Temat interpretacji
Na podstawie art. 14a §1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 późń. zm.) na pisemne zapytanie z dnia 08 września 2004 r. -data wpływu do tut. Urzędu 19 października 2004r. udzielam informacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego.
Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późń. zm) kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są wszelkie koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23.
Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25 % przychodu, chyba że reklama jest prowadzona w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób - art. 23 ust. 1 pkt 23 powołanej ustawy o podatku dochodowym.
Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że przedmiotem Pana działalności gospodarczej jest pośrednictwo w sprzedaży różnych towarów, działalność marketingowa polegająca na przedstawianiu ofert techniczno -handlowych firm, dla których te zlecenia realizuje, reklamowanie tych firm (wydruki ofert technicznych, reklamówek oferowanych technologii) oraz uczestnictwo w spotkaniach z potencjalnymi kontrahentami zleceniodawców celem pozyskiwania klientów dla tych firm. A więc ze swej istoty nie jest to reklamowanie Pana działalności lecz czynności będące przedmiotem działalności gospodarczej.
W związku z powyższym stanowisko Pana dotyczące zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów tych wydatków jest zgodne z przepisami prawa podatkowego.