Interpretacja indywidualna - Interpretacja - null

ShutterStock
Interpretacja indywidualna - Interpretacja - 0115-KDIT2.4011.502.2024.3.ŁS

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

23 października 2024 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełnili go Państwo pismem z 9 grudnia 2024 r. (wpływ 11 grudnia 2024 r.) oraz z 23 grudnia 2024 r. (wpływ 30 grudnia 2024 r.) – w odpowiedzi na wezwania. Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Prowadzą Państwo (dalej też Spółka) działalność w ramach spółki z ograniczoną odpowiedzialnością zajmując się między innymi (...).

Państwa działalność jest w dużym stopniu uzależniona od (...). W związku z powyższym postanowili Państwo zorganizować program poleceń („Program”).

Celem Programu jest uzyskanie możliwości zatrudnienia osób o wymaganych przez Państwa Klientów kwalifikacjach zawodowych i doświadczeniu. Spółka przedstawia aktualne wakaty pracownicze/projekty rekrutacyjne w platformie (...).

Udział w Programie jako osoba polecająca będzie mogła wziąć osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat w dniu dokonania polecenia. Uczestnictwo w Programie nie jest uzależnione od zatrudnienia w Spółce, bowiem osobą polecającą będzie mogła zostać zarówno osoba będąca jak i nie będąca Państwa pracownikiem, a także osoba współpracująca z Państwem na podstawie umowy cywilnoprawnej.

Polecenie będzie dokonywane za pośrednictwem stworzonego przez Spółkę formularza zgłoszeniowego. Ilość kandydatów polecanych przez jedną osobę jest nieograniczona.

W razie dokonania polecenia i spełnienia dodatkowych warunków, w tym w szczególności, jeżeli Spółka zatrudni poleconą osobę i polecony pracownik będzie pracował w Spółce przez przynajmniej 3 miesiące, osoba polecająca będzie uprawniona do otrzymania świadczenia pieniężnego określonego w regulaminie Programu jako „nagroda”.

Program nie opiera się na rywalizacji pomiędzy osobami polecającymi, jednakże w przypadku polecenia tego samego kandydata przez kilka osób polecających, przyjmuje się, że kandydat został polecony tylko jeden raz, przez osobę polecającą, która pierwsza zgłosiła kandydata.

Uzupełnienie opisu zdarzenia przyszłego

Program ma charakter wewnętrzny, dotyczy osób, które są zarejestrowane w platformie. Uczestnictwo w Programie, o którym mowa w wniosku, oparte jest na dobrowolności.

Podmiotem decydującym o przyznaniu i terminie wypłaty nagrody, o którym mowa w wniosku, jest Spółka – Państwo.

Polecającymi nie mogą być osoby zajmujące się zawodowo pozyskiwaniem i rekrutacją personelu.

Prawo do przyznawania nagród w Programie, o którym mowa we wniosku, będzie stanowić element regulaminu Programu.

Wśród osób polecających będą osoby, które prowadzą działalność gospodarczą, niekoniecznie prowadzące działalność w zakresie rekrutacji i pozyskiwania personelu.

Pytania

1)Czy Spółka prawidłowo przyjmuje, że w przypadku opisanego stanu faktycznego, Spółka nie będzie zobowiązana do pobierania zaliczek na podatek dochodowy z tytułu świadczeń pieniężnych wypłacanych w ramach Programu na rzecz osób polecających będących: (1) pracownikami Spółki lub (2) osobami fizycznymi współpracującymi ze Spółką na podstawie umów cywilnoprawnych (umowy o świadczenie usług/zlecenia/o dzieło), ze względu na fakt, że przychód ten będzie stanowił dla tych osób przychód z innego źródła, o którym to przychodzie mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2)Czy Spółka prawidłowo przyjmuje, że w przypadku opisanego stanu faktycznego, Spółka nie będzie zobowiązana do pobierania zaliczek na podatek dochodowy z tytułu świadczeń pieniężnych wypłacanych w ramach Programu na rzecz osób polecających niebędących pracownikami Spółki i niewspółpracujących ze Spółką, które nie prowadzą działalności gospodarczej w zakresie Programu, ze względu na fakt, że przychód ten będzie stanowił dla tych osób przychód z innego źródła, o którym to przychodzie mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

3)Czy Spółka prawidłowo przyjmuje, że w przypadku opisanego stanu faktycznego, Spółka nie będzie zobowiązana do pobierania zaliczek na podatek dochodowy z tytułu świadczeń pieniężnych wypłacanych w ramach Programu na rzecz osób polecających prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą w zakresie Programu (np. podmioty prowadzące działalność w zakresie rekrutacji) z uwagi na fakt, że przychód ten będzie stanowił dla osób polecających przychód z tytułu pozarolniczej działalności gospodarczej, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

Państwa stanowisko w sprawie

Państwa zdaniem – odnośnie pytania nr 1 – w przedstawionym stanie faktycznym nie będą Państwo zobowiązani do pobierania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych w związku z wypłatą świadczeń pieniężnych (nagród) na rzecz osób polecających będących: (1) Państwa pracownikami lub (2) osobami fizycznymi współpracującymi z Państwem na podstawie umów cywilnoprawnych (umowy o świadczenie usług/zlecenia/o dzieło), ze względu na fakt, że przychód ten będzie stanowił dla tych osób przychód z innego źródła, o którym to przychodzie mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Państwa zdaniem – odnośnie pytania nr 2 – w przedstawionym stanie faktycznym nie będą Państwo zobowiązani do pobierania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych w związku z wypłatą świadczeń pieniężnych (nagród) na rzecz osób polecających niebędących Państwa pracownikami niewspółpracujących z Państwem, które nie prowadzą działalności gospodarczej w zakresie Programu, ze względu na fakt, że przychód ten będzie stanowił dla tych osób przychód z innego źródła, o którym to przychodzie mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Państwa zdaniem – odnośnie pytania nr 3 – w przedstawionym stanie faktycznym nie będą Państwo zobowiązani do pobierania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych w związku z wypłatą świadczeń pieniężnych (nagród) na rzecz osób polecających prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą w zakresie Programu (np. podmioty prowadzące działalność w zakresie rekrutacji) z uwag na fakt, że przychód ten będzie stanowił dla osób polecających przychód z tytułu pozarolniczej działalności gospodarczej, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku, jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111):

Płatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, obowiązana na podstawie przepisów prawa podatkowego do obliczenia i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu.

Podstawową zasadą obowiązującą w przepisach ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.) jest zasada powszechności opodatkowania, która wyrażona została w art. 9 ust. 1 tej ustawy. Stanowi on, że:

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Z treści powyższego przepisu wynika, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych, zawartym w ww. ustawie, bądź od których zaniechano poboru podatku.

Ogólne pojęcie przychodu zostało wyjaśnione w art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z tym przepisem:

Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Przychód jest określonym przyrostem majątkowym po stronie podatnika, realną korzyścią majątkową podatnika. Ustawodawca przyjął zasadę, że przychodami są:

1)pieniądze i wartości pieniężne, które:

·zostały otrzymane przez podatnika – czyli takie pieniądze i wartości pieniężne, które podatnik rzeczywiście „dostał, odebrał, zainkasował, objął w posiadanie”;

·zostały postawione do dyspozycji podatnika – czyli takie przysporzenia, które zostały mu faktycznie udostępnione/przekazane do odbioru; takie pieniądze i środki pieniężne, które podatnik ma możliwość włączyć do swojego władztwa, a więc ma możliwość skorzystania z tychże pieniędzy i wartości pieniężnych i nie jest to uzależnione od dodatkowej zgody osoby stawiającej określone pieniądze i wartości pieniężne do dyspozycji podatnika;

2)wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń – czyli takie przysporzenia majątkowe, które mają postać:

·świadczeń w naturze (otrzymane rzeczy lub prawa);

·nieodpłatnych świadczeń innych niż świadczenia w naturze (np. otrzymane usługi).

Źródła przychodów zostały określone w art. 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W myśl tego przepisu źródłami przychodów są m.in.:

-stosunek służbowy, stosunek pracy, w tym spółdzielczy stosunek pracy, członkostwo w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się produkcją rolną, praca nakładcza, emerytura lub renta (pkt 1);

-działalność wykonywana osobiście (pkt 2);

-pozarolnicza działalność gospodarcza (pkt 3);

-przychody z innych źródeł (pkt 9).

Stosownie do art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.

Tak szerokie zdefiniowanie pojęcia przychodu pracownika wskazuje, że w każdym przypadku, w którym uzyska on realną korzyść będzie to rodzić obowiązek zwiększenia jego przychodu, z wyjątkiem świadczeń określonych w katalogu zwolnień przedmiotowych zawartych w art. 21, 52, 52a i 52c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z treścią art. 13 pkt 8 ww. ustawy:

Za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się przychody z tytułu wykonywania usług, na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło, uzyskiwane wyłącznie od:

a)osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, osoby prawnej i jej jednostki organizacyjnej oraz jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej,

b)właściciela (posiadacza) nieruchomości, w której lokale są wynajmowane, lub działającego w jego imieniu zarządcy albo administratora - jeżeli podatnik wykonuje te usługi wyłącznie dla potrzeb związanych z tą nieruchomością,

c)przedsiębiorstwa w spadku

- z wyjątkiem przychodów uzyskanych na podstawie umów zawieranych w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej oraz przychodów, o których mowa w pkt 9;

W myśl art. 14 ust. 1 ww. ustawy:

Za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

Jak wskazano w art. 20 ust. 1 cytowanej ustawy:

Za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Stosownie do treści art. 32 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Zakłady pracy będące osobami fizycznymi, osobami prawnymi oraz jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, z pracy nakładczej lub ze spółdzielczego stosunku pracy, z zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego wypłacanych przez zakłady pracy lub z tytułu udziału w nadwyżce bilansowej wypłacanej w spółdzielniach pracy.

Artykuł 38 ust. 1 ww. ustawy wskazuje, że:

Płatnicy, o których mowa w art. 32-35, przekazują, z zastrzeżeniem ust. 2 i 2a, kwoty pobranych zaliczek na podatek w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki, na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jeżeli między kwotą potrąconego podatku a kwotą wpłaconego podatku występuje różnica, należy ją wyjaśnić w deklaracji, o której mowa w ust. 1a.

Zgodnie natomiast z art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.

Na podstawie art. 42a ust. 1 cytowanej ustawy:

Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

Przy czym zgodnie z art. 44 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy:

Podatnicy osiągający dochody z działalności gospodarczej, o której mowa w art. 14,

- są obowiązani bez wezwania wpłacać w ciągu roku podatkowego zaliczki na podatek dochodowy według zasad określonych w ust. 3, z zastrzeżeniem ust. 3f-3h.

Mając na względzie powołane wyżej przepisy prawa podatkowego stwierdzam, że wypłacone polecającym świadczenie pieniężne w postaci nagrody będzie stanowić dla tych podmiotów przychód podlegający opodatkowaniu.

Ocena skutków podatkowych Państwa sytuacji

Z analizy opisu Państwa zdarzenia wynika, że prowadzą Państwo (Spółka) działalność w ramach spółki z ograniczoną odpowiedzialnością zajmując się między innymi (...). Państwa działalność jest w dużym stopniu uzależniona od (...). W związku z powyższym postanowili Państwo zorganizować program poleceń („Program”). Celem Programu jest uzyskanie możliwości zatrudnienia osób o wymaganych przez Państwa Klientów kwalifikacjach zawodowych i doświadczeniu. Uczestnictwo w Programie oparte jest na dobrowolności. Podmiotem decydującym o przyznaniu i terminie wypłaty nagrody, o którym mowa w wniosku, jest Spółka – Państwo. Udział w Programie jako osoba polecająca będzie mogła wziąć osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat w dniu dokonania polecenia. Program ma charakter wewnętrzny, dotyczy osób, które są zarejestrowane w platformie. Prawo do przyznawania nagród w Programie, o którym mowa we wniosku, będzie stanowić element regulaminu Programu. Uczestnictwo w Programie nie jest uzależnione od zatrudnienia w Spółce, bowiem osobą polecającą będzie mogła zostać zarówno osoba będąca jak i nie będąca Państwa pracownikiem, a także osoba współpracująca z Państwem na podstawie umowy cywilnoprawnej. Wśród osób polecających będą osoby, które prowadzą działalność gospodarczą, niekoniecznie prowadzące działalność w zakresie rekrutacji i pozyskiwania personelu. Polecającymi nie mogą być osoby zajmujące się zawodowo pozyskiwaniem i rekrutacją personelu.

W odniesieniu zatem do osób polecających wymienionych w pytaniach nr 1 i 2 – tj. osób będących Państwa pracownikami lub osobami fizycznymi współpracującymi z Państwem na podstawie umów cywilnoprawnych (umowy o świadczenie usług/zlecenia/o dzieło) oraz osób niebędących Państwa pracownikami i niewspółpracujących z Państwem, nieprowadzących działalności gospodarczej w zakresie Programu – wartość nagród stanowić będzie dla tych osób przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Ze względu bowiem na fakt, że Program jest skierowany do różnych grup uczestników (dokonującymi poleceń mogą być zarówno Państwa pracownicy, jak też osoby współpracujące z Państwem na podstawie umów cywilnoprawnych, jak i osoby niezwiązane z Państwem umową o pracę lub umową cywilnoprawną) oraz ze względu na fakt, że ww. pogram oparty jest na zasadzie dobrowolności a prawa związane z uczestnictwem w Programie są zawarte i określone jedynie w regulaminie Programu, to wypłacone świadczenie stanowić będzie przychód ze źródła przychodu „inne źródła”, o jakim mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 powołanej ustawy.

W konsekwencji nie ciąży na Państwu obowiązek pobrania podatku dochodowego, lecz obowiązek informacyjny, tj. sporządzenia informacji o wysokości przychodów i przesłania jej ww. uczestnikom Programu oraz właściwemu urzędowi skarbowemu.

Odnosząc się natomiast do zakwalifikowania ww. świadczenia pieniężnego do odpowiedniego źródła przychodu w przypadku osób polecających wymienionych w pytaniu nr 3 – tj. prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą w zakresie Programu (np. podmioty prowadzące działalność w zakresie rekrutacji) – osoby będące przedsiębiorcami zobowiązane są do klasyfikowania wartości otrzymanych świadczeń jako przychodu uzyskanego w ramach źródła „pozarolnicza działalność gospodarcza” w każdym przypadku, w którym świadczenia są otrzymywane przez nich w związku z działalnością gospodarczą.

W konsekwencji nie ciążą na Państwu obowiązki płatnika ani obowiązki informacyjne w związku z przekazaniem nagród osobom fizycznym prowadzącym pozarolniczą działalność gospodarczą, bowiem przepisy dotyczące obowiązków płatnika – stanowiące wyłom od zasady samoopodatkowania – co do zasady nie dotyczą przychodów ze źródła, którym jest pozarolnicza działalność gospodarcza.

Tym samym Państwa stanowisko uznałem za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.