
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
15 grudnia 2024 r. wpłynął Pani wniosek z 13 grudnia 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełniła go Pani pismem z 2 lutego 2025 r. (wpływ 2 lutego 2025 r.) – w odpowiedzi na wezwanie. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Ma Pani dwóch synów z orzeczeniem o niepełnosprawności. U starszego syna w wieku 11 lat niepełnosprawność, oznaczoną symbolem (...), datuje się od (…) 2020 r. U młodszego syna w wieku 9 lat, niepełnosprawność oznaczoną symbolem (...), datuje się od (…) 2024 r. Poza tym, (…) 2024 r. uzyskała Pani orzeczenie zaliczające Panią do osób niepełnosprawnych w stopniu lekkim. Niepełnosprawność datującą od (…) 2024 r. oznaczono symbolem (...). Wymienione wyżej trzy orzeczenia o niepełnosprawności wydane zostały przez Miejski Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności.
W uzupełnieniu wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej wskazała Pani co następuje.
Orzeczenie o niepełnosprawności starszego syna zostało wydane (…) 2023 r. na okres do (…) 2025 r. Orzeczenie o niepełnosprawności młodszego syna zostało wydane (…) 2024 r. na okres do (…) 2027 roku. Orzeczenie o niepełnosprawności dla Pani zostało wydane (…) 2024 r. na okres do (…) 2029 r.
Niepełnosprawność Pani lub Pani synów będzie istniała w dacie poniesienia wydatków jakie zamierza Pani odliczyć w ramach ulgi rehabilitacyjnej. Jeżeli orzeczenie o niepełnosprawności dla synów nie zostanie wydane na kolejny okres, to zamierza Pani odliczać wydatki o których mowa w art. 26 ust. 7a pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do daty istnienia Pani niepełnosprawności, nie dłużej niż do 25 roku życia Pani dzieci.
Będzie Pani posiadała dokumenty stwierdzające wysokość poniesionych wydatków. Wydatki na półkolonie będą dokumentowane fakturami wystawionymi na Pani imię i nazwisko. Będą zawierały wymagane przepisami prawa elementy prawidłowo wystawionej faktury, a przede wszystkim pełne dane sprzedawcy, tj. nazwa sprzedawcy, miejsce prowadzenia działalności oraz numer identyfikacji podatkowej. Faktura w nazwie usługi będzie zawierała nazwę usługi, tj,. półkolonie i okres ich trwania oraz imię i nazwisko synów z ich numerami PESEL. Na fakturze będzie wskazana kwota poniesionego wydatku. Inaczej sprawa wygląda w przypadku „białej i zielonej szkoły”. Szkoła nie wystawia faktur dokumentujących poniesienie wydatku. Są one dokumentowane zaświadczeniem wystawionym przez szkołę na prośbę rodziców wpłacających kwotę za pobyt dziecka na zorganizowanym wypoczynku. Zaświadczenie to zawiera, w szczególności następujące dane: 1) dane szkoły 2) imię i nazwisko dziecka 3) data urodzenia dziecka 4) czas i miejsce w którym odbył się pobyt w ramach „białej czy zielonej szkoły” 5) całkowity koszt pobytu uczestnika 6) informacja, że szkoła jest podmiotem uprawnionym do organizowania wypoczynku połączonego z edukacją dla dzieci i młodzieży w formie „białej i zielonej szkoły”.
Wydatki, o których mowa we wniosku zostaną pokryte w całości z własnych środków.
Poniesione wydatki nie zostaną zwrócone w jakiejkolwiek formie.
Wydatki, które chciałaby Pani odliczyć nie zostaną:
-zaliczone do kosztów uzyskania przychodów;
-odliczone od dochodów opodatkowanych na zasadach określonych w art. 30c;
-odliczone od przychodu na podstawie ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.
W okresie, którego dotyczy wniosek będzie Pani uzyskiwała dochody podlegające opodatkowaniu ze stosunku pracy.
Pytanie
Czy wydatki na udział synów w płatnych zorganizowanych półkoloniach w ich przedziale wiekowym, a dostępnych także dla zdrowych dzieci oraz w zorganizowanych przez uprawnione podmioty formach wypoczynku typu „biała szkoła” i „zielona szkoła”, można odliczyć od dochodu w ramach ulgi rehabilitacyjnej?
Pani stanowisko w sprawie
Art. 26 ust. 7a pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do wydatków na cele rehabilitacyjne kwalifikuje wydatki na kolonie i obozy dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz dzieci osób niepełnosprawnych, które nie ukończyły 25 roku życia.
Definiując powyższe formy wypoczynku zgodnie z Uniwersalnym Słownikiem Języka Polskiego Wydawnictwa Naukowego PWN S.A., pod ich pojęciem należy rozumieć:
·kolonie, czyli zorganizowany pobyt dzieci i młodzieży poza miejscem stałego zamieszkania, dla wypoczynku w czasie wakacji,
·półkolonie, czyli forma zespołowego wypoczynku dla dzieci w miejscu ich zamieszkania, organizowana w czasie wakacji,
·obóz, czyli forma zorganizowanego wypoczynku grupy ludzi, połączona z uprawianiem sportu, nauką czegoś itp.; też: osoby biorące udział w tej formie wypoczynku,
·zielona szkoła, czyli kilkudniowy wyjazd edukacyjno-wypoczynkowy organizowany przez szkołę w ciągu roku szkolnego.
Z powyższych definicji słownikowych pojęcia „kolonii” i „półkolonii” wynika co do zasady, że obie formy wypoczynku różnią się tym, że kolonie to forma wypoczynku w okresie wakacyjnym poza miejscem zamieszkania, zaś półkolonie w miejscu zamieszkania.
W słowniku języka polskiego trudno znaleźć definicję „białej szkoły”. W praktyce „biała i zielona szkoła”, to zazwyczaj, zorganizowane przez szkołę formy wypoczynku dla dzieci, z noclegiem poza miejscem zamieszkania, połączone z uprawianiem sporu oraz nauką, które odpowiadają definicji słownika polskiego „obóz”.
Mając na uwadze ww. definicje słownikowe można stwierdzić, iż półkolonie, „biała szkoła” i „zielona szkoła”, podobnie jak kolonie czy obozy, to w istocie formy wypoczynku.
Zatem według Pani, zasadnym jest przyjęcie, że do wydatków, o których mowa w art. 26 ust. 7a pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych można zakwalifikować wydatki, które zostały poniesione na opłacenie półkolonii oraz „białej i zielonej szkoły” dla niepełnosprawnych dzieci.
Za oczywisty fakt należy wskazać, że warunkiem dokonania odliczeń od dochodu wydatków na cele rehabilitacyjne jest posiadanie dokumentu poświadczającego ich poniesienie.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
W myśl art. 26 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.):
Podstawę obliczenia podatku, z zastrzeżeniem art. 29-30cb, art. 30da-30dh, art. 30e-30g i art. 30j-30p, stanowi dochód ustalony zgodnie z art. 9, art. 23o, art. 23u, art. 24 ust. 1, 2, 3b-3e, 4-4e, 6 i 21 lub art. 24b ust. 1 i 2, po odliczeniu kwot wydatków na cele rehabilitacyjne oraz wydatków związanych z ułatwieniem wykonywania czynności życiowych, poniesionych w roku podatkowym przez podatnika będącego osobą niepełnosprawną lub podatnika, na którego utrzymaniu są osoby niepełnosprawne.
Rodzaje wydatków na cele rehabilitacyjne uprawniające do odliczeń od dochodu przed opodatkowaniem zawiera art. 26 ust. 7a ww. ustawy, zaś zasady i warunki dokonywania tych odliczeń określone zostały w ust. 7 i 7b-7g tego artykułu.
Stosownie do art. 26 ust. 7a pkt 11 ww. ustawy:
Za wydatki, o których mowa w ust. 1 pkt 6, uważa się wydatki poniesione na kolonie i obozy dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz dzieci osób niepełnosprawnych, które nie ukończyły 25. roku życia.
Katalog wydatków rehabilitacyjnych jest katalogiem zamkniętym, tzn. odliczeniu podlegają wydatki enumeratywnie w nim wymienione. Zgodnie bowiem z zasadą przyjętą w orzecznictwie sądów administracyjnych jak i w doktrynie prawa podatkowego, ulgi podatkowe są wyjątkiem od zasady równości i powszechności opodatkowania, a wobec tego nie jest dopuszczalne stosowanie wykładni zarówno rozszerzającej, jak i zawężającej.
W związku z tym, tylko wydatkowanie środków na cele wskazane w powołanym przepisie uprawnia do skorzystania z odliczeń w ramach ulgi rehabilitacyjnej.
Zgodnie z art. 26 ust. 7 pkt 4 tej ustawy:
Wysokość wydatków na cele określone w ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 7c, ustala się na podstawie dokumentu stwierdzającego ich poniesienie, zawierającego w szczególności: dane identyfikujące kupującego (odbiorcę usługi lub towaru) i sprzedającego (towar lub usługę), rodzaj zakupionego towaru lub usługi oraz kwotę zapłaty - w przypadkach innych niż wymienione w pkt 1-3.
Stosownie do art. 26 ust. 7b tejże ustawy:
Wydatki, o których mowa w ust. 7a, podlegają odliczeniu od dochodu, jeżeli nie zostały sfinansowane (dofinansowane) ze środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych, zakładowego funduszu aktywności, Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych lub ze środków Narodowego Funduszu Zdrowia, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych albo nie zostały zwrócone podatnikowi w jakiejkolwiek formie. W przypadku gdy wydatki były częściowo sfinansowane (dofinansowane) z tych funduszy (środków), odliczeniu podlega różnica pomiędzy poniesionymi wydatkami a kwotą sfinansowaną (dofinansowaną) z tych funduszy (środków) lub zwróconą w jakiejkolwiek formie.
Zgodnie z art. 26 ust. 7d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Warunkiem odliczenia wydatków, o których mowa w ust. 7a, jest posiadanie przez osobę, której dotyczy wydatek:
1)orzeczenia o zakwalifikowaniu przez organy orzekające do jednego z trzech stopni niepełnosprawności, określonych w odrębnych przepisach, lub
2)decyzji przyznającej rentę z tytułu całkowitej lub częściowej niezdolności do pracy, rentę szkoleniową albo rentę socjalną, albo
3)orzeczenia o niepełnosprawności osoby, która nie ukończyła 16 roku życia, wydanego na podstawie odrębnych przepisów.
Z art. art. 26 ust. 7e ww. ustawy wynika, że:
Przepisy ust. 7a-7d i 7g stosuje się odpowiednio do podatników, na których utrzymaniu w roku podatkowym pozostają następujące osoby niepełnosprawne: osoba będąca w stosunku do podatnika lub jego małżonka osobą zaliczoną do I grupy podatkowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn lub dziecko obce przyjęte na wychowanie przez podatnika lub jego małżonka, pod warunkiem że uzyskane w roku podatkowym dochody tych osób niepełnosprawnych nie przekraczają dwunastokrotności kwoty renty socjalnej określonej w ustawie z dnia 27 czerwca 2003 r. o rencie socjalnej, w wysokości obowiązującej w grudniu roku podatkowego. Do dochodów, o których mowa w zdaniu pierwszym, nie zalicza się alimentów na rzecz dzieci, o których mowa w art. 6 ust. 4c, z uwzględnieniem art. 6 ust. 4e, świadczenia uzupełniającego, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 100a, dodatku energetycznego, o którym mowa w art. 5c ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne, dodatku osłonowego, o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym (Dz.U. z 2023 r. poz. 759 i 2760 oraz z 2024 r. poz. 123), dodatku węglowego, o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym (Dz.U. z 2023 r. poz. 1630), dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła i dodatku dla niektórych podmiotów niebędących gospodarstwami domowymi z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła, o których mowa w art. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw (Dz.U. z 2023 r. poz. 1772, 1693 i 2760), dodatku elektrycznego, o którym mowa w art. 27 ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku oraz w 2024 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej (Dz.U. z 2023 r. poz. 1704, 1785 i 2760), refundacji kwoty odpowiadającej podatkowi VAT, o której mowa w art. 18 ustawy z dnia 15 grudnia 2022 r. o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych w 2023 r. oraz w 2024 r. w związku z sytuacją na rynku gazu (Dz.U. z 2024 r. poz. 303), bonu energetycznego, o którym mowa w art. 2 ustawy z dnia 23 maja 2024 r. o bonie energetycznym oraz o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia cen energii elektrycznej, gazu ziemnego i ciepła systemowego (Dz.U. poz. 859), oraz przyznanych na podstawie odrębnych przepisów zasiłku pielęgnacyjnego, dodatkowego rocznego świadczenia pieniężnego dla emerytów i rencistów oraz kolejnego dodatkowego rocznego świadczenia pieniężnego dla emerytów i rencistów.
W myśl art. 26 ust. 7f ww. ustawy:
Ilekroć w przepisach ust. 7a jest mowa o osobach zaliczonych do:
1) I grupy inwalidztwa - należy przez to rozumieć odpowiednio osoby, w stosunku do których, na podstawie odrębnych przepisów, orzeczono:
a) całkowitą niezdolność do pracy oraz niezdolność do samodzielnej egzystencji albo
aa) niezdolność do samodzielnej egzystencji, albo
b) znaczny stopień niepełnosprawności;
2) II grupy inwalidztwa - należy przez to rozumieć odpowiednio osoby, w stosunku do których, na podstawie odrębnych przepisów, orzeczono:
a) całkowitą niezdolność do pracy albo
b) umiarkowany stopień niepełnosprawności.
Stosownie do art. 26 ust. 13a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Wydatki na cele określone w ust. 1 podlegają odliczeniu od dochodu, jeżeli nie zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodów lub nie zostały odliczone od dochodów opodatkowanych na zasadach określonych w art. 30c lub nie zostały odliczone od przychodu na podstawie ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym albo nie zostały zwrócone podatnikowi w jakiejkolwiek formie.
Warunkiem odliczenia wydatków na cele rehabilitacyjne – stosownie do treści art. 26 ust. 7d analizowanej ustawy – jest zatem posiadanie przez osobę, której dotyczy wydatek: orzeczenia o zakwalifikowaniu przez organy orzekające do jednego z trzech stopni niepełnosprawności, określonych w odrębnych przepisach, lub decyzji przyznającej rentę z tytułu całkowitej lub częściowej niezdolności do pracy, rentę szkoleniową albo rentę socjalną, albo orzeczenia o niepełnosprawności osoby, która nie ukończyła 16 roku życia, wydanego na podstawie odrębnych przepisów.
Jak wynika z wniosku, ma Pani dwóch małoletnich synów posiadających orzeczenia o niepełnosprawności. Orzeczenie o niepełnosprawności starszego syna zostało wydane (…) 2023 r. na okres do (…) 2025 r. Niepełnosprawność datuje się od (…) 2020 r. Orzeczenie o niepełnosprawności młodszego syna zostało wydane (…) 2024 r. na okres do (…) 2027 r. Niepełnosprawność datuje się od (…) 2024 r. Ponadto, Pani również posiada orzeczenie o niepełnosprawności zaliczające Panią do osób niepełnosprawnych w stopniu lekkim, wydane (…) 2024 r. na okres do (…) 2029 r. Pani niepełnosprawność datuje się od (…) 2024 r. Ww. orzeczenia o niepełnosprawności wydane zostały przez Miejski Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności. Wskazała Pani również, że niepełnosprawność Pani lub Pani synów będzie istniała w dacie poniesienia wydatków jakie zamierza Pani odliczyć w ramach ulgi rehabilitacyjnej.
Należy wskazać, że art. 26 ust. 7a pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do wydatków na cele rehabilitacyjne kwalifikuje wydatki na kolonie i obozy dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz dzieci osób niepełnosprawnych, które nie ukończyły 25. roku życia.
Odliczenia, o których mowa w tym przepisie dotyczą podatników będących osobami niepełnosprawnymi niezależnie od grupy inwalidztwa. Zatem każda osoba niepełnosprawna (niezależnie od stopnia orzeczonego inwalidztwa) może odliczyć wydatki poniesione na kolonie i obozy dla dzieci. Istotne jest również, że z ulgi może skorzystać podatnik zarówno wtedy, gdy na kolonie i obozy wysyła dzieci niepełnosprawne, jak również wtedy, gdy wysyła dzieci zdrowe. W tym drugim przypadku podatnik sam musi być jednak osobą niepełnosprawną.
Definiując powyższe formy wypoczynku zgodnie z Uniwersalnym Słownikiem Języka Polskiego Wydawnictwa Naukowego PWN S.A., pod ich pojęciem należy rozumieć:
-kolonie, czyli zorganizowany pobyt dzieci i młodzieży poza miejscem stałego zamieszkania, dla wypoczynku w czasie wakacji,
-półkolonie, czyli forma zespołowego wypoczynku dla dzieci w miejscu ich zamieszkania, organizowana w czasie wakacji.
Z powyższych definicji słownikowych pojęcia „kolonii” i „półkolonii” wynika co do zasady, że obie formy wypoczynku różnią się tym, że kolonie to forma wypoczynku w okresie wakacyjnym poza miejscem zamieszkania, zaś półkolonie w miejscu zamieszkania. Zatem zasadnym jest przyjęcie, że do wydatków, o których mowa w art. 27 ust. 7a pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych należy również zakwalifikować wydatki, które poniesie Pani na opłacenie półkolonii dla niepełnosprawnych dzieci.
W przepisach prawa podatkowego nie zostało zdefiniowane pojęcie „zielona szkoła” ani „biała szkoła”. Zgodnie z definicją słownikową zawartą w Słowniku Języka Polskiego (Wydawnictwo Naukowe PWN S.A.) „zielona szkoła” to kilkudniowy wyjazd edukacyjno-wypoczynkowy organizowany przez szkołę w ciągu roku szkolnego. „Biała szkoła” jest to natomiast odpowiednik zielonej szkoły odbywający się zimą.
Mając na uwadze powyższe, należy stwierdzić, że „zielona szkoła” czy też „biała szkoła”, podobnie jak kolonie czy obozy, to w istocie forma wypoczynku. Tak więc wydatki poniesione na „zieloną szkołę” i „białą szkołę” uznać należy za wydatki uprawniające do odliczenia w ramach ulgi rehabilitacyjnej.
Zatem, w oparciu o przedstawiony we wniosku opis zdarzenia przyszłego stwierdzić należy, że może Pani uznać wydatki poniesione na udział Pani synów w płatnych zorganizowanych półkoloniach w ich przedziale wiekowym, a dostępnych także dla zdrowych dzieci oraz w zorganizowanych przez uprawnione podmioty formach wypoczynku typu „biała szkoła” i „zielona szkoła”, za wydatki podlegające odliczeniu w ramach ulgi rehabilitacyjnej określonej w art. 26 ust. 1 pkt 11 w zw. z art. 26 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Podsumowując, przysługuje Pani prawo do odliczenia ww. wydatków w ramach ulgi rehabilitacyjnej.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.