opodatkowanie przychodu ze sprzedaży nieruchomości - Interpretacja - 0113-KDIPT2-1.4011.80.2019.3.MM

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 24.04.2019, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.80.2019.3.MM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej

Temat interpretacji

opodatkowanie przychodu ze sprzedaży nieruchomości

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 lutego 2019 r. (data wpływu 12 lutego 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 5 kwietnia 2019 r. (data wpływu 10 kwietnia 2019 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodu ze sprzedaży nieruchomości jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 lutego 2019 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, podatku od towarów i usług oraz podatku od czynności cywilnoprawnych.

Wniosek ten nie spełniał wymogów, o których mowa w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), w związku z czym pismem z dnia 29 marca 2019 r., Nr 0113-KDIPT2-1.4011.80.2019.1.MM, 0113-KDIPT1-3.4012.85.2019.1.EG, 0111-KDIB2-2.4014.27.2019.3.MZA, na podstawie art. 13 § 2a, art. 169 § 1 i § 2 w zw. z art. 14h ustawy Ordynacja podatkowa, wezwano Wnioskodawcę do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano za pośrednictwem poczty w dniu 29 marca 2019 r. (data doręczenia 3 kwietnia 2019 r.). Wnioskodawca uzupełnił powyższy wniosek pismem z dnia 5 kwietnia 2019 r. (data wpływu 10 kwietnia 2019 r.), nadanym za pośrednictwem poczty w dniu 9 kwietnia 2019 r.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w formie Spółki cywilnej wraz ze swoim najstarszym synem S.. Spółka cywilna jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Wnioskodawca wraz z żoną nabyli w dniu 1 kwietnia 1998 r. w formie aktu notarialnego w drodze umowy sprzedaży nieruchomość niezabudowaną (grunt) od osób fizycznych, będących właścicielami tej nieruchomości. Nieruchomość została nabyta przez Wnioskodawcę, będącego osobą fizyczną, okazjonalne (prywatnie). Nabycie zostało dokonane z myślą, że w przyszłości będzie mógł tam wybudować budynek mieszkalny dla swoich potrzeb. Wnioskodawca w przeszłości nigdy nie dokonywał nabycia innych nieruchomości i odpłatnego ich zbycia. W maju 2014 r. Wnioskodawca wraz z innymi właścicielami (którzy mieli sąsiednie działki) dokonali podziału działek w taki sposób, aby można z nich wydzielić działki zgodnie z uchwalonym przez Miasto .. miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Na tą okoliczność został sporządzony projekt podziału, który został zatwierdzony prawomocną decyzją Burmistrza Miasta . Podział został tak dokonany, aby wszyscy uczestnicy mieli zapewniony dostęp do drogi publicznej, ewentualnie mediów i by umożliwiał zabudowę. Do czasu wykonania podziału na nieruchomości nie były wykonywane żadne prace. W wyniku wykonanego podziału powstały trzy działki, na których zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania można wybudować budynki mieszkalne. Jedną z takich działek Wnioskodawca wraz z żoną podarował swojemu synowi D. Na okoliczność dokonania podziału oraz darowizny sporządzony został akt notarialny.

Spółka cywilna, której jednym z właścicieli jest Wnioskodawca, prowadzi działalność w zakresie projektowania, wykonawstwa robót, prowadzenia nadzorów, zastępstwa inwestycyjnego.

Po zatwierdzeniu podziału Wnioskodawca wraz z żoną postanowili, że na dwóch działkach wybudują dwa budynki jednorodzinne mieszkalne w zabudowie zwartej bliźniaczej, z zamiarem ich odsprzedaży. Wnioskodawca wraz z żoną zlecił prowadzenie całości inwestycji Spółce cywilnej, będącej własnością Wnioskodawcy i syna o nazwie B. Spółka cywilna. Uzgodniono, że rozliczenie z B. Spółka cywilna nastąpi po sprzedaży budynków.

Po wykonaniu dokumentacji projektowej oraz uzyskaniu prawomocnego pozwolenia na budowę, B. Spółka cywilna zleciła roboty budowlane innej firmie budowlanej.

O możliwości zakupu budynków informacja została zamieszczona na małych bilbordach oraz w Internecie. W wyniku tych informacji zgłosiła się osoba fizyczna, z którą B. Spółka cywilna podpisała umowę rezerwacyjną na jeden z domów bliźniaków.

Wnioskodawca poza ogólną informacją zamieszczoną na trzech bilbordach, rozmieszczonych w mieście , nie zamierza podejmować innych działań marketingowych związanych ze sprzedażą budynków. Działki objęte wnioskiem nie były nigdy udostępniane osobom trzecim.

Wnioskodawca złożył wniosek dotyczący warunków przyłączenia do sieci energetycznej. Przyłącze zostało wykonane przez T., zgodnie z umową. Z uwagi na brak sieci wodociągowej, kanalizacyjnej i gazowej na tym terenie nie wystąpiono o wykonanie przyłącza. Woda będzie dostarczana ze studni głębinowej a ścieki zostaną odprowadzone do zbiorników szczelnych. Wnioskodawca nie poniósł, ani nie poniesie dodatkowych kosztów związanych z przygotowaniem działek do sprzedaży. Nieruchomości, o których mowa we wniosku, są wykorzystywane na cele działalności zwolnionej od podatku od towarów i usług. Ponadto, Wnioskodawca stwierdza, że sprzedaż wybudowanych budynków jest jednorazowa i nie jest planowana kolejna sprzedaż.

W piśmie z dnia 5 kwietnia 2019 r., stanowiącym uzupełnienie wniosku, Wnioskodawca wskazał, że nieruchomości składające się z dwóch działek, o których mowa we wniosku, wchodzą w skład współwłasności majątkowej małżeńskiej. Powierzchnia gruntów wynosi 12 arów 6 m2. Ww. nieruchomości nigdy nie były wykorzystywane w działalności gospodarczej. Wnioskodawca w Spółce cywilnej opodatkowany jest podatkiem liniowym 19%. Spółka cywilna założona została w dniu 1 października 1995 r. W Spółce cywilnej Wnioskodawca posiada 50% udziału w zyskach i stratach. Posiada On nieruchomości mieszkalne przeznaczone na własny użytek, których nie zamierza sprzedawać.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie

dotyczące podatku dochodowego od osób fizycznych (sformułowane ostatecznie w uzupełnieniu wniosku):

  1. Czy Wnioskodawca powinien opodatkować odpłatne zbycie ww. nieruchomości podatkiem dochodowym w wysokości 19%?
  2. Czy działania, jakie były podejmowane przez Wnioskodawcę na własny rachunek w zakresie nieruchomości, wskazują na realizację działalności gospodarczej, w rozumieniu art. 15 ustawy o podatku od towarów i usług, a co za tym idzie, czy Wnioskodawca, jako osoba fizyczna, zobowiązany będzie do zapłaty podatku od towarów i usług od sprzedaży nieruchomości?
  3. Czy konieczne jest zarejestrowanie przez Wnioskodawcę, jako osoby fizycznej, dla celów podatku od towarów i usług?

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest ocena stanowiska Wnioskodawcy w zakresie przedstawionego zdarzenia przyszłego w odniesieniu do pytania dotyczącego podatku dochodowego od osób fizycznych. Natomiast w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatku od czynności cywilnoprawnych zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Zdaniem Wnioskodawcy, przedstawionym ostatecznie w uzupełnieniu wniosku, powinien opodatkować dochód z odpłatnego zbycia nieruchomości podatkiem dochodowym w wysokości 19%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1509, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do art. 10 ust. 1 pkt 8 ww. ustawy, źródłem przychodów jest odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:

  1. nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
  2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
  3. prawa wieczystego użytkowania gruntów,
  4. innych rzeczy,

- jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a)-c) - przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a innych rzeczy przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnoszą się do każdej z osób dokonującej zamiany.

Powyższy przepis formułuje generalną zasadę, że sprzedaż nieruchomości, jej części lub udziału w nieruchomości przed upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie rodzi obowiązek podatkowy w postaci zapłaty podatku dochodowego. Tym samym jeżeli odpłatne zbycie nieruchomości, jej części lub udziału w nieruchomości nastąpiło po upływie 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie nie jest źródłem przychodu w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym przychód uzyskany ze sprzedaży nieruchomości, jej części lub udziału w nieruchomości w ogóle nie podlega opodatkowaniu.

Odrębnym źródłem przychodów jest, wskazana w art. 10 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy, pozarolnicza działalność gospodarcza. Zgodnie z art. 5a pkt 6 ustawy o podatku dochodowy od osób fizycznych ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej oznacza to działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

- prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Działalność jest wtedy zarobkowa, gdy jest zdolna do potencjalnego generowania zysku, a jej przeznaczeniem jest zapewnienie określonego dochodu. Działalność musi być tak prowadzona i ukierunkowana, aby była w stanie zyski faktycznie osiągnąć. Jednakże brak zysku z podjętych działań noszących znamiona działalności gospodarczej nie oznacza, że działalność taka nie była faktycznie prowadzona. Prowadzenie bowiem działalności gospodarczej zawsze wiąże się z ryzykiem nieosiągnięcia dochodów. Zarobkowego charakteru nie mają działania, których wyłącznym celem jest zaspokojenie własnych potrzeb osoby podejmującej określone czynności.

Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wymagają również, aby czynności wykonywane były w sposób zorganizowany i ciągły, przy czym możliwe jest osiąganie dochodów z tego rodzaju działalności bez spełnienia niektórych formalnych elementów organizacji (np. rejestracji urzędowej), gdyż prowadzenie działalności gospodarczej jest kategorią obiektywną, niezależnie od tego, jak działalność tę ocenia sam prowadzący ją podmiot i jak ją nazywa oraz czy dopełnia ciążących na nim obowiązków z działalnością tą związanych.

Za takim rozumieniem pojęcia zorganizowany przemawia również definicja słownikowa. Zgodnie z Nowym Słownikiem Poprawnej Polszczyzny, Wydawnictwo Naukowe PWN, pod redakcją Andrzeja Markowskiego, Warszawa 2000, organizować to przygotowywać, zakładać jakieś przedsięwzięcie, bądź w znaczeniu drugim nadawać czemuś reguły, wprowadzać porządek.

Co do kryterium ciągłości w wykonywaniu działalności gospodarczej, to jego wprowadzenie przez ustawodawcę miało na celu wyeliminowanie z pojęcia działalności gospodarczej przedsięwzięć o charakterze incydentalnym i sporadycznym. Ciągłość w wykonywaniu działalności gospodarczej oznacza względnie stały zamiar jej wykonywania. Nie wyklucza on jednak możliwości prowadzenia działalności gospodarczej tylko sezonowo lub do czasu osiągnięcia postawionego przez dany podmiot celu i to bez względu na okres, w którym cel ten miałby być realizowany. Do zachowania ciągłości wystarczające jest, aby z całokształtu okoliczności sprawy wynikał zamiar powtarzania określonego zespołu konkretnych działań w celu osiągnięcia efektu w postaci zarobku.

Przez powtarzalność rozumie się cały szereg wielokrotnie powtarzanych czynności podejmowanych w konkretnym celu. Taki zespół wielokrotnie powtarzanych czynności, (nie zaś czynności sporadyczne, oderwane od siebie, nie powiązane ze sobą) w dziedzinie wytwórczej, usługowej lub handlowej podejmowanych w celach zarobkowych i na własny rachunek, można uznać za prowadzenie działalności gospodarczej.

Wobec powyższego, w celu zakwalifikowania na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych działań podjętych przez Wnioskodawcę do właściwego źródła przychodu należy ocenić zamiar, okoliczności i cel działań związanych z odpłatnym zbyciem nieruchomości, o których mowa we wniosku.

Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca wraz z żoną nabyli w dniu 1 kwietnia 1998 r. w drodze umowy sprzedaży nieruchomość niezabudowaną (grunt), składającą się z dwóch działek, wchodzącą w skład współwłasności majątkowej małżeńskiej. Nieruchomość została nabyta przez Wnioskodawcę, będącego osobą fizyczną, okazjonalne (prywatnie). Wnioskodawca wraz z żoną postanowili, że na dwóch działkach wybudują dwa budynki jednorodzinne mieszkalne w zabudowie zwartej bliźniaczej, z zamiarem ich odsprzedaży. Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w formie Spółki cywilnej wraz ze swoim synem w zakresie projektowania, wykonawstwa robót, prowadzenia nadzorów, zastępstwa inwestycyjnego. Wnioskodawca wraz z żoną zlecił prowadzenie całości inwestycji Spółce cywilnej, będącej własnością Jego i syna o nazwie B. Spółka cywilna. Uzgodniono, że rozliczenie z B. Spółka cywilna nastąpi po sprzedaży budynków. O możliwości zakupu budynków informacja została zamieszczona na małych bilbordach oraz w Internecie. W wyniku tych informacji zgłosiła się osoba fizyczna, z którą B. Spółka cywilna podpisało umowę rezerwacyjną na jeden z domów bliźniaków. Wnioskodawca w Spółce cywilnej opodatkowany jest podatkiem liniowym 19%.

Mając niniejsze na uwadze, w okolicznościach przedmiotowej sprawy należy uznać, że przychody ze sprzedaży nieruchomości oraz z planowanej sprzedaży nieruchomości będą uzyskiwane ze źródła jakim jest pozarolnicza działalność gospodarcza, określona w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Należy wskazać, że dla oceny, czy dokonywane czynności spełniają kryteria działalności gospodarczej w rozumieniu art. 5a pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych rozstrzygające znaczenie mają okoliczności, w jakich są one wykonywane. O prowadzeniu działalności gospodarczej przesądzają obiektywne i zewnętrzne jej przejawy, a nie przekonanie podatnika. W tym sensie nie ma i nie może mieć znaczenia, że określony podmiot prowadzący konkretną działalność nie ocenia jej (subiektywnie) jako działalności gospodarczej. Podatnik nie może zatem w sposób dowolny w zależności od stanu swojej świadomości, czy przewidywanych korzyści podatkowych dokonywać swobodnej kwalifikacji poszczególnych kategorii przychodów do określonych źródeł przychodów. Dla uzyskiwania przychodów z działalności gospodarczej nie jest również konieczne, aby podatnik miał formalnie status przedsiębiorcy, nie jest wymagana rejestracja tej działalności w sposób przewidziany w odrębnych przepisach, dotyczących wymogów formalnych, jakie powinna spełnić osoba prowadząca działalność gospodarczą. Z punktu widzenia art. 5a pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych działalność Wnioskodawcy ma i będzie miała charakter zarobkowy, zorganizowany i ciągły, a także podjęta została przez Niego we własnym imieniu. Zamiar wybudowania i sprzedaży działek nie może mieć ze swej istoty charakteru przypadkowego, incydentalnego. Czynności Wnioskodawcy mają i będą miały charakter profesjonalny i zorganizowany & wymagają one bowiem podejmowania szeregu zaplanowanych i przemyślanych czynności. Ponadto czynności nakierowane są na osiągnięcie określonego dochodu.

Całokształt czynności dokonywanych przez Wnioskodawcę świadczy o celowym działaniu, które ujawnia zamiar zbycia nieruchomości.

Z całokształtu opisanego określonego zespołu konkretnych działań Wnioskodawcy wynika więc, że przedmiotowa sprzedaż będzie następować w warunkach wskazujących na jej handlowy i zarobkowy charakter.

Stanowisko Organu znajduje także potwierdzenie w orzecznictwie (np. wyrok NSA z 25 sierpnia 2011 r., sygn. akt II FSK 433/10, wyrok WSA w Poznaniu z 18 listopada 2009 r., sygn. akt I SA/Po 815/09) gdzie zaznacza się, że w ustawowej i uniwersalnej definicji pozarolniczej działalności gospodarczej akcentuje się takie okoliczności jak m.in.: działania niejednorazowe (trwające w czasie, np. sprzedaż 8 10 działek budowlanych i ewentualne zbywanie dalszych), podporządkowanie owej działalności regułom opłacalności i zysku lub zasadzie racjonalnego gospodarowania posiadanym majątkiem zyskującym na wartości na skutek działań niezależnych od podatnika, działaniem na własny rachunek, powtarzalnością działań (wydzieleniem geodezyjnym działek i sporządzeniem wielu aktów notarialnych sprzedaży działek budowlanych), uczestnictwo w obrocie gospodarczym (handlu wieloma nieruchomościami).

Mając na względzie okoliczności przedstawione we wniosku należy stwierdzić, że sprzedaż nieruchomości na których zostaną wybudowane dwa budynki mieszkalne w zabudowie zwartej bliźniaczej, w stosunku do których Wnioskodawca poniesie nakłady i wykona szereg zorganizowanych prac, będzie świadczyć o prowadzeniu w stosunku do tych nieruchomości działalności w zakresie obrotu nieruchomościami. W świetle powyższego stwierdzić należy, że działanie takie jest rodzajem aktywności określonej jako działalność gospodarcza podjęta w celu zarobkowym. A zatem, w kontekście powołanych wyżej definicji, przychody uzyskane przez Zainteresowanego należy zakwalifikować do przychodów z działalności gospodarczej, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W ww. przypadku nie znajdzie zatem zastosowania przepis art. 10 ust. 1 pkt 8 stawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a dochód uzyskany ze sprzedaży wydzielonych działek, w okolicznościach wskazujących na to, że sprzedaż ta wykonywana jest w ramach prowadzonej działalności, winien być opodatkowany zgodnie z zasadami przewidzianymi dla tego właśnie źródła pozarolniczej działalności gospodarczej, na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i w związku z tym przychód z ich sprzedaży opodatkowany zgodnie z wybraną formą opodatkowania, tj. podatkiem liniowym 19%.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy uznano za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji indywidualnej.

Zgodnie z art. 14na § 1 z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n ww. ustawy, nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 ustawy Ordynacja podatkowa).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Końcowo, w niniejszej sprawie zaznaczyć należy, że tut. Organ wydając interpretacje w trybie art. 14b ustawy Ordynacja podatkowa jest związany wyłącznie opisem zdarzenia przyszłego przedstawionym przez Wnioskodawcę i Jego stanowiskiem, tym samym dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku.

Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe jest zgodne ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego, kontroli podatkowej lub postępowania kontrolnego organu kontroli celno-skarbowej. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku ww. postępowań okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Stanowisko

prawidłowe

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej