prowadzonych przez podmioty tworzące system szkolnictwa wyższego i nauki, jak również przychody z uprawiania sportu, stypendia sportowe przyznawane na podstawie odrębnych przepisów oraz przychody sędziów z tytułu prowadzenia zawodów sportowych.

Jak zauważył Naczelny Sąd Administracyjny w uzasadnieniu uchwały z 22 czerwca 2015 r., sygn. akt II FPS 1/15:

„(…) ustawodawca określił ten strumień przychodów jako przychód z uprawiania sportu, a nie jako przychód sportowca. Powiązał zatem opis przychodów z działaniem, z jakiego on wynika, a nie z cechą osoby (podatnika), który przychód osiąga”.

Wobec powyższego przychody z uprawiania sportu, łącznie z przychodami z tytułu wygranych (nagród za zajęcie premiowanych miejsc) w turniejach sportowych, w wyścigach esportowych, zalicza się do przychodów z art. 13 pkt 2 ustawy PIT.

Z opisu stanu faktycznego wynika, że jest Pan uczestnikiem e-sportowych wyścigów kolarskich. W ramach tych wyścigów, które odbywają się poprzez połączenie z platformą internetową, korzysta Pan z roweru na trenażerze w warunkach domowych. Za udział i osiągnięte wyniki otrzymuje Pan nagrody pieniężne w walucie obcej, przelewane na Pana konto bankowe. Organizatorzy nie pobierają żadnych zaliczek na podatek dochodowy, a regulamin platform przewiduje, że nagrody mogą podlegać opodatkowaniu zgodnie z przepisami kraju zamieszkania uczestnika. Nagrody te często przekraczają jednorazowo kwotę 2 000 PLN. Nie zawierał Pan żadnej umowy. Istnieje ogólny regulamin wyścigów i zasady przyznawania nagród. W uzupełnieniu wniosku, wskazał Pan, że podmiot organizujący kolarskie wyścigi e-sportowe ma siedzibę w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Wszystkie zasady i wymienione kwestie są zawarte w dwóch regulaminach. Uczestnikiem wyścigu może być każda osoba. Zwycięzców wyłania się na podstawie momentu przekroczenia mety wyścigu lub segmentu na premiach. Nagrody są przyznawane według przydzielonej kategorii i osiągniętego miejsca w wynikach. Wyścigi kolarskie e-sportowe zawierają elementy rywalizacji i współzawodnictwa prowadzące do wyłonienia zwycięzców. Nagrody otrzymują tylko osoby, które zajęły miejsca objęte nagrodami pieniężnymi. Jest to określone w załączonym regulaminie.

Z opisu sprawy wynika, więc że siedziba podmiotu organizującego, wskazanych przez Pana, wyścigów znajduje się w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Mając zatem na uwadze, że wyścigi są organizowane na terytorium tego państwa, to miejscem uzyskania wygranych ze wskazanej we wniosku rywalizacji są Zjednoczone Emiraty Arabskie. Do opodatkowania wygranych w wyścigach e-sportowych zastosowanie znajduje więc Umowa między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Zjednoczonych Emiratów Arabskich w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku, sporządzona w Abu Zabi dnia 31 stycznia 1993 r. (Dz. U. z 1994 r. Nr 81 poz. 373 ze zm.; dalej: umowa polsko-arabska).

Na podstawie art. 18 ust. 1-3 tej umowy:

Bez względu na postanowienia artykułów 14 i 15 dochód uzyskany przez osobę mającą miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie z tytułu działalności artystycznej, na przykład artysty scenicznego, filmowego, radiowego lub telewizyjnego, jak też muzyka lub sportowca, z osobiście wykonywanej w tym charakterze działalności w drugim Umawiającym się Państwie, może być opodatkowany w tym drugim Państwie (ust. 1).

Jeżeli dochód mający związek z osobiście wykonywaną działalnością takiego artysty lub sportowca nie przypada temu artyście lub sportowcowi, lecz innej osobie, dochód taki - bez względu na postanowienia artykułów 7, 14 i 15 - może być opodatkowany w tym Umawiającym się Państwie, w którym działalność tego artysty lub sportowca jest wykonywana (ust. 2).

Dochód osiągnięty z takiej działalności wykonywanej w ramach umowy lub porozumienia o współpracy kulturalnej zawartego między Umawiającymi się Państwami będzie wzajemnie zwalniany z opodatkowania, jeżeli działalność ta jest finansowania przez Rząd Umawiającego się Państwa i nie jest prowadzona w celu zarobkowym (ust. 3).

Zgodnie z Komentarzem do art. 17 Konwencji Modelowej OECD, chociaż nie ma dokładnej definicji określenia „sportowiec”, nie jest ono ograniczone tylko do uczestników tradycyjnych pokazów sportowych, jak biegi, skoki, pływanie. Obejmuje ono także graczy w golfa, dżokejów, piłkarzy, graczy w krykieta, tenisistów oraz rajdowców samochodowych.

Przepis art. 17 ww. Umowy ma również zastosowanie do dochodu z innej działalności, która uważana jest powszechnie za rozrywkową, jak bilard, snooker, brydż i szachy. (…).

Ustęp 1 ma zastosowanie do dochodu osiąganego, pośrednio lub bezpośrednio z występów, przez indywidualnego artystę lub sportowca. (…).

Oprócz powyższych przykładów istnieje pewna liczba przypadków, w których trudno jest ustalić, czy konkretna część dochodu jest osiągnięta przez osoby z jej osobistej działalności jako artysty lub sportowca. Przy rozstrzyganiu takich sytuacji może być użyteczna następująca zasada: – powołanie się na „artystę lub sportowca” obejmuje każdą osobę, która występuje w tym charakterze nawet w pojedynczym przypadku. Tak więc, art. 17 może mieć zastosowanie do amatora, który wygrywa pieniężną nagrodę sportową, lub osoby, która nie jest aktorem, ale uzyskuje honorarium za jedyne pokazanie się w filmie lub w telewizyjnej reklamie handlowej.

W dniu 22 czerwca 2015 r. podjęta została uchwała 7 sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego o sygn. akt II FPS 1/15, w której wskazano, że zgodnie z art. 17 ust. 1 Modelu konwencji w sprawie opodatkowania dochodu i majątku, przyjętego przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju bez względu na postanowienia art. 7 i art. 15, dochód osoby mającej miejsce zamieszkania w umawiającym się państwie, uzyskany z tytułu działalności artystycznej, na przykład artysty scenicznego, filmowego, radiowego lub telewizyjnego, jak muzyka lub sportowca, osobiście wykonywanej w drugim umawiającym się państwie, może być opodatkowany w tym drugim państwie. Przepis ten dotyczy wszelkich dochodów, jakie osoba będąca sportowcem osiąga z wykonywanej osobiście działalności, przy czym działalność ta musi być wykonywana w roli sportowca (por. K.Tetlak, Opodatkowanie dochodów sportowców biorących udział w międzynarodowych imprezach sportowych, Warszawa 2012, s. 63). Tytuły prawne, z jakich sportowcy mogą uzyskiwać przychody są różne w różnych państwach. Mogą to być zarówno umowy o pracę (por. wyrok Trybunału Sprawiedliwości z dnia 15 grudnia 1995 r., C-415/93 Union Royale Belge de Sociétés de Football Association i inni przeciwko Jeanowi-Marcowi Bosmanowi, ECR I-4912), umowy cywilnoprawne, w tym także zawierane w ramach działalności gospodarczej (przykładowo w Austrii, por. W. Cajsel, Prawne aspekty zatrudniania sportowców w Polsce a prawo Unii Europejskiej (w:) Unia Europejska a sport. Implikacje członkostwa w Unii Europejskiej dla polskiego sportu, red. J. Foks, Warszawa 2006, s.80-81). W Modelu (na którym wzorowana jest większość umów o unikaniu podwójnego opodatkowania zawartych przez Polskę) określono zakres podmiotowo-przedmiotowy opodatkowania poprzez odwołanie się do działalności podatnika jako sportowca, niezależnie od formy tej jego aktywności i jego profesjonalizmu. Decydujące znaczenie ma w tym przypadku stwierdzenie, że dochód osiągnął sportowiec, działający w tym charakterze. W przepisach krajowych kryterium zaliczenia przychodu stanowi natomiast jego osiągnięcie z uprawiania sportu (decydujące jest kryterium przedmiotowe).

Biorąc powyższe pod uwagę, dochód uzyskany przez osobę mającą miejsce zamieszkania w Polsce z tytułu udziału w wyścigach e-sportowych organizowanych przez podmiot z siedzibą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich podlega opodatkowaniu zarówno w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, jak i w Polsce.

Jednocześnie w celu zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu tego dochodu w Polsce należy zastosować metodę unikania podwójnego opodatkowania (metodę odliczenia proporcjonalnego) określoną w art. 24 ust. 1 lit. a umowy polsko-arabskiej.

Zgodnie z brzmieniem tego przepisu:

W przypadku Polski podwójnego opodatkowania unika się w następujący sposób:

Jeżeli osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Polsce osiąga dochód, który zgodnie z postanowieniami niniejszej Umowy może być opodatkowany w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, wówczas Polska zezwoli na odliczenie od podatku od dochodu tej osoby kwoty równej podatkowi zapłaconemu w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Jednakże takie odliczenie nie może przekroczyć tej części podatku obliczonego przed dokonaniem odliczenia, która przypada na dochód lub zyski majątkowe osiągnięte w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych dochody uzyskane z wygranych w zawodach organizowanych przez podmiot z siedzibą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich podlegają opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 27 ust. 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z tym przepisem:

Jeżeli podatnik, o którym mowa w art. 3 ust. 1, osiąga również dochody z tytułu działalności wykonywanej poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub ze źródeł przychodów znajdujących się poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania nie stanowi o zastosowaniu metody określonej w ust. 8, lub z państwem, w którym dochody są osiągane, Rzeczpospolita Polska nie zawarła umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, dochody te łączy się z dochodami ze źródeł przychodów położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W tym przypadku od podatku obliczonego od łącznej sumy dochodów odlicza się kwotę równą podatkowi dochodowemu zapłaconemu w obcym państwie. Odliczenie to nie może jednak przekroczyć tej części podatku obliczonego przed dokonaniem odliczenia, która proporcjonalnie przypada na dochód uzyskany w państwie obcym.

W świetle ww. przepisów umowy polsko-arabskiej, uzyskane przez Pana wygrane w wyścigach e-sportowych organizowanych przez podmiot z siedzibą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich mogą podlegać opodatkowaniu zarówno w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, jak i w Polsce.

Na tle ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych Pana przychód z tytułu wygranych w wyścigach e-sportowych należy uznać za uzyskany z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, tj. za przychód z uprawiania sportu.

Pana wątpliwości dotyczą możliwości zastosowania art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego - w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

Z literalnego brzmienia tego przepisu wynika, że ma on zastosowanie wyłącznie do nagród uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

W opisanej sytuacji, bez znaczenia pozostaje okoliczność, że w trakcie wyścigów znajduje się Pan w Polsce. Jak wyjaśniliśmy powyżej miejscem uzyskania wygranych są Zjednoczone Emiraty Arabskie, gdzie znajdowała się siedziba podmiotu organizującego wyścigi e-sportowe. Kraj ten nie jest państwem członkowskim Unii Europejskiej, jak również nie należy do Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Oznacza to, że do uzyskanych przez Pana wygranych nie może mieć zastosowania art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy i nie podlegają one opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym. Uzyskany przez Pana przychód nie podlega zwolnieniu.

W konsekwencji wskazane we wniosku wygrane podlegają opodatkowaniu na podstawie art. 27 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z tym przepisem, podatek dochodowy, z zastrzeżeniem art. 29-30f, pobiera się od podstawy jego obliczenia według następującej skali podatkowej:

Podstawa obliczenia podatku w złotych

Podatek wynosi

Ponad

do

120 000

12% minus kwota zmniejszająca podatek 3 600 zł

120 000

10 800 zł + 32% nadwyżki ponad 120 000 zł

W konsekwencji, wygrane uzyskane z wyścigów  e-sportowych organizowanych przez podmiot z siedzibą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich podlegają opodatkowaniu odpowiednio według stawki 12% lub 32%, w zależności od wysokości uzyskanych dochodów.

Z uwagi na brak zapłaty podatku w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, nie ma Pan możliwości odliczenia podatku zagranicznego. Nie został on bowiem przez Pana zapłacony.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, które Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2025 r. poz. 111). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pan do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.