Temat interpretacji
Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że w roku 2004 zawarł Pan umowę z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) dotyczącą pomocy finansowej w ramach programu SAPARD na dokonanie inwestycji w wysokości 50% kwalifikowanych kosztów przedsięwzięcia.
W związku z powyższym w roku 2004 zakupił Pan środki trwałe: samochód ciężarowy, na który wziął Pan kredyt, lawety, zbudował linię spawalniczą, zakupił zestaw komputerowy, jak również dokonał remontu budynku, utwardzenia placu, oraz zakupu narzędzi i przyczepy (które nie stanowią środków trwałych).
Środki trwałe zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych i dokonywano odpisów amortyzacyjnych księgowanych w kosztach uzyskania przychodów.
Wartość początkowa środków trwałych liczona była bez pomniejszenia o przyszłą dotację z programu SAPARD.
Pozostałe wydatki dotyczące zakupu wyposażenia o niższych wartościach zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.
Wypłata dotacji nastąpiła w październiku 2005r.
Pytanie 5.
Dotyczy opodatkowania otrzymanej dotacji z programu SAPARD.
Z przedstawionego we wniosku stanowiska do pytania 5 wynika, iż ww. dotacja nie stanowi dochodu do opodatkowania.
Odnosząc się do powyższej kwestii Naczelnik Urzędu Skarbowego Łódź - Widzew stwierdza, co następuje:
Kwestie dotyczące opodatkowania dotacji pochodzącej ze środków programu SAPARD uregulowane zostały w art. 21 ust. 1 pkt (...) 47a (...) ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 ze zm.), zgodnie z którym wolne od podatku są dotacje z budżetu państwa otrzymane na dofinansowanie przedsięwzięć realizowanych w ramach Specjalnego Przedakcesyjnego Programu na Rzecz Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich SAPARD.
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia.