Możliwość skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. - Interpretacja - 0115-KDIT3.4011.739.2024.2.RS

ShutterStock

Interpretacja indywidualna z dnia 12 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.739.2024.2.RS

Temat interpretacji

Możliwość skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

4 października 2024 r. wpłynął Pani wniosek z 2 października 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy podatku dochodowym od osób fizycznych. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 2 listopada 2024 r. (data wpływu 5 listopada 2024 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Od (...) 2010 r. była Pani właścicielką nieruchomości (dom i pole rolne (...) ha) w części 1/2. Właścicielem drugiej części był Pani brat.

W momencie kiedy brat się ożenił doszło w domu do ogromnych problemów. W końcu adwokaci doprowadzili spory do ugody i (...) 2024 r. aktem notarialnym stała się Pani właścicielką całej nieruchomości (czyli całego domu i całego pola).

Spłaciła Pani brata i na ten cel pożyczyła Pani wraz z mężem pieniądze z banku (kredyt gotówkowy). Nie było możliwości udzielenia kredytu hipotecznego.

Obecnie opłaciła Pani geodetę, który wydziela działki (oddziela dom od pola rolnego) i będzie Pani chciała sprzedać jak najszybciej pole rolne, aby spłacić kredyt.

Nabywca nie zmieni przeznaczenia gruntu rolnego, sprzedawany grunt wejdzie w skład gospodarstwa rolnego nabywcy o powierzchni przekraczającej po nabyciu 1 ha.

Uzupełnienie i doprecyzowanie opisu zdarzenia

Nie zamierza Pani sprzedać całego pola rolnego. Obecnie jest Pani właścicielką nieruchomości o powierzchni (...) ha. (...) 2024 r. odebrała Pani decyzję z Urzędu Gminy (...) o podziale nieruchomości na mniejsze działki. Sprzedaje Pani pole rolne o powierzchni 3,40 ha, a reszta, czyli (...) ha wraz z domem pozostaje.

Celem udzielenia kredytu była spłata brata – jego udziału wynoszącego 1/2 części. Kredyt w całości został przeznaczony na zakup nieruchomości. W akcie notarialnym z (...) 2024 r. nie zostały podane wartości 1/2 „domu” i 1/2 pola rolnego. Nie dało się tej nieruchomości wycenić oddzielnie, gdyż nie było podziału geodezyjnego. Nieruchomość składała się z dwóch dużych działek, a na jednej z nich stał dom.

W opisanym domu realizuje Pani własne cele mieszkaniowe. Jest to Pani stały adres pobytu od urodzenia i nie zamierza Pani nigdy się wyprowadzać. Wyremontowała Pani dom i doprowadziła do godnych warunków mieszkaniowych.

Kredyt zaciągnęła Pani wraz z mężem w banku X w A. To był jedyny bank, który udzielił kredytu gotówkowego. Kredyt zaciągnięty został (...) 2024 r. prawie tydzień czekała Pani z mężem na pieniądze. Po wpływie środków na konto, potwierdzenie zostało wysłane do pełnomocnika brata, że posiada Pani środki do ugody. Stała się Pani właścicielką całej nieruchomości na podstawie aktu notarialnego sporządzonego przez notariusza. Akt zawiera ugodę i zniesienie współwłasności pomiędzy Panią a bratem.

Pole rolne, które zamierza Pani sprzedać wchodzi w skład gospodarstwa rolnego. Nieruchomość przed podziałem geodezyjnym sklasyfikowana była:

·Działka nr 1/1: RIIIb – (...) ha, PsIII – (...) ha, Br RIIIb – (...) ha;

·Działka nr 1/2: RIIIb – (...) ha, RIVa – (...) ha, ŁIII – (...) ha, PsIII – (...), Lzr-ŁIII – (...) ha.

Obecnie po podziale geodezyjnym:

·RIIIb około (...) ha;

·PsIII około (...) ha;

·RIVa około (...) ha;

·ŁIII około (...) ha;

·Lzr-ŁIII około (...) ha.

Grunty, które zamierza Pani sprzedać nadal będą wchodziły w skład gospodarstwa rolnego w rozumieniu art. 2 ust. 1 ustawy o podatku rolnym. Zgodnie z obecnym planem zagospodarowania przestrzennego grunt przeznaczony na sprzedaż nadal ma symbol zabudowy zagrodowej i terenów rolnych. Nowy nabywca gruntu jest rolnikiem i kupuje pole na powiększenie gospodarstwa rolnego. Do momentu zmiany planu zagospodarowania na pewno grunty nie utracą charakteru rolnego.

Pole rolne w całym okresie jego posiadania było przeznaczone na cele rolnicze: siano zboże, rzepak, kukurydzę. Nieruchomość nie była wykorzystywana na prowadzenie działalności innej niż działalność rolnicza. Zamierza Pani sprzedać 3,40 ha pola rolnego. Celem zakupu nieruchomości przez nabywcę będzie rolnicze użytkowanie gruntów. Pole (jego część) zamierza Pani sprzedać na przełomie (...) i (...) 2024 r.

Kredyt zamierza Pani spłacić, w dniu kiedy otrzyma przelew za sprzedaż gruntów rolnych od nabywcy.

Pytania

1.Czy będzie Pani musiała zapłacić do Urzędu Skarbowego podatek ze sprzedaży pola rolnego (3,40 ha)?

2.Czy może Pani zastosować ulgę mieszkaniową?

3.Czy też może Pani skorzystać ze zwolnienia na podstawie tego, że przychód ze sprzedaży gospodarstwa rolnego jest wolny od podatku dochodowego?

Pani stanowisko w sprawie

Według Pani, przychody uzyskane ze sprzedaży części nieruchomości (pole rolne 3,40 ha) wchodzące w skład gospodarstwa rolnego są wolne od podatku dochodowego od osób fizycznych. Grunty po sprzedaży nie utracą charakteru rolnego.

Ponadto uważa Pani, że jeśli wzięła Pani kredyt na spłatę brata (nabycie 1/2 domu i 1/2 pola) i dochód ze sprzedaży pola przeznaczy Pani na spłatę kredytu wówczas powinna Pani być zwolniona z podatku. Będzie tu miało zastosowanie zwolnienie z art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dochód ze sprzedaży zostanie przeznaczony na własne cele mieszkaniowe (spłata kredytu).

Sprzedaż pola rolnego jest wolna od podatku dochodowego. Środki ze sprzedaży przeznaczone zostaną na spłatę kredytu, który był zaciągnięty na zakup domu w 1/2 części i pola w 1/2 części, zwolnienie na podstawie ulgi mieszkaniowej.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.):

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Źródłem przychodu jest odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:

a)nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,

b)spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,

c)prawa wieczystego użytkowania gruntów,

d)innych rzeczy,

-jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a-c – przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a innych rzeczy – przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnoszą się do każdej z osób dokonującej zamiany.

Wobec powyższego, jeżeli odpłatne zbycie nieruchomości i ww. w lit. a) – c) przepisu praw majątkowych następuje przed upływem 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie i nie zostaje dokonane w wykonywaniu działalności gospodarczej stanowi źródło przychodu, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a-c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W myśl art. 30e ust. 1 wskazanej ustawy:

Od dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a-c podatek dochodowy wynosi 19% podstawy obliczenia podatku.

Art. 30e ust. 2 cytowanej ustawy stanowi, że:

Podstawą obliczenia podatku, o której mowa w ust. 1, jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw określonym zgodnie z art. 19, a kosztami ustalonymi zgodnie z art. 22 ust. 6c i 6d, powiększoną o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, dokonanych od zbywanych nieruchomości lub praw.

Stosownie do art. 30e ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Po zakończeniu roku podatkowego podatnik jest obowiązany w zeznaniu podatkowym, o którym mowa w art. 45 ust. 1a pkt 3, wykazać:

1)dochody uzyskane w roku podatkowym z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a-c i obliczyć należny podatek dochodowy od dochodu, do którego nie ma zastosowania art. 21 ust. 1 pkt 131, lub

2)dochody, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 131.

Według art. 21 ust. 1 pkt 28 powołanej ustawy:

Wolne od podatku są przychody uzyskane z odpłatnego zbycia nieruchomości, ich części lub udziału w nieruchomościach, wchodzących w skład gospodarstwa rolnego; zwolnienie nie dotyczy przychodu uzyskanego z odpłatnego zbycia gruntów, które w związku z tym odpłatnym zbyciem utraciły charakter rolny.

Z art. 2 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika, że:

Ilekroć w ustawie jest mowa o gospodarstwie rolnym, oznacza to gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów ustawy o podatku rolnym.

Art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1176) stanowi, że:

Za gospodarstwo rolne uważa się obszar gruntów, o których mowa w art. 1, o łącznej powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy, stanowiących własność lub znajdujących się w posiadaniu osoby fizycznej, osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej, w tym spółki, nieposiadającej osobowości prawnej.

W świetle natomiast art. 1 przywołanej ustawy:

Opodatkowaniu podatkiem rolnym podlegają grunty sklasyfikowane w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne, z wyjątkiem gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza.

W celu ustalenia, jakie rodzaje gruntów wchodzą w skład gospodarstwa rolnego, co decyduje o zakresie zwolnienia od podatku dochodowego przychodu ze sprzedaży gruntów, należy odnieść się do klasyfikacji zawartej w rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2024 r. poz. 219) oraz załącznika tego rozporządzenia.

Treść § 8 ust. 1 cytowanego rozporządzenia wskazuje, że:

Użytki gruntowe wykazywane w ewidencji dzielą się na następujące grupy:

1)grunty rolne;

2)grunty leśne oraz zadrzewione i zakrzewione;

3)grunty zabudowane i zurbanizowane;

4)grunty pod wodami;

5)tereny różne.

Natomiast § 9 ust. 1 przytoczonego rozporządzenia stanowi, że:

Grunty rolne, o których mowa w § 8 ust. 1 pkt 1, dzielą się na:

1)użytki rolne, do których zalicza się:

a)grunty orne, oznaczone symbolem R,

b)łąki trwałe, oznaczone symbolem Ł,

c)pastwiska trwałe, oznaczone symbolem Ps,

d)sady, oznaczone symbolem S,

e)grunty rolne zabudowane, oznaczone symbolem Br,

f)grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, oznaczone symbolem Lzr,

g)grunty pod stawami, oznaczone symbolem Wsr,

h)grunty pod rowami, oznaczone symbolem W;

2)nieużytki, oznaczone symbolem N.

Ponadto z § 9 ust. 2 wskazanego rozporządzenia wynika, że:

Grunty leśne oraz zadrzewione i zakrzewione, o których mowa w § 8 ust. 1 pkt 2, dzielą się na:

1)lasy, oznaczone symbolem Ls;

2)grunty zadrzewione i zakrzewione, oznaczone symbolem Lz.

Z kolei zgodnie z § 9 ust. 3 powyższego rozporządzenia:

Grunty zabudowane i zurbanizowane, o których mowa w § 8 ust. 1 pkt 3, dzielą się na:

1)tereny mieszkaniowe, oznaczone symbolem B;

2)tereny przemysłowe, oznaczone symbolem Ba;

3)inne tereny zabudowane, oznaczone symbolem Bi;

4)zurbanizowane tereny niezabudowane lub w trakcie zabudowy, oznaczone symbolem Bp;

5)tereny rekreacyjno-wypoczynkowe, oznaczone symbolem Bz;

6)użytki kopalne, oznaczone symbolem K;

7)tereny komunikacyjne, w tym:

a)drogi, oznaczone symbolem dr,

b)tereny kolejowe, oznaczone symbolem Tk,

c)inne tereny komunikacyjne, oznaczone symbolem Ti,

d)grunty przeznaczone pod budowę dróg publicznych lub linii kolejowych, oznaczone symbolem Tp.

Wedle zaś § 9 ust. 4 cytowanego rozporządzenia:

Grunty pod wodami, o których mowa w § 8 ust. 1 pkt 4, dzielą się na:

1)grunty pod morskimi wodami wewnętrznymi, oznaczone symbolem Wm;

2)grunty pod wodami powierzchniowymi płynącymi, oznaczone symbolem Wp;

3)grunty pod wodami powierzchniowymi stojącymi, oznaczone symbolem Ws.

Stosownie natomiast do § 9 ust. 5 ww. rozporządzenia:

Tereny różne, o których mowa w § 8 ust. 1 pkt 5, oznaczone są symbolem Tr.

Wobec powyższego, zastosowanie zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, uzależnione jest od łącznego spełnienia następujących przesłanek:

·zbywane grunty muszą być sklasyfikowane w ewidencji gruntów i budynków jako grunty orne, sady, łąki trwałe, pastwiska trwałe, grunty rolne zabudowane, grunty pod stawami, grunty pod rowami oraz grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, z wyjątkiem gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza,

·muszą stanowić gospodarstwo rolne (tj. obszar gruntów o łącznej powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy, stanowiących własność lub znajdujących się w posiadaniu osoby fizycznej, osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej, w tym spółki, nieposiadającej osobowości prawnej) lub jego część składową,

·grunty nie mogą utracić wskutek odpłatnego zbycia rolnego charakteru.

Jeżeli zatem zostaną zachowane powyższe warunki, przychód uzyskany z odpłatnego zbycia nieruchomości (udziału w nieruchomości) będzie mógł korzystać ze zwolnienia od podatku dochodowego.

Wyjaśnić należy, że podstawowym warunkiem uznania gruntów za gospodarstwo rolne jest ich powierzchnia określana jako norma obszarowa. Jeżeli łączna powierzchnia będących własnością lub znajdujących się w posiadaniu osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej, w tym spółki nieposiadającej osobowości prawnej, gruntów sklasyfikowanych jako użytki rolne, niezajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza, przekracza 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy, stanowią one gospodarstwo rolne w rozumieniu cytowanego wyżej art. 2 ustawy o podatku rolnym. W sytuacji, gdy grunt nie spełnia normy obszarowej, nie może być uznany za gospodarstwo rolne.

Ponadto jak wskazano powyżej, jedną z przesłanek wymienionych w przepisie art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest również konieczność zachowania charakteru rolnego gruntu. Dla oceny, czy dokonana transakcja skutkuje utratą charakteru rolnego gruntu decydujący jest cel jego nabycia, faktyczny zamiar nabywcy, co do dalszego przeznaczenia nieruchomości, bądź inne okoliczności związane z daną transakcją. Cel nabycia gruntów może wynikać bezpośrednio z aktu notarialnego, z charakteru nabywcy, jak również z innych związanych z transakcją okoliczności. Ich całokształt może wskazywać na utratę charakteru rolnego nabywanego gruntu nawet wówczas, gdy nieruchomość taka jest sklasyfikowana w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne, czy też umiejscowiona jest w planie zagospodarowania przestrzennego jako nieruchomość położona na terenach upraw rolnych. Należy ponadto wskazać, że utrata charakteru rolnego w związku z odpłatnym zbyciem może wystąpić bezpośrednio po zbyciu, ale może nastąpić dopiero w przyszłości, jednakże w momencie dokonania zbycia strony umowy winny być świadome celu zakupu i przeznaczenia gruntów.

Okoliczność czy dana nieruchomość w wyniku odpłatnego zbycia nie utraciła charakteru rolnego podlega weryfikacji przez organ podatkowy w toku ewentualnego postępowania podatkowego. Zastosowanie zwolnienia z opodatkowania leży w interesie podatnika, więc to po jego stronie spoczywa obowiązek wykazania, że spełnia przesłanki do zwolnienia. Jeżeli zatem zostaną zachowane powyższe warunki, przychód uzyskany z odpłatnego zbycia tego rodzaju nieruchomości korzysta ze zwolnienia od podatku dochodowego.

Mając na uwadze powołane przepisy prawa oraz przedstawiony opis zdarzenia stwierdzić należy, że przychód z odpłatnego zbycia uzyskany przez Panią przed upływem 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie, tj. 2024 r., nieruchomości o powierzchni 3,40 ha stanowiącej niezabudowaną działkę, oznaczonej w ewidencji gruntów symbolami: R – grunty orne, Ps – pastwiska trwałe, Ł – łąki trwałe, Lzr – grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, wchodzącej w skład gospodarstwa rolnego, które to grunty – jak wskazano we wniosku – służą powiększeniu gospodarstwa rolnego i w związku ze sprzedażą nie utracą charakteru rolnego, będzie korzystać ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Z tej przyczyny nie udzielam odpowiedzi na pytanie drugie dotyczące stosowania zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdyż uwarunkowane one było negatywną oceną Pani stanowiska w zakresie zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.