Możliwość opodatkowania podatkiem liniowym dochodu z działalności gospodarczej. - Interpretacja - 0112-KDIL3-3.4011.329.2019.1.MC

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 24.10.2019, sygn. 0112-KDIL3-3.4011.329.2019.1.MC, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej

Temat interpretacji

Możliwość opodatkowania podatkiem liniowym dochodu z działalności gospodarczej.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 31 sierpnia 2019 r. (data wpływu 4 września 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania podatkiem liniowym dochodu z działalności gospodarczej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 września 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek uzupełniony pismem z 11 października 2019 r. (data wpływu 15 października 2019 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania podatkiem liniowym dochodu z działalności gospodarczej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca od roku 2014 prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, głównie w zakresie doradztwa związanego z ochroną środowiska i organizacji działań gospodarczych w tym zakresie. W ramach prowadzonej działalności na podstawie zawartej umowy (dalej umowa B2B) w roku 2014 podjął współpracę z Zamawiającym (podmiotem figurującym w Rejestrze Stowarzyszeń, Innych Organizacji Społecznych i Zawodowych, Fundacji oraz Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej oraz w Rejestrze Przedsiębiorców). Zakres świadczonych na podstawie umowy B2B usług jest precyzyjnie określony i dotyczy konkretnych prac: przygotowania i zapewnienia właściwego funkcjonowania systemu zbierania, transportu i przetwarzania odpadów opakowaniowych w celu realizacji obowiązków ustawowych odzysku i recyklingu, o których mowa w art. 25 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi w ramach tzw. porozumień przedsiębiorców. Umowa trwa nadal, ponieważ ustawodawca w w/w ustawie określił zakres czasowy dla realizacji w/w działań na lata 2014-2020. Usługi świadczone przez Wnioskodawcę na rzecz Zamawiającego ujęte są w PKD pod numerami 72.19.Z i 70.222.Z, przy czym w przypadku drugiego z kodów (pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej) są ograniczone przedmiotem umowy B2B stworzenia systemu zbierania, transportu i przetwarzania odpadów opakowaniowych w ramach porozumień przedsiębiorców. Generalnie przedmiotem umowy jest stworzenie i prowadzenie komercyjnego przedsięwzięcia biznesowego. Zamawiający czerpie przychody z funkcjonowania systemu zbierania, transportu i przetwarzania odpadów w ramach działalności na rzecz zobowiązanych ustawowo przedsiębiorców.

Po dokonanym wcześniej przez Wnioskodawcę wyborze formy opodatkowania w roku 2019 rozlicza on osiągane dochody z działalności gospodarczej tzw. podatkiem liniowym 19% (art. 30c ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych; dalej ustawa o PIT). Planuje również stosowanie tej formy opodatkowania w kolejnych latach.

W I połowie roku 2019 Zamawiający, z którym Wnioskodawca posiada zawartą umowę B2B, przygotował wniosek aplikacyjny w ogłoszonym przez instytucję finansującą konkursie dotyczącym badań i rekomendacji w zakresie ram kwalifikacyjnych dla pracowników sektora gospodarki odpadami w kraju. W tym celu będzie powołana branżowa Rada, p.n. (). Wniosek ten uzyskał pozytywną opinię instytucji finansującej i zostało przyznane dofinansowanie na jego realizację. Obecnie Zamawiający, któremu przyznano dofinansowanie na realizację w/w projektu, przygotowuje się do realizacji zgłoszonego projektu i zważywszy na kwalifikacje oraz doświadczenie Wnioskodawcy zaproponował mu objęcie przewidzianej w projekcie funkcji Animatora Rady (moderatora). Jednocześnie, z uwagi na obligatoryjne wymagania instytucji finansującej ten projekt, nie jest możliwe zawarcie w tym zakresie umowy z podmiotami zewnętrznymi, np. osobami prowadzącymi działalność gospodarczą. Instytucja finansująca jako jedyną formę realizacji dla tej kluczowej funkcji przewidziała zatrudnienie na podstawie umowy o pracę. W tej sytuacji zaproponowano współpracę w oparciu o przepisy prawa pracy, czyli zatrudnienie Wnioskodawcy na etacie Animatora Rady z obowiązkami wynikającymi z w/w projektu:

