
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe w części dotyczącej zastosowania zwolnienia wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 129 i pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz prawidłowe w pozostałej części.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
2 grudnia 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 29 listopada 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy obowiązków płatnika w związku z opłaceniem pracownikom świadczeń zdrowotnych ze środków unijnych. Uzupełnili go Państwo pismem z 20 stycznia 2025 r. (wpływ 22 stycznia 2025 r.) oraz – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 14 lutego 2025 r. (wpływ 14 lutego 2025 r.). Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Przystąpili Państwo do projektu „(…)”, współfinansowanego z (…) w ramach programu (…), priorytetu (…), działania (…).
W ramach projektu planowany jest zakup dla 200 pracowników urzędu, zatrudnionych na umowę o pracę:
1)karnetów na basen (na okres 1 roku w kwocie po (…) zł miesięcznie na osobę);
2)usług rehabilitacyjnych (na okres 1 roku i 8 miesięcy w kwocie (…) zł na osobę, płatne po wykonaniu usługi wybranemu podmiotowi);
3)kart medycznych (abonamentów medycznych na okres 1 roku w kwocie po (…) zł miesięcznie).
Każde świadczenie jest przyznane pracownikowi w jednakowej kwocie i finansowane z przyznanych środków (…). Do żadnego świadczenia pracownik nic nie dopłaca.
Uzupełnienie zdarzenia przyszłego
W odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej poinformowali Państwo, że pracownicy nie ponoszą żadnych kosztów związanych z korzystaniem ze świadczeń objętych Programem „(…)”. Świadczenia te nie mają dla pracowników charakteru rekompensacyjnego, są ponoszone bezpośrednio przez Państwa.
Głównym celem projektu jest wydłużenie aktywności zawodowej zatrudnionych pracowników, zadbanie o ich dobrostan psychofizyczny w celu zminimalizowania ewentualnych zwolnień oraz poprawa jakości pracy. Zaproponowane formy wparcia wykraczają poza wsparcie obowiązkowe pracodawcy i są realizowane również w interesie pracodawcy, gdyż poprawa stanu zdrowia pracowników i komfort ich pracy przekłada się bezpośrednio na frekwencję w pracy oraz osiągane wyniki. Projekt powstał w oparciu o analizę potrzeb i oczekiwań pracowników oraz ich staż pracy. Pracownicy w przeprowadzonej na potrzeby projektu ankiecie wskazywali na problemy z kręgosłupem, krążeniem poprzez m.in. wymuszoną pozycję i pracę siedzącą, co powoduje bóle karku, głowy, kłopoty z krążeniem, przeciążanie mięśni i stawów, ale też zmęczenie, apatię, bezsenność, wypalenie zawodowe.
Realizacja usług zlecona została podmiotom zewnętrznym, specjalistom. Za te usługi otrzymują Państwo faktury. Pracownicy nie przedkładają faktur, nie ponoszą kosztów tych usług ani bezpośrednio ani pośrednio. Opisane świadczenia stanowią pomoc udzieloną w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Pytanie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku z 14 lutego 2025 r.)
Czy jako płatnik mają Państwo obowiązek naliczenia i potrącenia z wynagrodzenia pracowników korzystających ze świadczeń w ramach opisanego projektu podatku dochodowego od osób fizycznych?
Państwa stanowisko w sprawie
W pierwotnie złożonym wniosku wskazali Państwo, że świadczenia zakupione dla pracowników w formie: karnetów na basen, usług rehabilitacyjnych oraz abonamentów medycznych podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
Następnie, pismem z 20 lutego 2025 r. zmienili Państwo swoje stanowisko uznając, że świadczenia zakupione dla pracowników w formie: karnetów na basen, usług rehabilitacyjnych oraz abonamentów medycznych nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Świadczenia te są finansowane ze środków, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 129 (dotacja celowa z budżetu państwa) oraz art. 21 ust. 1 pkt 137 (…) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Podstawę zwolnienia tych świadczeń z podatku dochodowego od osób fizycznych upatrują Państwo w art. 21 ust. 1 pkt 129 przywołanej ustawy, który stanowi, że wolne od podatku dochodowego są dotacje, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz w art. 21 ust. 1 pkt 137 ww. ustawy, który zwalnia z podatku dochodowego środki otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 5 lit. b ustawy o finansach publicznych (środki otrzymane w ramach programów, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1638/2006 z dnia 24 października 2006 r., określającym przepisy ogólne w sprawie ustanowienia Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa (Dz.Urz. UE L 310 z 09.11.2006, str. 1)). (…), który jest źródłem finansowania projektu „(…)” został wymieniony w ww. rozporządzeniu, stąd środki otrzymane przez uczestnika projektu w ramach tego (…) nie powinny być – Państwa zdaniem – opodatkowane podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
Ponadto w uzupełnieniu wniosku z 14 lutego 2025 r. doprecyzowali Państwo swoje stanowisko wskazując, że przystąpili Państwo do współfinansowanego ze środków (…) projektu „(…)”, szczegółowo opisanego we wniosku z 29 listopada 2024 r.
Na podstawie art. 32 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jako płatnik są Państwo obowiązani obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują wypłacane przez Państwa przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy i z zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego.
Stosownie jednak do art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolna od podatku dochodowego jest wartość otrzymanych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych oraz wartość świadczeń rzeczowych (w naturze) finansowanych lub współfinansowanych ze środków budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, ze środków agencji rządowych, agencji wykonawczych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych, w ramach rządowych programów.
Na podstawie powołanego wyżej przepisu wolne od podatku dochodowego są dochody otrzymane przez podatnika, o ile dochody te spełniają łącznie następujące przesłanki:
1)podatnik otrzymał nieodpłatne świadczenie, świadczenie częściowo odpłatne lub świadczenie rzeczowe (w naturze),
2)świadczenie to jest finansowane lub współfinansowane ze środków budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, ze środków agencji rządowych, agencji wykonawczych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych,
3)świadczenie zostało przekazane w ramach rządowych programów.
Dodatkowo zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 129 oraz pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego są środki otrzymane w ramach dotacji z budżetu państwa oraz stanowiące pomoc finansową ze środków Unii Europejskiej w ramach m.in. programów realizowanych w ramach (…).
Wobec powyższego – Państwa zdaniem – nie mają Państwo obowiązku naliczenia i potrącenia z wynagrodzeń pracowników korzystających ze świadczeń w ramach ww. projektu podatku dochodowego od osób fizycznych, gdyż są realizowane ze środków, które na podstawie przepisów szczególnych korzystają ze zwolnienia przedmiotowego.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest w części prawidłowe i w części nieprawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z przepisem art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163):
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
Katalog źródeł przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych zawiera art. 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Stosownie do art. 10 ust. 1 pkt 1 tej ustawy:
Źródłami przychodów są: stosunek służbowy, stosunek pracy, w tym spółdzielczy stosunek pracy, członkostwo w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się produkcją rolną, praca nakładcza, emerytura lub renta.
W myśl art. 11 ust. 1 ww. ustawy:
Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
Za przychody, należy zatem uznać każdą formę przysporzenia majątkowego, zarówno formę pieniężną, jak i niepieniężną, w tym nieodpłatne świadczenia otrzymane przez podatnika. Dla celów podatkowych nieodpłatne świadczenie obejmuje każde działanie lub zaniechanie na rzecz innej osoby oraz wszystkie zjawiska gospodarcze i zdarzenia prawne, których następstwem jest uzyskanie korzyści kosztem innego podmiotu lub te wszystkie zdarzenia prawne i zdarzenia gospodarcze w działalności osób, których skutkiem jest nieodpłatne – to jest niezwiązane z kosztami lub inną formą ekwiwalentu – przysporzenie majątku innej osobie, mające konkretny wymiar finansowy.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.
Przy czym, zgodnie z art. 12 ust. 4 ww. ustawy:
Za pracownika w rozumieniu ustawy uważa się osobę pozostającą w stosunku służbowym, stosunku pracy, stosunku pracy nakładczej lub spółdzielczym stosunku pracy.
Na podmiotach dokonujących świadczeń z powyższego tytułu (pracodawcach) ciążą natomiast obowiązki płatnika, wynikające z art. 32 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z którym:
Zakłady pracy będące osobami fizycznymi, osobami prawnymi oraz jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, z pracy nakładczej lub ze spółdzielczego stosunku pracy, z zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego wypłacanych przez zakłady pracy lub z tytułu udziału w nadwyżce bilansowej wypłacanej w spółdzielniach pracy.
Z cytowanych powyżej przepisów wynika, że do przychodów ze stosunku pracy zalicza się każde świadczenie, które pracownik otrzymał w związku z faktem pozostawania w stosunku pracy z pracodawcą. Użyty w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zwrot „w szczególności” oznacza, że wymieniane kategorie przychodów stanowią katalog otwarty. Przychodem ze stosunku pracy i stosunków pokrewnych są więc wszelkiego rodzaju wypłaty i świadczenia skutkujące u podatnika powstaniem przysporzenia majątkowego, mające swoje źródło w łączącym pracownika z pracodawcą stosunku pracy lub stosunku pokrewnym. Ponadto treść tego przepisu wskazuje, że do przychodów pracownika zaliczyć należy praktycznie wszystkie otrzymane przez niego świadczenia, które mógł on otrzymać od pracodawcy. Są nimi bowiem nie tylko wynagrodzenia, czyli świadczenia wprost wynikające z zawartej umowy o pracę, ale również wszystkie inne przychody (świadczenia), niezależnie od podstawy ich wypłaty, jeżeli w jakikolwiek sposób wiążą się z faktem wykonywania pracy. Oznacza to, że do przychodów pracownika ustawodawca zaliczył nie tylko pieniądze, ale także wartość świadczeń w naturze, czy świadczeń nieodpłatnych otrzymanych od pracodawcy. W związku z konstrukcją otwartego katalogu świadczeń zaliczonych do wyżej wskazanych przychodów każde świadczenie, które otrzymuje pracownik w związku ze stosunkiem pracy, stanowi zatem jego przychód z tego źródła.
Zatem nieodpłatne świadczenia, które otrzymają Państwa pracownicy w postaci karnetów na basen, usług rehabilitacyjnych i kart medycznych, będą stanowiły ich przychód ze stosunku pracy. Nie oznacza to jednak automatycznie ich opodatkowania. Ustawodawca w art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zawarł katalog przychodów, które korzystają ze zwolnienia od opodatkowania.
I tak, stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Wolna od podatku dochodowego jest wartość otrzymanych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych oraz wartość świadczeń rzeczowych (w naturze) finansowanych lub współfinansowanych ze środków budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, ze środków agencji rządowych, agencji wykonawczych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych, w ramach rządowych programów oraz programów służących realizacji umowy partnerstwa i programów rozwoju, o których mowa w przepisach dotyczących wdrażania funduszy unijnych.
Z treści cytowanego wyżej przepisu wynika, że aby podatnik mógł skorzystać ze zwolnienia od podatku określonego tym przepisem musi otrzymać:
-nieodpłatne świadczenie, świadczenie częściowo odpłatne lub świadczenie rzeczowe (w naturze),
-świadczenie to jest finansowane lub współfinansowane ze środków budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, ze środków agencji rządowych, agencji wykonawczych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych,
-świadczenie zostało przekazane w ramach rządowych programów, programów służących realizacji umowy partnerstwa i programów rozwoju, o których mowa w przepisach dotyczących wdrażania funduszy unijnych.
Wszystkie te trzy warunki muszą być spełnione łącznie.
Krajowe i regionalne programy operacyjne, o których mowa w ustawie z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2021-2027 (Dz. U. z 2022 r. poz. 1079 ze zm.) stanowiące wraz z Umową Partnerstwa (opracowywaną, zatwierdzaną oraz negocjowaną z Komisją Europejską na szczeblu rządowym) spójny system dokumentów strategicznych i programowych na perspektywę finansową 2021-2027, pośrednio mieszczą się w pojęciu „program rządowy” użytym w art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Programy operacyjne, zgodnie z art. 14i ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, muszą realizować cele zgodne z Umową Partnerstwa z uwzględnieniem uwarunkowań krajowych lub regionalnych.
Zatem nieodpłatne świadczenia, w postaci karnetów na basen, usług rehabilitacyjnych i kart medycznych finansowane ze środków (…) w ramach programu (…), które otrzymają Państwa pracownicy, objęte będą zwolnieniem przedmiotowym, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
W tej części zatem Państwa stanowisko jest prawidłowe. Nie można jednak zgodzić się z Państwem, że w sprawie możliwe jest również zastosowanie zwolnień przewidzianych w art. 21 ust. 1 pkt 129 i pkt 137 ustawy o podatku dochodowym do osób fizycznych.
Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 129 omawianej ustawy:
Wolne od podatku dochodowego są dotacje, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego, z zastrzeżeniem ust. 36.
Aby zastosować ww. zwolnienie z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych otrzymane ze wskazanych w nim źródeł świadczenie musi stanowić dotację w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 ze zm.).
Zgodnie natomiast z art. 126 ustawy o finansach publicznych:
Dotacje są to podlegające szczególnym zasadom rozliczania środki z budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego oraz z państwowych funduszy celowych przeznaczone na podstawie niniejszej ustawy, odrębnych ustaw lub umów międzynarodowych, na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań publicznych.
W niniejszej sprawie świadczenia, które będą otrzymywać Państwa pracownicy, nie stanowią dotacji.
Z kolei, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Wolne od podatku dochodowego są środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, 2 i 4, pkt 5 lit. a i b i pkt 5a-5d ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
W przepisie tym ustawodawca wskazał, że wolne od podatku są „środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu”. Z ww. sformułowania wynika zatem, że przedmiotowym zwolnieniem nie są objęte wszystkie świadczenia jakie otrzymuje uczestnik projektu (np. świadczenia nieodpłatne, świadczenia częściowo odpłatne oraz świadczenia rzeczowe), a wyłącznie świadczenia finansowe, czyli pieniężne.
Tymczasem, jak wynika z wniosku, Państwa pracownicy będą otrzymywać nieodpłatne świadczenia w postaci karnetów na basen, usług rehabilitacyjnych i kart medycznych, a nie środki pieniężne.
W związku z powyższym, wskazane przez Państwa zwolnienia, określone przez ustawodawcę w art. 21 ust. 1 pkt 129 i pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie znajdą zastosowania w przedmiotowej sprawie.
Podsumowując, otrzymane świadczenia w postaci karnetów na basen, usług rehabilitacyjnych i kart medycznych będą stanowić dla Państwa pracowników przychód ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jednakże przychód ten będzie korzystał ze zwolnienia od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 114 ww. ustawy. W konsekwencji jako płatnik nie będą mieć Państwo obowiązku naliczenia i potrącenia, z wynagrodzenia pracowników korzystających ze świadczeń w ramach opisanego projektu, podatku dochodowego od osób fizycznych.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.