Temat interpretacji
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia wskazanego w art. 21 ust. 1 pkt 131w związku z wydatkami ponoszonymi na remont kominów, tarasu, wymiany armatury w łazienkach i remontu ogrodzenia działki, na której położona jest nieruchomość mieszkalna.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 grudnia 2017 r. (data wpływu 21 grudnia 2017 r.) uzupełnionym pismem z dnia 17 stycznia 2018 r. (data wpływu 25 stycznia 2018 r.) i pismem z dnia 26 lutego 2018 r. (data wpływu 7 marca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia wskazanego w art. 21 ust. 1 pkt 131w związku z wydatkami ponoszonymi na remont kominów, tarasu, wymiany armatury w łazienkach i remontu ogrodzenia działki, na której położona jest nieruchomość mieszkalna:
- w zakresie wydatków na remont kominów, tarasu i wymiany armatury w łazienkach budynku mieszkalnego jest prawidłowe,
- w zakresie wydatków na remont ogrodzenia działki, na której położony jest budynek mieszkalny jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 grudnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia wskazanego w art. 21 ust. 1 pkt 131w związku z wydatkami ponoszonymi na remont kominów, tarasu, wymiany armatury w łazienkach i remontu ogrodzenia działki, na której położona jest nieruchomość mieszkalna.
Z uwagi na stwierdzone we wniosku braki formalne, pismem z dnia 9 stycznia 2018 r. nr 0115 KDIT2-3.4011.73.2017.1.JG wezwano Wnioskodawcę do ich usunięcia. Wniosek został uzupełniony pismem w dniu 25 stycznia 2018 r. Następnie w dniu 15 lutego 2018 r. ponownie wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku pismem znak 0115 KDIT2 3.4011.73.2017.2.JG. Wniosek został uzupełniony pismem w dniu 7 marca 2018 r.
We wniosku oraz jego uzupełnieniach przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
W dniu 3 czerwca 2017 roku zmarła ciotka Wnioskodawcy, po której zgodnie z wydanym w dniu 14 lipca 2017 r. aktem poświadczenia dziedziczenia Wnioskodawca nabył udział w lokalu mieszkalnym stanowiący odrębną nieruchomość, dla której Sąd Rejonowy prowadzi księgę wieczystą.
W dniu 5 września 2017 r. Wnioskodawca sprzedał cały przysługujący mu udział wynoszący &¼ części w wyżej opisanej nieruchomości i w Kancelarii Notarialnej został pouczony o treści ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Wnioskodawca zgodnie z brzmieniem art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych chciałby wykorzystać przychód uzyskany z odpłatnego zbycia udziału w ww. nieruchomości na własne cele mieszkaniowe, czyli remont budynku mieszkalnego, którego jest właścicielem wraz z żoną na prawach wspólności ustawowej (majątkowej małżeńskiej) na przeprowadzenie poniższych prac:
- remont kominów położonych na dachu tego budynku z uwagi na zły stan techniczny ścian kominowych,
- remont tarasu (budowla), czyli odkrytej, poziomej
powierzchni umieszczonej na wysokości parteru, spełniającej funkcję
miejsca wypoczynku w budynku mieszkalnym poprzez:
- wykonanie warstwy izolacyjnej chroniącej przed uszkodzeniami mechanicznymi,
- następnie położeniem kafli
wodoodpornych,
- wymiany armatury w łazienkach mieszczących się w budynku mieszkalnym, czyli umywalki, bidetu i muszli,
- remont ogrodzenia wokół nieruchomości.
Prace remontowe dotyczyć będą tarasu stanowiącego element konstrukcyjny budynku mieszkalnego - integralną część składową budynku (nie będzie to budowa tarasu).
Natomiast remont ogrodzenia wokół nieruchomości ma dotyczyć remontu ogrodzenia działki, na której położony jest budynek mieszkalny.
Jednocześnie Wnioskodawca oświadczył, że będzie realizował własne cele mieszkaniowe w budynku mieszkalnym, w którym ma zamiar przeprowadzać prace remontowe, poprzez mieszkanie w nim. Ponadto poinformował, że obecnie mieszka w tym budynku mieszkalnym wraz ze swoją małżonką.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.
Czy wskazane przez Wnioskodawcę cele mieszczą się w katalogu własnych celów mieszkaniowych, czyli podlegających zwolnieniu zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 200, z późn. zm.)?
Zdaniem Wnioskodawcy, biorąc pod uwagę uregulowanie wskazane w art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych należy pozytywnie zakwalifikować wszystkie wymienione i opisane wyżej remonty, które zostaną wykonane w budynku mieszkalnym (i wokół niego) należącym do małżonków na prawach ustawowej zgodności [winno być: wspólności] ustawowej małżeńskiej, w podanym stanie faktycznym, do własnych celów mieszkaniowych, z zachowaniem pozostałych formalności związanych z dokumentacją i czasookresem.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego:
- w zakresie wydatków na remont kominów, tarasu i wymiany armatury w łazienkach budynku mieszkalnego jest prawidłowe,
- w zakresie wydatków na remont ogrodzenia działki, na której położony jest budynek mieszkalny jest nieprawidłowe.
Zgodnie z przepisem art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2032, z późn. zm.; dalej ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
Treść art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ww. ustawy wskazuje, że jednym ze źródeł przychodów jest odpłatne zbycie:
- nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
- spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
- prawa wieczystego użytkowania gruntów,
jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie.
Wobec powyższego należy stwierdzić, że sprzedaż nieruchomości stanowi źródło przychodu podlegające opodatkowaniu, jeżeli sprzedaż ta ma miejsce przed upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie.
Zgodnie z art. 30e ust. 1 i ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) podatek dochodowy wynosi 19% podstawy obliczenia podatku.
Po zakończeniu roku podatkowego podatnik jest obowiązany w zeznaniu podatkowym, o którym mowa w art. 45 ust. 1a pkt 3 (PIT-39), wykazać:
- dochody uzyskane w roku podatkowym z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) i obliczyć należny podatek dochodowy od dochodu, do którego nie ma zastosowania art. 21 ust. 1 pkt 131, lub
- dochody, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 131.
W myśl art. 45 ust. 1 ww. ustawy, podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznanie, według ustalonego wzoru, o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w roku podatkowym, w terminie do dnia 30 kwietnia roku następującego po roku podatkowym, z zastrzeżeniem ust. 1aa, 7 i 8.
Natomiast na podstawie art. 45 ust. 1a pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w terminie określonym w ust. 1 podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym odrębne zeznania, według ustalonych wzorów, o wysokości osiągniętego w roku podatkowym dochodu (poniesionej straty) z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych opodatkowanych na zasadach określonych w art. 30e (PIT-39).
Stosownie do ust. 2 artykułu 30e ww. ustawy, podstawą obliczenia podatku, o której mowa w ust. 1, jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw określonym zgodnie z art. 19, a kosztami ustalonymi zgodnie z art. 22 ust. 6c i 6d, powiększoną o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, dokonanych od zbywanych nieruchomości lub praw.
Stosownie do art. 19 ust. 1 cyt. ustawy podatkowej, przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw majątkowych oraz innych rzeczy, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8, jest ich wartość wyrażona w cenie określonej w umowie, pomniejszona o koszty odpłatnego zbycia. Jeżeli jednak cena, bez uzasadnionej przyczyny, znacznie odbiega od wartości rynkowej tych rzeczy lub praw, przychód ten określa organ podatkowy w wysokości wartości rynkowej. Przepis art. 14 ust. 1 zdanie drugie stosuje się odpowiednio.
Ustalenie kosztów uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia odbywa się natomiast zgodnie z art. 22 ust. 6c lub 6d ww. ustawy w zależności od tego, czy zbywaną nieruchomość lub prawo nabyto odpłatnie, czy nieodpłatnie.
W rozpatrywanym przypadku zastosowanie znajdzie art. 22 ust. 6d, gdyż udział w nieruchomość, który Wnioskodawca sprzedał został nabyty nieodpłatnie.
W myśl art. 22 ust. 6d ww. ustawy, za koszty uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a-c, nabytych w drodze spadku, darowizny lub w inny nieodpłatny sposób, uważa się udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartość rzeczy i praw majątkowych, poczynione w czasie ich posiadania oraz kwotę zapłaconego podatku od spadków i darowizn w takiej części, w jakiej wartość zbywanej rzeczy lub prawa przyjęta do opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn odpowiada łącznej wartości rzeczy i praw majątkowych przyjętej do opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn.
Wysokość nakładów, o których mowa w ust. 6c i 6d, ustala się na podstawie faktur VAT w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług oraz dokumentów stwierdzających poniesienie opłat administracyjnych (art. 22 ust. 6e cyt. ustawy).
Niemniej jednak, w myśl art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego są dochody z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych, o których mowa w art. 30e, w wysokości, która odpowiada iloczynowi tego dochodu i udziału wydatków poniesionych na własne cele mieszkaniowe w przychodzie z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych, jeżeli począwszy od dnia odpłatnego zbycia, nie później niż w okresie dwóch lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło odpłatne zbycie, przychód uzyskany ze zbycia tej nieruchomości lub tego prawa majątkowego został wydatkowany na własne cele mieszkaniowe; udokumentowane wydatki poniesione na te cele uwzględnia się do wysokości przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych.
Zgodnie z art. 21 ust. 25 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za wydatki poniesione na cele, o których mowa w ust. 1 pkt 131, uważa się m.in.:
- wydatki poniesione na:
- nabycie budynku mieszkalnego, jego części lub udziału w takim budynku, lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość lub udziału w takim lokalu, a także na nabycie gruntu lub udziału w gruncie albo prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie, związanych z tym budynkiem lub lokalem,
- nabycie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub udziału w takim prawie, prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub udziału w takim prawie,
- nabycie gruntu pod budowę budynku mieszkalnego lub udziału w takim gruncie, prawa użytkowania wieczystego takiego gruntu lub udziału w takim prawie, w tym również z rozpoczętą budową budynku mieszkalnego, oraz nabycie innego gruntu lub udziału w gruncie, prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie, jeżeli w okresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 131, grunt ten zmieni przeznaczenie na grunt pod budowę budynku mieszkalnego,
- budowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę lub remont własnego budynku mieszkalnego, jego części lub własnego lokalu mieszkalnego,
- rozbudowę, nadbudowę, przebudowę lub adaptację na cele mieszkalne własnego budynku niemieszkalnego, jego części, własnego lokalu niemieszkalnego lub własnego pomieszczenia niemieszkalnego
- położonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego albo w Konfederacji Szwajcarskiej;
Zgodnie z art. 21 ust. 26 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przez własny budynek, lokal lub pomieszczenie, o których mowa w ust. 25 pkt 1 lit. d i e, rozumie się budynek, lokal lub pomieszczenie stanowiące własność lub współwłasność podatnika lub do którego podatnikowi przysługuje spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, prawo do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub udział w takich prawach.
Zgodnie z art. 21 ust. 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za wydatki, o których mowa w ust. 25, nie uważa się wydatków poniesionych na:
- nabycie gruntu lub udziału w gruncie, prawa wieczystego użytkowania gruntu lub udziału w takim prawie, budynku, jego części lub udziału w budynku, lub
- budowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę, adaptację lub remont budynku albo jego części
przeznaczonych na cele rekreacyjne.
W myśl natomiast ust. 30 wskazanego wyżej artykułu 21, przepis ust. 1 pkt 131 nie ma zastosowania do tej części wydatków, o których mowa w ust. 25 pkt 2, które podatnik uwzględnił korzystając z ulg podatkowych, w rozumieniu Ordynacji podatkowej, przy opodatkowaniu podatkiem dochodowym oraz do tej części wydatków, o których mowa w ust. 25 pkt 2, którymi sfinansowane zostały wydatki określone w ust. 25 pkt 1, uwzględnione przez podatnika korzystającego z ulg podatkowych, w rozumieniu Ordynacji podatkowej, przy opodatkowaniu podatkiem dochodowym.
W przedstawionym we wniosku opisie zdarzenia przyszłego Wnioskodawca wskazał, że za środki uzyskane ze sprzedaży udziałów w odziedziczonej nieruchomości ma zamiar dokonać remontu budynku mieszkalnego.
Wątpliwości Wnioskodawcy budzi natomiast kwestia, czy wskazany przez niego przedmiot prac budowlanych dotyczących budynku mieszkalnego oraz ogrodzenia działki, na której jest on posadowiony będzie spełniał warunki do uznania tych wydatków za poniesionych na własne cele mieszkaniowe przy spełnieniu warunków dokumentacyjnych i czasookresu określonego ustawowo na poniesienie tych wydatków czyli, czy mogą być uznane za wydatek mieszkaniowy w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Przy rozstrzyganiu powyższej kwestii w pierwszej kolejności należy ustalić, czy Wnioskodawca może, jako wydatek poniesiony na realizację własnych celów mieszkaniowych rozliczyć środki uzyskane ze sprzedaży udziału w nieruchomości pomimo tego, że stanowił on wyłącznie majątek osobisty Wnioskodawcy które będą przeznaczone na remont budynku mieszkalnego stanowiącego ustawową wspólność majątkową, należy odnieść się do regulacji ustroju wspólności majątkowej małżeńskiej, zawartych w przepisach ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz.U. z 2017 r., poz. 682, z późn. zm.).
Zgodnie z art. 31 § 1 ww. ustawy z chwilą zawarcia małżeństwa powstaje między małżonkami z mocy ustawy wspólność majątkowa (wspólność ustawowa) obejmująca przedmioty majątkowe nabyte w czasie jej trwania przez oboje małżonków lub przez jednego z nich (majątek wspólny). Przedmioty majątkowe nieobjęte wspólnością ustawową należą do majątku osobistego każdego z małżonków. Jak wynika z art. 33 pkt 2 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego do majątku osobistego każdego z małżonków należą przedmioty majątkowe nabyte przez dziedziczenie, zapis lub darowiznę, chyba że spadkodawca lub darczyńca inaczej postanowił.
Ustrój wspólności ustawowej obejmujący dorobek obojga małżonków, ukształtowany został przez ustawodawcę jako wspólność łączna, bezudziałowa. Wspólność ta charakteryzuje się tym, że w czasie jej trwania małżonkowie nie mają określonych udziałów w majątku wspólnym, nie mogą zatem rozporządzać udziałami, a także nie mogą żądać podziału majątku objętego wspólnością art. 35 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
Stosownie natomiast do art. 43 § 1 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego oboje małżonkowie mają równe udziały w majątku wspólnym.
Uwzględniając zatem powyższe stwierdzić należy, że wydatki na remont budynku mieszkalnego który pozostaje we wspólności majątkowej, w którym realizuje on własne cele mieszkaniowe, mogą być uznane za wydatki na własny cel mieszkaniowy Wnioskodawcy, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Natomiast jak wynika z postanowień art. 21 ust. 25 lit. d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za wydatki poniesione na cele, o których mowa w ust. 1 pkt 131, uważa się wydatki poniesione na remont własnego budynku mieszkalnego. Zatem jedynie wydatki, które będą dokumentowały prace o charakterze remontowym dokonane w budynku mieszkalnym mogą być przedmiotem zwolnienia.
Pojęcie budynku zostało zdefiniowane w art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2017 r., poz.1332, z późn. zm.) przez pojęcie budynku - należy rozumieć taki obiekt budowlany, który jest trwale związany z gruntem, wydzielony z przestrzeni za pomocą przegród budowlanych oraz posiada fundamenty i dach. Przy czym należy zauważyć, że elementem budynku może być taras, schody i balkon. Jednak aby stanowiły one cześć budynku muszą być konstrukcyjnie związane z budynkiem. Biorąc pod uwagę zakres prac wskazany we wniosku, które Wnioskodawca zamierza wykonać za wydatki na cele mieszkaniowe można uznać jedynie udokumentowane wydatki na prace związane z remontem kominów na dachu budynku mieszkalnego, remontem tarasu stanowiącego integralną część budynku mieszkalnego i wymianę armatury w łazienkach.
Natomiast remont ogrodzenia działki, na której położony jest budynek mieszkalny nie stanowi wydatku na cele mieszkaniowe korzystające ze zwolnienia wskazanego w art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ponieważ wydatki poniesione na jego przeprowadzenie, jak wynika z przytoczonej wyżej definicji budynku, nie stanowią wydatków na remont budynku mieszkalnego.
W konsekwencji, w sytuacji wydatkowania do końca 2019 r. kwoty uzyskanej ze sprzedaży udziału w nieruchomości stanowiącej majątek odrębny Wnioskodawcy na remont stanowiącego przedmiot współwłasności małżeńskiej budynku mieszkalnego, w którym Wnioskodawca zaspokaja swoje potrzeby mieszkaniowe, obejmujące remont kominów na dachu budynku mieszkalnego, remont tarasu stanowiącego integralną część budynku mieszkalnego i wymianę armatury w łazienkach korzysta ze zwolnienia od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Natomiast prace remontowe dotyczące ogrodzenia działki, na której posadowiony jest budynek mieszkalny, nie dotyczą remontu budynku mieszkalnego, czyli nie spełniają warunków ustawowych, wskazanych w art. 21 ust. 25 pkt 1 lit. d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, al. Zwycięstwa 16/17, 80-219 Gdańsk, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2017 r, poz. 1369) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).
Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.
Stanowisko
w części prawidłowe
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej