
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
11 grudnia 2024 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełniła go Pani pismem z 19 stycznia 2025 r. - w odpowiedzi na wezwanie. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Ma Pani 7-letnie dziecko z orzeczeniem o niepełnosprawności o numerze (…) wydanym 16 czerwca 2024 r. przez Miejski Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności w (…). Orzeczenie zostało wydane do 19 czerwca 2026 r. U dziecka stwierdzono m.in. Zespół Aspergera i mutyzm wybiórczy (zaburzenie lękowe polegające na tym, że dziecko w określonych miejscach, sytuacjach nie komunikuje się w sposób werbalny). W orzeczeniu wskazano m.in. iż dziecko wymaga konieczności zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne, środki pomocnicze, pomoce techniczne ułatwiające funkcjonowanie, dziecko wymaga korzystania z usług socjalnych, opiekuńczych, terapeutycznych, rehabilitacyjnych świadczonych przez sieć instytucji pomocy społecznej, organizacje pozarządowe i inne placówki, dziecko wymaga konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji. Niepełnosprawność dziecka datuje się od około 5-go roku życia. Dziecko ma również wydane orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z 14 lutego 2024 r. nr (…). W orzeczeniu zalecono m.in. następujące terapie: zajęcia z psychologiem, terapię logopedyczną, zajęcia w małej grupie rozwijające umiejętności społeczno - emocjonalne (np. Trening Umiejętności Społecznych), terapię integracji sensorycznej i inne zajęcia według potrzeb dziecka. W orzeczeniu zalecono również udzielanie stałego wsparcia emocjonalnego wobec dziecka i rodziców, psychoedukację rodziców na temat zaburzenia rozwoju dziecka. Specjaliści pracujący z dzieckiem zalecają podejmowanie działań, które zapewnią dziecku poczucie bezpieczeństwa i obniżą poziom lęku, w którym funkcjonuje dziecko. W zależności od aktualnego stanu zdrowia dziecka, dziecko uczęszcza na różne terapie, tj. terapia logopedyczna, terapia psychologiczna, fizjoterapia, terapia integracji sensorycznej, Trening Umiejętności Społecznych (w grupie dwójki dzieci jako „diada” lub w grupie trójki jako „triada” lub w grupie kilkorga dzieci). Pani jak i Pani małżonek (tata dziecka) osiągacie dochody ze stosunku pracy - aktualnie jest Pani zatrudniona na podstawie stosunku mianowania na czas nieokreślony, mąż na podstawie stosunku powołania na czas nieokreślony, podlegacie Państwo opodatkowaniu na zasadach ogólnych. Podatki są opłacane w Polsce. Dziecko od dnia narodzin pozostaje na Państwa utrzymaniu i nie posiada własnych dochodów, oraz nie będzie ich otrzymywać przez najbliższe lata. Dziecko nie osiągnęło w przeszłości dochodów. Wydatki poniesione na terapię dziecka nie zostały sfinansowane ze środków Zakładowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, ze środków Narodowego Funduszu Zdrowia, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych lub zwrócone w jakiejkolwiek innej formie; nie zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodów; nie zostały odliczone od dochodów opodatkowanych na zasadach określonych w art. 30c; nie zostały odliczone od przychodu na podstawie ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym. Wydatki są dokumentowane poprzez wystawienie na matkę dziecka lub ojca dziecka faktur VAT albo paragonów.
Uzupełnienie opisu stanu faktycznego
Opisane we wniosku terapie stanowią zabiegi rehabilitacyjne, leczniczo - rehabilitacyjne lub lecznicze, ponieważ zostały enumeratywnie wymienione i zalecone dla dziecka w wydanym orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego jak również w orzeczeniu o niepełnosprawności zostało wskazane, że dziecko wymaga m.in. korzystania z usług terapeutycznych, rehabilitacyjnych. Terapie, na które uczęszcza dziecko, mają na celu leczenie zaburzeń zdiagnozowanych u dziecka jako dziecka z Zespołem Aspergera i mają na celu wpływać na poprawę rozwoju niepełnosprawnego dziecka.
Posiada Pani faktury dokumentujące opisane wydatki. Na fakturze podane są Pani dane jako kupującego (imię i nazwisko, adres), wskazane są dane sprzedającego (nazwa podmiotu, adres, NIP), nazwa usługi wraz z informacją o imieniu i nazwisku dziecka, którego dotyczy usługa.
Całość wydatków chce Pani odliczyć od swojego dochodu z zeznaniu podatkowym za rok 2024. Zeznanie podatkowe zamierza Pani złożyć wspólnie wraz z mężem (ojcem dziecka), z którym pozostaje Pani w ustroju wspólności ustawowej małżeńskiej od 2013 r. Wskazuje Pani, że wydatki na terapie opłacane są ze środków pieniężnych stanowiących majątek wspólny Pani i męża (ojca dziecka) w ramach ustroju wspólności ustawowej małżeńskiej.
Pytanie
Czy wydatki poniesione na terapię logopedyczną, terapię psychologiczną, terapię integracji sensorycznej, Trening Umiejętności społecznych, które mają na celu wpływać na poprawę rozwoju niepełnosprawnej osoby podlegają odliczeniu w zeznaniu podatkowym za 2024 rok w ramach nielimitowanej ulgi rehabilitacyjnej z prawem do odliczenia całej wartości faktycznie poniesionych kosztów na cele rehabilitacyjne?
Pani stanowisko w sprawie
Uważa Pani, że poniesione w 2024 roku wydatki, które są opłacane ze środków pieniężnych stanowiących majątek wspólny Pani i męża (ojca dziecka), z którym pozostaje Pani w ustroju wspólności ustawowej małżeńskiej od 2013 r., na terapię logopedyczną, terapię psychologiczną, fizjoterapię, terapię integracji sensorycznej, terapię u fizjoterapeuty, Trening Umiejętności społecznych, które mają na celu wpływać na poprawę rozwoju niepełnosprawnego dziecka podlegają odliczeniu w zeznaniu podatkowym za 2024 rok oraz w latach kolejnych, na które zostało wydane orzeczenie o niepełnosprawności, w ramach nielimitowanej ulgi rehabilitacyjnej z prawem do odliczenia całej wartości faktycznie poniesionych kosztów na cele rehabilitacyjne.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163):
Podstawę obliczenia podatku, z zastrzeżeniem art. 29-30cb, art. 30da-30dh, art. 30e-30g i art. 30j-30p, stanowi dochód ustalony zgodnie z art. 9, art. 23o, art. 23u, art. 24 ust. 1, 2, 3b-3e, 4-4e, 6 i 21 lub art. 24b ust. 1 i 2, po odliczeniu kwot wydatków na cele rehabilitacyjne oraz wydatków związanych z ułatwieniem wykonywania czynności życiowych, poniesionych w roku podatkowym przez podatnika będącego osobą niepełnosprawną lub podatnika, na którego utrzymaniu są osoby niepełnosprawne.
Rodzaje wydatków na cele rehabilitacyjne uprawniające do odliczeń od dochodu przed opodatkowaniem zawiera art. 26 ust. 7a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zaś zasady i warunki dokonywania tych odliczeń określone zostały w ust. 7 i 7b-7g tego artykułu.
Jak stanowi art. 26 ust. 7a pkt 6b cytowanej ustawy:
Za wydatki, o których mowa w ust. 1 pkt 6, uważa się wydatki poniesione na odpłatność za zabiegi rehabilitacyjne lub leczniczo-rehabilitacyjne.
