Określenie spełnienia warunków uprawniających do zastosowania zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tzw.... - Interpretacja - 0115-KDIT2.4011.182.2023.2.ENB

Shutterstock
Interpretacja indywidualna z dnia 19 maja 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.182.2023.2.ENB

Temat interpretacji

Określenie spełnienia warunków uprawniających do zastosowania zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tzw. ulgi na powrót.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

14 marca 2023 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – 6 maja 2023 r. (data wpływu).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

W lutym 2022 r. na stałe powróciła Pani do Polski i z dniem 14 lutego 2022 r. rozpoczęła Pani pracę na pełen etat. Jako potwierdzenie pobytu za granicą w ciągu ostatnich lat posiada Pani:

1)certyfikat podatkowy wystawiony przez lokalny urząd podatkowy w Irlandii za rok 2017 (miejsce zamieszkania w Irlandii jest wyszczególnione w dokumencie),

2)certyfikat podatkowy wystawiony przez lokalny urząd podatkowy w Irlandii za rok 2018 (miejsce zamieszkania w Irlandii jest wyszczególnione w dokumencie),

3)certyfikat podatkowy wystawiony przez lokalny urząd podatkowy w Irlandii za rok 2019 (miejsce zamieszkania w Irlandii jest wyszczególnione w dokumencie),

4)certyfikat podatkowy wystawiony przez lokalny urząd podatkowy w Irlandii za rok 2020 (miejsce zamieszkania w Irlandii jest wyszczególnione w dokumencie),

5)certyfikat podatkowy wystawiony przez lokalny urząd podatkowy w Irlandii za rok 2021 (miejsce zamieszkania w Irlandii jest wyszczególnione w dokumencie),

6)dokument z numerem do weryfikacji podatkowej w Irlandii,

7)dokument potwierdzający pracę (...) w Armenii w 2021 r.,

8)tymczasową kartę rezydenta Armenii ważną do 1 lipca 2022 r.

W związku z korzystną ofertą pracy otrzymaną w A., postanowiła Pani w lutym 2022 r. wrócić na stałe do Polski i tu przenieść swój adres zamieszkania. W konsekwencji od lutego bieżącego roku podlega Pani nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Rzeczpospolitej Polskiej. Dodatkowo potwierdza Pani, że nie wykonuje pracy poza granicami kraju. Ponadto wyjaśniła Pani, że w żadnym z lat podatkowych, tj. 2019, 2020, 2021 nie przebywała Pani w Polsce dłużej niż 183 dni. Każdego roku przyjeżdżała Pani do Polski jedynie w celu odwiedzenia rodziny, a suma dni pobytu w skali roku nie przekraczała 30 – 40 dni w roku kalendarzowym. Nie miała Pani centrum interesów osobistych ani gospodarczych na terytorium Polski w latach 2019, 2020, 2021. Nie była Pani rezydentem podatkowym w Polsce, nie prowadziła Pani działalności gospodarczej ani zawodowej w Polsce, jak też nie mieszkała Pani w Polsce. W żadnym z lat 2019, 2020, 2021 nie miała Pani centrum interesów osobistych ani gospodarczych na terytorium Polski. Pani stałe miejsce zamieszkania było w Irlandii, gdzie była Pani rezydentem podatkowym oraz gdzie wynajmowała Pani mieszkanie. Pani miejsce zamieszkania w Irlandii nie było krótkoterminowym miejscem zamieszkania, ponieważ przebywała Pani tam na stałe. Nie posiada Pani nieruchomości w żadnym z krajów, konto bankowe posiadała Pani w Irlandii ponieważ tam wypłacaną miała Pani w latach 2019, 2020, 2021 pensję. Ubezpieczenie zdrowotne również posiadała Pani w Irlandii, podobnie jak składki społeczne były pobierane z Pani pensji w Irlandii. Aktywność społeczną prowadziła Pani w Irlandii ponieważ tam przebywała Pani na stałe. Centrum Pani interesów osobistych i gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) znajdowało się w Irlandii. Zazwyczaj przebywała Pani w Irlandii. Posiada Pani obywatelstwo polskie. Decyzję o powrocie do Polski na stałe podjęła Pani na koniec stycznia 2022 r., kiedy otrzymała Pani ofertę pracy w Polsce – data rozpoczęcia pracy to 14 lutego 2022 r. W styczniu 2022 r. przeszła Pani proces rekrutacyjny online w firmie z siedzibą w Polsce i informację o pozytywnym rozpatrzeniu kandydatury otrzymała Pani na koniec stycznia 2022 r. Wtedy też zdecydowała się Pani na podjęcie zatrudnienia w Polsce oraz przeniesienie do Polski centrum interesów zawodowych i osobistych. Do lutego 2022 r. nie miała Pani centrum interesów życiowych ani gospodarczych w Polsce. W roku 2019 i 2020 przebywała Pani na stałe w Irlandii, w roku 2021 przebywała Pani na stałe w Armenii. W roku 2021 miała Pani miejsce zamieszkania w Armenii. Ostatnie kilka miesięcy do momentu podjęcia decyzji o przeniesieniu centrum interesów osobistych i zawodowych do Polski (tj. koniec stycznia 2022) przebywała Pani w Armenii, ale podróżowała Pani również do innych krajów w celach turystycznych. Po rocznym pobycie w Armenii, początkowo miała Pani w planach powrót do Irlandii i aktywnie tam poszukiwała Pani pracy. Jednak ze względu na korzystną ofertę pracy w Polsce w styczniu 2022 r. zdecydowała się Pani na osiedlenie w Polsce.

Potwierdziła Pani, że wskazane we wniosku certyfikaty podatkowe wystawione przez lokalny urząd podatkowy w Irlandii za lata 2017-2021 dokumentują miejsce zamieszkania dla celów podatkowych w tym kraju. Dokumenty z Armenii potwierdzają Pani pobyt oraz pracę w Armenii, jednak wypłata była związana ze stypendium (...) z programu (...), które otrzymywała Pani w ramach pracy (...) w B., w Armenii. W roku 2021 była Pani uznawana za rezydenta Armenii, ale nie utraciła Pani numeru podatkowego ani socjalnego w Irlandii, zachowała tam też Pani konto bankowe. W roku 2021 miała Pani miejsce zamieszkania w Armenii, a od końca stycznia 2022 r. ma Pani miejsce zamieszkania w Polsce. Do Polski przeprowadziła się Pani ze względu na rozpoczęcie pracy w lutym 2022 r. W roku 2021 miała Pani miejsce zamieszkania w Armenii i tam też znajdowało się Pani centrum życia osobistego i zawodowego. Od końca stycznia 2022 r. ma Pani miejsce zamieszkania w Polsce. Do Polski przeprowadziła się Pani ze względu na rozpoczęcie pracy w lutym 2022 r. i od tego momentu sukcesywnie buduje Pani w Polsce swoje centrum osobiste i zawodowe. W latach 2018, 2019, 2020 przebywała Pani w Irlandii, mieszkała tam Pani, pracowała, była rezydentem podatkowym, prowadziła życie towarzyskie, społeczne i kulturowe, wyjeżdżała Pani jedynie na kilkudniowe lub tygodniowe wycieczki w celach turystycznych. W roku 2021 miała Pani miejsce zamieszkania w Armenii i tam też miała Pani centrum życia osobistego i zawodowego, a od końca stycznia 2022 r. ma Pani miejsce zamieszkania w Polsce. W roku 2022 Pani dochód brutto wyniósł: 8492,78 zł. Od połowy sierpnia 2022 r. ma Pani umowę o pracę na czas nieokreślony, oraz ma Pani nadzieję kontynuować to samo zatrudnienie w latach najbliższych. Na ten moment, nie planuje Pani zakładania działalności gospodarczej ani innych form uzyskiwania przychodu. Chciałaby Pani skorzystać z ulgi podatkowej od przychodów osiągniętych w czterech kolejno po sobie następujących latach podatkowych, rozpoczynając od roku 2022, tj. w latach 2022, 2023, 2024, 2025.

Od 1 stycznia 2022 r. przebywała Pani gościnnie u rodziny oraz znajomych w Polsce. Była Pani w trakcie poszukiwania pracy oraz stałego miejsca zamieszkania. Jako konkretną datę powrotu do Polski wskazała Pani styczeń 2022 r.

Pytanie

Czy może Pani ubiegać się o ulgę na powrót, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, obowiązującą od 1 stycznia 2022 r.?

Pani stanowisko w sprawie

W Pani ocenie, przysługuje Pani prawo do skorzystania z ulgi na powrót, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku, jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.) wolne od podatku dochodowego są:

Przychody podatnika, który przeniósł miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 85 528 zł, osiągnięte:

a)ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej i spółdzielczego stosunku pracy,

b)z umów zlecenia, o których mowa w art. 13 pkt 8,

c)z pozarolniczej działalności gospodarczej, do których mają zastosowanie zasady opodatkowania określone w art. 27, art. 30c albo art. 30ca albo ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym w zakresie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych,

d)z zasiłku macierzyńskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa

w czterech kolejno po sobie następujących latach podatkowych, licząc od początku roku, w którym podatnik przeniósł to miejsce zamieszkania, albo od początku roku następnego, z zastrzeżeniem ust. 39, 43 i 44.

Na podstawie art. 21 ust. 39 ustawy:

Przy obliczaniu kwoty przychodów podlegających zwolnieniu od podatku na podstawie ust. 1 pkt 148 i 152-154 nie uwzględnia się przychodów podlegających opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym na podstawie niniejszej ustawy, zwolnionych od podatku dochodowego oraz od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do art. 21 ust. 43 ustawy:

Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 152, przysługuje pod warunkiem, że:

1)w wyniku przeniesienia miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej podatnik podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu oraz

2)podatnik nie miał miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie obejmującym:

a)trzy lata kalendarzowe poprzedzające bezpośrednio rok, w którym zmienił miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz

b)okres od początku roku, w którym zmienił miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, do dnia poprzedzającego dzień, w którym zmienił miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz

3)podatnik:

a)posiada obywatelstwo polskie, Kartę Polaka lub obywatelstwo innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa należącego do Europejskiego Obszaru Gospodarczego albo Konfederacji Szwajcarskiej lub

b)miał miejsce zamieszkania:

nieprzerwanie co najmniej przez okres, o którym mowa w pkt 2, w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Konfederacji Szwajcarskiej, Australii, Republice Chile, Państwie Izrael, Japonii, Kanadzie, Meksykańskich Stanach Zjednoczonych, Nowej Zelandii, Republice Korei, Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej lub Stanach Zjednoczonych Ameryki, lub

na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nieprzerwanie przez co najmniej 5 lat kalendarzowych poprzedzających okres, o którym mowa w pkt 2, oraz

4)posiada certyfikat rezydencji lub inny dowód dokumentujący miejsce zamieszkania dla celów podatkowych w okresie niezbędnym do ustalenia prawa do tego zwolnienia, oraz

5)nie korzystał uprzednio, w całości lub w części, z tego zwolnienia - w przypadku podatników, którzy ponownie przeniosą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

W myśl natomiast art. 21 ust. 44 ustawy:

Suma przychodów zwolnionych od podatku na podstawie ust. 1 pkt 148 i 152-154 nie może w roku podatkowym przekroczyć kwoty 85 528 zł.

Ww. przepisy zostały wprowadzone z dniem 1 stycznia 2022 r. przez art. 1 pkt 13 lit. a) tiret 13 ustawy z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 2105).

Ponadto, z art. 53 ww. ustawy zmieniającej wynika, że:

Zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy zmienianej w art. 1, ma zastosowanie do podatników, którzy przenieśli miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 31 grudnia 2021 r.

Zwolnienie przedmiotowe, o którym mowa w ww. art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych polega na zwolnieniu od podatku dochodowego niektórych przychodów osiągniętych w czterech kolejno po sobie następujących latach podatkowych przez podatników, którzy w wyniku przeniesienia miejsca zamieszkania na terytorium Polski po dniu 31 grudnia 2021 r. podlegają w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu.

Osoby podlegające w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów. Wynika to z art. 3 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Stosownie do art. 3 ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:

1)posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub

2)przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku podatkowym.

W świetle art. 4a ww. ustawy:

Przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

Ponadto, w celu skorzystania z tzw. „ulgi na powrót” spełnione muszą być również dodatkowe warunki wskazane w art. 21 ust. 39, 43 i 44 ustawy.

W opisie zdarzenia wskazała Pani, że powróciła do Polski w styczniu 2022 r. i w wyniku przeniesienia miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej podlega Pani nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, zatem warunek o którym mowa w art. 21 ust. 43 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych został spełniony.

Ponadto wyjaśniła Pani, że w latach 2019-2021 nie przebywała Pani na terytorium Polski więcej niż 183 dni w roku podatkowym, jak również nie miała Pani w Polsce w tym okresie centrum interesów osobistych lub gospodarczych. Do lutego 2022 r. nie miała Pani w Polsce centrum interesów osobistych i gospodarczych. W konsekwencji zarówno w okresie 3 lat kalendarzowych poprzedzających bezpośrednio rok, w którym zmieniła Pani miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej , jak i w okresie od początku roku, w którym zmieniła Pani miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, do dnia poprzedzającego dzień, w którym zmieniła Pani miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nie miała Pani miejsca zamieszkania w Polsce.

Zatem uznać należy, że spełnia Pani wymagania wskazane w art. 21 ust. 43 pkt 2 lit. a) i b) ustawy.

Wyjaśniła Pani również, że posiada polskie obywatelstwo, co oznacza spełnienie warunku wynikającego z art. 21 ust. 43 pkt 3 lit. a) ww. regulacji.

Kolejnym istotnym kryterium warunkującym zastosowanie „ulgi na powrót” jest stosownie do art. 21 ust. 43 pkt 4 ustawy, posiadanie certyfikatu rezydencji lub innych dowodów dokumentujących miejsce zamieszkania dla celów podatkowych w okresie niezbędnym do ustalenia prawa do tego zwolnienia.

Zgodnie z art. 5a pkt 21 ustawy, ilekroć w ustawie mowa jest o certyfikacie rezydencji - oznacza to zaświadczenie o miejscu zamieszkania podatnika dla celów podatkowych wydane przez właściwy organ administracji podatkowej państwa miejsca zamieszkania podatnika.

Z treści ww. regulacji wynika, że podatnik powinien posiadać certyfikat rezydencji lub inny dowód dokumentujący miejsce zamieszkania dla celów podatkowych w okresie niezbędnym do ustalenia prawa do zwolnienia. Wystarczy zatem, że podatnik posiada inne dokumenty, które potwierdzą jego miejsce zamieszkania w innym państwie, nie mniej muszą być to dokumenty potwierdzające miejsce zamieszkania dla celów podatkowych.

Choć przepisy podatkowe nie wymieniają w tym zakresie żadnego katalogu, to należy pamiętać, że zgodnie z art. 180 § 1 Ordynacji podatkowej jako dowód należy dopuścić wszystko, co może przyczynić się do wyjaśnienia sprawy, a nie jest sprzeczne z prawem.

We wniosku wskazała Pani, że w odniesieniu do lat 2019-2021 posiada certyfikaty podatkowe wydane przez właściwy organ administracji podatkowej Irlandii, które dokumentują miejsce zamieszkania dla celów podatkowych w tym kraju. Ponadto posiada Pani dokumenty potwierdzające pobyt i pracę w Armenii.

W oparciu o przedstawione przez Panią wyjaśnienia uznać zatem należy, że spełnia Pani warunek wskazany w art. 21 ust. 43 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W konsekwencji, przysługuje Pani prawo do skorzystania z tzw. „ulgi na powrót”, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 152 ww. ustawy. Przedmiotowe zwolnienie z opodatkowania obejmuje przychody do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 85 528 zł, osiągnięte z tytułów wymienionych w przepisie – w czterech kolejno po sobie następujących latach podatkowych, licząc od początku roku, w którym nastąpiło przeniesienie miejsca zamieszkania, albo od początku roku następnego, z zastrzeżeniem ust. 39, 43 i 44, tj. dla Pani w latach 2022-2025 albo od początku roku następnego, tj. w latach 2023-2026.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie wydania interpretacji.

Dodać należy, że organ interpretacyjny nie ma uprawnień do przeprowadzania postępowania dowodowego, a informacje niezbędne do wydania interpretacji może przyjmować wyłącznie z przedstawionego przez Panią opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego. Jeżeli przedstawiony we wniosku opis zdarzenia będzie się różnił od stanu występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Pani w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego zdarzenia. Należy też zauważyć, że na podatniku spoczywa obowiązek udowodnienia w toku ewentualnego postępowania kontrolnego czy podatkowego okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

 Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329; (dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).