Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
7 listopada 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 26 listopada 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego
B. S.A. (…) „Wnioskodawca” jest oddziałem spółki akcyjnej posiadającej siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Oddział jest pracodawcą w rozumieniu przepisów prawa pracy. Do dnia 28 lutego 2024 roku pracownikiem Wnioskodawcy był A.A. (dalej „A.A. ”). Z dniem 29 lutego 2024 roku A.A. przestał być pracownikiem Wnioskodawcy (stosunek pracy został rozwiązany w związku z przejściem A.A. na emeryturę).
U Wnioskodawcy działa Międzyzakładowy Związek Zawodowy Pracowników (…) (dalej „Związek”). Związek może zrzeszać osoby wykonujące pracę zarobkową oraz emerytów i rencistów, które są lub były zatrudnione u więcej niż jednego pracodawcy. Obecnie tymi pracodawcami są Wnioskodawca oraz C. sp. z o.o spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Związek zakresem swego działania obejmuje zatem co najmniej dwóch pracodawców.
Wnioskodawca podpisał ze Związkiem Porozumienie, na mocy którego Przewodniczącemu Związku przysługuje miesięczny ryczałt w wysokości 12% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw za rok 2018 oraz miesięczny ryczałt w jazdach lokalnych w wysokości 500 km określony zgodnie z właściwymi przepisami w sprawie używania samochodów osobowych, motocykli i motorowerów do celów służbowych nie będących własnością pracodawcy w związku z wykorzystaniem samochodu nie będącego własnością Wnioskodawcy dla celów działalności związkowej. Ryczałty są wypłacane Przewodniczącemu Związku. W związku z wykorzystaniem przez Przewodniczącego Związku samochodu nie będącego własnością pracodawcy dla celów działalności związkowej została bezpośrednio z nim zawarta umowa używania prywatnego samochodu dla celów działalności związkowej. W umowie tej zapisano też prawo Przewodniczącego związku do otrzymania ryczałtu w jazdach lokalnych.
W czasie, gdy A.A. był pracownikiem Wnioskodawcy był Przewodniczącym Związku. Po przejściu na emeryturę i utraty statusu pracownika w dalszym ciągu jest Przewodniczącym Związku i otrzymuje od Wnioskodawcy ryczałty wskazane wyżej.
Wysokość wypłacanych A.A. jako Przewodniczącemu Związku ryczałtów w okresie od dnia 1 marca 2024 roku do końca roku 2024 przekroczy 4.500 zł. W latach kolejnych wysokość wypłacanych A.A. jako Przewodniczącemu Związku ryczałtów przekroczy 4.500 zł w trakcie roku kalendarzowego.
Przewodniczącym Związku może być osoba określona w statucie związku. Związek zrzesza różne osoby tj. nie tylko pracowników Wnioskodawcy. Przewodniczącym Związku może być pracownik Wnioskodawcy lub osoba nie będąca pracownikiem Wnioskodawcy, ale także emeryt, który w przeszłości był pracownikiem Wnioskodawcy lub emeryt, który w przeszłości nie był pracownikiem Wnioskodawcy.
Pytania
1. Czy pieniądze wypłacone od dnia 1 marca 2024 roku A.A. jako Przewodniczącemu Związku z tytułu ryczałtów stanowią przychody z innych źródeł, od których Wnioskodawca nie jest obowiązany pobierać zryczałtowanego podatku dochodowego, a jest jedynie zobowiązany do sporządzenia informacji według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i przesłania jej A.A. oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania A.A. wykonuje swoje zadania?
2. Czy pieniądze wypłacane w przyszłości A.A. jako Przewodniczącemu Związku z tytułu ryczałtów stanowić będą przychody z innych źródeł, od których Wnioskodawca nie jest obowiązany pobierać zryczałtowanego podatku dochodowego, a jest jedynie zobowiązany do sporządzenia informacji według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i przesłania jej A.A. oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania A.A. wykonuje swoje zadania?
Państwa stanowisko w sprawie
1.Pieniądze wypłacane A.A. od dnia 1 marca 2024 roku jako Przewodniczącemu Związku z tytułu ryczałtów stanowią przychody z innych źródeł, od których Wnioskodawca nie jest obowiązany pobierać zryczałtowanego podatku dochodowego, a jest jedynie zobowiązany do sporządzenia informacji według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i przesłania jej A.A. oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania A.A. wykonuje swoje zadania.
2.Pieniądze wypłacane w przyszłości A.A. jako Przewodniczącemu Związku z tytułu ryczałtów stanowić będą przychody z innych źródeł, od których Wnioskodawca nie jest obowiązany pobierać zryczałtowanego podatku dochodowego, a jest jedynie zobowiązany do sporządzenia informacji według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i przesłania jej A.A. oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania A.A. wykonuje swoje zadania.