Katalog ulg wymienionych w art. 26 ust. 7a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest katalogiem zamkniętym. Odliczeniu podlegają jedynie wydatki enumeratywnie w nim wymienione. Rozszerzająca interpretacja przepisu art. 26 ust. 7a ww. ustawy jest niedozwolona. Zgodnie z zasadą przyjętą w orzecznictwie sądów administracyjnych, jak i w doktrynie prawa podatkowego, ulgi podatkowe są wyjątkiem od zasady równości i powszechności opodatkowania. Przepisy regulujące prawo do ulgi powinny być interpretowane ściśle, niedopuszczalna jest ich interpretacja rozszerzająca.
Na podstawie art. 26 ust. 7b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Wydatki, o których mowa w ust. 7a, podlegają odliczeniu od dochodu, jeżeli nie zostały sfinansowane (dofinansowane) ze środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych, zakładowego funduszu aktywności, Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych lub ze środków Narodowego Funduszu Zdrowia, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych albo nie zostały zwrócone podatnikowi w jakiejkolwiek formie. W przypadku gdy wydatki były częściowo sfinansowane (dofinansowane) z tych funduszy (środków), odliczeniu podlega różnica pomiędzy poniesionymi wydatkami a kwotą sfinansowaną (dofinansowaną) z tych funduszy (środków) lub zwróconą w jakiejkolwiek formie.
Stosownie do treści art. 26 ust. 7 pkt 4 ww. ustawy:
Wysokość wydatków na cele określone w ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 7c, ustala się na podstawie dokumentu stwierdzającego ich poniesienie, zawierającego w szczególności: dane identyfikujące kupującego (odbiorcę usługi lub towaru) i sprzedającego (towar lub usługę), rodzaj zakupionego towaru lub usługi oraz kwotę zapłaty - w przypadkach innych niż wymienione w pkt 1-3.
Art. 26 ust. 7c ww. ustawy wskazuje, że:
W przypadku wydatków, o których mowa w ust. 7a pkt 7, 8 i 14, nie jest wymagane posiadanie dokumentów stwierdzających ich wysokość. Jednakże na żądanie organów podatkowych podatnik jest obowiązany przedstawić dowody niezbędne do ustalenia prawa do odliczenia, w szczególności:
1. wskazać z imienia i nazwiska osoby, które opłacono w związku z pełnieniem przez nie funkcji przewodnika;
2. okazać certyfikat potwierdzający status psa asystującego.
3. (uchylony)
W myśl art. 26 ust. 7d ww. ustawy:
Warunkiem odliczenia wydatków, o których mowa w ust. 7a, jest posiadanie przez osobę, której dotyczy wydatek:
1. orzeczenia o zakwalifikowaniu przez organy orzekające do jednego z trzech stopni niepełnosprawności, określonych w odrębnych przepisach, lub
2. decyzji przyznającej rentę z tytułu całkowitej lub częściowej niezdolności do pracy, rentę szkoleniową albo rentę socjalną, albo
3. orzeczenia o niepełnosprawności osoby, która nie ukończyła 16 roku życia, wydanego na podstawie odrębnych przepisów.
W świetle art. 26 ust. 7e ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Przepisy ust. 7a-7d i 7g stosuje się odpowiednio do podatników, na których utrzymaniu w roku podatkowym pozostają następujące osoby niepełnosprawne: osoba będąca w stosunku do podatnika lub jego małżonka osobą zaliczoną do I grupy podatkowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn lub dziecko obce przyjęte na wychowanie przez podatnika lub jego małżonka, pod warunkiem że uzyskane w roku podatkowym dochody tych osób niepełnosprawnych nie przekraczają dwunastokrotności kwoty renty socjalnej określonej w ustawie z dnia 27 czerwca 2003 r. o rencie socjalnej, w wysokości obowiązującej w grudniu roku podatkowego. Do dochodów, o których mowa w zdaniu pierwszym, nie zalicza się alimentów na rzecz dzieci, o których mowa w art. 6 ust. 4c, z uwzględnieniem art. 6 ust. 4e, świadczenia uzupełniającego, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 100a, dodatku energetycznego, o którym mowa w art. 5c ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne, dodatku osłonowego, o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym (Dz.U. z 2023 r. poz. 759 i 2760 oraz z 2024 r. poz. 123), dodatku węglowego, o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym (Dz.U. z 2023 r. poz. 1630), dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła i dodatku dla niektórych podmiotów niebędących gospodarstwami domowymi z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła, o których mowa w art. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw (Dz.U. z 2023 r. poz. 1772, 1693 i 2760), dodatku elektrycznego, o którym mowa w art. 27 ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku oraz w 2024 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej (Dz.U. z 2023 r. poz. 1704, 1785 i 2760), refundacji kwoty odpowiadającej podatkowi VAT, o której mowa w art. 18 ustawy z dnia 15 grudnia 2022 r. o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych w 2023 r. oraz w 2024 r. w związku z sytuacją na rynku gazu (Dz.U. z 2024 r. poz. 303), bonu energetycznego, o którym mowa w art. 2 ustawy z dnia 23 maja 2024 r. o bonie energetycznym oraz o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia cen energii elektrycznej, gazu ziemnego i ciepła systemowego (Dz.U. poz. 859), oraz przyznanych na podstawie odrębnych przepisów zasiłku pielęgnacyjnego, dodatkowego rocznego świadczenia pieniężnego dla emerytów i rencistów oraz kolejnego dodatkowego rocznego świadczenia pieniężnego dla emerytów i rencistów.
Zgodnie z art. 26 ust. 7f ww. ustawy:
Ilekroć w przepisach ust. 7a jest mowa o osobach zaliczonych do:
1. I grupy inwalidztwa - należy przez to rozumieć odpowiednio osoby, w stosunku do których, na podstawie odrębnych przepisów, orzeczono:
a) całkowitą niezdolność do pracy oraz niezdolność do samodzielnej egzystencji albo
aa) niezdolność do samodzielnej egzystencji, albo
b) znaczny stopień niepełnosprawności;
2. II grupy inwalidztwa - należy przez to rozumieć odpowiednio osoby, w stosunku do których, na podstawie odrębnych przepisów, orzeczono:
a) całkowitą niezdolność do pracy albo
b) umiarkowany stopień niepełnosprawności.
Ponadto, zgodnie z art. 26 ust. 7g ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Odliczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 6, może być dokonane również w przypadku, gdy osoba, której dotyczy wydatek, posiada orzeczenie o niepełnosprawności wydane przez właściwy organ na podstawie odrębnych przepisów obowiązujących do dnia 31 sierpnia 1997 r.
Odliczeniu od dochodu podlegają wydatki poniesione od daty uzyskania orzeczenia o niepełnosprawności, chyba że w orzeczeniu tym wskazano, że niepełnosprawność datowana jest wcześniej niż data wydania orzeczenia. W takiej sytuacji podatnik może odliczyć wydatki poniesione po dniu wskazanym w orzeczeniu jako data ustalenia niepełnosprawności.
Natomiast w myśl art. 26 ust. 13a ww. ustawy:
Wydatki na cele określone w ust. 1 podlegają odliczeniu od dochodu, jeżeli nie zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodów lub nie zostały odliczone od dochodów opodatkowanych na zasadach określonych w art. 30c lub nie zostały odliczone od przychodu na podstawie ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym albo nie zostały zwrócone podatnikowi w jakiejkolwiek formie.
Należy zaznaczyć, że wszelkiego rodzaju ulgi i zwolnienia są wyjątkiem od konstytucyjnej zasady równości i powszechności opodatkowania, dlatego winny być interpretowane ściśle z literą prawa. Niedopuszczalna jest zatem ich interpretacja rozszerzająca. Zatem wydatki poniesione na inne cele - nawet wówczas gdy zostały poniesione w związku z niepełnosprawnością - nie korzystają z odliczeń w ramach omawianej ulgi.
Wątpliwości Pani budzi kwestia związana z możliwością odliczenia w ramach ulgi rehabilitacyjnej wydatków poniesionych w 2024 r. na terapie niepełnosprawnego syna.
Odliczenie wydatków związanych z niepełnosprawnością w ramach ulgi rehabilitacyjnej przysługuje osobie niepełnosprawnej lub podatnikowi, na którego utrzymaniu pozostają osoby niepełnosprawne.
W opisie sprawy wskazała Pani, że chciałaby Pani odliczyć w zeznaniu podatkowym za 2024 r. wydatki na terapie Pani niepełnosprawnego syna. Opisane we wniosku terapie stanowią zabiegi rehabilitacyjne, leczniczo - rehabilitacyjne lub lecznicze, ponieważ zostały enumeratywnie wymienione i zalecone dla dziecka w wydanym orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego jak również w orzeczeniu o niepełnosprawności zostało wskazane, że dziecko wymaga m.in. korzystania z usług terapeutycznych, rehabilitacyjnych. Terapie, na które uczęszcza dziecko, mają na celu leczenie zaburzeń zdiagnozowanych u dziecka jako dziecka z Zespołem Aspergera i mają na celu wpływać na poprawę rozwoju niepełnosprawnego dziecka. Posiada Pani faktury dokumentujące opisane wydatki. Na fakturze podane są Pani dane jako kupującego (imię i nazwisko, adres), wskazane są dane sprzedającego (nazwa podmiotu, adres, NIP), nazwa usługi wraz z informacją o imieniu i nazwisku dziecka, którego dotyczy usługa.
W ramach ulgi rehabilitacyjnej odliczeniu podlegają między innymi wydatki poniesione na zabiegi rehabilitacyjne lub leczniczo-rehabilitacyjne (terapie). Wysokość tych wydatków stosownie do art. 26 ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ustala się na podstawie dokumentu stwierdzającego ich poniesienie, zawierającego w szczególności: dane identyfikujące kupującego (odbiorcę usługi lub towaru) i sprzedającego (towar lub usługę), rodzaj zakupionego towaru lub usługi oraz kwotę zapłaty.
Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zawiera definicji pojęcia „zabieg” i „rehabilitacja”. Zgodnie z definicją tych pojęć zawartą w „Słowniku wyrazów obcych” (PWN, Warszawa 1991 r.) oraz „Encyklopedii” PWN, zabieg stanowi interwencję mającą na celu wywołanie określonego skutku, zwykle będącą środkiem zaradczym przeciwdziałającym czemuś (np. skutkom choroby); rehabilitacja to przywrócenie choremu sprawności fizycznej i psychicznej poprzez stosowanie odpowiednich zabiegów leczniczych.
W konsekwencji, skoro - jak sama Pani wskazała we wniosku - terapie, na które uczęszcza Pani dziecko, mają na celu leczenie zaburzeń zdiagnozowanych u dziecka jako dziecka z Zespołem Aspergera i mają na celu wpływać na poprawę rozwoju niepełnosprawnego dziecka - stwierdzić należy, że poniesiona przez Panią odpłatność za ww. zabiegi, zajęcia i terapie stanowi tytuł do odliczenia tychże wydatków od dochodu w ramach tzw. ulgi rehabilitacyjnej.
Zatem, może Pani odliczyć w zeznaniu za 2024 rok od dochodu w ramach ulgi rehabilitacyjnej wydatki poniesione przez Panią w 2024 roku na terapie niepełnosprawnego syna, tj. terapię logopedyczną, terapię psychologiczną, terapię integracji sensorycznej, Trening Umiejętności społecznych.
Pani stanowisko jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Panią i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.
Skoro stroną wniosku o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych jest Pani, to interpretacja nie wywołuje skutków podatkowych dla Pani męża.
Dokonałem oceny Pani stanowiska tylko w odniesieniu do roku 2024, zgodnie z zadanym pytaniem i ze wskazaniem w uzupełnieniu stanu faktycznego.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”). Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.