Temat interpretacji
Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa - Wola w odpowiedzi informuje, żę zgodnie z art. 7 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 listopada 2001r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ( Dz. U nr. 134 poz. 1509 z późn. zm.) spóldzielnie mieszkaniowe są obowiązane sporządzić za rok kalendarzowy, w trzech egzemplarzach , według ustalonego wzoru imienne informacje o wysokości wycofanego wkładu budowlanego lub mieszkaniowego wniesiomego do spółdzielni od dnia 1 stycznia 1992r., chyba że podatnik złoży spółdzielni oświadczenie, że wycofany wkład nie był odliczony od jego dochodu lub podatku. W terminie do dnia 28 lutego roku następującego po roku podatkowym spóldzielnie przekazują jeden egzemplarz informacji osobom , które wycofały ze spółdzielni wkład budowlany lub mieszkaniowy , a drugi egzemplarz urzędowi skarbowemu właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika.
Zgodnie z art. 7 ust. 4 informacje określone w ust. 1 są sporządzane na formularzu według wzoru określonego, w drodze rozporządzenia przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych to jest na druku PIT-14. Spółdzielnia powinna wypłacone właścicielom lokali nadpłacone kwoty wkładu budowlanego , w przypadku gdy nie złożyli oni oświadczenia , że wycofany wkład nie był odliczony od dochodu - wykazać w informacji PIT-14.