Ad 1 i 2
Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o PIT źródłami przychodów są inne źródła.
Zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o PIT za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.
Zgodnie z art. 42a Ustawy o PIT osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.
Zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 4 ustawy o PIT od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu świadczeń otrzymanych przez emerytów, rencistów lub osoby pobierające nauczycielskie świadczenie kompensacyjne, w związku z łączącym ich uprzednio z zakładem pracy stosunkiem służbowym, stosunkiem pracy, pracy nakładczej lub spółdzielczym stosunkiem pracy, w tym od związków zawodowych, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 26 i 38.
Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o PIT wolne od podatku dochodowego są świadczenia otrzymywane przez emerytów, rencistów lub osoby pobierające nauczycielskie świadczenie kompensacyjne, w związku z łączącym ich uprzednio z zakładem pracy stosunkiem służbowym, stosunkiem pracy lub spółdzielczym stosunkiem pracy, w tym od związków zawodowych - do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 4.500 zł.
Zgodnie z art. 41 ust. 4 ustawy o PIT płatnicy są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a, 13-17 oraz art. 30a ust. 1 pkt 1-11 oraz 11b-13, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5, 10, 12 i 21.
Mając na względzie podane powyżej przepisy odpowiedzi wymaga pytanie czy wypłacane A.A. jako Przewodniczącemu Związku ryczałty stanowią świadczenia otrzymywane przez emeryta w związku z łączącym go uprzednio z zakładem pracy stosunkiem pracy, a w konsekwencji czy Wnioskodawca jest obowiązany pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułu określonego w art. 30 ust. 1 pkt 4 ustawy o PIT.
Z przepisu art. 21 ust. 1 pkt 38 oraz art. 30 ust. 1 pkt 4 ustawy o PIT wynikają dwa warunki, które muszą być spełnione, aby wypłacane świadczenia spełniało dyspozycje tych przepisów: (i) świadczenie musi być otrzymywane przez emeryta, (ii) świadczenie musi pozostawać w związku z łączącym emeryta uprzednio z zakładem pracy stosunkiem pracy.
W ocenie Wnioskodawcy warunki te nie są spełnione, gdyż świadczenia (ryczałty) są wypłacane A.A. jako Przewodniczącemu Związku bez związku z łączącym go uprzednio z zakładem pracy stosunkiem pracy. Dla oceny czy dane świadczenie pozostaje w związku z łączącym uprzednio emeryta z zakładem pracy stosunkiem pracy istotne jest to z czego, tj. z jakiej relacji wynika wypłacane świadczenie. Świadczenie pozostawałoby w związku z łączącym emeryta uprzednio z zakładem pracy stosunkiem pracy, o ile fakt uprzedniego zatrudnienia warunkowałby otrzymanie danego świadczenia przez pracownika po uzyskaniu statusu emeryta. A.A. uzyskuje zaś świadczenia (ryczałty) nie w związku z tym, że był pracownikiem Wnioskodawcy i uzyskał status emeryta, ale w związku z tym, że jest Przewodniczącym Związku. Do otrzymania świadczenia (ryczałtu) uprawniony byłby każdy Przewodniczący Związku, bez względu na to czy był uprzednio pracownikiem Wnioskodawcy czy nie. Wynika to ze specyfiki Związku jako organizacji międzyzakładowej, czego konsekwencją jest to, że przewodniczącym Związku może być osoba spoza grona pracowników Wnioskodawcy, a w konsekwencji może też nim być emeryt, który w przeszłości nie był pracownikiem Wnioskodawcy. Ponadto świadczenia (ryczałty) są wypłacane A.A. jako Przewodniczącemu Związku, a nie jako emerytowi. Sąd Najwyższy w wyroku z 7.03.2002 r., III RN 44/01 odnosząc się do świadczeń, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 4 ustawy o PIT wskazał, że:„ inna jest natomiast konstytutywna cecha świadczeń, określonych w art. 30 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w którym chodzi nie o świadczenia (przychód) ze stosunku pracy, ale o świadczenia uzyskiwane przez emerytów (przysługujące emerytom lub rencistom) tyle tylko, że z tytułu łączącego ich uprzednio z zakładem pracy stosunku pracy. Chodzi więc tu o to, co się należy emerytom (rencistom), a związek z uprzednim stosunkiem pracy, chociaż występuje, nie zmienia tego zasadniczego uprawnienia wynikającego nie ze stosunku pracy, lecz z sytuacji prawnej emeryta (rencisty)”. Podobnie Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z dnia 29 stycznia 2008 r. III SA/Wa 1914/07 wskazał: „cechą konstytutywną świadczeń objętych regulacją art. 30 ust. 1 pkt 4 ustawy z 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych jest to, iż nie są to świadczenia (przychód) ze stosunku pracy, lecz świadczenia uzyskiwane (przysługujące) przez emerytów (rencistów) tyle tylko, że z tytułu łączącego ich uprzednio z zakładem pracy stosunku pracy. Innymi słowy, chodzi tu więc o to, co się należy emerytom (rencistom), a związek z uprzednim stosunkiem pracy, chociaż występuje, nie zmienia tego zasadniczego uprawnienia wynikającego nie ze stosunku pracy, lecz z sytuacji prawnej emeryta (rencisty).”. Otrzymanie przez A.A. świadczenia (ryczałtu) nie następuje dlatego, że on jest emerytem, ale dlatego, że jest Przewodniczącym Związku. Posiadanie przez niego statusu emeryta pozostaje bez wpływu na otrzymywanie ryczałtu.
