POSTANOWIENIE - Interpretacja - US38/DF1/415-110/242/05/AS

shutterstock
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 05.09.2005, sygn. US38/DF1/415-110/242/05/AS, Urząd Skarbowy Warszawa-Ursynów

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

POSTANOWIENIE

Na podstawie art. 216 i art. 14a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005r. nr 8, poz. 60) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 03.06.2005r. (data wpływu do organu podatkowego 14.06.2005r.) w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania art. 27a ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych brzmieniu obowiązującym do 31.12.2003r. (Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.) w indywidualnej sprawie - Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa Ursynów postanawia uznać stanowisko wnioskodawcy wyrażone we wniosku ? za prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14.06.2005r. wpłynął do tut. organu podatkowego wniosek w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż w 2005r. rozpoczęła Pani budowę domu mieszkalnego jednorodzinnego, stanowiącego współwłasność.Wątpliwości Pani budzi, czy wydatki na kupno i wykonanie trwałego wyposażenia do nowo wybudowanego domu mogą być odliczone od podatku w ramach ulgi na remont i modernizację budynku mieszkalnego, oraz czy faktury za zakupione materiały i usługi winny zawierać obecny adres zamieszkania, czy też adres wznoszonego domu.

Zdaniem Pani, ulgę remontową można również wykorzystać na wykończenie nowo wybudowanego budynku mieszkalnego, a poniesione w związku z tym wydatki należy udokumentować fakturami wystawionymi na adres obecnego adresu zamieszkania.

Po dokonaniu oceny stanu faktycznego i stanowiska wnioskodawcy przedstawionego we wniosku, w świetle obowiązujących przepisów prawa podatkowego, Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa Ursynów postanawia uznać stanowisko Pani wyrażone we wniosku za prawidłowe.

Zgodnie z art. 27a ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym przed 01.01.2004r. (Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) podatek dochodowy obliczony zgodnie z art. 27 zmniejsza się na zasadach określonych w ust. 2 ? 15, jeżeli w roku podatkowym podatnik poniósł wydatki na własne potrzeby mieszkaniowe, przeznaczone na remont i modernizację ? zajmowanego na podstawie tytułu prawnego ? budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego.

Należy jednakże podkreślić, iż dopiero od chwili zakończenia budowy i zgłoszenia do użytkowania budynku mieszkalnego, posiadać będzie Pani tytuł prawny do budynku stanowiący jeden z warunków koniecznych, uprawniających do odliczenia od podatku wydatków na cele mieszkaniowe w ramach ulgi remontowo-modernizacyjnej, o którym mowa w art. 27a ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym przed 01.01.2004r. Nie podlegają bowiem odliczeniu wydatki na remont i modernizację budynku lub lokalu mieszkalnego, których budowa nie została jeszcze zakończona.

Tak więc, w przypadku spełnienia powyższych warunków tj. poniesienia w roku podatkowym wydatku uznawanego za remontowy oraz posiadania tytułu prawnego do remontowanego lub modernizowanego budynku (lokalu) mieszkalnego, będzie Pani mogła skorzystać z odliczenia od podatku poniesionych wydatków w ramach ulgi na remont i modernizację budynku mieszkalnego, do wysokości obowiązującego limitu.

Wysokość wydatków na wyżej określone cele ustala się na podstawie dokumentów stwierdzających ich poniesienie, tj. faktury wystawionej wyłącznie przez podatnika podatku od towarów i usług, nie korzystającego ze zwolnienia od tego podatku, lub dowodu odprawy celnej.

W świetle powyższego tut. organ podatkowy uznaje stanowisko Pani przedstawione we wniosku za prawidłowe.

Powyższa interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia.

Zgodnie z art. 14b ustawy Ordynacja podatkowa ? interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika lub inkasenta, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej do czasu jej zmiany lub uchylenia.

Urząd Skarbowy Warszawa-Ursynów