Obowiązki płatnika w sytuacji wypłaty wynagrodzeń na rzecz niemieckiego rezydenta podatkowego. - Interpretacja - 0115-KDIT2.4011.458.2024.1.ENB

Shutterstock

Interpretacja indywidualna z dnia 24 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.458.2024.1.ENB

Temat interpretacji

Obowiązki płatnika w sytuacji wypłaty wynagrodzeń na rzecz niemieckiego rezydenta podatkowego.

Interpretacja indywidualna

  – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

19 września 2024 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy obowiązków płatnika w sytuacji wypłaty wynagrodzeń na rzecz niemieckiego rezydenta podatkowego. Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

A Sp. z o.o. (dalej jako Spółka) jest spółką zależną B. Z końcem 2024 r. planowane jest przeprowadzenie zmian w składzie osobowym zarządu Spółki. Na stanowisko prezesa zarządu ma zostać powołany w drodze uchwały zgromadzenia wspólników p. A. A - rezydent podatkowy Republiki Federalnej Niemiec (na terenie której znajduje się jego stałe miejsce zamieszkania oraz ośrodek interesów życiowych).

W ramach pełnionych na podstawie powołania obowiązków p. A. A będzie spędzał na terenie Polski ok. 1-2 dni w tygodniu. W żadnym momencie łączny okres jego przebywania na terenie Polski nie przekroczy 183 dni w roku podatkowym.

W okresie pełnienia funkcji prezesa zarządu Spółki p. A. A nie będzie związany jakąkolwiek umową z B.

Planowany zakres obowiązków prezesa zarządu będzie obejmował szeroko pojętą reprezentację Spółki oraz zarządzanie jej działalnością. Przy podejmowaniu kluczowych decyzji prezes zarządu uwzględniać będzie m.in. wytyczne formułowane przez jedynego wspólnika Spółki - B.

Z tytułu pełnienia funkcji prezesa zarządu p. A. A będzie otrzymywał od Spółki wynagrodzenie ustalone w uchwale o powołaniu, które będzie wypłacane przez Spółkę na należący do p. A. A rachunek bankowy prowadzony przez niemiecki bank.

Wszystkie koszty związane z pełnieniem przez p. A. A funkcji prezesa zarządu (w tym wypłacane mu wynagrodzenie) będą ponoszone przez Spółkę i nie będą jej w jakiejkolwiek formie zwracane.

Pytania

1)Do jakiego źródła przychodu należy zakwalifikować wypłacane przez Spółkę wynagrodzenie z tytułu pełnienia na mocy powołania funkcji prezesa zarządu w Spółce?

2)Czy w związku z wypłacanym wynagrodzeniem po stronie Spółki powstanie obowiązek pobrania zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od tego wynagrodzenia?

3)Jaka stawka podatku powinna mieć zastosowanie przy poborze zaliczek na podatek dochodowy z tytułu wypłacanego przez Spółkę wynagrodzenia?

Państwa stanowisko w sprawie

Państwa zdaniem – w zakresie pytania nr 1 – wypłacane przez Państwa wynagrodzenie z tytułu pełnienia przez p. A. A funkcji prezesa zarządu w Spółce na mocy powołania należy zakwalifikować jako opodatkowany na terenie Polski przychód z działalności wykonywanej osobiście, o którym mowa w art. 13 pkt 7 ustawy o PIT.

Zgodnie z art. 16 ust. 1 UPO, wynagrodzenia członków rady nadzorczej lub zarządu i inne podobne płatności, które osoba mająca miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie otrzymuje z tytułu członkostwa w radzie nadzorczej lub zarządzie spółki, mającej siedzibę w drugim Umawiającym się Państwie, mogą być opodatkowane w tym drugim Państwie.

Jak wskazano w stanie faktycznym, p. A. A jest rezydentem podatkowym Republiki Federalnej Niemiec. W związku z tym posiada na terenie tego kraju miejsce zamieszkania w rozumieniu art. 16 ust. 1 UPO w związku z art. 4 ust. 1 UPO. Spółka (w której p. A. A będzie pełnił funkcję prezesa zarządu) ma w rozumieniu ww. przepisów siedzibę na terenie Polski. W związku z powyższym wynagrodzenie p. A. A uzyskiwane z tytułu powołania go na prezesa zarządu Spółki będzie (w ramach ograniczonego obowiązku podatkowego) opodatkowane na terenie Polski.

Zgodnie z przepisem art. 13 pkt 7 powołanej ustawy, za przychody z działalności wykonywanej osobiście uważa się przychody otrzymywane przez osoby, niezależnie od sposobu ich powoływania, należące do składu zarządów, rad nadzorczych, komisji lub innych organów stanowiących osób prawnych.

Wynagrodzenie wypłacane p. A. A przez Spółkę będzie ściśle związane z faktem powołania go do pełnienia funkcji prezesa zarządu Spółki oraz wykonywania przez niego m.in. opisanych w stanie faktycznym zadań. W związku z powyższym osiągnięte z tego tytułu przychody powinny być zakwalifikowane jako opodatkowane w Polsce przychody z działalności wykonywanej osobiście, o których mowa w art. 13 pkt 7 ustawy o PIT.

Państwa zdaniem – w zakresie pytania nr 2 – z uwagi na fakt wypłacania przez Państwa p. A. A wynagrodzenia z tytułu pełnienia funkcji prezesa zarządu po Państwa stronie powstanie obowiązek poboru zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od tego wynagrodzenia.

Art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy o PIT wskazuje, że podatek dochodowy od uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez nierezydentów przychodów m.in. z działalności określonej w art. 13 pkt 7 ustawy o PIT pobiera się w formie ryczałtu.

Obowiązujące przepisy ustawy o PIT nie nakładają jednak obowiązku samodzielnego obliczenia i poboru podatku od wynagrodzenia otrzymanego przez członka zarządu. Nie istnieje podstawa prawna w obowiązujących przepisach ustawy o PIT, która uprawniałaby lub nakazywałaby pobór tego podatku samodzielnie.

Zgodnie jednak z art. 41 ust. 4 ustawy o PIT płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29 (…).

Art. 42 ust. 1 zdanie pierwsze ustawy o PIT wskazuje, że płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według (…) siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby.

W związku z powyższym obowiązki płatnika będą w analizowanym przypadku ciążyły na Spółce. Będzie ona zobowiązana do pobrania podatku w momencie wypłaty wynagrodzenia.

Państwa zdaniem – w zakresie pytania nr 3 – właściwa stawka podatku która powinna mieć zastosowanie przy poborze zaliczek na podatek dochodowy z tytułu wypłacanego przez Państwa na rzecz p. A. A wynagrodzenia powinna wynosić 20%.

Art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy o PIT wskazuje, że podatek dochodowy od uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez nierezydentów przychodów m.in. z działalności określonej w art. 13 pkt 7 ustawy o PIT pobiera się w formie ryczałtu w wysokości 20% przychodu. W związku z powyższym należy uznać, że wynagrodzenie p. A. A (nierezydenta) wypłacane mu z tytułu pełnienia funkcji członka zarządu w Spółce (podmiocie posiadającym siedzibę na terytorium Polski) powinno zostać zakwalifikowane jako przychód podlegający opodatkowaniu w Polsce na podstawie art. 16 ust. 1 UPO i zgodnie z zapisami ustawy PIT zakwalifikowane do źródeł dochodów wymienionych w art. 13 pkt 7 tej ustawy. W związku z tym przychód taki będzie opodatkowany w Polsce zryczałtowanym podatkiem dochodowym w wysokości 20% przychodu, a do poboru zaliczki na ten podatek zobowiązana będzie (na mocy art. 41 ust. 4 ustawy o PIT) - Spółka.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku, jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 3 ust. 2a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.):

Osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy).

Natomiast w oparciu o treść art. 3 ust. 2b ustawy:

Za dochody (przychody) osiągane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników, o których mowa w ust. 2a, uważa się w szczególności dochody (przychody) z:

1)pracy wykonywanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy, bez względu na miejsce wypłaty wynagrodzenia;

2)działalności wykonywanej osobiście na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, bez względu na miejsce wypłaty wynagrodzenia;

3)działalności gospodarczej prowadzonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym poprzez położony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zagraniczny zakład;

4)położonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nieruchomości lub praw do takiej nieruchomości, w tym ze zbycia jej w całości albo w części lub zbycia jakichkolwiek praw do takiej nieruchomości;

5)papierów wartościowych oraz pochodnych instrumentów finansowych niebędących papierami wartościowymi, dopuszczonych do publicznego obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w ramach regulowanego rynku giełdowego, w tym uzyskane ze zbycia tych papierów albo instrumentów oraz z realizacji praw z nich wynikających;

5a) umorzenia, odkupienia, wykupienia i unicestwienia w inny sposób tytułów uczestnictwa w funduszach kapitałowych utworzonych na podstawie przepisów obowiązujących w Rzeczypospolitej Polskiej oraz odpłatnego zbycia tych tytułów uczestnictwa;

6)tytułu przeniesienia własności udziałów (akcji) w spółce, ogółu praw i obowiązków w spółce niebędącej osobą prawną lub tytułów uczestnictwa w funduszu inwestycyjnym, instytucji wspólnego inwestowania lub innej osobie prawnej i praw o podobnym charakterze lub z tytułu należności będących następstwem posiadania tych udziałów (akcji), ogółu praw i obowiązków, tytułów uczestnictwa lub praw - jeżeli co najmniej 50% wartości aktywów tej spółki, spółki niebędącej osobą prawną, tego funduszu inwestycyjnego, tej instytucji wspólnego inwestowania lub osoby prawnej, bezpośrednio lub pośrednio, stanowią nieruchomości położone na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub prawa do takich nieruchomości;

6a) tytułu przeniesienia własności udziałów (akcji), ogółu praw i obowiązków, tytułów uczestnictwa lub praw o podobnym charakterze w spółce nieruchomościowej;

7)tytułu należności regulowanych, w tym stawianych do dyspozycji, wypłacanych lub potrącanych, przez osoby fizyczne, osoby prawne albo jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, mające miejsce zamieszkania, siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, niezależnie od miejsca zawarcia umowy i wykonania świadczenia;

8)niezrealizowanych zysków, o których mowa w art. 30da.

Katalog dochodów (przychodów) wymienionych w cytowanym wyżej art. 3 ust. 2b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie jest katalogiem zamkniętym; wymienia jedynie przykładowe rodzaje dochodów, które podlegają opodatkowaniu w Polsce i nie jest to wyliczenie wyczerpujące.

Na podstawie art. 4a ww. ustawy:

Przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

Z opisu zdarzenia wynika, że są Państwo Spółką zależną B. Z końcem 2024 r. planowane jest przeprowadzenie zmian w składzie osobowym zarządu Spółki. Na stanowisko prezesa zarządu ma zostać powołany w drodze uchwały zgromadzenia wspólników p. A. A - rezydent podatkowy Republiki Federalnej Niemiec (na terenie której znajduje się jego stałe miejsce zamieszkania oraz ośrodek interesów życiowych).

W ramach pełnionych na podstawie powołania obowiązków p. A. A będzie spędzał na terenie Polski ok. 1-2 dni w tygodniu. W żadnym momencie łączny okres jego przebywania na terenie Polski nie przekroczy 183 dni w roku podatkowym.

W okresie pełnienia funkcji prezesa zarządu Spółki p. A. A nie będzie związany jakąkolwiek umową z B.

Planowany zakres obowiązków prezesa zarządu będzie obejmował szeroko pojętą reprezentację Spółki oraz zarządzanie jej działalnością. Przy podejmowaniu kluczowych decyzji prezes zarządu uwzględniać będzie m.in. wytyczne formułowane przez jedynego wspólnika Spółki - B.

Z tytułu pełnienia funkcji prezesa zarządu p. A. A będzie otrzymywał od Spółki wynagrodzenie ustalone w uchwale o powołaniu, które będzie wypłacane przez Spółkę na należący do p. A. A rachunek bankowy prowadzony przez niemiecki bank.

Wszystkie koszty związane z pełnieniem przez p. A. A funkcji prezesa zarządu (w tym wypłacane mu wynagrodzenie) będą ponoszone przez Spółkę i nie będą jej w jakiejkolwiek formie zwracane.

Z uwagi na okoliczność, że prezesem Państwa zarządu zostanie osoba mająca miejsce zamieszkania w Niemczech w przedstawionej sytuacji zastosowanie znajdzie art. 16 ust. 1 umowy z dnia 14 maja 2003 r. między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Federalną Niemiec w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i od majątku (Dz. U. z 2005 r. Nr 12 poz. 90), zgodnie z którym:

Wynagrodzenia członków rady nadzorczej lub zarządu i inne podobne płatności, które osoba mająca miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie otrzymuje z tytułu członkostwa w radzie nadzorczej lub zarządzie spółki, mającej siedzibę w drugim Umawiającym się Państwie, mogą być opodatkowane w tym drugim Państwie.

Z powyższego wynika, że przychody z tytułu pełnienia funkcji członka zarządu w spółce mającej siedzibę na terytorium Polski uzyskiwane przez osobę mającą miejsce zamieszkania w Niemczech podlegają opodatkowaniu w Polsce. Sformułowanie „mogą być opodatkowane” nie oznacza dowolności miejsca opodatkowania danych przychodów, lecz zezwala państwu źródła na opodatkowanie dochodów w nim osiągniętych. Zauważyć również należy, że przepis ten nie wskazuje stawki podatku jaki powinien być stosowany w państwie źródła.

W konsekwencji wynagrodzenia, które będą Państwo wypłacać będą podlegały opodatkowaniu w Polsce, stosownie do przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Na gruncie tej ustawy, przychody wypłacane prezesowi zarządu powołanemu w drodze uchwały należy zakwalifikować do przychodów z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy.

Stosownie bowiem do art. 13 pkt 7 ustawy:

Za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się przychody otrzymywane przez osoby, niezależnie od sposobu ich powoływania, należące do składu zarządów, rad nadzorczych, komisji lub innych organów stanowiących osób prawnych.

Zasady opodatkowania w Polsce przychodów otrzymywanych przez nierezydentów z działalności określonej w art. 13 pkt 7 zostały uregulowane w art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy, zgodnie z którym:

Podatek dochodowy od uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez osoby, o których mowa w art. 3 ust. 2a, przychodów z działalności określonej w art. 13 pkt 2 i 6-9 oraz z odsetek innych niż wymienione w art. 30a ust. 1, z praw autorskich lub z praw pokrewnych, z praw do projektów wynalazczych, znaków towarowych i wzorów zdobniczych, w tym również ze sprzedaży tych praw, z należności za udostępnienie tajemnicy receptury lub procesu produkcyjnego, za użytkowanie lub prawo do użytkowania urządzenia przemysłowego, handlowego lub naukowego, w tym także środka transportu, oraz za informacje związane ze zdobytym doświadczeniem w dziedzinie przemysłowej, handlowej lub naukowej (know-how) - pobiera się w formie ryczałtu w wysokości 20% przychodu.

Na podstawie art. 29 ust. 2 ustawy:

Przepisy ust. 1 stosuje się z uwzględnieniem umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska. Jednakże zastosowanie stawki podatku wynikającej z właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania lub niepobranie (niezapłacenie) podatku zgodnie z taką umową jest możliwe pod warunkiem udokumentowania dla celów podatkowych miejsca zamieszkania podatnika uzyskanym od niego certyfikatem rezydencji.

Obowiązki płatnika związane z wypłatą przychodów otrzymywanych przez nierezydentów z działalności określonej w art. 13 pkt 7 zostały natomiast określone w art. 41 i 42 ustawy.

W myśl art. 41 ust. 1 ustawy:

Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.

Stosownie natomiast, do art. 41 ust. 4 ustawy:

Płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a, 13-17 oraz art. 30a ust. 1 pkt 1-11 oraz 11b-13, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5, 10, 12 i 21.

Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy:

Płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jednakże w przypadku gdy podatek został pobrany zgodnie z art. 30a ust. 2a, płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 10, przekazują kwotę tego podatku na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

Wobec powyższego w przypadku wypłaty wynagrodzeń na rzecz prezesa zarządu będącego niemieckim rezydentem podatkowym będą ciążyły na Państwu obowiązki płatnika, i będą Państwo zobowiązani do potrącenia zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy w wysokości 20%.

W kontekście zadanych przez Państwa pytań i przedstawionego we wniosku stanowiska wyjaśnić jednak należy, że w oparciu o ww. przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych będą Państwo zobowiązani do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego w wysokości 20 %, a nie zaliczek na podatek wg tej stawki.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego.

Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.