Interpretacja indywidualna z dnia 5 lutego 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.903.2023.1.JŚ
Temat interpretacji
Obowiązki płatnika związane z rozliczeniami pracowniczymi osoby niepełnosprawnej.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
7 grudnia 2023 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie obowiązków płatnika związanych z rozliczeniami pracowniczymi osoby niepełnosprawnej. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Od 1 stycznia 2019 r. utracili Państwo status zakładu pracy chronionej. Od dnia utraty statusu ... cały czas zatrudniają Państwo około 30 pracowników, a wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych wynosił około 60%.
W związku z powyższym na podstawie art. 33 pkt 7b ustawy z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych zachowali Państwo fundusz rehabilitacji (ZFRON).
Obecnie zatrudniacie Państwo 32 pracowników, w tym 16 osób niepełnosprawnych (50%).
Wynagrodzenia za pracę, za dany miesiąc, wypłacacie Państwo w ostatnim dniu roboczym tego miesiąca.
Dochód żadnego pracownika niepełnosprawnego nie przekroczył kwoty stanowiącej górną granicę pierwszego przedziału skali, o której mowa w art. 27 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych.
W związku z powyższym przekazujecie Państwo pobrane zaliczki na podatek, od przychodów pracowników z tytułów określonych w art. 12 oraz od zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego: 100% na zakładowy fundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnych, od pracowników niepełnosprawnych, 100% na konto urzędu skarbowego od pracowników pełnosprawnych.
Jeden z pracowników niepełnosprawnych, miał ważne orzeczenie o niepełnosprawności do 30 listopada 2023 r. Pracownik poinformował, że wniosek o wydanie kolejnego orzeczenia o niepełnosprawności, złożył do Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w dniu 2 października 2023 r.
Niestety uzyskali Państwo informację, że na wydanie orzeczenia pracownik może czekać nawet do 6 miesięcy
Pytania
1.Czy począwszy od zaliczki na podatek dochodowy, pobranej od grudnia 2023 i kolejne miesiące z wynagrodzenia pracownika, którego orzeczenie było ważne do dnia 30 listopada 2023 r., do czasu dostarczenia nowego orzeczenia o niepełnosprawności, winni Państwo wpłacać pobrane zaliczki na konto właściwego urzędu skarbowego (w tym czasie pracownik jest traktowany jako osoba pełnosprawna)?
2.Czy po dostarczeniu nowego orzeczenia o niepełnosprawności przez tego pracownika, co jest wysoce prawdopodobnie, gdyż pracownik od kilkunastu lat jest osobą niepełnosprawną, a stan jego zdrowia nie uległ poprawie, będą Państwo zobowiązani do złożenia korekty PIT-4R i przekazania pobranej zaliczki od wynagrodzenia tego pracownika na konto zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych?
Państwa stanowisko w sprawie
Uważają Państwo, że po terminowej wpłacie pobranej zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych na konto właściwego urzędu skarbowego, nie będą Państwo zobowiązani do korekty PIT-4R i przekazywania pobranej zaliczki z wynagrodzenia pracownika, którego orzeczenie o niepełnosprawności utraciło ważność 30 listopada 2023 r., na ZFRON, po dostarczeniu przez tego pracownika kolejnego orzeczenia o niepełnosprawności.
Zgodnie z art. 38 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, przekażecie Państwo pobraną zaliczę, z wynagrodzenia pracownika, w okresie kiedy nie posiadła ważnego orzeczenia o niepełnosprawności, w termonie określony w tym przepisie tj. do 20 dnia miesiąca po miesiącu, w którym pobrano zaliczkę na konto właściwego urzędu skarbowego.
Późniejsze dostarczenie orzeczenia o niepełnosprawności i konieczność wliczenia tego pracownika do stanu zatrudnienia osób niepełnosprawnych, zgodnie z art. 2a pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, pozostanie bez wpływu.
Ponadto zgodnie z art. 33 pkt 2 podpunkt 2 ustawy z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych:
Pkt 2 Fundusz rehabilitacji tworzy się w szczególności:
2) z części zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, zgodnie z odrębnymi przepisami, z tym, że za dzień uzyskania tych środków uznaje się ostatni dzień miesiąca wypłaty wynagrodzeń, nie byłoby możliwe terminowe przekazania pobranej zaliczki na konto zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.):
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
Na podstawie art. 11 ust. 1 ww. ustawy:
Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
Przepis art. 10 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stanowi, że:
Źródłami przychodów są: stosunek służbowy, stosunek pracy, w tym spółdzielczy stosunek pracy, członkostwo w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się produkcją rolną, praca nakładcza, emerytura lub renta;.
Stosownie do art. 12 ust. 1 ww. ustawy:
Za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.
Zgodnie z art. 32 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Zakłady pracy będące osobami fizycznymi, osobami prawnymi oraz jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, z pracy nakładczej lub ze spółdzielczego stosunku pracy, z zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego wypłacanych przez zakłady pracy lub z tytułu udziału w nadwyżce bilansowej wypłacanej w spółdzielniach pracy.
W myśl art. 38 ust. 1 ww. ustawy:
Płatnicy, o których mowa w art. 32-35, przekazują, z zastrzeżeniem ust. 2 i 2a, kwoty pobranych zaliczek na podatek w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki, na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jeżeli między kwotą potrąconego podatku a kwotą wpłaconego podatku występuje różnica, należy ją wyjaśnić w deklaracji, o której mowa w ust. 1a.
Z powyższego przepisu wynika, że przekazanie zaliczki na podatek dochodowy do urzędu skarbowego następuje w miesiącu następującym po miesiącu dokonania wypłaty.
Kolejne przepisy art. 38 ust. 2-2c ww. ustawy, regulują zasady przekazywania zaliczki na podatek dochodowy w przypadku płatnika będącego zakładem pracy chronionej lub zakładem aktywności zawodowej oraz płatnika, który utracił status zakładu pracy chronionej.
Zgodnie z postanowieniami art. 38 ust. 2a ww. ustawy:
Płatnicy, o których mowa w art. 32, którzy utracili status zakładu pracy chronionej, zatrudniający osoby niepełnosprawne, kwoty pobranych zaliczek na podatek od przychodów tych osób z tytułów określonych w art. 12 oraz od zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego wypłacanych przez tych płatników tym osobom:
1)za miesiące od początku roku do miesiąca włącznie, w którym dochód osoby niepełnosprawnej uzyskany od początku roku u tego płatnika przekroczył kwotę stanowiącą górną granicę pierwszego przedziału skali, o której mowa w art. 27 ust. 1, przekazują w wysokości:
a)25% na zakładowy fundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnych - w przypadku płatników osiągających wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w wysokości od 25 do 30%,
b)50% na zakładowy fundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnych - w przypadku płatników osiągających wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w wysokości od 30 do 35%,
c)75% na zakładowy fundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnych - w przypadku płatników osiągających wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w wysokości od 35 do 40%,
d)100% na zakładowy fundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnych - w przypadku płatników osiągających wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w wysokości co najmniej 40%
e)- w pozostałej części na zasadach określonych w ust. 1;
2)za miesiące następujące po miesiącu, w którym dochód osoby niepełnosprawnej uzyskany od początku roku u tego płatnika przekroczył kwotę, o której mowa w pkt 1, kwoty pobranych zaliczek na podatek płatnicy przekazują na zasadach określonych w ust. 1.
Powołane regulacje odnoszą się do „kwot pobranych zaliczek”, tj. do kwot, jakie płatnik „zatrzymał”, celem ich późniejszego przekazania. Przepisy art. 38 ust. 2-2a ustawy mają charakter norm szczególnych, stanowiących odstępstwo od ogólnej reguły określonej w art. 38 ust. 1 ustawy, z tym że odstępstwo to dotyczy podmiotu, na rzecz którego należy przekazać zaliczkę. Przekazanie zaliczki do tych podmiotów następuje w terminie określonym w art. 38 ust. 1 ustawy, tj. do dnia do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki.
Stosownie do art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 44):
Pracodawca prowadzący zakład pracy chronionej jest obowiązany do:
1) prowadzenia ewidencji środków funduszu rehabilitacji;
2) prowadzenia rozliczeniowego rachunku bankowego środków tego funduszu;
2a) wydatkowania środków tego funduszu wyłącznie z rachunku bankowego środków tego funduszu, z zastrzeżeniem ust. 3a;
3) przekazywania środków funduszu rehabilitacji na rachunek, o którym mowa w pkt 2, w terminie 7 dni od dnia, w którym środki te uzyskano;
4) przeznaczania co najmniej 15% środków funduszu rehabilitacji na indywidualne programy rehabilitacji;
5) przeznaczania co najmniej 10% środków funduszu rehabilitacji na pomoc indywidualną dla niepełnosprawnych pracowników i byłych niepracujących niepełnosprawnych pracowników tego zakładu.
Na podstawie art. 33a ustawy o rehabilitacji zawodowej, przepisy art. 33 stosuje się do pracodawców, o których mowa w art. 33 ust. 7b.
Zgodnie z art. 33 ust. 7b ww. ustawy:
W przypadku utraty statusu zakładu pracy chronionej i osiągania stanu zatrudnienia ogółem w wysokości co najmniej 15 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy oraz wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w wysokości co najmniej 25%, pracodawca zachowuje fundusz rehabilitacji i niewykorzystane środki tego funduszu.
Fundusz rehabilitacji tworzy się w szczególności z części zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, zgodnie z odrębnymi przepisami, z tym że za dzień uzyskania tych środków, uznaje się dzień wypłaty wynagrodzeń (art. 33 ust. 2 pkt 2 ww. ustawy).
Jak wynika z przedstawionego zdarzenia przyszłego, od 1 stycznia 2019 r. utracili Państwo status zakładu pracy chronionej. Od dnia utraty statusu ZPChr cały czas zatrudniają Państwo około 30 pracowników, a wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych wynosił około 60%. W związku z powyższym na podstawie art. 33 pkt 7b ustawy z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych zachowali Państwo fundusz rehabilitacji (ZFRON). Obecnie zatrudniacie Państwo 32 pracowników, w tym 16 osób niepełnosprawnych (50%). Wynagrodzenia za pracę, za dany miesiąc, wypłacacie Państwo w ostatnim dniu roboczy tego miesiąca. Dochód żadnego pracownika niepełnosprawnego nie przekroczył kwoty stanowiącej górną granicę pierwszego przedziału skali, o której mowa w art. 27 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych. W związku z powyższym przekazujecie Państwo pobrane zaliczki na podatek, od przychodów pracowników z tytułów określonych w art. 12 oraz od zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego: 100% na zakładowy fundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnych, od pracowników niepełnosprawnych, 100% na konto urzędu skarbowego od pracowników pełnosprawnych. Jeden z pracowników niepełnosprawnych, miał ważne orzeczenie o niepełnosprawności do 30 listopada 2023 r. Pracownik poinformował, że wniosek o wydanie kolejnego orzeczenia o niepełnosprawności, złożył do Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w dniu 2 października 2023 r.
W myśl cytowanego wcześniej art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychodami są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
Przez pojęcie „otrzymane” – zgodnie ze Słownikiem języka polskiego – należy rozumieć takie pieniądze i wartości pieniężne, które zostały podatnikowi dane. Mając na uwadze istnienie wielu form rozliczeń, należy uznać, że otrzymane pieniądze to nie tylko wypłacona gotówka, ale również kwota, która wpłynęła na rachunek bankowy podatnika.
Natomiast „postawionymi do dyspozycji” są takie pieniądze i wartości pieniężne, które podatnik – wykazując określoną aktywność – ma możliwość włączyć do swojego władztwa. Innymi słowy, podatnik ma możliwość skorzystania z tychże pieniędzy, a nie jest to uzależnione od dodatkowej zgody osoby stawiającej określone środki do dyspozycji.
W przypadku, gdy wypłata świadczeń następuje w formie pieniężnej, za datę powstania przychodu, o którym mowa w ust. 1, uważa się moment wypłaty należności.
Mając na uwadze przedstawione zdarzenie przyszłe oraz powołane przepisy prawa stwierdzić należy, że powinniście Państwo ustalić status zatrudnionej osoby, od której pobrane są zaliczki na podatek od przychodów z tytułów określonych w art. 12 oraz od zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w miesiącu, którego dotyczy wypłata wynagrodzeń.
Tym samym skoro od grudnia 2023 r. Państwa pracownik jest traktowany jako osoba pełnosprawna, to jako pracodawca, wypełniając określone w art. 32 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych obowiązki płatnika, powinni Państwo wpłacać pobrane zaliczki na konto właściwego urzędu skarbowego począwszy od zaliczki na podatek dochodowy, pobranej od grudnia 2023 r. do czasu dostarczenia nowego orzeczenia o niepełnosprawności.
Natomiast zagadnienia związane z korektą deklaracji regulują przepisy ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.)
Zgodnie z definicją zawartą w art. 3 pkt 5 ustawy Ordynacja podatkowa:
Ilekroć w ustawie jest mowa o deklaracjach - rozumie się przez to również zeznania, wykazy, zestawienia, sprawozdania oraz informacje, do których składania obowiązani są, na podstawie przepisów prawa podatkowego, podatnicy, płatnicy i inkasenci.
Z przepisu art. 81 § 1 ww. ustawy wynika, że:
Jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy, płatnicy i inkasenci mogą skorygować uprzednio złożoną deklarację.
Natomiast § 2 ww. artykułu stanowi, że:
Skorygowanie deklaracji następuje przez złożenie korygującej deklaracji.
Z treści art. 81 ustawy Ordynacja podatkowa wynika zatem, że korekta deklaracji ma na celu poprawienie błędu, który został popełniony przy poprzednim jej sporządzeniu i może dotyczyć każdej jej pozycji – o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej. Może więc ona dotyczyć m. in. błędów rachunkowych, oczywistych omyłek, a także gdy wypełniono ją niezgodnie z wymaganiami lub istnieją wątpliwości co do prawidłowości danych w niej zawartych. Błędnie mogła zostać określona m.in. wysokość przychodu bądź dochodu, wysokość zobowiązania podatkowego, wysokość nadpłaty lub zwrotu podatku, a także inne dane zawarte w treści deklaracji. Skorygowanie deklaracji polega więc na ponownym poprawnym wypełnieniu formularza z zaznaczeniem, że w tym przypadku mamy do czynienia z korektą uprzednio złożonej deklaracji.
W realiach opisanej przez Państwa sprawy brak jest uzasadnionych podstaw do dokonania korekt deklaracji PIT-4R wystawionych za okres od grudnia 2023 r. do czasu dostarczenia nowego orzeczenia o niepełnosprawności, ponieważ deklaracje te będą odzwierciedlały zaistniały w tym okresie stan faktyczny, a więc wysokość faktycznie pobranych zaliczek na podatek dochodowy od osoby, która w momencie pobrania tych zaliczek traktowana była jako osoba pełnosprawna.
Zatem, jak już wcześniej wskazałem, począwszy od zaliczki na podatek dochodowy, pobranej od grudnia 2023 r. do czasu dostarczenia nowego orzeczenia o niepełnosprawności, powinni Państwo wpłacać pobrane zaliczki na konto właściwego urzędu skarbowego. Po dostarczeniu nowego orzeczenia o niepełnosprawności przez tego pracownika nie będą Państwo zobowiązani do złożenia korekty PIT-4R i przekazania pobranej wcześniej zaliczki od wynagrodzenia tego pracownika na konto zakładowe funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
W odniesieniu do przywołanych przez Państwa interpretacji indywidualnych oraz wyroków sądów administracyjnych stwierdzam, że zapadły one w indywidualnych sprawach i nie są wiążące dla organu wydającego tę interpretację.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).