  1. inicjowanie nawiązywania kontaktów z potencjalnymi członkami Rady Sektorowej,
  2. zapewnienie reprezentatywności sektora w Radzie, w tym pozyskiwanie nowych członków,
  3. integrowanie i pobudzanie aktywności członków Rady Sektorowej oraz koordynowanie jej efektywnego działania,
  4. wspieranie efektywnej komunikacji (wewnętrznej i zewnętrznej) Rady,
  5. monitorowanie i kontrola jakości prac działalności Rady (funkcjonowanie Rady, oczekiwania interesariuszy sektora, jakości wyników prac Rady),
  6. reprezentowanie Rady w sprawach dotyczących jej działalności oraz udział w różnych wydarzeniach dot. jej działalności, w trakcie których popularyzowana jest idea Sektorowych Rad ds. Kompetencji,
  7. popularyzacja idei i efektów działań Rady wśród interesariuszy projektu, w tym przekazywanie ich do mediów branżowych,
  8. współpraca w ukierunkowywaniu działań badawczych przewidzianych w projekcie w celu poznania pożądanych kompetencji i kwalifikacji pracowników sektora gospodarki odpadami,
  9. współudział w prognozowaniu pożądanych kompetencji, m.in. na podstawie wyników badań, informacji od Członków Rady oraz bieżących uwarunkowań funkcjonowania sektora,
  10. wykonywanie innych czynności związanych z aktywizowaniem prac Rady i realizacją projektu.

Animator Rady będzie odpowiedzialny za programowanie działań powołanego organu eksperckiego Rady zmierzających do optymalnego dostosowania systemu kształcenia szkolnego/pozaszkolnego w kraju do potrzeb rynku pracy w sektorze gospodarki odpadami. Rada, jako ciało eksperckie, nie będzie prowadziła działalności komercyjnej będzie pełniła rolę doradczą w celu podniesienia kompetencji pracowników branży gospodarki odpadami, w tym recyclingu. Przygotowane przez Redę wytyczne będą podstawą do tworzenia programów kształcenia i organizacji systemu kształcenia w powyższym obszarze przez organy administracji publicznej. Działania Animatora Rady (ich zakres i czas) są determinowane treścią wniosku projektowego i umowy z instytucją finansującą.

Należy wyraźnie stwierdzić, że obowiązki Animatora Rady będą dotyczyły zupełnie innego projektu (w ujściu biznesowym) i innych działań faktycznych niż zakres dotychczasowej współpracy Wnioskodawcy z Zamawiającym ujęty w zawartej w roku 2014 umowie B2B.

Reasumując, Wnioskodawca w tym samym roku podatkowym będzie miał zawartą z tym samym podmiotem umowę B2B i zawrze umowę o pracę. Zakres obowiązków wynikających z umowy o pracę nie będzie odpowiadał zakresowi usług świadczonych na podstawie umowy B2B.

Z tytułu umowy o pracę Zamawiający będzie pełnił funkcję płatnika Wnioskodawca rozliczy dochody z tego źródła na zasadach ogólnych (art. 27 ust. 1 ustawy o PIT). W przypadku umowy B2B Wnioskodawca rozliczy dochód na podstawie art. 30c ust. 1 ustawy o PIT.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy równoczesne świadczenie usług na podstawie umowy B2B i zawarcie umowy o pracę z tym samym podmiotem w sytuacji, kiedy zakresy przedmiotowe obu umów (zakres obowiązków i podejmowanych przez Wnioskodawcę na podstawie tych dwóch umów działań) nie są takie same, pozwala Wnioskodawcy na dalsze stosowanie przyjętej w prowadzonej przez niego działalności gospodarczej formy opodatkowania dochodu stosowanie do przychodów z umów B2B formy określonej w art. 30c ust. 1 tzw. podatku liniowego 19%.

Zdaniem Wnioskodawcy ustawowe ograniczenie do opodatkowania dochodu podatkiem liniowym dotyczy przypadku, gdy usługi wykonywane na rzecz tego samego podmiotu w ramach działalności gospodarczej pokrywałyby się z obowiązkami, które podatnik będzie wykonywał będąc pracownikiem tego podmiotu. W przypadku Wnioskodawcy sytuacja taka nie będzie miała miejsca ze względu na różny zakres obowiązków wynikający z tych dwóch umów.

Zdaniem Wnioskodawcy w opisanym wyżej stanie faktycznym nie zachodzą okoliczności, o których mowa w art. 9a ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zatem z chwilą zawarcia umowy o pracę z podmiotem, z którym ma równocześnie zawartą umowę B2B, nie spowodują utraty prawa do opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej na podstawie art. 30c ust. 1 ustawy o PIT.

Zdaniem Wnioskodawcy charakter wykonywanych czynności w zakresie wynikającym z umowy o pracę będzie odmienny od zakresu świadczonych usług na rzecz Zamawiającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. W związku z powyższym Wnioskodawca uważa za prawidłowe dalsze opodatkowanie dochodów osiąganych z prowadzonej działalności gospodarczej w formie określonej w art. 30c ust. 1 ustawy o PIT tzw. podatek liniowy 19%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1387, z późn. zm.): opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Konstrukcja podatku dochodowego od osób fizycznych zakłada zróżnicowanie sposobu opodatkowania poszczególnych rodzajów dochodów (przychodów) osób fizycznych na podstawie systemu przyporządkowywania ich do odpowiedniego źródła przychodów.

Ustawodawca, tworząc system opodatkowania dochodów osób fizycznych, miał na względzie, że przysporzenia uzyskiwane przez osoby fizyczne mogą być skutkiem różnych rodzajów czynności i zdarzeń. Stworzył więc klasyfikację tych przysporzeń na podstawie kryterium źródła przychodów i system ich opodatkowania uwzględniający specyfikę poszczególnych źródeł.

Stosownie do treści art. 10 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych źródłami przychodów są:

  • stosunek służbowy, stosunek pracy, w tym spółdzielczy stosunek pracy, członkostwo w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się produkcją rolną, praca nakładcza, emerytura lub renta,
  • pozarolnicza działalność gospodarcza.

Za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy w myśl art. 12 ust. 1 ww. ustawy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.

Zgodnie z definicją zawartą w art. 5a pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych: ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej oznacza to działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

W myśl art. 9a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych: dochody osiągnięte przez podatników ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, są opodatkowane na zasadach określonych w art. 27, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemny wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym. Wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym podatnicy mogą złożyć na podstawie przepisów ustawy o CEIDG.

Stosownie do treści art. 9a ust. 2 tej ustawy: podatnicy mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym został osiągnięty pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód został osiągnięty w grudniu tego roku podatkowego.

Dokonany wybór sposobu opodatkowania, o którym mowa w ust. 2, dotyczy również lat następnych, chyba że w kolejnych latach podatnik w terminie określonym w ust. 2 zawiadomi w formie pisemnej właściwego naczelnika urzędu skarbowego o rezygnacji z tego sposobu opodatkowania albo złoży w terminie i na zasadach określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym pisemny wniosek o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej albo oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych (art. 9a ust. 2b ww. ustawy).

Zgodnie z art. 9a ust. 3 cytowanej ustawy: jeżeli podatnik, który wybrał sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2, uzyska z działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie lub z tytułu prawa do udziału w zysku spółki niebędącej osobą prawną przychody ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:

  1. (uchylony),
  2. wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym

w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w sposób określony w art. 30c i jest obowiązany do wpłacenia zaliczek od dochodu osiągniętego od początku roku, obliczonych przy zastosowaniu skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1, oraz odsetek za zwłokę od zaległości z tytułu tych zaliczek.

Na podstawie art. 30c ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych: podatek dochodowy od dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej lub działów specjalnych produkcji rolnej uzyskanych przez podatników, o których mowa w art. 9a ust. 2 lub 7, z zastrzeżeniem art. 29 i art. 30, wynosi 19% podstawy obliczenia podatku.

Podatnik, deklarując wybór 19% podatku liniowego, musi uwzględnić przesłanki określone w art. 9a ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z powyższym możliwość opodatkowania podatkiem liniowym jest wyłączona w stosunku do podatników, którzy uzyskują przychód z działalności gospodarczej z tytułu świadczenia usług na rzecz obecnego lub byłego pracodawcy i usługi te są tożsame z czynnościami, które podatnik lub przynajmniej jeden ze wspólników w przypadku prowadzenia działalności w formie spółki niebędącej osobą prawną wykonywał bądź wykonuje w roku podatkowym w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy.

Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że Wnioskodawca od 2014 r. prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, głównie w zakresie doradztwa związanego z ochroną środowiska i organizacji działań gospodarczych w tym zakresie. W ramach prowadzonej działalności, na podstawie zawartej umowy (dalej: Umowa) w 2014 r. podjął współpracę z Zamawiającym (podmiotem figurującym w Rejestrze Stowarzyszeń, Innych Organizacji Społecznych i Zawodowych, Fundacji oraz Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej oraz w Rejestrze Przedsiębiorców). Zakres świadczonych na podstawie Umowy usług jest precyzyjnie określony i dotyczy konkretnych prac: przygotowania i zapewnienia właściwego funkcjonowania systemu zbierania, transportu i przetwarzania odpadów opakowaniowych w celu realizacji obowiązków ustawowych odzysku i recyklingu, o których mowa w art. 25 ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi w ramach tzw. porozumień przedsiębiorców. Umowa trwa nadal, ponieważ ustawodawca w w/w ustawie określił zakres czasowy dla realizacji w/w działań na lata 2014-2020. Generalnie przedmiotem Umowy jest stworzenie i prowadzenie komercyjnego przedsięwzięcia biznesowego. Po dokonanym wcześniej przez Wnioskodawcę wyborze formy opodatkowania w 2019 r. rozlicza on osiągane dochody z działalności gospodarczej podatkiem liniowym 19% i planuje również stosowanie tej formy opodatkowania w kolejnych latach. W I połowie 2019 r. Zamawiający, z którym Wnioskodawca posiada zawartą Umowę, przygotował wniosek aplikacyjny w ogłoszonym przez instytucję finansującą konkursie dotyczącym badań i rekomendacji w zakresie ram kwalifikacyjnych dla pracowników sektora gospodarki odpadami w kraju. W tym celu będzie powołana branżowa Rada. Wniosek ten uzyskał pozytywną opinię instytucji finansującej i zostało przyznane dofinansowanie na jego realizację. Obecnie Zamawiający przygotowuje się do realizacji zgłoszonego projektu i zaproponował zatrudnienie Wnioskodawcy na etacie Animatora Rady. Animator Rady będzie odpowiedzialny za programowanie działań powołanego organu eksperckiego Rady zmierzających do optymalnego dostosowania systemu kształcenia szkolnego/pozaszkolnego w kraju do potrzeb rynku pracy w sektorze gospodarki odpadami. Rada, jako ciało eksperckie, nie będzie prowadziła działalności komercyjnej będzie pełniła rolę doradczą w celu podniesienia kompetencji pracowników z branży gospodarki odpadami, w tym recyclingu. Przygotowane przez Redę wytyczne będą podstawą do tworzenia programów kształcenia i organizacji systemu kształcenia w powyższym obszarze przez organy administracji publicznej. Działania Animatora Rady (ich zakres i czas) są determinowane treścią wniosku projektowego i umowy z instytucją finansującą. Wnioskodawca wyraźnie wskazał, że zakres obowiązków wynikających z umowy o pracę nie będzie odpowiadał zakresowi usług świadczonych na podstawie Umowy.

Mając powyższe na względzie, należy stwierdzić, że skoro świadczone przez Wnioskodawcę w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej usługi na rzecz Zamawiającego nie są jak wynika z wniosku tożsame z czynnościami, które Wnioskodawca będzie wykonywał na podstawie umowy o pracę, to nie zachodzą okoliczności, o których mowa w art. 9a ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Reasumując równoczesne świadczenie usług na podstawie Umowy i zawarcie umowy o pracę z tym samym podmiotem w sytuacji, kiedy zakresy przedmiotowe obu umów (zakres obowiązków i podejmowanych przez Wnioskodawcę na podstawie tych dwóch umów działań) nie są takie same, pozwala Wnioskodawcy na dalsze stosowanie przyjętej w prowadzonej przez niego działalności gospodarczej formy opodatkowania dochodu stosowanie do przychodów z Umowy formy określonej w art. 30c ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych tzw. podatku liniowego 19%.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Stanowisko

prawidłowe

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej