Dotyczy obowiązków informacyjnych związanym z udzielonym przez Gminę dofinansowaniem osobom fizycznych usługi związanej z usuwaniem azbestu. - Interpretacja - 0114-KDIP3-2.4011.204.2019.1.AK

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 23.05.2019, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.204.2019.1.AK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej

Temat interpretacji

Dotyczy obowiązków informacyjnych związanym z udzielonym przez Gminę dofinansowaniem osobom fizycznych usługi związanej z usuwaniem azbestu.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 marca 2019 r. (data wpływu 26 marca 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków informacyjnych w związku z dofinansowaniem osobom fizycznych usługi związanej z usuwaniem azbestu jest:

  • prawidłowe - w części dotyczącej braku obowiązków płatnika z tytułu udzielenia osobom fizycznym dotacji w postaci usługi wywozu odpadów zawierających azbest.
  • nieprawidłowe - w części dotyczącej zastosowania zwolnienia na mocy art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

UZASADNIENIE

W dniu 26 marca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z dofinansowaniem osobom fizycznych usługi związanej z usuwaniem azbestu.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Rada Gminy w dniu 3 sierpnia 2018 roku podjęła Uchwałę w sprawie przyjęcia Regulaminu określającego zasady udzielania dotacji na realizację zadań w ramach projektu pn. Unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest z terenu Gminy w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020, Oś 5 - Ochrona Środowiska, Działanie 5.2 - Rozwijanie systemu gospodarki odpadami, Poddziałanie 5.2.2. Gospodarka odpadami.

Podstawa prawna podjętej uchwały to:

  1. Art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 18 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 994 z późn. zm.) - aktualny stan prawny (Dz. U. z 2019 r. poz. 506);
  2. art. 400a ust. 1 pkt 8 i art. 403 ust. 2-6 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 799 z późn. zm.).

Podjęcie Uchwały miało na celu określenie zasad udzielania dotacji w ramach realizacji projektu pn. Unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest z terenu Gminy a także określenie kryteriów wyboru inwestycji do finansowania, trybu postępowania w sprawie udzielenia dotacji i sposobu jej rozliczenia.

Projekt będzie realizowany w latach 2018-2020. Jego celem jest ograniczenie negatywnego oddziaływania azbestu na zdrowie człowieka i środowisko przyrodnicze, poprzez wyeliminowanie wyrobów zawierających azbest zdemontowanych z budynków mieszkalnych i gospodarczych na terenie Gminy. W ramach projektu przewidziano odbiór, transport i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest z obszaru Gminy. Przedsięwzięcie będzie dotyczyło nieruchomości, w których nastąpił już demontaż odpadów azbestowych z budynków, a także nieruchomości, na których zalega gruz azbestowy do tej pory nieodebrany. Będą w nim uczestniczyć osoby fizyczne (Uczestnicy Projektu) dysponujące nieruchomością na terenie Gminy, które złożą wniosek na sfinansowanie kosztów związanych z usuwaniem i unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest z nieruchomości, które nie prowadzą działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2018r. poz. 646) na nieruchomości wskazanej we wniosku, posiadające prawo do dysponowania nieruchomością - miejsca realizacji projektu (tj. miejsca, na którym znajduje się azbest). Uczestnicy Projektu, spełniający warunki udziału określone w Regulaminie, uzyskają pokrycie kosztów wykonania zadania w 100%.

Projekt pn. Unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest z terenu Gminy będzie finansowany w 85% przez Instytucję Zarządzającą Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa na lata 2014 - 2020 oraz w 15% przez Gminę. W związku z powyższym, udzielana mieszkańcom dotacja na dofinansowanie działań z zakresu ochrony środowiska jest dotacją celową w rozumieniu art. 221. ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 2077).

Pismem z dnia 16 maja 2019 r. (data wpływu 17 maja 2019 r.) Wnioskodawca doprecyzował opis zdarzenia przyszłego i wskazał, że: beneficjenci projektu pn. Unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest z terenu Gminy w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020, Oś 5 - Ochrona Środowiska, Działanie 5.2 - Rozwijanie systemu gospodarki odpadami, Poddziałanie 5.2.2. Gospodarka odpadami, otrzymali świadczenie w postaci usługi, polegającej na wywozie odpadów zawierających azbest.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.

Czy przychód osoby uprawnionej do otrzymania dofinansowania od Gminy, jako jednostki samorządu terytorialnego, jest zwolniony z podatku dochodowego od osób fizycznych?

  • Czy Gmina udzielając dotacji, o której mowa we wniosku, zobowiązana jest do sporządzenia informacji o wysokości przychodu PIT - 8C dla osób, które ją otrzymały?

    Zdaniem Wnioskodawcy, przychód mieszkańca gminy z tytułu otrzymanej dotacji jest zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 1509). Zgodnie ze wspomnianym artykułem, wolne od podatku dochodowego są dotacje w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych, otrzymane z budżetu Państwa lub budżetu jednostek samorządu terytorialnego. W związku z powyższym oraz zgodnie z art. 42a ustawy o podatku od osób fizycznych, na Wnioskodawcy nie ciąży obowiązek sporządzenia informacji o wysokości przychodu (PIT-8C) i przekazania jej osobom, które otrzymały dofinansowanie do wywozu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest.

    W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe w części dotyczącej braku obowiązków informacyjnych z tytułu udzielenia osobom fizycznym dotacji w postaci usługi wywozu odpadów zawierających azbest, nieprawidłowe w części dotyczącej zastosowania zwolnienia na mocy art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1509 ze zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

    Stosownie do art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, źródłami przychodów są również inne źródła.

    Natomiast na podstawie art. 11 ust. 1 ww. ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

    Za przychody należy zatem uznać każdą formę przysporzenia majątkowego, zarówno formę pieniężną, jak i niepieniężną, w tym nieodpłatne świadczenia otrzymane przez podatnika.

    Dla celów podatkowych nieodpłatne świadczenie obejmuje każde działanie lub zaniechanie na rzecz innej osoby oraz wszystkie zjawiska gospodarcze i zdarzenia prawne, których następstwem jest uzyskanie korzyści kosztem innego podmiotu lub te wszystkie zdarzenia prawne i zdarzenia gospodarcze w działalności osób, których skutkiem jest nieodpłatne - to jest nie związane z kosztami lub inną formą ekwiwalentu - przysporzenie majątku innej osobie, mające konkretny wymiar finansowy.

    Zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

    Użycie w powyższym przepisie sformułowania w szczególności wskazuje, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w art. 20 ust. 1 ww. ustawy. Oznacza to, że przychodem z innych źródeł będzie każde przysporzenie majątkowe, mające konkretny wymiar finansowy, otrzymane jako świadczenie pieniężne, rzeczowe lub też jako świadczenie nieodpłatne, czy częściowo odpłatne.

    Z treści art. 42a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wynika, że osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

    Stosownie zaś do art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolna od podatku dochodowego jest wartość otrzymanych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych oraz wartość świadczeń rzeczowych (w naturze) finansowanych lub współfinansowanych ze środków budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, ze środków agencji rządowych, agencji wykonawczych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych, w ramach rządowych programów.

    Z treści cytowanego wyżej przepisu wynika, że aby podatnik mógł skorzystać ze zwolnienia od podatku określonego tym przepisem musi otrzymać:

    1. nieodpłatne świadczenie, bądź
    2. świadczenie częściowo odpłatne, bądź
    3. świadczenie rzeczowe (w naturze),
    4. świadczenia te muszą być sfinansowane (współfinansowane) z konkretnych, ściśle określonych źródeł,
    5. otrzymanie świadczeń winno nastąpić w ramach programów rządowych.

    Jeżeli zatem podatnik otrzyma takie świadczenie i jest ono finansowane lub współfinansowane m.in. ze środków budżetu jednostki samorządu terytorialnego w ramach rządowych programów, to wartość tego świadczenia jest zwolniona z podatku.

    W myśl art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego są dotacje, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego, z zastrzeżeniem ust. 36.

    Przepis art. 403 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2018 r., poz. 799, z późn. zm.) stanowi, że do zadań własnych gmin należy finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w zakresie określonym w art. 400a ust. 1 pkt 2, 5, 8, 9, 15, 16, 21-25, 29, 31, 32 i 38-42 w wysokości nie mniejszej niż kwota wpływów z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6, stanowiących dochody budżetów gmin, pomniejszona o nadwyżkę z tytułu tych dochodów przekazywaną do wojewódzkich funduszy.

    Budżet jednostki samorządu terytorialnego (m.in. budżet gminy) to stanowiący część uchwały budżetowej, roczny plan dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów tej jednostki. Budżet jednostki samorządu terytorialnego jest uchwalany w formie uchwały budżetowej na rok budżetowy.

    Zgodnie z art. 126 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 2077, z późn. zm.), dotacje są to podlegające szczególnym zasadom rozliczania środki z budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego oraz z państwowych funduszy celowych przeznaczone na podstawie niniejszej ustawy, odrębnych ustaw lub umów międzynarodowych, na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań publicznych.

    Na podstawie art. 127 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, dotacje celowe to środki przeznaczone na finansowanie lub dofinansowanie:

    1. zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami,
    2. ustawowo określonych zadań, w tym zadań z zakresu mecenatu państwa nad kulturą realizowanych przez jednostki inne niż jednostki samorządu terytorialnego,
    3. bieżących zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego,
    4. zadań agencji wykonawczych, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 3 lit. b,
    5. zadań zleconych do realizacji organizacjom pozarządowym,
    6. kosztów realizacji inwestycji.

    Likwidacja i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest jest realizowane w ramach rządowego programu (rezolucja Sejmu RP z dnia 19 czerwca 1997 r., MP nr 38, poz. 373 oraz Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terytorium Polski, przyjęty przez Radę Ministrów dnia 14 maja 2002 r.)

    Z wniosku wynika, że Rada Gminy w dniu 3 sierpnia 2018 roku podjęła Uchwałę w sprawie przyjęcia Regulaminu określającego zasady udzielania dotacji na realizację zadań w ramach projektu pn. Unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest z terenu Gminy. Podjęcie Uchwały miało na celu określenie zasad udzielania dotacji w ramach realizacji projektu pn. Unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest z terenu Gminy a także określenie kryteriów wyboru inwestycji do finansowania, trybu postępowania w sprawie udzielenia dotacji i sposobu jej rozliczenia.

    Projekt będzie realizowany w latach 2018-2020. Jego celem jest ograniczenie negatywnego oddziaływania azbestu na zdrowie człowieka i środowisko przyrodnicze, poprzez wyeliminowanie wyrobów zawierających azbest zdemontowanych z budynków mieszkalnych i gospodarczych na terenie Gminy. Uczestnicy Projektu, spełniający warunki udziału określone w Regulaminie, uzyskają pokrycie kosztów wykonania zadania w 100%. Przedsięwzięcie będzie dotyczyło nieruchomości, w których nastąpił już demontaż odpadów azbestowych z budynków, a także nieruchomości, na których zalega gruz azbestowy do tej pory nieodebrany. Będą w nim uczestniczyć osoby fizyczne (Uczestnicy Projektu) dysponujące nieruchomością na terenie Gminy, które złożą wniosek na sfinansowanie kosztów związanych z usuwaniem i unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest z nieruchomości, które nie prowadzą działalności gospodarczej na nieruchomości wskazanej we wniosku, posiadające prawo do dysponowania nieruchomością - miejsca realizacji projektu (tj. miejsca, na którym znajduje się azbest).

    Z powyższego wynika, że mieszkańcy Gminy, tj. osoby fizyczne, nie otrzymają środków finansowych. Mieszkańcy otrzymają nieodpłatne świadczenie w postaci sfinansowania usługi, która obejmuje odbiór, transport i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest z obszaru Gminy. Zatem, wartość tychże nieodpłatnych świadczeń stanowić będzie dla nich przychód podatkowy w rozumieniu art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przychód ten jednakże, do wysokości udzielonej dotacji, jako że finansowany będzie z udziałem środków pochodzących z budżetu Gminy jednostki samorządu terytorialnego w ramach programu rządowego, będzie korzystał ze zwolnienia z opodatkowania na mocy art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    W związku z powyższym na Wnioskodawcy nie będzie ciążył obowiązek wynikający z art. 42a ust. 1 ww. ustawy.

    Organ informuje, że z dniem 1 stycznia 2019 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22 listopada 2018 r. w sprawie określenia niektórych wzorów oświadczeń, deklaracji i informacji podatkowych obowiązujących w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 2237).

    Na podstawie § 2 ust. 1 tego rozporządzenia, wzory, o których mowa w § 1, stosuje się do przychodów, dochodów (strat) uzyskanych (poniesionych) od dnia 1 stycznia 2018 r.

    Przepisu ust. 1 nie stosuje się, jeżeli przed dniem wejścia w życie rozporządzenia oświadczenia, deklaracje i informacje podatkowe zostały złożone na formularzach dotychczasowych (§ 2 ust. 2 ww. rozporządzenia).

    Zgodnie z ustalonym w rozporządzeniu wzorem informacji PIT-8C, dotyczy ona wyłącznie niektórych dochodów z kapitałów pieniężnych. Natomiast w przypadku podlegających opodatkowaniu należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, właściwym jest ujęcie tych przychodów w Informacji o przychodach z innych źródeł oraz o dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy w danym roku podatkowym PIT-11.

    Reasumując należy stwierdzić, że stanowisko Wnioskodawcy odnośnie braku obowiązków informacyjnych jest prawidłowe, natomiast w zakresie zastosowania art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe, z uwagi na fakt, że mieszkańcy Gminy nie otrzymują środków finansowych. W przedmiotowej sprawie zastosowanie znajdzie zwolnienie z art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

    Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

    Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

    1. z zastosowaniem art. 119a;
    2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
    3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

    Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

    Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

    Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2018 r., poz. 1302 z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

    Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

    Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

    Stanowisko

    w części prawidłowe

    Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej