Interpretacja indywidualna - Interpretacja - null

ShutterStock
Interpretacja indywidualna - Interpretacja - null

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna

  – stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe w części dotyczącej zwolnienia z podatku otrzymanego zasiłku pogrzebowego i nieprawidłowe w części dotyczącej zwolnienia z opodatkowania świadczenia wdowiego.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

28 listopada 2024 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełniła go Pani pismem z 23 grudnia 2024 r. – w odpowiedzi na wezwanie. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Jest Pani polską obywatelką na stałe zamieszkałą w Polsce i w Polsce rozliczającą się z podatków. Bardzo wcześnie była Pani zmuszona przejść na rentę chorobową. Obecnie otrzymuje Pani z ZUS polską emeryturę. Czasowo mieszkała Pani w USA, ale z powodów zdrowotnych, nigdy tam Pani nie pracowała. Otrzymywała Pani świadczenie małżeńskie z Social Security Administration (USA) z tytułu pracy współmałżonka (Polak, ale i też rezydent USA), które przychodziło na Pani polskie konto w Banku A. Z uwagi na obywatelstwo amerykańskie w Stanach Zjednoczonych amerykański federalny podatek dochodowy nie był potrącany. Z racji tego, iż było to świadczenie rodzinnie, KIS poprzez interpretację indywidualną zwolnił Panią z płacenia podatku od tego świadczenia w Polsce i bank nie pobierał podatku. W trakcie pobierania świadczenia małżeńskiego rozwiodła się Pani z mężem, A. A. Fakt ten zgłosiła Pani do Social Security Administration i w dalszym ciągu zgodnie z amerykańskimi przepisami federalnymi otrzymywała Pani to świadczenie małżeńskie zwolnione z podatku w obu krajach. 26 sierpnia 2024 r. zmarł Pani były mąż. Po zgłoszeniu do Social Security śmierci byłego męża, Social Security Administration zamieniło Pani miesięczne świadczenie małżeńskie na tak zwane widow’s benefits, czyli świadczenie wdowie. Posiada Pani decyzję z Social Security Administration o przyznaniu świadczenia wdowiego (widow’s benefits) oraz jednorazowego zasiłku pogrzebowego. Dalej w USA zwolniona jest Pani z płacenia podatku. Świadczenie w dalszym ciągu ma charakter rodzinny i nie jest związane z nabyciem przez Panią uprawnień emerytalnych ani rentowych w USA, gdyż takim Pani nie podlega. Pierwsze świadczenie oraz jednorazowy zasiłek pogrzebowy (...) otrzymała Pani 3 września. Bank A od świadczenia wdowiego i osobno od zasiłku pogrzebowego odliczył zaliczkę na podatek dochodowy oraz składkę na ubezpieczenie zdrowotne. Od tego czasu bank pobiera zaliczkę na podatek dochodowy oraz składkę na ubezpieczenie zdrowotne co miesiąc i utrzymuje, że podatek jest teraz w Polsce należny, ponieważ Polska traktuje świadczenie wdowie jako rentę, a nie świadczenie rodzinne. W Pani ocenie, według art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych świadczenie wdowie jako świadczenie rodzinne powinno być zwolnione z opodatkowania.

Uzupełniając wniosek wyjaśniła Pani, że świadczenie wdowie, o którym mowa we wniosku jest Pani wypłacane na podstawie amerykańskich federalnych przepisów emerytalno-rentowych obowiązujących w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Świadczenie, które Pani otrzymuje, stanowi element obowiązującego w USA systemu zabezpieczenia społecznego, związanego ze świadczeniami dla byłych małżonków. Pani były mąż rozpoczął pobieranie świadczenia rentowego z Social Security w 2007 r., bądź 2008 r. Nie pamięta Pani dokładnie, i nie ma dostępu do jego dokumentacji. Pobieranie przez męża renty było warunkiem uprawniającym do otrzymania przez Panią świadczenia małżeńskiego, które to po jego śmierci automatycznie zostało zamienione na świadczenie wdowie. Świadczenie wdowie jest świadczeniem stałym, wypłacanym miesięcznie. Nie wie Pani w jaki sposób ustalona została wysokość świadczenia wdowiego. Otrzymała Pani informację mailową z Konsulatu Generalnego USA (...), mówiącą o tym, iż świadczenie zostanie zamienione na świadczenie wdowie. W mailu nie było wyjaśnienia co do sposobu ustalenia wysokości świadczenia. Następnie 6 września 2024 r. otrzymała Pani pismo z Social Security Administration w sprawie świadczeń z tytułu Ubezpieczenia Społecznego, informujące o prawie do comiesięcznego otrzymywania świadczenia wdowiego począwszy od sierpnia 2024 r. W piśmie podkreślono fakt, iż zamieniono wysokość świadczenia na (...) USD w związku ze śmiercią A. A (były mąż). Nie wie Pani od czego uzależniona jest wysokość świadczenia wdowiego, i żadna informacja z Konsulatu czy Social Security tego nie wyjaśnia. Przyznanie świadczenia wdowiego uzależnione było od ukończenia co najmniej 60 roku życia oraz pozostania w związku małżeńskim przez co najmniej 10 lat.

Uprawnienie do otrzymania zasiłku pogrzebowego wynikało z obowiązujących w USA przepisów prawa. Informacje o uprawnieniu do zasiłku otrzymała Pani drogą mailową. W piśmie z dnia 6 września 2024 r. z Social Security Administration oprócz informacji dotyczących zmiany wysokości comiesięcznego świadczenie, umieszczono informację odnośnie uprawnienia do wypłaty kwoty (...) USD z powodu śmierci A. A (były mąż).

Pytania

1)Czy opisane świadczenie wdowie wypłacane przez amerykańską administrację Social Security może być uznane za świadczenie rodzinne w Polsce na podstawie „przepisów o świadczeniach rodzinnych w Polsce” i tym samym zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jako świadczenie rodzinne?

2)Czy otrzymany zasiłek pogrzebowy z USA korzysta ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

Pani stanowisko w sprawie

W Pani ocenie, świadczenie wdowie wypłacane przez amerykańską administrację Social Security jest uznane za świadczenie rodzinne w Polsce na podstawie „przepisów o świadczeniach rodzinnych w Polsce” i tym samym zwolnione jest z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jako świadczenie rodzinne. Fakt ten poświadcza m.in. indywidualna interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 14 czerwca 2023 r., sygn. 0115-KDIT2.4011.276.2023.1.ENB oraz 0113-KDIPT2-2.4011.383.2024.1.KR z dnia 14 czerwca 2024 r. Pani sytuacja życiowa zmieniła się o rozwód z mężem. Pomimo tego Social Security Administration nie zmieniło charakteru świadczenia i w dalszym ciągu wypłacało Pani świadczenie małżeńskie. Po śmierci byłego męża Social Security Administration zamieniło świadczenie małżeńskie na świadczenie wdowie. Nigdy w USA Pani nie pracowała. Nie miałaby Pani podstaw do ubiegania się o rentę. Dodatkowo, w Polsce po rozwodzie były małżonek nie jest uprawniony do otrzymywania renty, więc jest dla Pani niezrozumiałym jak Bank A może na Panią narzucać podatek i składki zdrowotne z tytułu otrzymywania rzekomej renty. Social Security Administration jasno definiuje świadczenie jako widow’s benefits, czyli świadczenie wdowie.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wolne od podatku dochodowego są m.in. zasiłki pogrzebowe. Pani stanowisko w sprawie opodatkowania zasiłku pogrzebowego i przepisów prawa podatkowego mających podlegać interpretacji w tym zakresie jest takie, że Pani zdaniem jest to zasiłek wolny od podatku dochodowego. Nie jest to kwota, która powodowałaby powstanie zobowiązania podatkowego. Dodatkowo, w Stanach Zjednoczonych nie potrącono podatku dochodowego od wypłaconej kwoty (...) USD.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest w części prawidłowe i w części nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.):

Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

W myśl art. 4a ww. ustawy:

Przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

Z opisu zdarzenia wynika, że jest Pani polską obywatelką na stałe zamieszkałą w Polsce i w Polsce rozliczającą się z podatków. Obecnie otrzymuje Pani z ZUS polską emeryturę. Czasowo mieszkała Pani w USA, ale nigdy tam Pani nie pracowała. Otrzymywała Pani świadczenie małżeńskie z Social Security Administration (USA) z tytułu pracy współmałżonka, które przychodziło na Pani polskie konto w Banku A. Z uwagi na obywatelstwo amerykańskie w Stanach Zjednoczonych amerykański federalny podatek dochodowy nie był potrącany. W trakcie pobierania świadczenia małżeńskiego rozwiodła się Pani z mężem. Fakt ten zgłosiła Pani do Social Security Administration i w dalszym ciągu zgodnie z amerykańskimi przepisami federalnymi otrzymywała Pani to świadczenie małżeńskie zwolnione z podatku w obu krajach. 26 sierpnia 2024 r. zmarł Pani były mąż. Po zgłoszeniu do Social Security śmierci byłego męża, organ ten zamienił Pani miesięczne świadczenie małżeńskie na tak zwane widow’s benefits, czyli świadczenie wdowie. Posiada Pani decyzję z Social Security Administration o przyznaniu świadczenia wdowiego (widow’s benefits) oraz jednorazowego zasiłku pogrzebowego. Dalej w USA zwolniona jest Pani z płacenia podatku. Świadczenie w dalszym ciągu ma charakter rodzinny i nie jest związane z nabyciem przez Panią uprawnień emerytalnych ani rentowych w USA, gdyż takim Pani nie podlega. Pierwsze świadczenie oraz jednorazowy zasiłek pogrzebowy otrzymała Pani 3 września. Bank A od świadczenia wdowiego i osobno od zasiłku pogrzebowego odliczył zaliczkę na podatek dochodowy oraz składkę na ubezpieczenie zdrowotne.

W związku z powyższym, w niniejszej sprawie znajdą zastosowanie postanowienia Umowy między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o uniknięciu podwójnego opodatkowania i zapobieżeniu uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, podpisanej w Waszyngtonie dnia 8 października 1974 r. (Dz. U. z 1976 r. Nr 31 poz. 178).

Umowa między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki nie zawiera odrębnego artykułu dotyczącego opodatkowania świadczeń wdowich i zasiłków pogrzebowych. Oznacza to, że dochody te podlegają opodatkowaniu na zasadach ogólnych, zgodnie z postanowieniami art. 5 Umowy („Ogólne zasady opodatkowania”).

W myśl art. 5 ust. 1 ww. Umowy:

Osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie może być opodatkowana przez drugie Umawiające się Państwo z tytułu dochodu pochodzącego ze źródeł z tego drugiego Umawiającego się Państwa i tylko z tytułu takiego dochodu, zgodnie ze wszystkimi ograniczeniami zawartymi w niniejszej Umowie.

Przepis art. 5 ust. 2 cyt. Umowy stanowi, że:

Postanowienia niniejszej Umowy nie będą w żaden sposób stwarzały ograniczenia wobec wyłączeń, zwolnień, zmniejszeń, zaliczeń lub innych przywilejów, przyznanych obecnie lub w przyszłości przez:

a)prawo jednego z Umawiających się Państw przy określeniu podatków pobieranych przez to Umawiające się Państwo lub

b)przez każdą inną umowę zawartą pomiędzy Umawiającymi się Państwami.

Stosownie do art. 5 ust. 3 Umowy:

Bez względu na postanowienia niniejszej Umowy, z wyłączeniem ustępu 4, Umawiające się Państwo może opodatkować obywatela tego Umawiającego się Państwa lub osobę mającą miejsce zamieszkania lub siedzibę w tym Umawiającym się Państwie (zgodnie z zasadami artykułu 4), tak jakby niniejsza Umowa nie weszła w życie.

Jednocześnie art. 20 ust. 1 powołanej Umowy wskazuje sposób unikania podwójnego opodatkowania dochodów. W myśl tego przepisu:

Zgodnie z postanowieniami prawa polskiego i z zachowaniem przewidzianych w nim ograniczeń (z uwzględnieniem dokonywanych zmian bez naruszenia podstawowych zasad) Polska zezwoli osobie mającej miejsce zamieszkania lub siedzibę w Polsce na zaliczanie na poczet należnych w Polsce podatków odpowiednich kwot podatków, zapłaconych w Stanach Zjednoczonych.

Z powołanych przepisów wynika, że Polska ma prawo opodatkować dochód uzyskany z tytułu świadczenia wdowiego czy zasiłku pogrzebowego wypłacanego ze Stanów Zjednoczonych osobie mającej miejsce zamieszkania na terytorium Polski. Prawo to wynika z zapisu art. 5 ust. 3 Umowy, zgodnie z którym państwu rezydencji przysługuje pełne prawo do opodatkowania dochodów osoby mającej na jego terytorium miejsce zamieszkania.

Biorąc pod uwagę powyższe należy zatem stwierdzić, że zgodnie z postanowieniami Umowy między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o uniknięciu podwójnego opodatkowania i zapobieżeniu uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu świadczenie wdowie oraz jednorazowy zasiłek pogrzebowy otrzymywane przez Panią z USA podlegają opodatkowaniu w Polsce, na zasadach określonych w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Podstawową zasadą obowiązującą w przepisach ustawy o podatku dochodowym od osób jest zasada powszechności opodatkowania, która wyrażona została w art. 9 ust. 1 tej ustawy.

Zgodnie z jego treścią:

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy:

Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Jednocześnie jednak w myśl art. 21 ust. 1 pkt 7 ustawy:

Wolne od podatku dochodowego są odprawy pośmiertne i zasiłki pogrzebowe.

Natomiast stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 8 ww. ustawy:

Wolne od podatku dochodowego są świadczenia rodzinne otrzymane na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych, dodatki rodzinne i pielęgnacyjne, zasiłki dla opiekunów otrzymane na podstawie przepisów o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, świadczenia pieniężne otrzymane w przypadku bezskuteczności egzekucji alimentów, zasiłki porodowe otrzymane na podstawie odrębnych przepisów oraz świadczenie wychowawcze otrzymane na podstawie przepisów o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci.

Opodatkowanie jednorazowego zasiłku pogrzebowego

Z wniosku wynika, że w związku ze śmiercią byłego męża otrzymała Pani na podstawie obowiązujących w USA przepisów prawa jednorazowy zasiłek pogrzebowy. Zasiłek został wypłacony 3 września 2024 r. W USA nie został od niego pobrany podatek.

Ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie ww. art. 21 ust. 1 pkt 7 ustawy korzystają świadczenia mające charakter odprawy lub zasiłku pogrzebowego, których fakt przysługiwania został unormowany w jakikolwiek sposób (w stosownych przepisach, w układzie zbiorowym pracy lub nawet w formie umownej). Zastosowanie tego przepisu nie jest więc ograniczone wyłącznie do świadczeń przysługujących na podstawie polskich przepisów.

Zgodzić się więc z Panią należy, że jednorazowy zasiłek pogrzebowy otrzymany z USA korzystał ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 7 ustawy, i tym samym nie powinien on podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Oznacza to, że bank niesłusznie pobrał zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych od tego świadczenia.

Opodatkowanie świadczenia wdowiego

Z przedstawionych przez Panią informacji jednoznacznie wynika, że otrzymywane przez Panią ze Stanów Zjednoczonych Ameryki świadczenie wdowie jest przyznane na podstawie amerykańskich federalnych przepisów emerytalno-rentowych obowiązujących w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Świadczenie to stanowi element obowiązującego w USA systemu zabezpieczenia społecznego, związanego ze świadczeniami dla byłych małżonków.

Na gruncie ustawodawstwa krajowego, świadczenia rodzinne wypłacane są na podstawie przepisów ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 323 ze zm.).

Zgodnie z art. 2 ustawy o świadczeniach rodzinnych:

Świadczeniami rodzinnymi są:

1)zasiłek rodzinny oraz dodatki do zasiłku rodzinnego;

2)świadczenia opiekuńcze: zasiłek pielęgnacyjny oraz świadczenie pielęgnacyjne;

3)zapomoga wypłacana przez gminy, na podstawie art. 22a;

3a) świadczenia wypłacane przez gminy na podstawie art. 22b;

4)jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia się dziecka;

5)świadczenie rodzicielskie.

Należy również wskazać, że Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 883/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego (Dz. Urz. UE L Nr 166/1 z dnia 30 kwietnia 2004 r.) rozróżnia emerytury, renty, renty rodzinne oraz świadczenia rodzinne jako odrębne świadczenia.

Odnosząc się do Pani wątpliwości, wyjaśnić należy, że świadczenie wdowie, które jak Pani wskazuje:

·przyznane jest na podstawie amerykańskich federalnych przepisów emerytalno-rentowych;

·stanowi element obowiązującego w USA systemu zabezpieczenia społecznego;

·jest świadczeniem stałym, wypłacanym miesięcznie;

·uzależnione było od osiągnięcia przez Panią określonego wieku (60 lat), bycia w związku małżeńskim przez co najmniej 10 lat; jak również

·pobierania przez byłego męża renty

nie może zostać uznane za świadczenie rodzinne otrzymywane na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych.

Wobec powyższego, w związku z tym, że ww. świadczenie wdowie zostało Pani przyznane w ramach zabezpieczenia społecznego na podstawie przepisów emerytalno-rentowych obowiązujących w USA, a nie przepisów o świadczeniach rodzinnych, to nie podlega ono zwolnieniu przedmiotowemu na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W konsekwencji, świadczenie wdowie wypłacane Pani ze Stanów Zjednoczonych Ameryki, podlega opodatkowaniu w Polsce zgodnie z powołanymi wyżej przepisami ww. Umowy polsko-amerykańskiej oraz ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Odnosząc się do przywołanych przez Panią interpretacji indywidualnych informuję, że zostały one wydane w indywidualnych sprawach i nie mają zastosowania, ani konsekwencji wiążących, w odniesieniu do żadnego innego zaistniałego stanu faktycznego bądź zdarzenia przyszłego.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy  z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawyz dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.