Zastosowanie zwolnienia podatkowego do środków wypłaconych pracownikowi z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych na dofinansowanie półkolonii dla d... - Interpretacja - null
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Zastosowanie zwolnienia podatkowego do środków wypłaconych pracownikowi z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych na dofinansowanie półkolonii dla dziecka, w sytuacji gdy z przedłożonych dokumentów nie wynika, czy organizator wypoczynku był do tego statutowo uprawniony.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
20 września 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 31 lipca 2024 r.o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości zastosowania zwolnienia podatkowego do środków wypłaconych pracownikowi z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych na dofinansowanie półkolonii dla dziecka.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca jest podmiotem sektora finansów publicznych. Jako gminna jednostka budżetowa (jednostka budżetowa Miasta A) Wnioskodawca działa w formie zespołu, o którym mowa w art. 9 oraz art. 9a ustawy o opiece nad dziećmi do lat 3 i ma na celu usprawnienie organizacji pracy samorządowych żłobków i klubów dziecięcych Gminy Miasta A wchodzących w skład jego zespołu.
Wnioskodawca na podstawie § (...) Statutu X (stanowiącego załącznik nr 1 do uchwały Nr (...) Rady Miasta A z dnia (...) 2011 r.) jest pracodawcą w rozumieniu przepisów prawa pracy, a Dyrektor Zespołu jest przełożonym pracowników Zespołu.
U Wnioskodawcy funkcjonuje Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych zwany w dalszej części wniosku „Funduszem”. Fundusz funkcjonuje na podstawie ustawy z dnia 4 marca 1994 r. (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 288) oraz Zarządzenia Nr (...) Dyrektora X z dnia (...) 2022 r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych zmienionego Zarządzeniem Nr (...) Dyrektora X z dnia (...) 2023 r.
W § (...) Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych zwanego dalej „Regulaminem Funduszu” pracodawca wskazał, że osobami uprawnionymi do korzystania z funduszu są m.in. pracownicy X. W § (...) Regulaminu Funduszu wskazano natomiast, iż środki funduszu mogą zostać przeznczone m.in. na zwrot części kosztów wypoczynku dzieci i młodzieży organizowanego w formach zinstytucjonalizowanych, w tym w formie m.in. półkolonii.
Warunki otrzymania przez osoby uprawnione, zwrotu części kosztów wypoczynku dzieci i młodzieży, w tym w formie m.in. półkolonii zostały przez pracodawcę określone w § 13 Regulaminu Funduszu.
Wzór wniosku – zgodnie z § 24 Regulaminu Funduszu – stanowi natomiast załącznik nr 3 do tego Regulaminu.
W § (...) Regulaminu Funduszu określony został wykaz załączników jakie osoba uprawniona powinna załączyć do wniosku celem otrzymania zwrotu części kosztów wypoczynku dzieci i młodzieży organizowanego w formach zinstytucjonalizowanych, w tym w formie kolonii, zimowisk, obozów i półkolonii. Zgodnie z § (...) Regulaminu Funduszu do wniosku o zwrot części kosztów wypoczynku dzieci i młodzieży należy dołączyć:
1.zaświadczenie oraz oświadczenie, (...),
2.kopię orzeczenia (...),
3.oryginał faktury lub rachunku wystawionego przez organizatora wypoczynku na pracownika, zawierającego:
1)nazwę i adres organizatora wypoczynku prowadzącego działalność w tym zakresie,
2)formę wypoczynku - tytuł zapłaty (np. kolonie, zimowisko, obóz, półkolonie),
3)imię i nazwisko dziecka korzystającego z wypoczynku,
4)wskazanie okresu wypoczynku,
5)kwotę do zapłaty.
W ust. 3 tego paragrafu z kolei pracodawca wskazał na dodatkowy wymóg przedłożenia przez uprawnionego pracownika dokumentu potwierdzającego, że wypoczynek został zorganizowany przez podmiot prowadzący działalność w tym zakresie. Przedłożenie przez uprawnionego pracownika dokumentu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym jest warunkiem zastosowania przez pracodawcę instytucji zwolnienia zwrotu części kosztów wypoczynku dziecka z podatku dochodowego od osób fizycznych, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
W przedmiotowej sprawie pracownik złożył wniosek o zwrot części kosztów wypoczynku swojego dziecka oraz wyraził wolę zastosowania wobec jego osoby zwolnienia z podatku dochodowego, o którym mowa w § (...) Regulaminu Funduszu. Do wniosku o przyznanie świadczenia pracownik dołączył wszystkie wymagane załączniki, o których mowa w § (...) Regulaminu Funduszu za wyjątkiem dokumentu potwierdzającego, że wypoczynek został zorganizowany przez podmiot prowadzący działalność w tym zakresie.
Pracownik poinformował komisję socjalną, iż Szkoła (...), która organizowała wypoczynek dziecka w formie półkolonii nie czuje się w obowiązku do wydania zaświadczenia ani oświadczenia, z którego treści będzie wynikało, iż prowadzi ona działalność w zakresie organizowania wypoczynku dla dzieci w sposób instytucjonalizowany.
Pracownik został poinformowany przez przedstawiciela szkoły, że zakres prowadzonej działalność przez szkołę wynika wprost z jej statutu. Pracownik w efekcie nie dostarczył pracodawcy takiego dokumentu nawet w formie statutu szkoły, w związku z czym pracodawca nie zastosował do przychodu pracownika zwolnienia wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt. 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Pytanie
Czy w świetle przytoczonego stanu faktycznego zachowanie pracodawcy polegające na niezastosowaniu wobec pracownika zwolnienia od podatku dochodowego określonego w art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w związku z otrzymanym zwrotem części poniesionych kosztów wypoczynku dziecka było prawidłowe, czy też pracownikowi, pomimo braku przedłożenia przez niego odpowiednich dokumentów, przysługuje zwolnienie określone w art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w związku z otrzymanym zwrotem części poniesionych kosztów do wypoczynku dziecka?
Państwa stanowisko w sprawie
W omawianej sytuacji pracodawca uznał, iż warunek uprawniający do zastosowanie zwolnienia od podatku dochodowego nie został przez pracownika spełniony w związku z czym nie ma przesłanek do zastosowania ulgi, o której mowa z art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Argumentując swoje stanowisko Wnioskodawca odniósł się do literalnego znaczenia treści § (...) Regulaminu Funduszu. W tym przepisie pracodawca uzależnia zastosowanie ulgi podatkowej od przedłożenia przez pracownika dokumentu, na podstawie którego będzie można stwierdzić, że wypoczynek został zorganizowany przez podmiot prowadzący działalność w zakresie organizowania takiego wypoczynku. W przypadku braku dostarczenia takowego dokumentu pracodawcy nie zostaną spełnione wszystkie warunki uprawniające do zastosowania zwolnienia od podatku dochodowego określonego w art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
W związku z ubieganiem się o zwrot części kosztów wypoczynku przez uprawnionego pracownika, to na pracodawcy ciąży obowiązek weryfikacji czy podmiot świadczący usługi wypoczynku dla dzieci i młodzieży może prowadzić działalność w tym zakresie oraz czy prowadzony przez niego wypoczynek został zorganizowany zgodnie ze specjalnymi regulacjami dotyczącymi organizowania wypoczynku dla dzieci i młodzieży, tj. zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, także zasad jego organizowania i nadzorowania.
W praktyce pracodawca wypełnia ten obowiązek poprzez weryfikację dokumentów przedłożonych przez uprawnionego pracownika pod kątem m.in. wpisu do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych oraz pod kątem spełnienia wymogów wynikających z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, także zasad jego organizowania i nadzorowania.
W ocenie Wnioskodawcy spełnienia tych wymogów nie można domniemywać i powinny one każdorazowo zostać stwierdzone odpowiednimi dokumentami. Wnioskodawca zwraca uwagę, że przepisy nie wskazują o jakie dokumenty chodzi, w związku z czym, aby dofinansowanie do wypoczynku dzieci mogło być zwolnione od podatku należałoby przyjąć, że ma tu zastosowanie ogólna reguła, według której dowodem może być wszystko co może się przyczynić do wyjaśnienia sprawy, a nie jest sprzeczne z prawem, (zob. Interpretacja indywidualna z dnia 28 sierpnia 2013 r. ILPB1/415-630/13-2/AP).
W omawianej sprawie pracownik ubiegający się o zwolnienie nie przedstawił pracodawcy żadnego dokumentu, w związku z czym pracodawca nie miał podstaw do zastosowania wobec pracownika (zwolnienia wynikającego z) art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.):
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
W myśl art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osob fizycznych:
Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
W świetle powyższego za przychody należy uznać każdą formę przysporzenia zarówno w formie pieniężnej, jak i niepieniężnej.
Jednocześnie, stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Wolne od podatku dochodowego są dopłaty do wypoczynku zorganizowanego przez podmioty prowadzące działalność w tym zakresie, w formie wczasów, kolonii, obozów i zimowisk, w tym również połączonego z nauką, pobytu na leczeniu sanatoryjnym, w placówkach leczniczo-sanatoryjnych, rehabilitacyjno-szkoleniowych i leczniczo-opiekuńczych, oraz przejazdów związanych z tym wypoczynkiem i pobytem na leczeniu - dzieci i młodzieży do lat 18:
a)z funduszu socjalnego, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych oraz zgodnie z odrębnymi przepisami wydanymi przez właściwego ministra - niezależnie od ich wysokości,
b)z innych źródeł - do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 2000 zł.
W świetle powyższego należy stwierdzić, że dopłaty do wypoczynku podlegają zwolnieniu od podatku dochodowego, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
-wypoczynek jest zorganizowany,
-organizatorem wypoczynku jest podmiot prowadzący działalność w tym zakresie,
-forma wypoczynku nie odbiega swoim charakterem od wymienionych form wypoczynku, takich jak wczasy, kolonie, obozy lub zimowiska, przy czym może to być również wypoczynek połączony z nauką, pobyt na leczeniu sanatoryjnym, w placówkach leczniczo-sanatoryjnych, rehabilitacyjno-szkoleniowych, leczniczo-opiekuńczych,
-dopłata dotyczy dzieci i młodzieży uczestniczących w wypoczynku, które nie ukończyły 18 roku życia.
Wskazanie przez ustawodawcę w ww. przepisie form wypoczynku, oznacza, że nie każda dopłata do wypoczynku może korzystać ze zwolnienia, a tylko ta, która związana jest z wypoczynkiem zorganizowanym. Intencją ustawodawcy jest bowiem wyłączenie z zakresu przedmiotowego zwolnienia dopłat do niezorganizowanych form wypoczynku, takich na przykład jak wczasy potocznie nazywane „pod gruszą”.
Definiując powyższe formy wypoczynku zgodnie z Uniwersalnym Słownikiem Języka Polskiego Wydawnictwa Naukowego PWN S.A., pod ich pojęciem należy rozumieć:
-wczasy, czyli wypoczynek, którego organizatorzy za opłatą zapewniają noclegi, wyżywienie, a niekiedy także rozrywki,
-kolonie, czyli zorganizowany pobyt wypoczynkowy dzieci i młodzieży szkolnej w czasie wakacji poza miejscem stałego zamieszkania,
-półkolonie, czyli forma zespołowego wypoczynku dla dzieci w miejscu ich zamieszkania, organizowana w czasie wakacji,
-obóz, czyli forma zorganizowanego wypoczynku grupy ludzi, połączona z uprawianiem sportu, nauką czegoś,
-zimowisko, czyli zorganizowany wyjazd wypoczynkowy dla dzieci w czasie ferii zimowych.
Z opisu zdarzenia w szczególności wynika, że u Wnioskodawcy funkcjonuje Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych. W § (...) Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych pracodawca wskazał, że osobami uprawnionymi do korzystania z funduszu są m.in. pracownicy X. W § (...) Regulaminu Funduszu wskazano natomiast, iż środki funduszu mogą zostać przeznczone m.in. na zwrot części kosztów wypoczynku dzieci i młodzieży organizowanego w formach zinstytucjonalizowanych, w tym w formie m.in. półkolonii.
Pracownik złożył wniosek o zwrot części kosztów wypoczynku swojego dziecka oraz wyraził wolę zastosowania wobec jego osoby zwolnienia z podatku dochodowego, o którym mowa w § (...) Regulaminu Funduszu. Do wniosku o przyznanie świadczenia pracownik dołączył wszystkie wymagane załączniki, o których mowa w § (...) Regulaminu Funduszu, za wyjątkiem dokumentu potwierdzającego, że wypoczynek został zorganizowany przez podmiot prowadzący działalność w tym zakresie.
Pracownik poinformował komisję socjalną, iż Szkoła (...), która organizowała wypoczynek dziecka w formie półkolonii nie czuje się w obowiązku do wydania zaświadczenia ani oświadczenia, z którego treści będzie wynikało, iż prowadzi ona działalność w zakresie organizowania wypoczynku dla dzieci w sposób instytucjonalizowany.
Pracownik został poinformowany przez przedstawiciela szkoły, że zakres prowadzonej działalność przez szkołę wynika wprost z jej statutu. Pracownik w efekcie nie dostarczył pracodawcy takiego dokumentu nawet w formie statutu szkoły, w związku z czym pracodawca nie zastosował do przychodu pracownika zwolnienia wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt. 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Mając na uwadze powyżej przedstawioną definicję słownikową należy przyjąć, iż półkolonie również stanowią formę wypoczynku, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jednak aby omawiane zwolnienie miało zastosowanie wypoczynek powinien być zorganizowany przez podmiot, który ma formalno-prawne umocowanie do wykonywania czynności związanych z organizowaniem wypoczynku, określone w dokumentach stanowiących podstawę jego funkcjonowania. Istotne jest zatem, aby podmiot organizujący wypoczynek prowadził działalność w tym zakresie lub też statutowo zajmował się tego typu działalnością.
Ustawodawca w art. 92c ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2024 r. poz. 750 ze zm.) wskazuje, że:
Organizatorami wypoczynku mogą być:
1)szkoły i placówki;
2)przedsiębiorcy wpisani do rejestru organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych, o którym mowa w art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 2211);
3)osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, inne niż wymienione w pkt 1 i 2, organizujące wypoczynek w celu:
a)niezarobkowym albo
b)zarobkowym, jeżeli organizowany wypoczynek nie stanowi imprezy turystycznej, o której mowa w art. 4 pkt 2 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych.
Z art. 92a ust. 1 tej ustawy wynika, że:
Ilekroć w art. 92b-92t i art. 96a jest mowa o wypoczynku, należy przez to rozumieć wypoczynek organizowany dla dzieci i młodzieży w celach rekreacyjnych lub regeneracji sił fizycznych i psychicznych, połączony ze szkoleniem lub pogłębianiem wiedzy, rozwijaniem zainteresowań, uzdolnień lub kompetencji społecznych dzieci i młodzieży, trwający nieprzerwanie co najmniej 2 dni, w czasie ferii letnich i zimowych oraz wiosennej i zimowej przerwy świątecznej, w kraju lub za granicą, w szczególności w formie kolonii, półkolonii, zimowiska, obozu i biwaku.
Do podmiotów prowadzących działalność w zakresie wypoczynku zaliczyć zatem można podmioty, które świadczą usługi wypoczynkowe w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, np. biura turystyczne czy inne podmioty prowadzące działalność w formie domów wczasowych, pensjonatów, gospodarstw agroturystycznych, natomiast do podmiotów, które zajmują się statutowo tego rodzaju działalnością należy zakwalifikować m. in. szkoły, domy kultury, kościoły, których działalnością statutową może być organizowanie wypoczynku zorganizowanego, a także stowarzyszenia, organizacje charytatywne, fundacje - które również zajmują się statutowo tego rodzaju działalnością.
Jeżeli zatem jednym z celów statutowych szkoły jest organizowanie wypoczynku dla dzieci i młodzieży, to wówczas należy uznać, że jest to podmiot prowadzący działalność w zakresie organizowania wypoczynku, a w konsekwencji środki wypłacone na dofinansowanie półkolonii dla dziecka mogą korzystać ze zwolnienia podatkowego o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jednakże na pracowniku składającym wniosek o dofinansowanie takiego wypoczynku ciąży obowiązek przedłożenia pracodawcy stosownych dokumentów i udowodnienia prawa do zastosowania tego zwolnienia.
W przepisach ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie ma regulacji określającej jaki dowód powinien przedstawić pracownik z tytułu tych wydatków. Zatem, aby dofinansowanie do wypoczynku dzieci mogło być zwolnione od podatku należałoby przyjąć, że ma tu zastosowanie ogólna reguła, według której dowodem może być wszystko co może się przyczynić do wyjaśnienia sprawy, a nie jest sprzeczne z prawem. W takiej sytuacji stosuje się dokumenty zwyczajowo przyjęte, jakimi są różnego rodzaju dowody wpłaty. Pojęcie dowód wpłaty jest pojęciem szerokim i obejmuje swym zakresem zarówno rachunek lub fakturę VAT wystawioną przez organizatora wypoczynku, przelew bankowy, przekaz pocztowy, czy też dokument wpłaty w kasie podmiotu prowadzącego działalność w tym zakresie.
Dokument taki powinien zawierać co najmniej:
-nazwę i adres podmiotu prowadzącego działalność w zakresie organizacji wypoczynku, na rzecz którego została dokonana wpłata,
-formę wypoczynku (wczasy, kolonie, obóz lub zimowisko),
-imię i nazwisko dziecka korzystającego z zorganizowanej formy wypoczynku,
-imię i nazwisko osoby dokonującej zapłaty,
-kwotę i datę dokonania zapłaty.
Przy czym, jeżeli w dokumencie będącym dowodem na poniesienie wydatku brak jest informacji z której wynika, że podmiot, który zorganizował wypoczynek był do tego uprawniony, to nie ma przeszkód aby na tę okoliczność jako dowód dopuścić wszystko co może przyczynić się do wyjaśnienia sprawy. Takim dowodem może być np. wiarygodne oświadczenie organizatora wypoczynku.
Jednakże, skoro w opisanym stanie faktycznym pracownik nie przedłożył Państwu takiego oświadczenia, ani też statutu szkoły i nie mogli Państwo jednoznacznie stwierdzić, czy wypoczynek dla dziecka tego pracownika rzeczywiście został zorganizowany przez podmiot statutowo do tego uprawniony, to uzasadnione było niezastosowanie przez Państwa zwolnienia wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do kwoty dofinansowania do półkolonii, która została wypłacona temu pracownikowi.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązał w dacie zaistnienia zdarzenia.
W odniesieniu do powołanej przez Państwa we wniosku interpretacji indywidualnej, stwierdzić należy, że została ona wydana w indywidualnej sprawie i nie ma zastosowania, ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego zaistniałego stanu faktycznego, czy też zdarzenia przyszłego.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2024 r. poz. 572.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa.