Temat interpretacji
Czy wartość wykonanej usługi (demontażu, zbierania, transportu i utylizacji azbestu) przez Gminę . na rzecz osób fizycznych, stanowić będzie przychód z tzw. innych źródeł i na płatniku ciążył będzie obowiązek wystawienia informacji PIT-8C, czy też przychód powyższy korzystać będzie ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r, poz. 2032, ze zm.)?
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 sierpnia 2017 r. (data wpływu 10 sierpnia 2017 r.), uzupełnionym pismem złożonym w dniu 4 września 2017 r., o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 sierpnia 2017 r. do tutejszego Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.
Wniosek ten nie spełniał wymogów, o których mowa m.in. w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), w związku z czym pismem z dnia 31 sierpnia 2017 r., nr 0113-KDIPT3.4011.218.2017.1.KC, na podstawie art. 169 § 1 w zw. z art. 14h wymienionej ustawy, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.
Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano za pośrednictwem platformy ePUAP w dniu 31 sierpnia 2017 r. (data doręczenia 31 sierpnia 2017 r.). Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek w dniu 4 września 2017 r.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Gmina w maju 2010 r. rozpoczęła proces inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest, przystępując tym samym do realizacji zadań wynikających z Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terytorium Polski przyjętego przez Radę Ministrów Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 maja 2002 r. oraz jego aktualizacji - Programu Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009-2032 przyjętego przez Radę Ministrów Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 lipca 2009 r., będących jednocześnie podstawą prawną wykonania Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Gminy na lata 2011-2030.
Uchwałą Rady Gminy przyjęto również regulamin dofinansowania zadań związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy w 2017 r. Zgodnie z zapisami regulaminu Gmina dofinansuje koszty demontażu, odbiór, transport oraz unieszkodliwianie (składowanie na składowisku posiadającym decyzję zezwalającą na prowadzenie działalności w zakresie unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest poprzez składowanie) wyrobów zawierających azbest, lub odbiór, transport oraz unieszkodliwianie (składowanie na składowisku posiadającym decyzję zezwalającą na prowadzenie działalności w zakresie unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest poprzez składowanie), wcześniej zdemontowanych i zdeponowanych wyrobów zawierających azbest. Źródłem dofinansowania będą środki własne Gminy oraz dodatkowo, w przypadku otrzymania dotacji, środki zewnętrzne, tj. z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w oraz z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w ramach naboru prowadzonego przez WFOŚiGW w . W przypadku niepozyskania środków zewnętrznych, dofinansowanie zadań związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest realizowane będzie do wysokości środków zabezpieczonych na ten cel w budżecie Gminy. W przypadku uzyskania dotacji z WFOŚiGW w , dofinansowanie będzie wynosić 100% kosztów brutto. W przypadku, gdy zadanie będzie realizowane tylko w ramach środków własnych Gminy wielkość dofinansowania wynosić będzie 1 200 zł na nieruchomość w przypadku demontażu, transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest oraz 700 zł na nieruchomość w przypadku transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest.
O dofinansowanie może ubiegać się osoba fizyczna, posiadająca tytuł prawny do nieruchomości zlokalizowanej na terenie Gminy , która zabudowana jest budynkiem mieszkalnym lub gospodarczym pokrytym materiałem zawierającym azbest lub na której składowane są wyroby zawierające azbest. Podstawą do usunięcia z nieruchomości wyrobów zawierających azbest jest złożenie przez osobę fizyczną ankiety wraz z oceną stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest.
W kwietniu 2017 r. Gmina złożyła w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wniosek o dofinansowanie zadania w ramach programu priorytetowego SYSTEM Wspieranie działań ochrony środowiska i gospodarki wodnej, część 1 Usuwanie wyrobów zawierających azbest. Otrzymane środki w formie dotacji stanowić będą dochód Gminy w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych.
Informacja o możliwości dofinansowania usunięcia odpadów azbestowych została ogłoszona na stronie internetowej Urzędu Gminy w . Warunkiem uczestnictwa w projekcie jest złożenie przez osobę fizyczną ankiety wraz z oceną stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest. Osoby zakwalifikowane do zadania nie otrzymają żadnych środków finansowych. Wszystkie rozliczenia finansowe będą odbywać się pomiędzy Gminą . a wybraną w drodze przetargu firmą.
Trwają działania zmierzające do wyłonienia wykonawcy prac związanych z demontażem, transportem i unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest z nieruchomości objętych wnioskiem o dofinasowanie środkami WFOŚŚiGW. Rozliczenia finansowe dotyczące ww. usługi nastąpią pomiędzy Gminą a wyłonionym wykonawcą. Rola osoby fizycznej ograniczy się wyłącznie do złożenia wniosku.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:
Czy wartość wykonanej usługi (demontażu, zbierania, transportu i utylizacji azbestu) przez Gminę na rzecz osób fizycznych, stanowić będzie przychód z tzw. innych źródeł i na płatniku ciążył będzie obowiązek wystawienia informacji PIT-8C, czy też przychód powyższy korzystać będzie ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r, poz. 2032, ze zm.)?
Zdaniem Wnioskodawcy, wartość wykonanej przez Gminę usługi demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest na rzecz osób fizycznych korzystać będzie ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zgodnie z zapisem art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolna od podatku dochodowego jest m.in. wartość otrzymanych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych oraz wartość świadczeń rzeczowych (w naturze) finansowanych lub współfinansowanych ze środków budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, ze środków agencji rządowych, agencji wykonawczych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych, w ramach rządowych programów.
Z treści cytowanego wyżej przepisu wynika, że aby podatnik mógł skorzystać ze zwolnienia od podatku określonego tym przepisem musi otrzymać:
- nieodpłatne świadczenie, bądź
- świadczenie częściowo odpłatne, bądź
- świadczenie rzeczowe (w naturze),
- świadczenia te muszą być sfinansowane (współfinansowane) z konkretnych, ściśle określonych źródeł,
- otrzymane świadczeń winno nastąpić w ramach programów rządowych.
Jeżeli zatem podatnik otrzyma takie świadczenie i jest ono finansowane lub współfinansowane m.in. ze środków budżetu, w ramach rządowych programów, to wartość takiego świadczenia jest zwolniona z podatku. Gmina podjęła działania na rzecz usuwania wyrobów zawierających azbest na swoim terenie zgodnie z przyjętym przez Radę Ministrów Programem Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 20092032. Gmina przyjęła Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Gminy . na lata 20112030 (Uchwała Rady Gminy . nr V/24/2011 z dnia 8 marca 2011 r.), sporządziła również inwentaryzację wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy.
Mając na uwadze przywołane przepisy oraz przedstawiony stan faktyczny należy stwierdzić, że w niniejszym przypadku osoby fizyczne, które zakwalifikowały się do realizowanego w ramach rządowego programu i finansowanego ze środków budżetu gminy przez Gminę zadania, otrzymały nieodpłatne świadczenie w postaci usług obejmujących demontaż, transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest. Wartość tychże nieodpłatnych świadczeń, zdaniem Gminy, stanowi dla osoby fizycznej (właścicieli nieruchomości) przychód podatkowy w rozumieniu art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Przychód ten, finansowany ze środków budżetu gminy jednostki samorządu terytorialnego w ramach realizacji programu rządowego, korzysta ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a co za tym idzie, w takim przypadku Gmina nie jest obowiązana do wystawiania informacji PIT-8C.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Na wstępie wskazać należy, że zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2032, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają zatem wszelkie dochody osiągane przez podatnika, z wyjątkiem tych dochodów, które zostały enumeratywnie wymienione przez ustawodawcę jako zwolnione z podatku, bądź od których zaniechano poboru podatku.
Stosownie do art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, źródłami przychodów są również inne źródła, które nie zostały wymienione enumeratywnie w tym artykule.
Na podstawie art. 11 ust. 1 cyt. ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19, art. 25b i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
W myśl art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.
Użycie w powyższym przepisie sformułowania w szczególności, wskazuje, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w art. 20 ust. 1 ww. ustawy. Oznacza to, że przychodem z innych źródeł będzie każde przysporzenie majątkowe, mające konkretny wymiar finansowy, otrzymane jako świadczenie pieniężne, rzeczowe lub też jako świadczenie nieodpłatne, czy częściowo odpłatne.
Zgodnie z art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów ustawy Ordynacja podatkowa zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informacje według ustalonego wzoru o wysokości przychodów, i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego, z zastrzeżeniem art. 45ba ust. 4, przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych.
Stosownie zaś do art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolna od podatku dochodowego jest wartość otrzymanych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych oraz wartość świadczeń rzeczowych (w naturze) finansowanych lub współfinansowanych ze środków budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, ze środków agencji rządowych, agencji wykonawczych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych, w ramach rządowych programów.
Z treści cytowanego wyżej przepisu wynika, że aby podatnik mógł skorzystać ze zwolnienia od podatku określonego tym przepisem musi otrzymać:
- nieodpłatne świadczenie, bądź
- świadczenie częściowo odpłatne, bądź
- świadczenie rzeczowe (w naturze),
- świadczenia te muszą być sfinansowane (współfinansowane) z konkretnych, ściśle określonych źródeł,
- otrzymanie świadczeń winno nastąpić w ramach programów rządowych.
Jeżeli zatem podatnik otrzyma takie świadczenie i jest ono finansowane lub współfinansowane m.in. ze środków budżetu jednostki samorządu terytorialnego w ramach rządowych programów, to wartość tego świadczenia jest zwolniona z podatku.
Przepis art. 403 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2017 r., poz. 519) stanowi, że do zadań własnych gmin należy finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w zakresie określonym w art. 400a ust. 1 pkt 2, 5, 8, 9, 15, 16, 21-25, 29, 31, 32 i 38-42 w wysokości nie mniejszej niż kwota wpływów z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6, stanowiących dochody budżetów gmin, pomniejszona o nadwyżkę z tytułu tych dochodów przekazywaną do wojewódzkich funduszy.
Budżet jednostki samorządu terytorialnego (m.in. budżet gminy) to stanowiący część uchwały budżetowej, roczny plan dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów tej jednostki. Budżet jednostki samorządu terytorialnego jest uchwalany w formie uchwały budżetowej na rok budżetowy.
Zgodnie z art. 126 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1870, z późn. zm.), dotacje są to podlegające szczególnym zasadom rozliczania środki z budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego oraz z państwowych funduszy celowych przeznaczone na podstawie niniejszej ustawy, odrębnych ustaw lub umów międzynarodowych, na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań publicznych.
Na podstawie art. 127 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy o finansach publicznych, dotacje celowe to środki przeznaczone na finansowanie lub dofinansowanie:
- zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami,
- ustawowo określonych zadań, w tym zadań z zakresu mecenatu państwa nad kulturą realizowanych przez jednostki inne niż jednostki samorządu terytorialnego,
- bieżących zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego,
- zadań agencji wykonawczych, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 3 lit. b,
- zadań zleconych do realizacji organizacjom pozarządowym,
- kosztów realizacji inwestycji.
Likwidacja i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest jest realizowane w ramach rządowego programu (rezolucja Sejmu RP z dnia 19 czerwca 1997 r., MP nr 38, poz. 373 oraz Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terytorium Polski, przyjęty przez Radę Ministrów dnia 14 maja 2002 r.).
Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Gmina w maju 2010 r. rozpoczęła proces inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest, przystępując tym samym do realizacji zadań wynikających z Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terytorium Polski przyjętego przez Radę Ministrów Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 maja 2002 r. oraz jego aktualizacji - Programu Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009-2032 przyjętego przez Radę Ministrów Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 lipca 2009 r., będących jednocześnie podstawą prawną wykonania Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Gminy na lata 2011-2030.
Uchwałą Rady Gminy przyjęto również regulamin dofinansowania zadań związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy w 2017 r. Zgodnie z zapisami regulaminu Gmina dofinansuje koszty demontażu, odbiór, transport oraz unieszkodliwianie (składowanie na składowisku posiadającym decyzję zezwalającą na prowadzenie działalności w zakresie unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest poprzez składowanie) wyrobów zawierających azbest, lub odbiór, transport oraz unieszkodliwianie (składowanie na składowisku posiadającym decyzję zezwalającą na prowadzenie działalności w zakresie unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest poprzez składowanie), wcześniej zdemontowanych i zdeponowanych wyrobów zawierających azbest. Źródłem dofinansowania będą środki własne Gminy oraz dodatkowo, w przypadku otrzymania dotacji, środki zewnętrzne, tj. z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w ramach naboru prowadzonego przez WFOŚiGW. W przypadku niepozyskania środków zewnętrznych, dofinansowanie zadań związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest realizowane będzie do wysokości środków zabezpieczonych na ten cel w budżecie Gminy. W przypadku uzyskania dotacji z WFOŚiGW, dofinansowanie będzie wynosić 100% kosztów brutto. W przypadku, gdy zadanie będzie realizowane tylko w ramach środków własnych Gminy wielkość dofinansowania wynosić będzie 1200 zł na nieruchomość w przypadku demontażu, transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest oraz 700 zł na nieruchomość w przypadku transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest.
O dofinansowanie może ubiegać się osoba fizyczna, posiadająca tytuł prawny do nieruchomości zlokalizowanej na terenie Gminy, która zabudowana jest budynkiem mieszkalnym lub gospodarczym pokrytym materiałem zawierającym azbest lub na której składowane są wyroby zawierające azbest. Podstawą do usunięcia z nieruchomości wyrobów zawierających azbest jest złożenie przez osobę fizyczną ankiety wraz z oceną stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest.
W kwietniu 2017 r. Gmina złożyła w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wniosek o dofinansowanie zadania w ramach programu priorytetowego SYSTEM Wspieranie działań ochrony środowiska i gospodarki wodnej, część 1 Usuwanie wyrobów zawierających azbest. Otrzymane środki w formie dotacji stanowić będą dochód Gminy w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych. Informacja o możliwości dofinansowania usunięcia odpadów azbestowych została ogłoszona na stronie internetowej Urzędu Gminy. Warunkiem uczestnictwa w projekcie jest złożenie przez osobę fizyczną ankiety wraz z oceną stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest. Osoby zakwalifikowane do zadania nie otrzymają żadnych środków finansowych. Wszystkie rozliczenia finansowe będą odbywać się pomiędzy Gminą, a wybraną w drodze przetargu firmą. Trwają działania zmierzające do wyłonienia wykonawcy prac związanych z demontażem, transportem i unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest z nieruchomości objętych wnioskiem o dofinasowanie środkami WFOŚŚiGW. Rozliczenia finansowe dotyczące ww. usługi nastąpią pomiędzy Gminą, a wyłonionym wykonawcą. Rola osoby fizycznej ograniczy się wyłącznie do złożenia wniosku.
Z powyższego wynika, że mieszkańcy Gminy, tj. osoby fizyczne, nie otrzymają środków finansowych. Mieszkańcy otrzymają nieodpłatne świadczenie w postaci sfinansowania usługi, która obejmuje demontaż, zbieranie, transport i utylizację azbestu, znajdujących się na budynkach mieszkalnych oraz budynkach gospodarczych, zlokalizowanych na terenie Gminy.
W związku z powyższym, nieodpłatne świadczenia przekazane przez Wnioskodawcę osobom fizycznym będącym właścicielami nieruchomości (indywidualnym mieszańcom Gminy beneficjentom końcowym przedsięwzięcia) będą korzystać ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W związku z tym, Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do wystawienia osobom fizycznym będącym właścicielami nieruchomości informacji o wypłaconym stypendium, o przychodach z innych źródeł oraz o niektórych dochodach z kapitałów pieniężnych PIT-8C.
Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.
Końcowo, mając na uwadze treść przepisu art. 14b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), zauważyć należy, że w przedmiotowej sprawie organ podatkowy wydając interpretację indywidualną przepisów prawa opiera się wyłącznie na opisie zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę. Do postępowania w sprawie wydania interpretacji co do zakresu i sposobu stosowania prawa podatkowego nie mają bowiem zastosowania przepisy o postępowaniu podatkowym, a postępowanie dowodowe jest częścią postępowania podatkowego.
Przedmiotem interpretacji wydanej na podstawie art. 14b ustawy Ordynacja podatkowa jest sam przepis prawa. Jeżeli zatem przedstawiony we wniosku opis zdarzenia przyszłego będzie różnił się od występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawcy. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w . w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).
Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.
Stanowisko
prawidłowe
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej