Czy kwota dofinansowania, jaką otrzymał Wnioskodawca w dniu 4 października 2019 r. z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ra... - Interpretacja - 0114-KDIP3-2.4011.187.2020.2.AK

Shutterstock
Interpretacja indywidualna z dnia 22.05.2020, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.187.2020.2.AK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej

Temat interpretacji

Czy kwota dofinansowania, jaką otrzymał Wnioskodawca w dniu 4 października 2019 r. z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach dotacji ze środków NFOŚiGW na podstawie Programu X (poprawa efektywności energetycznej, dopłaty do kredytów na budowę domów energooszczędnych), podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 lutego 2020 r. (data wpływu 20 lutego 2020 r.) uzupełnionym pismem z dnia 19 maja 2020 r. (data nadania 21 maja 2020 r., data wpływu 21 maja 2020 r.) na wezwanie Nr 0114-KDIP3-2.4011.187.2020.1.AK z dnia 15 maja 2020 r. (data nadania 15 maja 2020 r., data doręczenia 16 maja 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymania dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 lutego 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymania dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego.

Z uwagi na braki formalne, pismem z dnia 15 maja 2020 r. Nr 0114-KDIP3-2.4011.187.2020.1.AK (data nadania 15 maja 2020 r., data doręczenia 16 maja 2020 r.), tut. organ wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku.

Pismem z dnia 19 maja 2020 r. (data nadania 21 maja 2020 r., data wpływu 21 maja 2020 r.) Wnioskodawca uzupełnił wniosek.

We wniosku i uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.

W dniu 23 czerwca 2016 r. Wnioskodawca zawarł wraz z żoną i bratem a bankiem, umowę kredytu hipotecznego wraz z kredytem z dotacją ze środków NFOŚiGW na podstawie Programu X (poprawa efektywności energetycznej, dopłaty do kredytów na budowę domów energooszczędnych).

W dniu 26 kwietnia 2019 r. Wnioskodawca zakończył budowę i uzyskał w dniu 9 maja 2019 r. zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu do użytkowania obiektu budowlanego, po czym zgodnie z zapisem ust. 19 umowy wystąpił o środki na dotację. Finalnie w dniu 4 października 2019 r. otrzymał wpłatę na rachunek kredytowy dotację z NFOŚiGW w wysokości 30.000 PLN. Następnie w 2020 r. NFOŚiGW wystawił PIT-11 za 2019 r. umieszczając tę kwotę w części F poz. 76/77.

W uzupełnieniu Wnioskodawca doprecyzował stan faktyczny o następujące informacje:

Przedsięwzięcie mające na celu poprawę efektywności energetycznej w budynku polegało na wyborze projektu o podwyższonej termoizolacyjności w stosunku do projektu standardowego oraz na wykonaniu wszystkich prac mających wpływ na charakterystykę energetyczną budynku zgodnie z założeniami projektowymi i wytycznymi NFGOŚiGW dotyczącymi budowy domów energooszczędnych.

W szczególności użyto materiałów i urządzeń, które miały wpływ na efektywność energetyczną tego budynku:

  • Obustronne ocielenie ścian fundamentowych styropianem A w celu wyeliminowania mostków termicznych,
  • Ściany zewnętrzne: Beton komórkowy B miejscami lepsze niż w projekcie,
  • Ocieplenie ścian zewnętrznych: Styropian C miejscami lepsze niż w projekcie,
  • Podłogi na gruncie 20 cm Styropian D dach-podłoga lepsze niż w projekcie,
  • Stropodach 32 cm wełna mineralna E,
  • Okna i drzwi balkonowe F z pakietem trzyszynowym,
  • Okna połaciowe G z kołnierzem H,
  • Drzwi zewnętrzne I Kolekcja arktyczna z osłoną podproża
  • Schody strychowe J,
  • Brama garażowa K,
  • Kocioł gazowy L Sprawność kotła 109%,
  • Rekuperator M Sprawność odzysku ciepła 93%.

Ostatecznie uzyskano zapotrzebowanie na energię pierwotną EP=78,13 [kWh/m2 rok], podczas gdy obowiązująca norma dla budynków nowych wynosiła 120 [kWh/m2 rok], wg normy WT2014 (obowiązującej w momencie rozpoczęcia budowy). Zapotrzebowanie tego budynku jest nawet mniejsze niż kolejna norma z 2017 roku (obowiązująca obecnie, która wynosi 95 [kWh/m2 rok]).

Przedmiotowa dotacja została przeznaczona na realizację przedsięwzięcia w budynku mieszkalnym jednorodzinnym nowo budowanym, który nie został przekazany lub zgłoszony do użytkowania, pod warunkiem, że zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego, uzyskano zgodę na rozpoczęcie budowy tego budynku.

Zgodnie z § 4 pkt 2 i 3 Umowy kredytu hipotecznego wraz z kredytem z dotacją kwotą kredytu z dotacją mogą być objęte wyłącznie koszty kwalifikowane dotyczące przedsięwzięcia zrealizowanego po dniu zawarcia umowy kredytu objętego dotacją oraz kwota dotacji nie może przekroczyć kwoty kosztów kwalifikowanych i kwoty 30.000 zł. (Koszty kwalifikowane, to koszty mające wpływ na poprawę efektywności energetycznej budynku, czyli wszystkie wymienione w części pierwszej odpowiedzi, a ich wartość jest większa od wnioskowanej kwoty dotacji). Dotacja została wypłacona zgodnie z § 4 pkt 8 umowy po potwierdzeniu przez Bank zrealizowania przedsięwzięcia oraz potwierdzeniu osiągnięcia efektu ekologicznego tożsamego z efektem rzeczowym, rozumianym jako potwierdzenie osiągnięcia wymaganego standardu energetycznego.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy kwota dofinansowania, jaką otrzymał Wnioskodawca w dniu 4 października 2019 r. z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach dotacji ze środków NFOŚiGW na podstawie Programu X (poprawa efektywności energetycznej, dopłaty do kredytów na budowę domów energooszczędnych), podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?

Zdaniem Wnioskodawcy, na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129a dotacja wypłacona ze środków NFOŚiGW na budowę domu energooszczędnego jest zwolniona od podatku dochodowego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

W myśl art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1387, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W treści art. 10 ust. 1 ww. ustawy zostały określone źródła przychodów, gdzie m.in. wymienia się inne źródła (pkt 9).

W myśl art. 11 ust. 1 ww. ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Zgodnie z brzmieniem art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Użycie w powyższym przepisie sformułowania w szczególności, wskazuje, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w art. 20 ust. 1 ww. ustawy. Oznacza to, że przychodem z innych źródeł będzie każde przysporzenie majątkowe, mające konkretny wymiar finansowy, otrzymane jako świadczenie pieniężne, rzeczowe lub też jako świadczenie nieodpłatne, czy częściowo odpłatne.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że w dniu 23 czerwca 2016 r. Wnioskodawca zawarł wraz z żoną i bratem a bankiem umowę kredytu hipotecznego wraz z kredytem z dotacją ze środków NFOŚiGW na podstawie Programu X (poprawa efektywności energetycznej, dopłaty do kredytów na budowę domów energooszczędnych). W dniu 26 kwietnia 2019 r. Wnioskodawca zakończył budowę i uzyskał w dniu 9 maja 2019 r. zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu do użytkowania obiektu budowlanego, po czym zgodnie z zapisem ust. 19 umowy wystąpił o środki na dotację. Finalnie w dniu 4 października 2019 r. otrzymał wpłatę na rachunek kredytowy dotację z NFOŚiGW w wysokości 30.000 PLN.

Przedsięwzięcie mające na celu poprawę efektywności energetycznej w budynku polegało na wyborze projektu o podwyższonej termoizolacyjności w stosunku do projektu standardowego oraz na wykonaniu wszystkich prac mających wpływ na charakterystykę energetyczną budynku zgodnie z założeniami projektowymi i wytycznymi NFOŚiGW dotyczącymi budowy domów energooszczędnych. W szczególności użyto materiałów i urządzeń, które miały wpływ na efektywność energetyczną tego budynku. Przedmiotowa dotacja została przeznaczona na realizację przedsięwzięcia w budynku mieszkalnym jednorodzinnym nowo budowanym, który nie został przekazany lub zgłoszony do użytkowania, ale zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego, uzyskano zgodę na rozpoczęcie budowy tego budynku.

W myśl art. 21 ust. 1 pkt 129a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym do dnia 22 listopada 2019 r., wolne od podatku dochodowego są świadczenia, w szczególności dotacje oraz kwoty umorzonych pożyczek, otrzymane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej, na przygotowanie dokumentacji oraz realizację przedsięwzięcia:

  1. w budynku mieszkalnym jednorodzinnym lub
  2. w budynku mieszkalnym jednorodzinnym nowo budowanym, który nie został przekazany lub zgłoszony do użytkowania, pod warunkiem że zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane uzyskano zgodę na rozpoczęcie budowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego

w ramach programów mających na celu poprawę efektywności energetycznej i zmniejszenie emisji pyłów i innych zanieczyszczeń do atmosfery.

W myśl art. 21 ust. 1 pkt 129a ww. ustawy, w brzmieniu obowiązującym od dnia 23 listopada 2019 r., wolne od podatku dochodowego są świadczenia, w szczególności dotacje oraz kwoty umorzonych pożyczek, otrzymane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej, na przygotowanie dokumentacji oraz realizację przedsięwzięcia, w tym otrzymane ze środków udostępnionych bankom zgodnie z art. 411 ust. 10 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r., poz. 1396, z późn. zm.).

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca w dniu 4 października 2019 r. otrzymał dotację z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Zatem w przedstawionej sprawie zastosowanie będzie miał art. 21 ust. 1 pkt 129a ww. ustawy, w brzmieniu obowiązującym do dnia 22 listopada 2019 r.

Stwierdzić należy, że zwolnieniem z podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych objęte będą świadczenia otrzymane ze środków NFOŚiGW oraz WFOŚiGW na przygotowanie dokumentacji oraz realizację przedsięwzięcia w budynku mieszkalnym jednorodzinnym w rozumieniu przepisów ustawy Prawo budowlane w ramach programów mających na celu poprawę efektywności energetycznej i zmniejszenie emisji pyłów i innych zanieczyszczeń do atmosfery. Zwolnienie to ma również zastosowanie do budynków nowo budowanych, które nie zostały przekazane lub zgłoszone do użytkowania, pod warunkiem, że uzyskano zgodę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego na rozpoczęcie budowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego.

W myśl art. 400 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r., poz. 1396, z późn. zm.), Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej jest państwową osobą prawną w rozumieniu art. 9 pkt 14 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 869, z późn. zm.).

Z kolei ust. 2 ww. przepisu stanowi, że wojewódzkie fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej są samorządowymi osobami prawnymi w rozumieniu art. 9 pkt 14 ustawy, o której mowa w ust. 1.

Zgodnie z art. 400b ust. 2 ustawy Prawo ochrony środowiska, celem działania wojewódzkich funduszy jest finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w zakresie określonym w art. 400a ust. 1 pkt 2, 2a, 5-9a, 11-22 i 24-42.

Finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej obejmuje przedsięwzięcia związane z ochroną powietrza (art. 400a ust. 1 pkt 21 ww. ustawy).

Stosownie zaś do art. 411 ust. 1 ustawy Prawo ochrony środowiska, finansowanie działalności, o której mowa w art. 400a ust. 1 oraz art. 410a ust. 4-6, ze środków Narodowego Funduszu i wojewódzkich funduszy odbywa się przez:

  1. udzielanie oprocentowanych pożyczek, w tym pożyczek przeznaczonych na zachowanie płynności finansowej przedsięwzięć współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej;
  2. udzielanie dotacji, w tym:
    1. dopłaty do oprocentowania kredytów bankowych,
    2. dokonywanie częściowych spłat kapitału kredytów bankowych,
    3. dopłaty do oprocentowania lub ceny wykupu obligacji,
    4. (uchylona),
    5. dopłaty do rat lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1387, z późn. zm.) i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2019 r., poz. 865, 1018 i 1309);
    6. środowiska i gospodarki wodnej, niezwiązaną z wykonywaniem obowiązków pracowników administracji rządowej i samorządowej.

Narodowy Fundusz oraz wojewódzkie fundusze udzielają dotacji, pożyczek, poręczeń oraz przekazują środki finansowe na podstawie umów cywilnoprawnych art. 411 ust. 8 ustawy Prawo ochrony środowiska.

Zgodnie zaś z art. 411 ust. 10 ww. ustawy Narodowy Fundusz oraz wojewódzkie fundusze mogą udostępniać środki finansowe bankom z przeznaczeniem na udzielanie kredytów bankowych, pożyczek lub dotacji na wskazane przez siebie programy i przedsięwzięcia z zakresu zadań ochrony środowiska i gospodarki wodnej oraz potrzeb geologii, a także dopłaty do oprocentowania lub częściowe spłaty kapitału udzielanych na ten cel kredytów bankowych, lub dopłaty, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. e.

Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny, skoro przedmiotowy Program spełniał kryteria określone w art. 21 ust. 1 pkt 129a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj.:

  • obejmował dotacje udzielane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, oraz
  • miał na celu realizację przedsięwzięcia, które wpłynęło na poprawę efektywności energetycznej,
  • przedsięwzięcie zostało realizowane w nowo budowanym budynku jednorodzinnnym

- to uznać należy, że otrzymane w ramach tego Programu środki stanowią dla jego beneficjentów, przychód zwolniony z opodatkowania.

Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny oraz powołane wyżej przepisy prawa stwierdzić należy, że otrzymana przez Wnioskodawcę dotacja z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z Programu X (poprawa efektywności energetycznej, dopłaty do kredytów na budowę domów energooszczędnych), który miał na celu poprawę efektywności energetycznej, w ramach którego Wnioskodawca zrealizował przedsięwzięcia w nowo budowanym budynku mieszkalnym stanowi dla Wnioskodawcy przychód z innych źródeł, określony w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który korzysta ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W konsekwencji, na Wnioskodawcy nie ciąży obowiązek zapłaty podatku dochodowego od osób fizycznych w związku z otrzymaniem ww. dotacji.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Ponadto wyjaśnić należy, że w toku postępowania w sprawie wydania interpretacji upoważniony organ nie przeprowadza jakiegokolwiek postępowania dowodowego, a informacje niezbędne do wydania interpretacji czerpie wyłącznie z przedstawionego przez stronę opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego. Jeżeli przedstawiony we wniosku stan faktyczny będzie się różnił od stanu występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawcy w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego stanu faktycznego. Należy też zauważyć, że na podatniku spoczywa obowiązek udowodnienia w toku ewentualnego postępowania podatkowego okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Stanowisko

prawidłowe

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej