Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe - Interpretacja - null

Shutterstock
Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe - Interpretacja - null

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

6 listopada 2024 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 15 stycznia 2025 r. (wpływ 16 stycznia 2025 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

W 2023 r. przekazał Pan w formie gotówki darowiznę na rzecz Gminy Wyznaniowej … w wysokości … tys. zł na ręce kwestującego …. W kwietniu 2023 r. otrzymał Pan wymagane przepisami prawa sprawozdanie o przeznaczeniu przekazanej darowizny na cele charytatywno-opiekuńcze.

Darowiznę powyższą odliczył Pan od dochodu w zeznaniu rocznym podatku dochodowego PIT-36.

W uzupełnieniu wniosku wskazał Pan, że Gmina Wyznaniowa … posiada status kościelnej osoby prawnej. Nie ma Pan wiedzy na temat podpisanych ustaw regulujących stosunek Państwa do tego Kościoła. Cele statutowe Gminy Wyznaniowej …. obejmują działalność charytatywno-opiekuńczą natomiast, nie posiada ona statusu organizacji pożytku publicznego.

Dochody w 2023 r. uzyskiwał Pan z prowadzonej działalności gospodarczej.

Nie posiada Pan dowodu wpłaty na rachunek bankowy ani rachunek płatniczy. Posiada Pan sprawozdanie otrzymane od Gminy Wyznaniowej … potwierdzające przekazanie darowizny gotówką w wysokości … zł. Sprawozdanie potwierdza wykorzystanie przekazanych środków na cele charytatywno-opiekuńcze.

Wartość przekazanej darowizny nie została zaliczona do kosztów uzyskania przychodów, nie została odliczona od dochodów opodatkowanych na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Darowizna ta nie została odliczona od przychodu na podstawie ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym. Powyższe wynika z tego, że rozliczał się Pan za 2023 r. z działalności gospodarczej na zasadach ogólnych (PIT-36). Darowizna ta nie została zwrócona darczyńcy w jakikolwiek inny sposób.

Pytanie

Czy postąpił Pan prawidłowo odliczając przekazaną gotówką darowiznę na rzecz Gminy Wyznaniowej … od dochodu uzyskanego z prowadzonej działalności gospodarczej w zeznaniu PIT-36 za rok 2023?

Pana stanowisko w sprawie

Uważa Pana, że postąpił prawidłowo, odliczając przekazaną gotówką darowiznę na rzecz Gminy Wyznaniowej …, od dochodów uzyskanych z prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej w rozliczeniu rocznym PIT-36 za rok 2023.

Darowizna została przekazana na podstawie art. 55 ust. 7 ustawy o stosunku państwa do Kościoła Katolickiego.

Artykuł ten mówi o tym, że darczyńca musi przedstawić sprawozdanie kościelnej osoby prawnej o przekazanej darowiźnie i jej przeznaczeniu na działalność charytatywną. Takowe sprawozdanie Pan posiada. Potwierdza ono przekazanie przez Pana darowizny na cele charytatywno-opiekuńcze. Jednocześnie uważa Pan, że w tym przypadku nie ma zastosowania art. 26 ust. 6d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdyż art. 55 ust. 7 ustawy o stosunku państwa do Kościoła mówi wyraźnie o tym, że w odniesieniu do darowizn na inne cele mają zastosowanie ogólne przepisy podatkowe. A więc przepis mówi wprost o tym, że do darowizn charytatywno-opiekuńczych nie stosuje się ogólnych przepisów podatkowych.

Na podstawie art. 9 ust. 2 pkt 3 ustawy o gwarancjach wolności sumienia i wyznania gwarantuje równouprawnienie wszystkich kościołów i innych związków wyznaniowych, bez względu na formę uregulowania ich sytuacji prawnej.

Darowizna została przekazana w oparciu o powyższe ustawy. Uważa Pan swoje stanowisko za prawidłowe.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z przepisem art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.):

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 26 ust. 1 pkt 9 ww. ustawy:

Podstawę obliczenia podatku, z zastrzeżeniem art. 29-30cb, art. 30da-30dh, art. 30e-30g i art. 30j-30p, stanowi dochód ustalony zgodnie z art. 9, art. 23o, art. 23u, art. 24 ust. 1, 2, 3b-3e, 4-4e, 6 i 21 lub art. 24b ust. 1 i 2, po odliczeniu kwot darowizn przekazanych na cele:

a)określone w art. 4 ustawy o działalności pożytku publicznego, organizacjom, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 tej ustawy, lub równoważnym organizacjom określonym w przepisach regulujących działalność pożytku publicznego obowiązujących w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, prowadzącym działalność pożytku publicznego w sferze zadań publicznych, realizującym te cele, z zastrzeżeniem ust. 6e,

b)kultu religijnego,

c)krwiodawstwa realizowanego przez honorowych dawców krwi na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o publicznej służbie krwi, w wysokości iloczynu kwoty rekompensaty określonej przepisami wydanymi na podstawie art. 11 ust. 2 tej ustawy i litrów oddanej krwi lub jej składników,

d)kształcenia zawodowego publicznym szkołom prowadzącym kształcenie zawodowe, o których mowa w art. 4 pkt 28a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, oraz publicznym placówkom i centrom, o których mowa w art. 2 pkt 4 tej ustawy,

e)określone w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 11 sierpnia 2021 r. o przygotowaniu i realizacji inwestycji w zakresie odbudowy Pałacu Saskiego, Pałacu Brühla oraz kamienic przy ulicy Królewskiej w Warszawie (Dz. U. poz. 1551),

- w wysokości dokonanej darowizny, nie więcej jednak niż kwoty stanowiącej 6% dochodu.

Podkreślenia wymaga także fakt, że w myśl z art. 26 ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Łączna kwota odliczeń z tytułów określonych w ust. 1 pkt 9 nie może przekroczyć w roku podatkowym kwoty stanowiącej 6% dochodu, z tym że odliczeniu nie podlegają darowizny poniesione na rzecz:

1)osób fizycznych;

2)osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, prowadzących działalność gospodarczą polegającą na wytwarzaniu wyrobów przemysłu elektronicznego, paliwowego, tytoniowego, spirytusowego, winiarskiego, piwowarskiego, a także pozostałych wyrobów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, oraz wyrobów z metali szlachetnych albo z udziałem tych metali, lub handlu tymi wyrobami.

Zgodnie z art. 26 ust. 7 pkt 1 i 2 powołanej ustawy:

Wysokość wydatków na cele określone w ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 7c, ustala się na podstawie:

1)dowodu wpłaty na rachunek płatniczy obdarowanego lub jego rachunek w banku, inny niż rachunek płatniczy – w przypadku darowizny pieniężnej;

2)dowodu, z którego wynikają dane identyfikujące darczyńcę oraz wartość przekazanej darowizny wraz z oświadczeniem obdarowanego o jej przyjęciu - w przypadku darowizny innej niż pieniężna lub innej niż określona w ust. 1 pkt 9 lit. c.

Wskazać również należy, że art. 26 ust. 6b omawianej ustawy stanowi, że:

Podatnicy korzystający z odliczenia darowizn, o którym mowa w ust. 1 pkt 9 oraz wynikającego z odrębnych ustaw, są obowiązani wykazać w zeznaniu, o którym mowa w art. 45 ust. 1, kwotę przekazanej darowizny, kwotę dokonanego odliczenia oraz dane pozwalające na identyfikację obdarowanego.

Zgodnie z art. 26 ust. 6d ww. ustawy:

Przepis ust. 7 stosuje się odpowiednio do darowizn odliczanych na podstawie odrębnych ustaw.

W myśl art. 26 ust. 6c powyższej ustawy:

W przypadku zwrotu dokonanej darowizny, obdarowany jest obowiązany przekazać urzędowi skarbowemu informację o zwróconej podatnikowi darowiźnie, w terminie miesiąca od dnia dokonania zwrotu.

Stosownie do treści art. 26 ust. 6f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Odliczenia darowizn, o którym mowa w ust. 1 pkt 9, nie stosuje się w przypadku, gdy podatnik zaliczył wartość przekazanej darowizny do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 11

Natomiast w myśl art. 26 ust. 13a przywołanej ustawy:

Wydatki na cele określone w ust. 1 podlegają odliczeniu od dochodu, jeżeli nie zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodów lub nie zostały odliczone od dochodów opodatkowanych na zasadach określonych w art. 30c lub nie zostały odliczone od przychodu na podstawie ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym albo nie zostały zwrócone podatnikowi w jakiejkolwiek formie.

Ponadto, zgodnie z treścią art. 45 ust. 3a wskazanej wyżej ustawy:

Jeżeli podatnik, obliczając podatek należny, dokonał odliczeń od dochodu, podstawy obliczenia podatku lub podatku, a następnie otrzymał zwrot odliczonych kwot (w całości lub w części), w zeznaniu podatkowym składanym za rok podatkowy, w którym otrzymał ten zwrot, dolicza odpowiednio kwoty poprzednio odliczone.

Jak już wyżej wskazano, zgodnie z art. 26 ust. 6d ww. ustawy, zasady określone w ust. 7 tego artykułu stosuje się odpowiednio do darowizn odliczanych na podstawie odrębnych ustaw.

W myśl art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r., poz.571) :

Działalnością pożytku publicznego jest działalność społecznie użyteczna, prowadzona przez organizacje pozarządowe w sferze zadań publicznych określonych w ustawie.

Natomiast zgodnie z art. 3 ust. 3 pkt 1 ww. ustawy :

Działalność pożytku publicznego może być prowadzona także przez osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego.

W myśl art. 4 pkt 3 ww. ustawy, sfera zadań publicznych, o której mowa w art. 3 ust. 1, obejmuje m.in. zadania w zakresie działalności charytatywnej.

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że w 2023 r. uzyskiwał Pan dochody z prowadzonej działalności gospodarczej opodatkowane na zasadach ogólnych. W tymże roku przekazał Pan w formie gotówki darowiznę na rzecz Gminy Wyznaniowej … w wysokości … zł na ręce kwestującego …. W kwietniu 2023 r. otrzymał Pan wymagane przepisami prawa sprawozdanie o przeznaczeniu przekazanej darowizny na cele charytatywno-opiekuńcze. Sprawozdanie potwierdza wykorzystanie przekazanych środków na cele charytatywno-opiekuńcze. Darowiznę powyższą odliczył Pan od dochodu w zeznaniu rocznym PIT-36. Gmina Wyznaniowa … posiada status kościelnej osoby prawnej. Nie ma Pan wiedzy na temat podpisanych ustaw regulujących stosunek Państwa do tego Kościoła. Cele statutowe Gminy Wyznaniowej … obejmują działalność charytatywno-opiekuńczą natomiast, nie posiada ona statusu organizacji pożytku publicznego. Nie posiada Pan dowodu wpłaty na rachunek bankowy ani rachunek płatniczy. Wartość przekazanej darowizny nie została zaliczona do kosztów uzyskania przychodów, nie została odliczona od dochodów opodatkowanych na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Darowizna ta nie została odliczona od przychodu na podstawie ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym. Darowizna ta nie została zwrócona darczyńcy w jakikolwiek inny sposób.

Chciałby Pan uzyskać potwierdzenie, czy postąpił prawidłowo, w kwestii możliwości odliczenia od dochodu uzyskanego z prowadzonej działalności gospodarczej w zeznaniu PIT-36 za 2023 r. darowizny przekazanej gotówką na rzecz Gminy Wyznaniowej ….

Stanowisko swoje uzasadnił Pan tym, iż powyższa darowizna została przekazana na podstawie art. 55 ust. 7 ustawy o stosunku państwa do Kościoła Katolickiego. Przywołał Pan również przepis art. 9 ust. 2 pkt 3 ustawy o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, który gwarantuje równouprawnienie wszystkich kościołów i innych związków wyznaniowych, bez względu na formę uregulowania ich sytuacji prawnej.

W myśl art. 888 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2023 r., poz. 1610 ze zm.) :

Przez umowę darowizny darczyńca zobowiązuje się do bezpłatnego świadczenia na rzecz obdarowanego kosztem swego majątku.

Bezpłatność świadczenia oznacza, że nie może ono mieć odpowiednika w świadczeniu drugiej strony umowy, albowiem umowa darowizny jest umową jednostronnie zobowiązującą, a podstawę świadczenia stanowi causa donandi, czyli chęć dokonania przysporzenia majątkowego. Tak więc świadczenie darczyńcy jest bezpłatne wtedy, gdy druga strona umowy nie zobowiązuje się do jakiegokolwiek świadczenia w zamian za uczynioną darowiznę. Nieodpłatność ta oznacza, że darczyńca nie może uzyskać jakiegokolwiek ekwiwalentu w zamian za dokonaną darowiznę ani w chwili jej dokonywania ani też w przyszłości.

Należy wskazać, że jeśli darowizna została przekazana na cele charytatywno-opiekuńcze kościelnym osobom prawnym, wówczas jej odliczenia nie ogranicza żaden limit.

Jednakże podstawą do bezlimitowego odliczenia darowizn kościelnym osobom prawnym na działalność charytatywno-opiekuńczą są ustawy regulujące stosunki Państwa do poszczególnych kościołów, tj.:

1.o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej,

2.o stosunku Państwa do Polskiego Autokefalicznego Kościoła Prawosławnego,

3.o stosunku Państwa do Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Rzeczypospolitej Polskiej,

4.o stosunku Państwa do Kościoła Chrześcijan Baptystów w Rzeczypospolitej Polskiej,

5.o stosunku Państwa do Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w Rzeczypospolitej Polskiej,

6.o stosunku Państwa do Kościoła Ewangelicko-Metodystycznego w Rzeczypospolitej Polskiej,

7.o stosunku Państwa o stosunku Państwa do Kościoła Zielonoświątkowego w Rzeczypospolitej Polskiej,

8.o stosunku Państwa do Kościoła Starokatolickiego Mariawitów w Rzeczypospolitej Polskiej,

9.o stosunku Państwa do Kościoła Polskokatolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej,

10.o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego Mariawitów w Rzeczypospolitej Polskiej,

11.o stosunku Państwa do Kościoła Ewangelicko-Reformowanego w Rzeczypospolitej Polskiej.

Zgodnie z treścią ww. ustaw regulujących stosunki Państwa do poszczególnych kościołów, darowizny na działalność charytatywno-opiekuńczą są wyłączone z podstawy opodatkowania w pełnej wysokości. Jedynym ograniczeniem jest wysokość podstawy opodatkowania podatnika.

Należy wskazać, że przywołany przez Pana art. 55 ust. 7 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. 2023, poz. 1966) nie ma zastosowania w Pana przypadku. Ustawa ta określa zasady stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego, w tym jego sytuację prawną i majątkową, nie zaś stosunek prawny do Kościoła …, któremu przekazał Pan darowiznę, gdyż nie ma ustawy o stosunku Państwa do tego kościoła.

Podkreślenia także wymaga, że powoływana przez Pana ustawa o gwarancjach wolności sumienia i wyznania z 23 maja 1989 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 265) nie zawiera regulacji pozwalających podatnikom skorzystać z pełnego odliczenia dokonywanych przez podatników (w tym Pana) darowizn na rzecz kościelnych osób prawnych, czy to posiadających, czy nie posiadających odrębnych ustaw o stosunku Państwa do danych kościołów. Ustawa o gwarancjach wolności sumienia i wyznania w ogóle nie zawiera tego pokroju zapisów. Zapisy o wskazanej wyżej treści są zawarte wyłącznie w ustawach regulujących stosunki Państwa do poszczególnych kościołów.

W świetle przedstawionych wyjaśnień oraz zacytowanych przepisów prawa uznać należy, że w opisanej sytuacji nie mógł Pan odliczyć darowizny przekazanej w 2023 r. na cele charytatywno-opiekuńcze, dokonanej na rzecz Gminy Wyznaniowej …. Instytucja ta posiada co prawda status kościelnej osobowości prawnej, zarejestrowanej w Rejestrze Kościołów i innych Związków Wyznaniowych prowadzonym przez MSWiA, jednakże nie posiada ustawy o stosunku Państwa do tegoż kościoła. Tylko przesłanka posiadania przez kościelną osobę prawną ustawy regulującej stosunek Państwa do danego kościoła może skutkować wyłączeniem z podstawy opodatkowania w pełnej wysokości darowizn przeznaczonych na działalność charytatywno-opiekuńczą prowadzoną przez dany kościół.

Wskazać także należy, że zgodnie z obowiązującym od dnia 1 stycznia 2006 r. art. 26 ust. 6d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przepis art. 26 ust. 7 ww. ustawy stosuje się odpowiednio do darowizn odliczanych na podstawie innych ustaw. Na mocy tych przepisów odliczenie kwoty darowizny pieniężnej dokonanej na kościelną działalność charytatywno-opiekuńczą od podstawy opodatkowania możliwe jest tylko wtedy, gdy darowizna udokumentowana jest dowodem wpłaty na rachunek bankowy obdarowanego. Jest to zatem kolejny wymóg, od spełnienia którego uzależniona jest możliwość odliczenia przedmiotowej darowizny od podstawy opodatkowania. Brak takiego dokumentu, stanowi samodzielną przesłankę do uznania, że odliczenie darowizny pieniężnej na kościelną działalność charytatywno-opiekuńczą jest niemożliwe. Zatem, wobec faktu, iż nie posiada Pan dowodu wpłaty na rachunek bankowy ani rachunek płatniczy obdarowanego, nie przysługiwało Panu odliczenie darowizny przekazanej w 2023 r. na cele charytatywno-opiekuńcze Gminy Wyznaniowej ….

Wobec powyższego, Pana stanowisko należało uznać za nieprawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Pana i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Organ podkreśla, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretacje opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku – nie prowadzi postępowania dowodowego. Postępowanie w sprawie wydania interpretacji indywidualnej ma na celu wyjaśnienie wątpliwości co do sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego materialnego do określonego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego. Przedmiotem interpretacji wydanej na podstawie art. 14b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.) jest sam przepis prawa. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest ustalanie stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego), stanowi to bowiem domenę ewentualnego postępowania podatkowego.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pana do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.