Temat interpretacji
Zwrot poniesionych wydatków z tytułu zakupu usług zdrowotno-rekreacyjnych lub rehabilitacyjnych oraz badań laboratoryjnych, które otrzymują od Wnioskodawcy pracownicy/uczestnicy projektu w związku z projektem realizowanym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 5 Zatrudnienie, Działanie 5.4. Zdrowie na rynku pracy - który będzie współfinansowany ze środków europejskich, o których mowa w ustawie o finansach publicznych korzysta ze zwolnienia przedmiotowego wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 maja 2019 r. (data wpływu 17 maja 2019 r.), uzupełnionym w dniu 3 lipca 2019 r. oraz w dniu 9 lipca 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika i możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 maja 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika i możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego. Z uwagi, iż wniosek nie spełniał wymogów formalnych, pismem znak 0115-KDIT2-2.4011.194.2019.1.MM z dnia 26 czerwca 2019 r. wezwano Wnioskodawcę do usunięcia stwierdzonych braków formalnych. Ww. wniosek uzupełniony został w dniu 3 lipca 2019 r. oraz w dniu 9 lipca 2019 r.
We wniosku oraz w piśmie uzupełniającym przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina przystąpiła - jako partner do konkursu nr ogłoszonego w ramach RPO 2014-2020, Oś priorytetowa 5 Zatrudnienie, Działanie 5.4. Zdrowie na rynku pracy, Poddziałanie 5.4.2. Zdrowie na rynku pracy. Celem projektu jest eliminowanie zdrowotnych czynników ryzyka w miejscu pracy dostosowane do potrzeb określonych pracowników, jak również wzmocnienie potencjału zdrowia osób pracujących w Urzędzie Gminy .
Projekt skierowany jest do 50 pracowników Urzędu Gminy , którzy z uwagi na zdiagnozowane potrzeby związane z występowaniem niekorzystnych czynników zdrowotnych w miejscu pracy, wymagają wsparcia. Wsparcie w ramach działań projektu będzie podejmowane tylko w odniesieniu do tych osób, u których w tzw. analizie pogłębionej zostanie zidentyfikowana dana potrzeba wynikająca ze stanowiska pracy i wykonywanych zadań. Zatem poszczególny pracownik/Uczestnik będzie korzystał z wybranego dla niego indywidualnie wsparcia.
W związku z powyższym w ramach projektu Uczestnicy zostaną objęci m. in. następującymi działaniami w ramach edukacji zbiorowej:
- Indywidualnymi zajęciami rekreacyjnymi na pływalni w celu redukcji stresu i odprężenia się poprzez ruch i wysiłek fizyczny;
- Indywidualnymi zajęciami rekreacyjnymi na siłowni i fitness w celu redukcji stresu i odprężenia się poprzez ruch i wysiłek fizyczny;
- Zabiegami rehabilitacyjnymi w celu przywrócenia funkcji narządów sprawiających ból (przez niekorzystne czynniki zdrowotne w pracy);
- Laboratoryjnymi badaniami diagnostycznymi jako profilaktyka oraz wczesne wykrywanie chorób cywilizacyjnych związanych z wykonywaną pracą.
Pracownicy będą uczestniczyć w projekcie na zasadach dobrowolnego uczestnictwa, przy czym wskazane wyżej formy wsparcia będą realizowane poza godzinami pracy.
Poszczególne elementy i formy wsparcia będą realizowane na rzecz pracowników Gminy jako uczestników projektu przez wykonawców zewnętrznych. Projekt zakłada, że wykonawcy zostaną wybrani przez Gminę drogą postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z zapisami dokumentów dotyczących realizacji projektu (m. in. zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 z dnia 19 lipca 2017 r.).
Wykonawcy ww. usług zdrowotno-rekreacyjnych lub rehabilitacyjnych, laboratoryjnych badań diagnostycznych będą świadczyć te usługi bezpośrednio na rzecz pracownika jako uczestnika projektu. Podmiotem dokonującym zapłaty - jako odbiorca usługi będzie bezpośrednio pracownik, który pokryje całość kosztów wykonanych na jego rzecz usług. Następnie Gmina ze środków otrzymanych z przedmiotowego Projektu RPO 2014-2020, Oś priorytetowa 5 Zatrudnienie, Działanie 5.4. Zdrowie na rynku pracy, Poddziałanie 5.4.2. Zdrowie na rynku pracy - dokona na rzecz pracownika jako uczestnika wsparcia poniesionych przez niego ww. kosztów usługi zdrowotno-rekreacyjnej lub rehabilitacyjnej oraz laboratoryjnych badań diagnostycznych w pełnej wysokości, tzn. zwrotu całości poniesionych kosztów. Świadczenia pieniężne, które będą wypłacane przez Gminę w ramach projektu X nr , uczestnikom projektu jako zwrot poniesionych przez nich wydatków na realizację usługi zdrowotno-rekreacyjnej oraz badania laboratoryjne, będą stanowiły pomoc udzieloną w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Ww. projekt realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014- 2020, Oś priorytetowa 5 Zatrudnienie, Działanie 5.4. Zdrowie na rynku pracy.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:
- Czy Gmina na podstawie art. 31 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zobowiązana jest do poboru zaliczek od wypłaconych (jako Uczestnikom wsparcia) pracownikom Gminy świadczeń pieniężnych tytułem zwrotu poniesionych przez nich wydatków z tytułu zakupu usług zdrowotno-rekreacyjnych lub rehabilitacyjnych oraz badań laboratoryjnych, o których mowa w projekcie nr ogłoszonym w ramach RPO 2014-2020, Oś priorytetowa 5 Zatrudnienie, Działanie 5.4. Zdrowie na rynku pracy, Poddziałanie 5.4.2?
- Czy uzyskane przez pracowników Gminy przychody z tytułu zwrotu poniesionych przez nich wydatków na zakup usług zdrowotnorekreacyjnych lub rehabilitacyjnych oraz badań laboratoryjnych wymienionych w projekcie nr ogłoszonym w ramach RPO 2014-2020, Oś priorytetowa 5 Zatrudnienie, Działanie 5.4. Zdrowie na rynku pracy Poddziałanie 5.4.2. są zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych w trybie art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Zdaniem Wnioskodawcy, jako płatnik nie jest zobowiązany do poboru zaliczek od wypłacanych pracownikom świadczeń tytułem zwrotu poniesionych przez nich kosztów ww. usług zdrowotnorekreacyjnych lub rehabilitacyjnych oraz badań laboratoryjnych, które będą realizowane bezpośrednio na rzecz pracownika i przez niego opłacone jako uczestnika wsparcia w ramach RPO 2014-2020, Oś priorytetowa 5 Zatrudnienie, Działanie 5.4. Zdrowie na rynku pracy, Poddziałanie 5.4.2. Zdrowie na rynku pracy. Uzyskane przez pracowników Gminy przychody z tytułu zwrotu kosztów poniesionych przez pracowników zrealizowanych na ich rzecz usług zdrowotnorekreacyjnych, badań laboratoryjnych lub rehabilitacyjnych, o których mowa w projekcie nr ogłoszonym w ramach RPO 2014-2020, Oś priorytetowa 5 Zatrudnienie, Działanie 5.4. Zdrowie na rynku pracy, Poddziałanie 5.4.2 są zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych w trybie art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego od osób fizycznych są środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2077).
Dla zastosowania zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wymagane jest, aby środki finansowe były otrzymywane przez uczestników projektów jako pomoc udzielona w formie określonych działań w ramach programu operacyjnego. Przez uczestników rozumie się osoby, dla których faktycznie przeznaczona jest pomoc udzielona w ramach projektu. Ponadto użyte w przepisie pojęcie z udziałem środków europejskich należy rozumieć jako współfinansowanie pomocy z tych środków. Natomiast pracownicy Urzędu Gminy , jako uczestnicy projektu będą podmiotami na rzecz, których faktycznie udzielana jest pomoc (w ramach wsparcia finansowego) w projekcie.
Ww. świadczenia wypłacane przez Gminę pracownikom w ramach realizowanego projektu w ocenie Wnioskodawcy - spełniają wszystkie trzy przesłanki zwolnienia określone w art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Przesłanka pierwsza - pracownicy zostali wyłonieni do programu w celu realizacji założonych efektów programu na podstawie regulaminu.
Przesłanka druga - świadczenia wypłacane są wyłącznie pracownikom realizującym ww. projekt na podstawie indywidualnej umowy zawartej z pracownikiem na udział w projekcie. Świadczenia będą przekazywane na rachunki bankowe pracownikom jako uczestnikom projektu w ramach ww. programu nr ogłoszonego w ramach RPO 2014-2020, Oś priorytetowa 5 Zatrudnienie, Działanie 5.4. Zdrowie na rynku pracy, Poddziałanie 5.4.2.
Przesłanka trzecia - zgodnie z art. 2 pkt 5 ustawy o finansach publicznych, przez środki europejskie rozumie się środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, 2, 4 i 5a-5c. Do środków europejskich zalicza się m.in. środki programu nr ogłoszonego w ramach RPO ... 2014-2020, Oś priorytetowa 5 Zatrudnienie, Działanie 5.4. Zdrowie na rynku pracy, Poddziałanie 5.4.2.
Realizowany projekt - w ocenie Wnioskodawcy - spełnia więc kryterium finansowania z udziałem środków europejskich.
Reasumując, otrzymane przez pracowników świadczenia z tytułu zwrotu poniesionych przez nich kosztów ww. usług wykonanych na ich rzecz w ramach ww. programu realizowanego z funduszy UE stanowią przychód w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jednak zwolniony z podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 137 ww. ustawy. Oznacza to, że na Gminie - jako płatniku - nie ciąży obowiązek poboru zaliczek na podatek dochodowy od wypłacanego w ramach projektów (...) zwrotu poniesionych kosztów ww. usług.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ww. ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1509, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a, 52c oraz dochodów, od których na podstawie Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
W myśl art. 11 ust. 1 ww. ustawy przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
Za przychody należy zatem uznać każdą formę przysporzenia majątkowego, zarówno formę pieniężną jak i niepieniężną.
Jak wynika z opisu zdarzenia przyszłego, Gmina przystąpiła - jako partner do konkursu nr ogłoszonego w ramach RPO 2014-2020, Oś priorytetowa 5 Zatrudnienie, Działanie 5.4. Zdrowie na rynku pracy, Poddziałanie 5.4.2. Zdrowie na rynku pracy. Celem projektu jest eliminowanie zdrowotnych czynników ryzyka w miejscu pracy dostosowane do potrzeb określonych pracowników, jak również wzmocnienie potencjału zdrowia osób pracujących w Urzędzie Gminy .
Projekt skierowany jest do 50 pracowników Urzędu Gminy , którzy z uwagi na zdiagnozowane potrzeby związane z występowaniem niekorzystnych czynników zdrowotnych w miejscu pracy, wymagają wsparcia. Wsparcie w ramach działań projektu będzie podejmowane tylko w odniesieniu do tych osób, u których w tzw. analizie pogłębionej zostanie zidentyfikowana dana potrzeba wynikająca ze stanowiska pracy i wykonywanych zadań. Zatem poszczególny pracownik/Uczestnik będzie korzystał z wybranego dla niego indywidualnie wsparcia.
W związku z powyższym w ramach projektu Uczestnicy zostaną objęci m. in. następującymi działaniami w ramach edukacji zbiorowej:
- Indywidualnymi zajęciami rekreacyjnymi na pływalni w celu redukcji stresu i odprężenia się poprzez ruch i wysiłek fizyczny;
- Indywidualnymi zajęciami rekreacyjnymi na siłowni i fitness w celu redukcji stresu i odprężenia się poprzez ruch i wysiłek fizyczny;
- Zabiegami rehabilitacyjnymi w celu przywrócenia funkcji narządów sprawiających ból (przez niekorzystne czynniki zdrowotne w pracy);
- Laboratoryjnymi badaniami diagnostycznymi jako profilaktyka oraz wczesne wykrywanie chorób cywilizacyjnych związanych z wykonywaną pracą.
Pracownicy będą uczestniczyć w projekcie na zasadach dobrowolnego uczestnictwa, przy czym wskazane wyżej formy wsparcia będą realizowane poza godzinami pracy.
Poszczególne elementy i formy wsparcia będą realizowane na rzecz pracowników Gminy jako uczestników projektu przez wykonawców zewnętrznych. Projekt zakłada, że wykonawcy zostaną wybrani przez Gminę drogą postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z zapisami dokumentów dotyczących realizacji projektu (m. in. zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 z dnia 19 lipca 2017 r.).
Wykonawcy ww. usług zdrowotno-rekreacyjnych i rehabilitacyjnych oraz laboratoryjnych badań diagnostycznych będą świadczyć te usługi bezpośrednio na rzecz pracownika jako uczestnika projektu. Podmiotem dokonującym zapłaty - jako odbiorca usługi będzie bezpośrednio pracownik, który pokryje całość kosztów wykonanych na jego rzecz usług. Następnie Gmina ze środków otrzymanych z przedmiotowego Projektu , Oś priorytetowa 5 Zatrudnienie, Działanie 5.4. Zdrowie na rynku pracy, Poddziałanie 5.4.2. Zdrowie na rynku pracy - dokona na rzecz pracownika jako uczestnika wsparcia poniesionych przez niego ww. kosztów usługi zdrowotno-rekreacyjnej lub rehabilitacyjnej oraz laboratoryjnych badań diagnostycznych w pełnej wysokości, tzn. zwrotu całości poniesionych kosztów. Świadczenia pieniężne, które będą wypłacane przez Gminę w ramach projektu X nr , uczestnikom projektu jako zwrot poniesionych przez nich wydatków na realizację usług zdrowotno-rekreacyjnych oraz badań laboratoryjnych, będą stanowiły pomoc udzieloną w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Ww. projekt realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014- 2020, Oś priorytetowa 5 Zatrudnienie, Działanie 5.4. Zdrowie na rynku pracy.
Mając na uwadze opisane zdarzenie przyszłe oraz zacytowane przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych należy wyjaśnić, że niewątpliwie osoby, które otrzymują od Wnioskodawcy zwrot poniesionych przez nich wydatków z tytułu zrealizowanych na ich rzecz usług zdrowotno-rekreacyjnych lub rehabilitacyjnych oraz badań laboratoryjnych uzyskają przychód z tytułu świadczeń pieniężnych.
Odnosząc się natomiast do kwestii zastosowania zwolnienia przedmiotowego wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, do ww. świadczeń pieniężnych, wskazać należy, że zgodnie z powołanym przepisem wolne od podatku dochodowego są środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Z ww. przepisu wynika zatem jednoznacznie, że przedmiotowe zwolnienie ma zastosowanie jedynie do środków finansowych, które otrzymuje uczestnik projektu, jako pomoc udzieloną w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich wskazanych w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Zgodnie z przepisem art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 869) przez środki europejskie rozumie się środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, 2, 4 i 5a-5c.
Środkami europejskimi są więc:
- środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rybackiego oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego, z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. a i b;
- niepodlegające zwrotowi środki z
pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia
o Wolnym Handlu (EFTA), z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5
lit. c i d:
- Norweskiego Mechanizmu Finansowego,
- Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
-
Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy;
- środki na realizację wspólnej polityki rolnej;
- środki przeznaczone na realizację Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych;
- środki Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym;
- środki pochodzące z instrumentu ..", o którym mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1316/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. ustanawiającym instrument ", zmieniającym rozporządzenie (UE) nr 913/2010 oraz uchylającym rozporządzenia (WE) nr 680/2007 i (WE) nr 67/2010 (Dz. Urz. UE L 348 z 20.12.2013, str. 129, z późn. zm.);
Natomiast przez uczestników projektu, o których mowa w przywołanym wyżej przepisie, należy rozumieć osoby, dla których faktycznie przeznaczona jest pomoc udzielona w ramach projektu.
Mając na uwadze opisane zdarzenie przyszłe oraz zacytowane powyżej przepisy stwierdzić należy, że zwrot poniesionych wydatków z tytułu zakupu usług zdrowotno-rekreacyjnych lub rehabilitacyjnych oraz badań laboratoryjnych, które otrzymują od Wnioskodawcy pracownicy/uczestnicy projektu w związku z projektem realizowanym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 5 Zatrudnienie, Działanie 5.4. Zdrowie na rynku pracy - który będzie współfinansowany ze środków europejskich, o których mowa w ustawie o finansach publicznych korzysta ze zwolnienia przedmiotowego wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Wobec powyższego Wnioskodawca od wypłaconych świadczeń pieniężnych, w postaci zwrotu uprzednio poniesionych przez pracowników/uczestników projektu wydatków na ww. cel nie będzie zobowiązany do poboru zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych.
Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.
Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
- z zastosowaniem art. 119a;
- w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
- z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Stosownie natomiast do treści art. 14na § 2 ww. ustawy, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP:/KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).
Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.
Stanowisko
prawidłowe
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej