Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
21 października 2024 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości zastosowania zwolnienia podatkowego do dofinansowania półkolonii dla dziecka wypłaconego pracownikowi z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca jest podmiotem sektora finansów publicznych. Wnioskodawca jako gminna jednostka budżetowa (jednostka budżetowa X) działa w formie zespołu, o którym mowa w art. 9 oraz 9a ustawy o opiece nad dziećmi do lat 3 i ma na celu usprawnienie organizacji pracy samorządowych żłobków i klubów dziecięcych Gminy Miasta X wchodzących w skład tego zespołu.
Wnioskodawca na podstawie (...) jest pracodawcą w rozumieniu przepisów prawa pracy, a Dyrektor Zespołu jest przełożonym pracowników Zespołu.
U Wnioskodawcy funkcjonuje Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych zwany w dalszej części wniosku „Funduszem". Fundusz funkcjonuje na podstawie ustawy z dnia 4 marca 1994 r. (t. j. Dz.U. z 2024 r. poz. 288) oraz Zarządzenia Nr (...) Dyrektora (...) Zespołu (…) z dnia (...) 2022 r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych zmienionego Zarządzeniem Nr (...) Dyrektora (...) Zespołu (…) z dnia (...) 2023 r.
W § 10 Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych zwanego dalej „Regulaminem Funduszu" pracodawca wskazał, że osobami uprawnionymi do korzystania z funduszu są m.in. pracownicy (...) Zespołu (…). W § 11 ust. 2 Regulaminu Funduszu wskazano natomiast, iż środki funduszu mogą zostać przeznaczone m.in. na zwrot części kosztów wypoczynku dzieci i młodzieży organizowanego w formach zinstytucjonalizowanych w tym w formie m.in. półkolonii. Warunki otrzymania przez osoby uprawnione zwrotu części kosztów wypoczynku dzieci i młodzieży, w tym w formie m.in. półkolonii zostały przez pracodawcę określone w § 13 Regulaminu Funduszu. Wzór wniosku, zgodnie z § 24 Regulaminu Funduszu stanowi natomiast załącznik nr 3 do tego regulaminu.
W § 13 ust. 2 Regulaminu Funduszu określony został wykaz załączników jakie osoba uprawniona powinna załączyć do wniosku celem otrzymania zwrotu części kosztów wypoczynku dzieci i młodzieży organizowanego w formach zinstytucjonalizowanych w tym w formie kolonii, zimowisk, obozów i półkolonii. Zgodnie z § 13 ust. 2. Regulaminu Funduszu do wniosku o zwrot części kosztów wypoczynku dzieci i młodzieży należy dołączyć:
1.zaświadczenie oraz oświadczenie, o którym mowa w § 10 ust. 6 pkt 1 - jeśli dotyczy,
2.kopię orzeczenia, o którym mowa w § 10 ust. 6 pkt 2 - jeśli dotyczy,
3.oryginał faktury lub rachunku wystawionego przez organizatora wypoczynku na pracownika, zawierającego:
1)nazwę i adres organizatora wypoczynku prowadzącego działalność w tym zakresie,
2)formę wypoczynku - tytuł zapłaty (np. kolonie, zimowisko, obóz, półkolonie),
3)imię i nazwisko dziecka korzystającego z wypoczynku,
4)wskazanie okresu wypoczynku,
5)kwotę do zapłaty,
6)datę dokonania wpłaty.
Nadto zgodnie z § 13 ust. 3 Regulaminu Funduszu „Zwrot części kosztów wypoczynku dzieci i młodzieży zorganizowanego w formie kolonii, zimowisk, obozów i półkolonii może być zwolniony od podatku dochodowego pod warunkiem dostarczenia oryginału dokumentu potwierdzającego, że wypoczynek został zorganizowany przez podmiot prowadzący działalność w tym zakresie." Powyższy warunek uznaje się za spełniony, w przypadku kiedy z przedłożonego dokumentu jasno wynika, iż podmiot świadczący usługi wypoczynku dla dzieci i młodzieży może prowadzić działalność w tym zakresie oraz, że prowadzony przez niego wypoczynek został zorganizowany zgodnie ze specjalnymi regulacjami dotyczącymi organizowania wypoczynku dla dzieci i młodzieży, tj. zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży z dnia 30 marca 2016 r. (Dz. U. z 2016 r., poz. 452), a wcześniej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz.U. Nr 12, poz. 67 ze zm.).
W przedmiotowej sprawie pracownik złożył wniosek o zwrot części kosztów wypoczynku swojego dziecka. Do wniosku o przyznanie świadczenia pracownik dołączył wszystkie wymagane załączniki, o których mowa w § 13 ust. 2 Regulaminu Funduszu oraz dokumenty, o których mowa w § 13 ust. 3 Regulaminu Funduszu.
Złożony wniosek przez pracownika został uznany za zasadny przez Komisję Socjalną i przedłożony Pracodawcy do zaakceptowania. Pracodawca następnie wniosek zaakceptował i przyznał pracownikowi zwrot części kosztów wypoczynku dzieci w formie półkolonii oraz na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w stosunku do pracownika zastosowano zwolnienie podatkowe.
Pytanie
Czy w sytuacji gdy Regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych przewiduje możliwość zwrotu części kosztów zorganizowanego wypoczynku dzieci pracowników w formie „półkolonii", to takie dofinansowanie będzie korzystało ze zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Państwa stanowisko w sprawie
W Państwa ocenie, zgodnie z interpretacjami obowiązującymi w obrocie prawnym dokonanymi przez organy podatkowe, wymieniony przez ustawodawcę w przepisie art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych obowiązek zorganizowania wypoczynku przez podmioty prowadzące działalność w tym zakresie oznacza, że za uznaniem formy wypoczynku, wobec której można zastosować zwolnienie podatkowe, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zasadniczo decyduje formalno-prawne umocowanie danego podmiotu do wykonywania czynności związanych z organizowaniem wypoczynku, określone w dokumentach stanowiących podstawę funkcjonowania danego podmiotu. Relewantnym dla omawianego zagadnienia jest również ustalenie, czy podmiot świadczący tego typu usługi wypoczynkowe czyni to zgodnie ze specjalnymi regulacjami dotyczącymi organizowania wypoczynku dla dzieci i młodzieży.
Organy podatkowe przyjęły stanowisko, zgodnie z którym, wymienione przez ustawodawcę w art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych formy wypoczynku w postaci wczasów, kolonii, obozów czy zimowisk mają na celu jedynie uwypuklenie warunku uczestniczenia w formach wypoczynku zorganizowanego przez uprawnione podmioty na zasadach określonych w rozporządzeniu w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania, tak aby jasnym było, że z zakresu przedmiotowego zwolnienia podatkowego wyklucza się dopłaty do niezorganizowanych form wypoczynku, takich na przykład jak wczasy potocznie nazywane „pod gruszą", (zob. Interpretacja indywidualna z dnia 6 listopada 2012 r. ILPB1/415-778/12-4/AMN).
Za trafnością powyższego stanowiska świadczy również treść art. 92a ustawy o systemie oświaty. Przepis ten mianowicie definiuje pojęcie „wypoczynku" stawiając wypoczynek organizowany w formie kolonii na równi z wypoczynkiem organizowanym w formie półkolonii, a tym pojęciem „wypoczynku" w znaczeniu określonym w ww. art. 92a ustawy o systemie oświaty posługuje się również rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży z dnia 30 marca 2016 r. (Dz.U. z 2016 r. poz. 452).
Zwracają Państwo uwagę, iż ww. interpretacja indywidualna z dnia 6 listopada 2012 r. nr ILPB1/415-778/12-4/AMN odnosiła się do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz.U. Nr 12, poz. 67 ze zm.). Obecnie ww. rozporządzenie zostało uchylone i zastąpione przez rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży z dnia 30 marca 2016 r. (Dz.U. z 2016 r. poz. 452).
W Państwa opinii fakt uchylenia rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz.U. Nr 12, poz. 67 ze zm.) i zastąpienie go rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży z dnia 30 marca 2016 r. (Dz.U. z 2016 r. poz. 452) nie powoduje, iż teza zawarta przez organ podatkowy w interpretacji indywidualnej z dnia 6 listopada 2012 r. nr ILPB1/415-778/12-4/ AMN stała się nieaktualna.
Mając powyższe na względzie uważają Państwo, że niniejszy wniosek jest należycie uzasadniony, a teza w nim zawarta zasługuje na uznanie jej za prawidłową.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.):
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
W myśl art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osob fizycznych:
Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
W świetle powyższego za przychody należy uznać każdą formę przysporzenia zarówno w formie pieniężnej, jak i niepieniężnej.
Jednocześnie, stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Wolne od podatku dochodowego są dopłaty do wypoczynku zorganizowanego przez podmioty prowadzące działalność w tym zakresie, w formie wczasów, kolonii, obozów i zimowisk, w tym również połączonego z nauką, pobytu na leczeniu sanatoryjnym, w placówkach leczniczo-sanatoryjnych, rehabilitacyjno-szkoleniowych i leczniczo-opiekuńczych, oraz przejazdów związanych z tym wypoczynkiem i pobytem na leczeniu - dzieci i młodzieży do lat 18:
a)z funduszu socjalnego, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych oraz zgodnie z odrębnymi przepisami wydanymi przez właściwego ministra - niezależnie od ich wysokości,
b)z innych źródeł - do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 2000 zł.
W świetle powyższego należy stwierdzić, że dopłaty do wypoczynku podlegają zwolnieniu od podatku dochodowego, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
-wypoczynek jest zorganizowany,
-organizatorem wypoczynku jest podmiot prowadzący działalność w tym zakresie,
-forma wypoczynku nie odbiega swoim charakterem od wymienionych form wypoczynku, takich jak wczasy, kolonie, obozy lub zimowiska, przy czym może to być również wypoczynek połączony z nauką, pobyt na leczeniu sanatoryjnym, w placówkach leczniczo-sanatoryjnych, rehabilitacyjno-szkoleniowych, leczniczo-opiekuńczych,
-dopłata dotyczy dzieci i młodzieży uczestniczących w wypoczynku, które nie ukończyły 18 roku życia.
Wskazanie przez ustawodawcę w ww. przepisie form wypoczynku, oznacza, że nie każda dopłata do wypoczynku może korzystać ze zwolnienia, a tylko ta, która związana jest z wypoczynkiem zorganizowanym. Intencją ustawodawcy jest bowiem wyłączenie z zakresu przedmiotowego zwolnienia dopłat do niezorganizowanych form wypoczynku, takich na przykład jak wczasy potocznie nazywane „pod gruszą”.
Definiując powyższe formy wypoczynku zgodnie z Uniwersalnym Słownikiem Języka Polskiego Wydawnictwa Naukowego PWN S.A., pod ich pojęciem należy rozumieć:
-wczasy, czyli wypoczynek, którego organizatorzy za opłatą zapewniają noclegi, wyżywienie, a niekiedy także rozrywki,
-kolonie, czyli zorganizowany pobyt wypoczynkowy dzieci i młodzieży szkolnej w czasie wakacji poza miejscem stałego zamieszkania,
-półkolonie, czyli forma zespołowego wypoczynku dla dzieci w miejscu ich zamieszkania, organizowana w czasie wakacji,
-obóz, czyli forma zorganizowanego wypoczynku grupy ludzi, połączona z uprawianiem sportu, nauką czegoś,
-zimowisko, czyli zorganizowany wyjazd wypoczynkowy dla dzieci w czasie ferii zimowych.
Mając na uwadze ww. definicję słownikową należy przyjąć, iż półkolonie również stanowią formę wypoczynku, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jednak aby omawiane zwolnienie miało zastosowanie wypoczynek powinien być zorganizowany przez podmiot, który ma formalno-prawne umocowanie do wykonywania czynności związanych z organizowaniem wypoczynku, określone w dokumentach stanowiących podstawę jego funkcjonowania. Istotne jest zatem, aby podmiot organizujący wypoczynek prowadził działalność w tym zakresie lub też statutowo zajmował się tego typu działalnością.
Do podmiotów prowadzących działalność w zakresie wypoczynku zaliczyć można podmioty, które świadczą usługi wypoczynkowe w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, np. biura turystyczne czy inne podmioty prowadzące działalność w formie domów wczasowych, pensjonatów, gospodarstw agroturystycznych, natomiast do podmiotów, które zajmują się statutowo tego rodzaju działalnością należy zakwalifikować m. in. szkoły, domy kultury, kościoły, których działalnością statutową może być organizowanie wypoczynku zorganizowanego, a także stowarzyszenia, organizacje charytatywne, fundacje - które również zajmują się statutowo tego rodzaju działalnością.
Ustawodawca w art. 92c ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2024 r. poz. 750 ze zm.) wskazuje, że:
Organizatorami wypoczynku mogą być:
1)szkoły i placówki;
2)przedsiębiorcy wpisani do rejestru organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych, o którym mowa w art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 2211);
3)osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, inne niż wymienione w pkt 1 i 2, organizujące wypoczynek w celu:
a)niezarobkowym albo
b)zarobkowym, jeżeli organizowany wypoczynek nie stanowi imprezy turystycznej, o której mowa w art. 4 pkt 2 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych.
Z art. 92a ust. 1 tej ustawy wynika, że:
Ilekroć w art. 92b-92t i art. 96a jest mowa o wypoczynku, należy przez to rozumieć wypoczynek organizowany dla dzieci i młodzieży w celach rekreacyjnych lub regeneracji sił fizycznych i psychicznych, połączony ze szkoleniem lub pogłębianiem wiedzy, rozwijaniem zainteresowań, uzdolnień lub kompetencji społecznych dzieci i młodzieży, trwający nieprzerwanie co najmniej 2 dni, w czasie ferii letnich i zimowych oraz wiosennej i zimowej przerwy świątecznej, w kraju lub za granicą, w szczególności w formie kolonii, półkolonii, zimowiska, obozu i biwaku.
Zatem jeśli wypoczynek dzieci organizują podmioty, o których mowa w art. 92c ustawy o systemie oświaty, czyli np. szkoły, domy kultury, które statutowo zajmują się tego typu działalnością oraz prywatne placówki, które prowadzą działalność jako podmioty świadczące usługi wypoczynkowe w ramach prowadzonej działalności, to dofinansowanie z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych do półkolonii, na dziecko do ukończenia 18 roku życia może korzystać z ww. zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Należy przy tym zaznaczyć, że w przepisach ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie ma regulacji określającej jaki dowód powinien przedstawić pracownik z tytułu wydatku, który poniósł na wypoczynek dziecka do lat 18. Zatem, aby dofinansowanie do wypoczynku dzieci mogło być zwolnione od podatku należałoby przyjąć, że ma tu zastosowanie ogólna reguła, według której dowodem może być wszystko co może się przyczynić do wyjaśnienia sprawy, a nie jest sprzeczne z prawem. W takiej sytuacji stosuje się dokumenty zwyczajowo przyjęte, jakimi są różnego rodzaju dowody wpłaty. Pojęcie dowód wpłaty jest pojęciem szerokim i obejmuje swym zakresem zarówno rachunek lub fakturę VAT wystawioną przez organizatora wypoczynku, przelew bankowy, przekaz pocztowy, czy też dokument wpłaty w kasie podmiotu prowadzącego działalność w tym zakresie.
Z przedstawionego we wniosku zdarzenia w szczególności wynika, że u Wnioskodawcy funkcjonuje Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.
W § 10 Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych wskazano, że osobami uprawnionymi do korzystania z funduszu są m.in. pracownicy (...) Zespołu (…). W § 11 ust. 2 Regulaminu Funduszu wskazano natomiast, iż środki funduszu mogą zostać przeznaczone m.in. na zwrot części kosztów wypoczynku dzieci i młodzieży organizowanego w formach zinstytucjonalizowanych, w tym w formie m.in. półkolonii. Warunki otrzymania przez osoby uprawnione zwrotu części kosztów wypoczynku dzieci i młodzieży, w tym w formie m.in. półkolonii zostały określone w § 13 Regulaminu Funduszu. Wzór wniosku, zgodnie z § 24 Regulaminu Funduszu stanowi natomiast załącznik nr 3 do tego regulaminu.
Zgodnie z § 13 ust. 2 Regulaminu Funduszu do wniosku o zwrot części kosztów wypoczynku dzieci i młodzieży należy dołączyć:
1.zaświadczenie oraz oświadczenie, o którym mowa w § 10 ust. 6 pkt 1 - jeśli dotyczy,
2.kopię orzeczenia, o którym mowa w § 10 ust. 6 pkt 2 - jeśli dotyczy,
3.oryginał faktury lub rachunku wystawionego przez organizatora wypoczynku na pracownika, zawierającego:
1)nazwę i adres organizatora wypoczynku prowadzącego działalność w tym zakresie,
2)formę wypoczynku - tytuł zapłaty (np. kolonie, zimowisko, obóz, półkolonie),
3)imię i nazwisko dziecka korzystającego z wypoczynku,
4)wskazanie okresu wypoczynku,
5)kwotę do zapłaty,
6)datę dokonania wpłaty.
Z § 13 ust. 3 Regulaminu Funduszu wynika natomiast, że „Zwrot części kosztów wypoczynku dzieci i młodzieży zorganizowanego w formie kolonii, zimowisk, obozów i półkolonii może być zwolniony od podatku dochodowego pod warunkiem dostarczenia oryginału dokumentu potwierdzającego, że wypoczynek został zorganizowany przez podmiot prowadzący działalność w tym zakresie”
Pracownik złożył wniosek o zwrot części kosztów wypoczynku swojego dziecka. Do wniosku o przyznanie świadczenia pracownik dołączył wszystkie wymagane załączniki, o których mowa w § 13 ust. 2 Regulaminu Funduszu oraz dokumenty, o których mowa w § 13 ust. 3 Regulaminu Funduszu.
Złożony wniosek przez pracownika został uznany za zasadny przez Komisję Socjalną i przedłożony Pracodawcy do zaakceptowania. Pracodawca następnie wniosek zaakceptował i przyznał pracownikowi zwrot części kosztów wypoczynku dzieci w formie półkolonii oraz na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w stosunku do pracownika zastosowano zwolnienie podatkowe.
Mając na uwadze przedstawione uregulowania prawne stwierdzam, że dofinansowanie do wypoczynku dzieci w formie półkolonii, organizowanych przez podmiot uprawniony do prowadzenia działalności w tym zakresie, które wypłacają Państwo pracownikom z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, przyznane na ich wniosek, do którego dołączone zostały wszystkie wymagane przez § 13 ust. 2 oraz ust. 3 Regulaminu Funduszu dokumenty, korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązał w dacie zaistnienia zdarzenia.
W odniesieniu do powołanej przez Państwa we wniosku interpretacji indywidualnej, stwierdzić należy, że została ona wydana w indywidualnej sprawie i nie ma zastosowania, ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego zaistniałego stanu faktycznego, czy też zdarzenia przyszłego.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2024 r. poz. 572.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa.