Interpretacja indywidualna z dnia 17 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.141.2024.2.JM
Temat interpretacji
Do otrzymanej przez Panią dotacji ma zastosowanie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o PIT. Dochód otrzymany z tego tytułu podlega zwolnieniu z podatku dochodowego.
Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
4 lutego 2024 r. wpłynął Pani wniosek z 4 lutego 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania otrzymanej dotacji na innowacje społeczne.
Uzupełniła Pani wniosek - na wezwanie - pismem z 10 kwietnia 2024 r. (data wpływu 10 kwietnia 2024 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Jest Pani osobą fizyczną i nie prowadzi działalności gospodarczej. Bierze Pani udział w programie dla innowatorów społecznych, organizowanym przez (…) GmbH. (…) GmbH jest międzynarodową organizacją świadczącą bezzwrotną pomoc na rzecz innowatorów społecznych. W ramach projektu rozwija Pani projekt (…), który ma na celu budowanie relacji i więzi, propagowanie spędzania czasu w przyrodzie, edukację ekologiczną i wpływa na dobrostan psychiczny. Pani pomysł wspiera więź rodzic - dziecko, a także dorosły - dorosły - dziecko - dziecko - natura. Inspiruje Pani rodziców do czerpania z tego co blisko, z naszych zasobów i z codzienności. Rozwiązanie przybliża uczestników do przyrody co pozwoli związać się z nią i dbać o nią teraz i w przyszłości. Dnia (…) 2023 r. otrzymała Pani przelew w wysokości (…), po kursie: 1 EUR = 4,3142 zł. Całkowita kwota dotacji w polskich złotych wyniosła: (…) zł. Ponieważ zawarta umowa określa warunki, które musiała Pani spełnić, aby dotację otrzymać, uważa Pani, że jest to dotacja, a nie darowizna. Środki będą częściowo wydatkowane na tworzenie strony internetowej, identyfikację wizualną i ta część podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym zgodnie z aktualną sytuacją zleceniobiorców. Pozostała część zostanie przeznaczona na bezpośrednią realizację celów programu. Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o PIT, ta część nie podlega opodatkowaniu z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych. (…) jest organizowany przez (…) GmbH, która jest międzynarodową organizacją non-profit świadczącą bezzwrotną pomoc na rzecz innowatorów społecznych. Dotacja stanowi bezzwrotną pomoc, która została Pani przyznana na podstawie Umowy o udzielenie dotacji z organizacją non-profit (…). Dotacja ta została przyznana w celu rozwijania innowacji społecznej zgłoszonej do programu. (…) to inkubator i akcelerator innowacji prowadzony przez (…), którego misją jest wspieranie twórców zmian w celu wzmocnienia ich umiejętności i skalowania ich pomysłu. Dzięki uczestnictwu w szkoleniach uzyskała Pani wiele nowych umiejętności pomagających Pani obecnie w działaniu, a otrzymane fundusze pozwalają na to, aby rozwinąć pomysł realizowany w programie. Musiała Pani przygotować szereg dokumentów jak biznes plan, plany rozwoju pomysłu, prezentacje projektu czy prototypy. Musiała Pani zatem spełnić konkretne wymagania i warunki, aby otrzymać i utrzymać finansowanie. Musiała Pani również spełniać określone kryteria i zobowiązania, takie jak regularne raportowanie o postępach, osiągnięciach czy wydatkach, a środki muszą być wykorzystane zgodnie z celem określonym w umowie o dotację. Poniżej znajdują się warunki otrzymania dotacji określone przez umowę:
- poświęcenie co najmniej 80% zaplanowanego czasu na program, wykonanie wszystkich przydzielonych zadań i wzięcie udziału w sesjach na żywo (spełniła Pani ten warunek),
- przekazywanie (…) w wyznaczonym czasie w trakcie trwania programu i po jego zakończeniu przez okres 6 miesięcy - 1 roku informacji na temat bezpośrednich lub pośrednich zmian w prowadzonej działalności gospodarczej (spełnia Pani warunek na bieżąco).
3 lata temu zawiązała Pani działanie (…). W ramach projektu spotyka się Pani z rodzinami posiadającymi dzieci w wieku przedszkolnym (rodziny uczestniczą w projekcie bezpłatnie). Organizuje Pani dwa cykle w roku - 6 spotkań w cyklu wiosennym - od kwietnia do czerwca i 6 spotkań w cyklu jesiennym - od września do listopada. Do tej pory odbyło się 6 edycji. Otrzymana dotacja pozwoli Pani dalej rozwijać i testować ideę tworzenia (…) w całej Polsce poprzez stworzenie strony internetowej, identyfikacji wizualnej, przygotowanie edukacyjnych materiałów do bezpłatnego wykorzystania. Dotacja stanowi bezzwrotną pomoc, która została Pani przyznana na podstawie umowy z międzynarodową organizacją (…). Dotacja została Pani przyznana (jest Pani obywatelką Rzeczypospolitej Polski) w celu rozwijania (…).
Bezpośredni cel programu objętego dotacją realizuje Pani jako jedyna liderka projektu. Realizuje Pani cele programu bezpośrednio. Do tej pory w ramach programu przeprowadziła Pani dwa cykle spotkań (…) na wyjeździe, przygotowała Pani program spotkań wyjazdowych, pracuje Pani nad koncepcją i opisem na stronę internetową, nad identyfikacją wizualną projektu oraz nad przygotowaniem materiałów edukacyjnych (scenariusza do wykorzystania w ramach zawiązywania się nowych (…)). Zatem realizuje Pani bezpośrednio cele programu (…) ponieważ nabyła Pani nowe umiejętności, a teraz pracuje nad skalowaniem swojego pomysłu innowacji społecznej.
(…) GmbH zarejestrowana jest w Niemczech w rejestrze handlowym pod numerem (…), z siedzibą przy (…) Niemcy. Pani krajem zamieszkania dla celów podatkowych jest Polska. Umowę o dofinasowanie dotacji nie zawarła Pani jako osoba prowadząca działalność gospodarczą. Otrzymała Pani dotację jako osoba fizyczna. Zaznaczony punkt zacytowała Pani bezpośrednio z umowy. W całym procesie rozwojowym projektów zachęcano do założenia jakiejś formy osobowości prawnej, jednak na ten moment zdecydowała się Pani tego nie robić. Wszystkie działania prowadzi Pani zatem jako osoba fizyczna. Nie prowadzi Pani działalności gospodarczej. Jest Pani rezydentką Polski. (…) GmbH działa jako Stowarzyszenie non-profit, zarejestrowane w rejestrze handlowym pod numerem (…) Niemcy. (…) jest organizacją zarejestrowaną w Niemczech, jest organizacją międzynarodową. (…) to inkubator i akcelerator prowadzony przez (…) i finansowany przez (…).
W zakresie źródła pochodzenia otrzymanych środków, to pochodzą one ze środków bezzwrotnej pomocy od podmiotów wskazanych w przepisie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, spełniają zatem kryterium pochodzenia od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra, agencje rządowe lub agencje wykonawcze w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy.
Uzupełnienie opisu stanu faktycznego
Środki otrzymała Pani od (…) GmbH. (…) GmbH jest międzynarodową organizacją świadczącą bezzwrotną pomoc na rzecz innowatorów społecznych. Zadaniem (…) jest budowanie nowej gospodarki, która dba o zrównoważony rozwój i jest odpowiedzialna społecznie.
(…) realizuje program (…). (…) to europejska inicjatywa wspierająca gospodarkę społeczną prowadzona przez (…) i wspierana przez (…). (…) jest organizowany i finansowany przez (…) GmbH, która jest międzynarodową organizacją świadczącą bezzwrotną pomoc na rzecz innowatorów społecznych.
Według Pani wiedzy (…) nie jest międzynarodową instytucją finansową.
(…) jest organizacją międzynarodową. Według Pani wiedzy nie jest międzynarodową organizacją finansową.
(…) GmbH otrzymuje dotacje od prywatnych organizacji, a także bezpośrednio od (…)
Środki zostały Pani przyznane na podstawie umowy o udzielenie dotacji zawartej z (…) GmbH.
Pytanie
Czy otrzymana dotacja wiąże się z koniecznością zapłaty podatku dochodowego?
Pani stanowisko w sprawie
Uważa Pani, że zawarta umowa określa jasne warunki jakie powinna spełnić. W związku z tym jest to dotacja, a nie darowizna i jako taka nie podlega obowiązkowi zapłaty podatku dochodowego.
Wszystkie otrzymane środki przeznaczy Pani na działania społeczne w celu tworzenia i wzmacniania swojej innowacji społecznej, zgodnie z celami programu, w którym bierze Pani udział, a który realizuje międzynarodowa organizacja (…) GmbH. Uważa Pani, że nie podlegają one opodatkowaniu z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych. Bezpośrednio realizuje Pani cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy.
Ponadto dotacja pochodzi od organizacji międzynarodowej ze środków bezzwrotnej pomocy, spełnia zatem również kryterium pochodzenia od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra, agencje rządowe lub agencje wykonawcze, w tym również w przypadkach gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.):
Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).
Na mocy art. 9 ust. 1 ww. ustawy:
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
W myśl art. 10 ust. 1 pkt 9 ww. ustawy:
Źródłami przychodów są inne źródła.
Natomiast stosownie do art. 20 ust. 1 ww. ustawy:
Za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.
W świetle art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Wolne od podatku dochodowego są dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli:
a)pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra, agencje rządowe lub agencje wykonawcze, w tym również w przypadkach gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy oraz
b)podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem
Zatem dochody podatnika korzystają z przedmiotowego zwolnienia w sytuacji, gdy spełnione są łącznie dwie przesłanki, tj.:
- dochody te pochodzą ze środków bezzwrotnej pomocy od podmiotów wskazanych w ww. przepisie (przekazanie tych środków może być dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy),
- podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy.
Z tego przepisu wynika, że warunkami niezbędnymi do uzyskania ww. zwolnienia jest uzyskanie przez podatnika dochodów od podmiotów wskazanych w tym przepisie, a ponadto cel programu finansowanego z tych środków musi być bezpośrednio realizowany przez tego podatnika. Wskazane przesłanki muszą być spełnione łącznie. Niespełnienie jednej z nich skutkuje niemożnością skorzystania ze zwolnienia przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Przesłanka wskazana w lit. a dotyczy źródła pochodzenia dochodów i jest spełniona wówczas, gdy środki pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra, agencje rządowe lub agencje wykonawcze, także wówczas gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy.
Przy analizowaniu warunku określonego pod lit. a przepisu art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ważne jest, aby w danej sytuacji faktycznie zostało zachowane kryterium pochodzenia środków pieniężnych, co oznacza, że ze zwolnienia z podatku dochodowego korzystają dochody podatnika, które bezpośrednio zostały sfinansowane ze środków bezzwrotnej pomocy.
W stanie faktycznym wniosku wskazała Pani, że bierze udział w programie dla innowatorów społecznych (…), organizowanym przez (…) GmbH. (…) GmbH jest międzynarodową organizacją świadczącą bezzwrotną pomoc na rzecz innowatorów społecznych. Zadaniem (…) jest budowanie nowej gospodarki, która dba o zrównoważony rozwój i jest odpowiedzialna społecznie. (…) to europejska inicjatywa wspierająca gospodarkę społeczną prowadzona i finansowana przez (…) i wspierana przez (…). (…) jest organizacją międzynarodową. (…) GmbH otrzymuje dotacje od prywatnych organizacji, a także bezpośrednio od (…). Środki zostały Pani przyznane na podstawie umowy o udzielenie dotacji zawartej z (…) GmbH.
Dotacja stanowi bezzwrotną pomoc, która została Pani przyznana na podstawie Umowy o udzielenie dotacji z organizacją (…) GmbH. Środki otrzymała Pani od (…) GmbH.
Przyjmując za Panią powyższe informacje stwierdzam, że warunek określony w lit. a) art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy, tj. źródła pochodzenia otrzymanych środków, zostanie spełniony. Spełnione zostało kryterium podmiotu, zawarte w przepisie art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Ponadto konieczne jest spełnienie również drugiej przesłanki niezbędnej do zastosowania zwolnienia określonej w art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Przepis ten wymaga, by podatnik realizował cel programu bezpośrednio, przy czym zwracam uwagę na drugą część tego przepisu stanowiącego, że „zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem”.
Oznacza to, że nie każda osoba realizująca (faktycznie) cel programu będzie korzystała z tego zwolnienia. O tym, kto bezpośrednio realizuje cel programu decyduje nie tylko sama okoliczność wykonywania przez określony podmiot zadań przewidzianych w programie, ale również to, że możliwość wykonywania tych zadań, właśnie przez taki podmiot, została w tym programie przewidziana, a ponadto, że podmiot, który wykonuje przewidziane programem zadania, czyni to jakoby pierwotnie, ponieważ podstawa do jego umocowania i wypłacania mu środków finansowych wynika bezpośrednio z programu, a nie jedynie z woli stron umowy w oderwaniu od jego treści.
Podatnikiem bezpośrednio realizującym cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy jest osoba, która wykonując czynności z tym programem związane, otrzymała na ten cel środki od podmiotu wymienionego w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że bezpośredni cel programu objętego dotacją realizuje Pani jako jedyna liderka projektu. Realizuje Pani cele programu bezpośrednio. Do tej pory w ramach programu przeprowadziła Pani dwa cykle spotkań (…) na wyjeździe, przygotowała Pani program spotkań wyjazdowych, pracuje Pani nad koncepcją i opisem na stronę internetową, nad identyfikacją wizualną projektu oraz nad przygotowaniem materiałów edukacyjnych (scenariusza do wykorzystania w ramach zawiązywania się nowych (…)). Zatem realizuje Pani bezpośrednio cele programu (…), ponieważ nabyła Pani nowe umiejętności, a teraz pracuje nad skalowaniem swojego pomysłu innowacji społecznej.
Zatem, w Pani sprawie została również spełniona przesłanka wynikająca z lit. b) art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Tym samym, do otrzymanej przez Panią dotacji ma zastosowanie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Dochód otrzymany z tego tytułu podlega zwolnieniu z podatku dochodowego. Zatem, dotacja nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
Pani stanowisko jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Zaznaczam, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Wydając interpretacje opieram się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku, nie prowadzę postępowania dowodowego.
Jeżeli zatem, przedstawiony we wniosku stan faktyczny (zdarzenie przyszłe) będzie różnił się od występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie Panią chroniła w zakresie rzeczywiście zaistniałego stanu faktycznego. Zauważam, że to na podatniku spoczywa obowiązek udowodnienia w toku ewentualnego postępowania podatkowego okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pani, prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).