Działając na podstawie przepisów art. 14a § 1 i § 4 oraz art. 216 § 1 ustawy z dnia 29.08.1997r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60... - Interpretacja - I/415-95-195/05/ZDB

ShutterStock
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 09.03.2006, sygn. I/415-95-195/05/ZDB, Drugi Urząd Skarbowy Łódź-Bałuty

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

Działając na podstawie przepisów art. 14a § 1 i § 4 oraz art. 216 § 1 ustawy z dnia 29.08.1997r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), udzielając interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w podatku dochodowym od osób fizycznych w indywidualnej sprawie, Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego Łódź- Bałuty uznaje za nieprawidłowe stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 16.12.2005r.

Z przedstawionego stanu faktycznego we wniosku z dnia 16.12.2005r. uzupełnionego pismem z dnia 14.02.2006r. wynika, iż jest Pan współwłaścicielem spółki cywilnej, która poniosła koszty na zorganizowanie imprezy otwarcia centrum handlowego. Uważa Pan, że jeżeli impreza była skierowana do szerokiego kręgu odbiorców, to koszty poniesione z tego tytułu nie podlegają ograniczeniu wynikającym z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z przepisem art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy z dnia 26.07.1991r., o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25 % przychodu, chyba że reklama jest prowadzona w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób.

Ze złożonego wniosku nie wynika, że informacja o mającej się odbyć imprezie została skierowana do szerokiego kręgu przypadkowych odbiorców. Wezwaniem z dnia 20.02.2006r. został Pan poproszony o uzupełnienie wniosku w zakresie informowania lub zapraszania uczestników imprezy. W trakcie przeprowadzonej w dniu 01.03.2006r. rozmowy telefonicznej poinformował Pan, że na imprezę zostały zaproszone określone osoby. Z uwagi na powyższe trudno uznać, że koszty zorganizowania imprezy nie podlegają ograniczeniu do wysokości 0,25 % uzyskanego przychodu przez przedsiębiorstwo.

Mając na uwadze fakt, iż impreza była skierowana do określonego i wyselekcjonowanego kręgu odbiorców stwierdzam, że wydatki poniesione na:

1.organizację imprezy przez wyspecjalizowaną firmę,

2.organizację imprezy dla dzieci przez inną firmę,

3.obsługę techniczną imprezy,

4.za recital zespołu,

5.druk gazetki reklamowej,

6.wynajem lokalu,

7.zakup usług cateringowych, konsumpcyjnych,

8.zakup napojów, piwa, alkoholu, mięsa,

-stanowią wydatki podlegające ograniczeniu do wysokości 0,25 % przychodu przedsiębiorstwa.

Tutejszy organ podatkowy informuje, iż w/w odpowiedź jest wiążąca tylko dla właściwych organów podatkowych i organów kontroli skarbowej do czasu jej zamiany lub uchylenia, nie jest natomiast wiążąca dla Podatnika.

Drugi Urząd Skarbowy Łódź-Bałuty