Temat interpretacji
Zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wydatki na reklamę w środkach masowego przekazu oraz na prowadzoną publicznie w inny sposób w pełnej wysokości stanowią koszt uzyskania przychodu. Kosztem uzyskania przychodu jest każda reklama skierowana do anonimowego odbiorcy za pośrednictwem prasy, radia, telewizji, kin, wystaw, targów, kiermaszów, neonów, itp. Reklamą publiczną jest również degustacja wyrobów lub towarów, w której może uczestniczyć każdy (nie jest takową degustacja dla zaproszonych gości).
Przedstawiając powyższe uwarunkowania, tutejszy organ podatkowy podziela stanowisko Podatnika, że wydatki na poczęstunki dla klientów sklepów stanowią wydatki na reklamę prowadzoną publicznie w inny sposób i nie podlegają limitowi, który wynika z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
W związku z powyższym, stosownie do art. 22 ust. 1 ustawy podatkowej wydatki te w pełnej wysokości należy traktować jako koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodu.