Opodatkowanie wypłaty wspólnikom zysku przez spółkę z o.o. powstałej z przekształcenia spółki jawnej. - Interpretacja - 0113-KDIPT2-3.4011.97.2024.1.GG

ShutterStock

Interpretacja indywidualna z dnia 20 marca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.97.2024.1.GG

Temat interpretacji

Opodatkowanie wypłaty wspólnikom zysku przez spółkę z o.o. powstałej z przekształcenia spółki jawnej.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny  skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

5 lutego 2024 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy skutków podatkowych wypłaty zysków po przekształceniu spółki jawnej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego  

Pan ... (dalej: „Wnioskodawca” lub „Właściciel”) jest jednym z właścicieli spółki ... Spółka Jawna z siedzibą w ... (dalej: „Spółka jawna”). Spółka jawna prowadzi działalność w zakresie (...). Przedmiot przeważającej działalności Spółki jawnej wyznacza grupowanie PKD 47.11.Z – „Sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach z przewagą żywności, napojów i wyrobów tytoniowych”. Spółka jawna posiada łącznie …. właścicieli będących osobami fizycznymi (dalej: „Właściciele”).

Z uwagi na rozwój prowadzonej działalności i wiążącą się z nim potrzebę ograniczenia ryzyka prawnego Właściciele planują przekształcenie Spółki jawnej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością na podstawie przepisu art. 551 i następnych Kodeksu spółek handlowych (tekst jedn.: Dz. U. 2022, poz. 1467, dalej: „KSH”).

Spółka z o.o., która powstanie z przekształcenia Spółki jawnej (dalej: „Spółka z o.o.”), będzie posiadać siedzibę i zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i będzie podlegać w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Spółka z o.o. będzie kontynuować prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie (...).

Z dniem przekształcenia Spółki jawnej w Spółkę z o.o. Właściciele staną się z mocy prawa wspólnikami Spółki z o.o., a wkłady wniesione do Spółki jawnej staną się wkładami Spółki z o.o. Ponadto kapitał zakładowy Spółki z o.o. po przekształceniu będzie odpowiadać kapitałowi podstawowemu Spółki jawnej na moment przekształcenia.

Właściciele będą partycypować w zyskach odpowiednio do wartości posiadanych udziałów. Wartość objętych udziałów poszczególnych Właścicieli w Spółce z o.o. będzie odpowiadać wartości udziałów/wkładów posiadanych w Spółce jawnej.

Wartość wszystkich kapitałów Spółki z o.o. w bilansie na dzień przekształcenia będzie taka sama jak wartość wszystkich kapitałów w bilansie Spółki jawnej na dzień poprzedzający dzień przekształcenia. Wartość majątku Spółki z o.o. na dzień przekształcenia będzie taka sama jak wartość majątku Spółki jawnej na dzień poprzedzający dzień przekształcenia.

Przed przekształceniem w Spółce jawnej zostanie podjęta uchwała o podziale zysków z lat poprzedzających przekształcenie. W efekcie na moment przekształcenia zysk zgromadzony w Spółce jawnej przed przekształceniem zostanie wykazany w bilansie jako zobowiązanie do wypłaty Właścicielom.

Spółka jawna, której współwłaścicielem jest Wnioskodawca nie była i nie jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych.

Wnioskodawca jest podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych i podlega w Polsce obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów. Wnioskodawca opodatkowuje dochody uzyskiwane ze Spółki jawnej na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych tzw. podatkiem liniowym.

Pytanie

Czy za prawidłowe należy uznać stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym wypłata na rzecz Wnioskodawcy zysków wypracowanych przez Spółkę jawną i opodatkowanych uprzednio przez Wnioskodawcę podatkiem dochodowym od osób fizycznych, a dokonana po przekształceniu Spółki jawnej w Spółkę z o.o., nie podlega w momencie jej faktycznej wypłaty opodatkowaniu podatkiem dochodowym?

Pana stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, za prawidłowe należy uznać stanowisko, zgodnie z którym wypłata na Jego rzecz zysków wypracowanych przez Spółkę jawną i opodatkowanych uprzednio przez Wnioskodawcę podatkiem dochodowym od osób fizycznych, a dokonana po przekształceniu Spółki jawnej w Spółkę z o.o., nie podlega w momencie jej faktycznej wypłaty opodatkowaniu podatkiem dochodowym.

Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy

Sukcesja prawna i podatkowa

Zasady przekształcenia spółki jawnej (spółka osobowa) w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością (spółka kapitałowa) zostały uregulowane odpowiednimi przepisami Kodeksu spółek handlowych.

Na podstawie art. 551 § 1 KSH: „Spółka jawna, spółka partnerska, spółka komandytowa, spółka komandytowo-akcyjna, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, prosta spółka akcyjna oraz spółka akcyjna (spółka przekształcana) może być przekształcona w inną spółkę handlową (spółkę przekształconą)”.

W myśl art. 553 § 1 KSH: „Spółce przekształconej przysługują wszystkie prawa i obowiązki spółki przekształcanej”. Na podstawie § 2 „Spółka przekształcona pozostaje podmiotem w szczególności zezwoleń, koncesji oraz ulg, które zostały przyznane spółce przed jej przekształceniem, chyba że ustawa lub decyzja o udzieleniu zezwolenia, koncesji albo ulgi stanowi inaczej”. Ponadto, zgodnie z ust. § 3 wskazanego artykułu: „Wspólnicy spółki przekształcanej stają się z dniem przekształcenia wspólnikami spółki przekształconej, z uwzględnieniem art. 5761”.

Art. 553 KSH wyraża tzw. zasadę sukcesji prawnej. W związku z tą zasadą spółka jawna może zostać przekształcona   w inną spółkę, np. spółkę z o.o. Przekształcenie spółki powoduje przy tym, że majątek spółki przekształcanej z dniem przekształcenia staje się majątkiem spółki przekształconej.

Regulacja zawarta we wskazanym powyżej art. 553 KSH wyraża tzw. zasadę kontynuacji, zgodnie z którą istnieje tożsamość podmiotu przekształcanego (Spółka jawna) i podmiotu przekształconego (Spółka z o.o.).

Tym samym przekształcenie Spółki jawnej w Spółkę z o.o. nie stanowi likwidacji spółki osobowej – Spółka nie zostaje rozwiązana i w jej miejsce nie jest tworzona nowa spółka (brak jest poprzednika i następcy prawnego). W przypadku przekształcenia istnieje ta sama spółka, a dochodzi jedynie do modyfikacji formy prawnej tej spółki – następuje kontynuacja działalności Spółki w zmienionej formie prawnej.

Zasada sukcesji praw jest także szeroko akcentowana przez przedstawicieli doktryny prawa handlowego: „Przekształcenie spółki w inną spółkę polega na modyfikacji ustrojowej typu spółki bez zmiany przedmiotu jej działalności, sposobu jej prowadzenia, jak również bez zmiany większości jej wspólników, szerzej por. A. Kidyba, Komentarz do art. 551 k.s.h., LEX/el. 2014, także por. wyrok WSA we Wrocławiu z 6 maja 2010 r., I SA/Wr 92/10. Taka konstrukcja prawna przekształcenia łączy się z tożsamością podmiotową spółki handlowej przed i po dniu przekształcenia, por. art. 552 k.s.h., szerzej por. A. Kidyba, Sukcesja, kontynuacja, a może coś innego, MPH 2011, nr 1, s. 38 i nast. Z kolei z tożsamości podmiotowej spółki handlowej wynika ciągłość, tj. kontynuacja praw i obowiązków” (Kidyba Andrzej, Przekształcenie spółki handlowej w inny typ spółki handlowej - reguły ogólne).

Również na gruncie Ordynacji podatkowej (art. 93a § 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa, Dz. U. z 2022 r., poz. 2651 z późn. zm., dalej: „Ordynacja podatkowa”), osoba prawna powstała w wyniku przekształcenia spółki niemającej osobowości prawnej wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki przekształcanej spółki. Przepis ten wyraża zasadę sukcesji podatkowej, mającej charakter sukcesji uniwersalnej. Oznacza ona przejście praw i obowiązków z jednego podmiotu na inny podmiot.

W myśl art. 93a § 1 pkt 2 Ordynacji podatkowej, w wyniku przekształcenia Spółka z o.o. wstępuje zatem we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki przekształcanej Spółki jawnej.

W konsekwencji przekształcenie Spółki jawnej w Spółkę z o.o. jako przeprowadzone zgodnie z przepisami KSH będzie oznaczało, że Spółka z o.o. wstąpi we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki przekształcanej Spółki jawnej.

Kwestia będąca przedmiotem pytania Wnioskodawcy dotyczy skutków podatkowych planowanej wypłaty przez Spółkę   z o.o. (spółkę przekształconą) zysku wypracowanego, lecz niewypłaconego przez Spółkę Jawną (spółkę przekształcaną), której wspólnikiem jest Wnioskodawca.

Konieczne jest zatem wskazanie zasad opodatkowania dochodów wspólnika spółki jawnej. Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 t.j.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Powyższy przepis ustanawia generalną zasadę opodatkowania podatkiem dochodowym, zgodnie z którą opodatkowaniu tym podatkiem podlegają wszelkie uzyskane przez podatnika w danym roku korzyści majątkowe, z wyjątkiem tych, które na mocy ustawy wyłączone zostały z tego opodatkowania (np. przez wprowadzenie ustawowego zwolnienia z opodatkowania, czy też zaniechanie poboru podatku).

W myśl art. 5a pkt 26 ustawy podatku dochodowym od osób fizycznych – ilekroć w ustawie jest mowa o spółce niebędącej osobą prawną – oznacza to spółkę inną niż określona w pkt 28.

Zgodnie z art. 5a pkt 28 ustawy podatku dochodowym od osób fizycznych – ilekroć w ustawie jest mowa o spółce – oznacza to:

a)spółkę posiadającą osobowość prawną, w tym także spółkę zawiązaną na podstawie rozporządzenia Rady (WE) nr 2157/2001 z dnia 8 października 2001 r. w sprawie statutu spółki europejskiej (SE) (Dz. Urz. WE L 294 z 10.11.2001, str. 1, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 6, t. 4, str. 251),

b)spółkę kapitałową w organizacji,

c)spółkę komandytową i spółkę komandytowo-akcyjną mające siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

d)spółkę niemającą osobowości prawnej mającą siedzibę lub zarząd w innym państwie, jeżeli zgodnie z przepisami prawa podatkowego tego innego państwa jest traktowana jak osoba prawna i podlega w tym państwie opodatkowaniu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce ich osiągania,

e)spółkę jawną będącą podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych.

W tym miejscu należy wskazać, że Spółka jawna, której współwłaścicielem jest Wnioskodawca, nie była i nie jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Zgodnie bowiem z przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (art. 1 ust. 3 pkt 1a), podatnikiem tego podatku jest m.in. spółka jawna mająca siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jeżeli wspólnikami spółki jawnej nie są wyłącznie osoby fizyczne oraz spółka jawna nie złoży stosownej informacji w wymaganym terminie. Z uwagi na fakt, iż wspólnikami Spółki jawnej w analizowanym przypadku są wyłącznie osoby fizyczne Spółka jawna nigdy nie była i nie jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych – zatem w myśl ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych Spółka jawna była i jest uznawana za „spółkę niebędącą osobą prawną”.

W efekcie, w myśl natomiast art. 8 ust. 1 ww. ustawy, przychody z udziału w spółce niebędącej osobą prawną, ze wspólnej własności, wspólnego przedsięwzięcia, wspólnego posiadania lub wspólnego użytkowania rzeczy lub praw majątkowych u każdego podatnika określa się proporcjonalnie do jego prawa do udziału w zysku (udziału) oraz, z zastrzeżeniem ust. 1a, łączy się z pozostałymi przychodami ze źródeł, z których dochód podlega opodatkowaniu według skali, o której mowa w art. 27 ust. 1. W przypadku braku przeciwnego dowodu przyjmuje się, że prawa do udziału w zysku (udziału) są równe.

Zgodnie z art. 8 ust. 2 pkt 1 tej ustawy, zasady wyrażone w art. 8 ust. 1 stosuje się odpowiednio do rozliczania kosztów uzyskania przychodów, wydatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów i strat.

W konsekwencji Wnioskodawca jako wspólnik spółki osobowej (spółki niebędącej osobą prawną) do momentu planowanego przekształcenia rozliczał i będzie rozliczał przychody i koszty podatkowe w wysokości ustalonej stosownie do jego udziału w Spółce jawnej.

Zgodnie natomiast z art. 14 ust. 1 ww. ustawy, za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

Co do zasady zatem, do przychodów z działalności gospodarczej należą wszystkie przychody osiągane w związku z prowadzoną działalnością, z wyjątkiem przychodów wymienionych w art. 14 ust. 3 tej ustawy.

Zgodnie z art. 44 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podatnicy osiągający dochody z działalności gospodarczej, o której mowa w art. 14, są obowiązani bez wezwania wpłacać w ciągu roku podatkowego zaliczki na podatek dochodowy według zasad określonych w ust. 3, z zastrzeżeniem ust. 3f-3h.

Z treści powołanych przepisów wynika, że podatnicy prowadzący pozarolniczą działalność gospodarczą (w tym w formie spółki jawnej), opodatkowują dochody uzyskane z tej działalności poprzez uiszczanie w trakcie roku podatkowego zaliczek na podatek, a następnie dokonują rocznego rozliczenia tego dochodu oraz wpłaconych zaliczek w składanym zeznaniu podatkowym. Jeżeli podatek należny wynikający ze złożonego zeznania jest wyższy od sumy zaliczek wpłaconych za dany rok podatnicy są zobowiązani wpłacić stosowną różnicę.

W efekcie zyski realizowane przez Wnioskodawcę w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej (w tym w formie spółki jawnej) są i będą do dnia przekształcenia opodatkowane po stronie Wnioskodawcy (w odpowiedniej części wynikającej z udziału w spółce) – niezależnie od ich wypłaty przez Spółkę jawną Wnioskodawcy.

W efekcie wypłata zysków na rzecz Wnioskodawcy po przekształceniu Spółki jawnej w Spółkę z o.o., które to zyski zostały/zostaną osiągnięte do dnia przekształcenia, nie będą stanowiły przychodu podlegającego opodatkowaniu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – co wynika z faktu, iż zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych taki zysk podlegał już opodatkowaniu po stronie Wnioskodawcy. W efekcie jego wypłata na rzecz Wnioskodawcy nie podlega już ponownemu opodatkowaniu.

Należy zwrócić uwagę, iż podjęcie przed przekształceniem uchwały o podziale między wspólników dotychczas niewypłaconych zysków spółki jawnej z lat ubiegłych oraz tych przekazanych na kapitał zapasowy będzie oznaczało, że na moment przekształcenia zysk zgromadzony w Spółce jawnej przed przekształceniem zostanie wykazany w bilansie Spółki z o.o. jako zobowiązanie do wypłaty wspólnikom.

Powyższa kwota, jaką Spółka z o.o. będzie zobowiązana do wypłaty wspólnikom, może zostać wypłacona jednorazowo lub w ratach już po przekształceniu Spółki jawnej w Spółkę z o.o.

Zatem w szczególności jeżeli uchwała o podziale zysku zostanie podjęta przed przekształceniem Spółki jawnej – wówczas wypłata zysków przez Spółkę z o.o. (spółkę przekształconą) wypracowanych przez Spółkę jawną i opodatkowanych uprzednio przez jej wspólników nie spowoduje powstania przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Podsumowując, zdaniem Wnioskodawcy w sytuacji, gdy uchwała o podziale zysku zostanie podjęta przed przekształceniem Spółki jawnej, to wypłata zysków przez Spółkę z o.o. (spółkę przekształconą) wypracowanych przez Spółkę jawną nie powoduje powstania przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych z tego względu, że dochody te zostały już uprzednio opodatkowane na podstawie art. 8 ust. 1 w zw. z art. 5b ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Prawidłowość takiego podejścia znajduje potwierdzenie w wydawanych interpretacjach przepisów prawa podatkowego, np. interpretacja z dnia 10 marca 2022 r., sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.1157.2021.1.MS, w której Dyrektor KIS zgodził się z wnioskodawcą potwierdzając, że:

(..) w sytuacji gdy uchwała o podziale zysku zostanie podjęta przed przekształceniem spółki jawnej – wypłata zysków przez spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością (spółkę przekształconą) wypracowanych przez spółkę jawną i opodatkowanych uprzednio przez wspólników nie powoduje powstania przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Podobnie w: interpretacji indywidualnej z 9 czerwca 2021 r., sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.321.2021.1.NM; z 27 grudnia 2021 r., sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.951.2021.1.GG.

Podsumowując, zdaniem Wnioskodawcy, za prawidłowe należy uznać stanowisko, zgodnie z którym wypłata na rzecz Wnioskodawcy zysków wypracowanych przez Spółkę jawną i opodatkowanych podatkiem dochodowym od osób fizycznych uprzednio przez Wnioskodawcę, a dokonana po przekształceniu Spółki jawnej w Spółkę z o.o., nie podlega w momencie jej faktycznej wypłaty opodatkowaniu podatkiem dochodowym.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.

Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.

Dodatkowe informacje

Nadmienia się ponadto, że na dzień wydania niniejszej interpretacji obowiązuje jednolity tekst ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych opublikowany w Dzienniku Ustaw z 2024 r. poz. 226 ze zm.

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Należy wskazać, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretację opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego podanego we wniosku – nie prowadzi postępowania dowodowego. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego, kontroli podatkowej lub postępowania kontrolnego organu kontroli celno-skarbowej. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·   Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.

·   Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·  Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”.  

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·    w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·    w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.