Mając na względzie powyższe wypłacane A.A. jako Przewodniczącemu Związku ryczałty nie stanowią świadczeń otrzymywanych przez emeryta w związku z łączącym go uprzednio z zakładem pracy stosunkiem pracy, a w konsekwencji Wnioskodawca nie jest obowiązany pobierać zryczałtowanego podatku dochodowego od dokonywanych wypłat ryczałtów. Rezultatem powyższego jest przyjęcie, że pieniądze wypłacane A.A. jako Przewodniczącemu Związku z tytułu ryczałtów stanowią przychody z innych źródeł, a Wnioskodawca jest jedynie zobowiązany do sporządzenia informacji według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i przesłania jej A.A. oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania A.A. wykonuje swoje zadania.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.):
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
W myśl art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Źródłami przychodów są inne źródła.
Na podstawie art. 20 ust. 1 cytowanej ustawy:
Za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.
Stosownie do art. 30 ust. 1 pkt 4 powołanej ustawy:
Od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu świadczeń otrzymanych przez emerytów, rencistów lub osoby pobierające nauczycielskie świadczenie kompensacyjne, w związku z łączącym ich uprzednio z zakładem pracy stosunkiem służbowym, stosunkiem pracy, pracy nakładczej lub spółdzielczym stosunkiem pracy, w tym od związków zawodowych, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 26 i 38 – w wysokości 10% należności.
Art. 42a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stanowi, że:
Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.
Z art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika, że:
Wolne od podatku dochodowego są świadczenia otrzymywane przez emerytów, rencistów lub osoby pobierające nauczycielskie świadczenie kompensacyjne, w związku z łączącym ich uprzednio z zakładem pracy stosunkiem służbowym, stosunkiem pracy lub spółdzielczym stosunkiem pracy, w tym od związków zawodowych – do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 4500 zł.
Powyższy przepis stanowi, że otrzymywane świadczenia korzystają ze zwolnienia, pod warunkiem, że beneficjentami świadczenia są emeryci lub renciści, oraz prawo do tego świadczenia wynika z uprzednio łączącego ww. emeryta lub rencistę stosunku służbowego, stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy.
Jak Państwo wskazaliście w opisie sprawy, wypłacane przez Państwa świadczenia mogą przysługiwać Przewodniczącemu Związku Zawodowego będącego pracownikiem lub osobą nie będącą Państwa pracownikiem, ale także emerytem, który w przeszłości był Państwa pracownikiem lub emerytem, który w przeszłości nie był Państwa pracownikiem.
Przekazujecie Państwo pieniądze w związku z pełnieniem przez osobę funkcji Przewodniczącego Związku Zawodowego. Fakt ten nie ma związku z łączącym Państwa z tą osobą uprzednio stosunkiem pracy. Ponadto wypłacane przez Państwa pieniądze przysługują Przewodniczącemu Związku Zawodowego, który niekoniecznie jest emerytem lub rencistą.
W związku z powyższym do wypłacanych Przewodniczącemu Związku Zawodowego ryczałtów nie ma/nie będzie miało zastosowanie zwolnienie przedmiotowe, uregulowane w treści art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i opodatkowanie zryczałtowanym 10% podatkiem dochodowym w oparciu o art. 30 ust. 1 pkt 4 wskazanej ustawy.
W konsekwencji, świadczenia w postaci ryczałtów, należy traktować jako przychód z innych źródeł zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym, który powinien być opodatkowany według skali podatkowej.
Tym samym są/będą Państwo zobowiązani do wystawienia informacji PIT-11. W tym przypadku nie są/nie będziecie Państwo obowiązani do pobrania zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od wypłacanych ryczałtów.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia oraz zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie
z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”). Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.