Interpretacja indywidualna z dnia 29.10.2019, sygn. 0111-KDIB3-2.4018.10.2019.2.ASZ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej
Temat interpretacji
Posługiwanie się przez następcę prawnego dotychczasowym NIP.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 15 lipca 2019 r. (data wpływu 18 lipca 2019 r.), uzupełnionym pismem z 11 października 2019 r. (data wpływu 15 października 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie ewidencji i identyfikacji podatników i płatników dotyczącej posługiwania się przez następcę prawnego dotychczasowym NIP jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 lipca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie ewidencji i identyfikacji podatników i płatników dotyczącej posługiwania się przez następcę prawnego dotychczasowym NIP. Wniosek został uzupełniony pismem z 11 października 2019 r. (data wpływu 15 października 2019 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie z 3 października 2019 r. znak 0111-KDIB3-2.4018.10.2019.1.ASZ.
We wniosku uzupełnionym pismem z 11 października 2019 r. przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Z dniem 1 października 1996 r. Centrum P. zostało powołane przez Kuratora Oświaty aktem założycielskim z dnia 5 września 1996 r. znak xxx.
Następnie uchwałą nr xx Rady Miasta z dnia 2 września 2010 r. w sprawie likwidacji zakładów budżetowych i utworzenia nowych jednostek budżetowych z dniem 31 grudnia 2010 r. Centrum P. zostało zlikwidowane jako zakład budżetowy. Tą samą uchwałą z dniem 1 stycznia 2011 r. Centrum P. zostało utworzone jako jednostka budżetowa. Nastąpiła zmiana NIP.
W świetle art. 50 ust. 2 ustawy z dnia 22 listopada 2018r. o zmianie ustawy Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2018.2245 z dnia 2018.11.30- status oczekujący) Centrum P. staje się Centrum Z. , o czym mówi art. 50:
Art. 50.
Centrum Z. , o którym mowa w art. 2 pkt 4 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, zwane dalej Centrum Z. , tworzy się od dnia 1 września 2019 r.
Z dniem 1 września 2019 r. dotychczasowa placówka kształcenia praktycznego staje się Centrum Z. , z zastrzeżeniem art. 54 ust. 1 i 2 oraz art. 58 ust 1.
Art. 54.
Z dniem 1 września 2019 r. zespół publicznych placówek, w skład którego wchodzi jedynie dotychczasowa publiczna placówka kształcenia praktycznego i dotychczasowy publiczny ośrodek dokształcania i doskonalenia zawodowego, staje się publicznym Centrum Z. .
Z dniem 1 września 2019 r. dotychczasowa publiczna placówka kształcenia praktycznego i dotychczasowy publiczny ośrodek dokształcania i doskonalenia zawodowego, wchodzące w skład zespołu publicznych szkół lub placówek, innego niż ten, o którym mowa w ust. 1, staje się publicznym Centrum Z. , wchodzącym w skład tego zespołu publicznych szkół lub placówek.
Art. 58.
Z dniem 1 września 2019 r. dotychczasowa publiczna placówka kształcenia praktycznego może być przekształcona w filię Centrum Z. , jeżeli jej organ prowadzący prowadzi inną dotychczasową publiczną placówkę kształcenia praktycznego lub inny dotychczasowy publiczny ośrodek dokształcania i doskonalenia zawodowego, który będzie przekształcony w publiczne Centrum Z. .
Zarówno art. 54 ust. 1-2 oraz art. 58 ust. 1 nie mają zastosowania w przypadku placówki Wnioskodawcy.
Jednocześnie, zgodnie z art. 65 ww. ustawy:
Art. 65.
Z dniem 1 września 2019 r. centra kształcenia zawodowego przejmują prawa, obowiązki, zobowiązania i wierzytelności dotychczasowych placówek kształcenia praktycznego i dotychczasowych ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego.
Mienie dotychczasowych placówek kształcenia praktycznego i dotychczasowych ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego staje się mieniem centrów kształcenia zawodowego.
Z dniem 1 września 2019 r. uczestnicy form pozaszkolnych organizowanych odpowiednio przez dotychczasowe placówki kształcenia praktycznego i dotychczasowe ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego stają się uczestnikami tych form pozaszkolnych organizowanych przez Centrum Z. .
Przekształcenie Centrum P. w Centrum Z. , zgodnie z art. 51 ust.1 nastąpi w terminie od dnia 1 września 2019 r. do 30 listopada 2019 r. w drodze uchwały przez organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego. Uchwała ta, zgodnie z art. 51 ust. 2 stanowić będzie akt założycielski Centrum Z. .
Poniżej art. 51 ust. 1 i 2:
Art. 51.
Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego prowadzącej dotychczasową publiczną placówkę kształcenia praktycznego lub dotychczasowy publiczny ośrodek dokształcania i doskonalenia zawodowego, w terminie od dnia 1 września 2019 r. do dnia 30 listopada 2019 r., w drodze uchwały, stwierdza przekształcenie tej placówki albo tego ośrodka w publiczne Centrum Z. zgodnie z odpowiednio art. 50 ust. 2 lub 3.
Uchwała, o której mowa w ust. 1, stanowi akt założycielski publicznego Centrum Z. w rozumieniu przepisów ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą. Uchwała nie podlega ogłoszeniu w wojewódzkim dzienniku urzędowym.
Dodatkowo Centrum P. przekształcone w Centrum Z. zachowuje dotychczasowy REGON o czy mówi art. 68 ww. ustawy:
Art. 67.
- Centrum Z. powstałe z dniem 1 września 2019 r. na podstawie art. 50 ust. 2 lub 3, zachowuje numer REGON odpowiednio dotychczasowej placówki kształcenia praktycznego lub dotychczasowego ośrodka dokształcania i doskonalenia zawodowego.
W uzupełnieniu Wnioskodawca wskazał, że od 1 września 2019 r. Centrum Z. staje się w świetle powołanych przepisów następcą prawnym Centrum P.
Z dniem 1 września 2019 r. Centrum Z. przejęło prawa, obowiązki, zobowiązania i wierzytelności dotychczasowego Centrum P. Wynika to z art. 50 ust. 2 ustawy z dnia 22 listopada 2018 r. o zmianie ustawy Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2018.2245 z dnia 2018.11.30).
Mienie Centrum P. stało się z dniem 1 września 2019 r. mieniem Centrum Z. .
Z dniem 1 września 2019r. uczestnicy form pozaszkolnych organizowanych przez Centrum P. stali się uczestnikami tych form pozaszkolnych organizowanych przez Centrum Z. . Wynika to wprost z przepisu art. 65 ust. 3 ustawy z dnia 22 listopada 2018r. o zmianie ustawy Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2018.2245 z dnia 2018.11.30).
Organ stanowiący jednostkę samorządu terytorialnego prowadzącej dotychczasowe Centrum P. uchwalą xx Rady Miasta z dnia 12 września 2019 r. stwierdził przekształcenie dotychczasowego Centrum P. w publiczne Centrum Z. zgodnie z art. 50 ust. 2 i art. 51 ust. 1 ustawy z dnia 22 listopada 2018 r. o zmianie ustawy Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2018.2245 z dnia 2018.11.30).
Centrum P. przekształcone w Centrum Z. zachowuje dotychczasowy REGON. Mówi o tym art. 67 cyt. ustawy.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie
(ostatecznie sformułowane pismem z 11
października 2019 r.):
Czy w związku z przekształceniem CKP w CKZ
przez ten sam organ jednostki stanowiącej, z zachowaniem tego samego
numeru REGON oraz pozostaniem pracodawcą dla zatrudnionych wszystkich
dotychczas pracowników, dotychczasowa decyzja o nadaniu NIP wygasa z
mocy prawa czy przechodzi na następcę prawnego?
Stanowisko Wnioskodawcy (ostatecznie sformułowane pismem z 11 października 2019 r.):
W świetle zaistniałej sytuacji, zdaniem Wnioskodawcy, celowym byłoby pozostanie przy dotychczasowym nr NIP, bowiem przekształcenie placówki następuje przez ten sam organ prowadzący. Co za tym idzie, nie zmienia się forma prawna ani własność oraz rodzaj przeważającej działalności.
Z uregulowań prawnych wynika wprost że REGON jednostki pozostaje ten sam. Głównym celem zmian wprowadzonych cyt. ustawą, w tym przypadku zmiany nazwy placówki jest odbudowa prestiżu zawodowego w kraju, poprzez poprawę jakości i efektywności kształcenia w szkołach i placówkach. Wszyscy pracownicy zatrudnieni przed 31 sierpnia 2019 r. zgodnie z art. 68 cyt. ustawy, z dniem 1 września 2019 r. stają się pracownikami Centrum Z. . Również dyrektor dotychczasowego centrum staje się dyrektorem Centrum Z. i zajmuje to stanowisko do końca okresu, na jaki powierzono mu stanowisko w Centrum P. (art. 70 cyt. ustawy). Stanowisko CKZ Numer Identyfikacji Podatkowej powinien pozostać bez zmian.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 63 ze zm.), zwanej dalej ustawą o NIP, osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które na podstawie odrębnych ustaw są podatnikami, podlegają obowiązkowi ewidencyjnemu.
W świetle art. 2 ust. 2 i ust. 3 cyt. ustawy, obowiązkowi ewidencyjnemu podlegają również inne podmioty niż wymienione w ust. 1, jeżeli na podstawie odrębnych ustaw są podatnikami, oraz płatnicy podatków, a także podmioty będące, na podstawie odrębnych ustaw, płatnikami składek ubezpieczeniowych.
W myśl art. 3 cyt. ustawy, identyfikatorem podatkowym jest:
- numer PESEL w przypadku podatników będących osobami fizycznymi objętymi rejestrem PESEL nieprowadzących działalności gospodarczej lub niebędących zarejestrowanymi podatnikami podatku od towarów i usług;
- NIP w przypadku pozostałych podmiotów podlegających obowiązkowi ewidencyjnemu, o którym mowa w art. 2.
Na podstawie art. 5 ust. 1 cyt. ustawy, podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 2a, są obowiązani do dokonania zgłoszenia identyfikacyjnego do naczelnika urzędu skarbowego albo organu właściwego na podstawie odrębnych przepisów. Zgłoszenia identyfikacyjnego dokonuje się jednokrotnie, bez względu na rodzaj oraz liczbę opłacanych przez podatnika podatków, formę opodatkowania, liczbę oraz rodzaje prowadzonej działalności gospodarczej oraz liczbę prowadzonych przedsiębiorstw.
Z ww. przepisów wynika, że podatnicy oraz płatnicy podlegają obowiązkowi ewidencyjnemu. Podmioty te są zobowiązane do dokonania zgłoszenia identyfikacyjnego do właściwego organu. Każdy podmiot, który należy do jednej z ww. kategorii, jest obowiązany do złożenia zgłoszenia identyfikacyjnego. Należy podkreślić również, że nie jest prawnie dopuszczalna sytuacja nadania jednego NIP dwóm podmiotom, jak również posługiwania się numerem identyfikacji podatkowej nadanym innemu podmiotowi. Numer identyfikacji podatkowej nie może być używany w oderwaniu od nazwy podmiotu, która występuje w decyzji administracyjnej o nadaniu NIP.
W myśl art. 12 ust. 1 ustawy, NIP nadany podatnikowi nie przechodzi na następcę prawnego, z wyjątkiem:
- przekształcenia przedsiębiorstwa państwowego w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa lub przedsiębiorstwa komunalnego w jednoosobową spółkę gminy;
- przekształcenia spółki cywilnej w spółkę handlową lub spółki handlowej w inną spółkę handlową;
- przekształcenia stowarzyszenia zwykłego w stowarzyszenie.
W myśl art. 12 ust. 1 ustawy, w przypadku zgonu lub ustania bytu prawnego podatnika nadany NIP wygasa, z wyjątkiem przypadków wymienionych w ust. 1-1b.
Poza wymienionymi wyjątkami, na każdym nowopowstałym, również w wyniku przekształcenia podmiocie, który na podstawie odrębnych ustaw posiada status podatnika, ciąży obowiązek ewidencyjny, tj. obowiązek dokonania zgłoszenia identyfikacyjnego, na podstawie którego w drodze decyzji wydanej przez naczelnika urzędu skarbowego zostanie nadany NIP.
Z opisu sprawy wynika, że od 1 września 2019 r. Centrum Z. staje się w świetle ustawy z dnia 22 listopada 2018 r. o zmianie ustawy Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw następcą prawnym Centrum P.
Z dniem 1 września 2019 r. Centrum Z. przejęło prawa, obowiązki, zobowiązania i wierzytelności dotychczasowego Centrum P. Wynika to z art. 50 ust. 2 ustawy z dnia 22 listopada 2018 r. o zmianie ustawy Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw.
Mienie Centrum P. stało się z dniem 1 września 2019 r. mieniem Centrum Z. .
Z dniem 1 września 2019 r. uczestnicy form pozaszkolnych organizowanych przez Centrum P. stali się uczestnikami tych form pozaszkolnych organizowanych przez Centrum Z. . Wynika to wprost z przepisu art. 65 ust. 3 ustawy z dnia 22 listopada 2018 r. o zmianie ustawy Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw.
Organ stanowiący jednostkę samorządu terytorialnego prowadzącej dotychczasowe Centrum P. uchwalą xx Rady Miasta z dnia 12 września 2019 r. stwierdził przekształcenie dotychczasowego Centrum P. w publiczne Centrum Z. zgodnie z art. 50 ust. 2 i art. 51 ust. 1 ustawy z dnia 22 listopada 2018 r. o zmianie ustawy Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw.
Centrum P. przekształcone w Centrum Z. zachowuje dotychczasowy REGON. (art. 67 cyt. ustawy).
Przedmiotem zainteresowania Wnioskodawcy jest przejście NIP na następcę prawnego.
Zgodnie z art. 2 pkt 4 ustawy z 4 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 ze zm.), system oświaty obejmuje placówki kształcenia ustawicznego oraz centra kształcenia zawodowego, umożliwiające uzyskanie i uzupełnienie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych.
W myśl art. 50 ust. 2 ustawy z dnia 22 listopada 2018 r. o zmianie ustawy Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r. poz. 2245 ze zm.), z dniem 1 września 2019 r. dotychczasowa placówka kształcenia praktycznego staje się Centrum Z. , z zastrzeżeniem art. 54 ust. 1 i 2 oraz art. 58 ust. 1.
Zgodnie z art. 51 ust. 1 cyt. ustawy, Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego prowadzącej dotychczasową publiczną placówkę kształcenia praktycznego lub dotychczasowy publiczny ośrodek dokształcania i doskonalenia zawodowego, w terminie od dnia 1 września 2019 r. do dnia 30 listopada 2019 r., w drodze uchwały, stwierdza przekształcenie tej placówki albo tego ośrodka w publiczne Centrum Z. zgodnie z odpowiednio art. 50 ust. 2 lub 3.
Uchwała, o której mowa w ust. 1, stanowi akt założycielski publicznego Centrum Z. w rozumieniu przepisów ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą. Uchwała nie podlega ogłoszeniu w wojewódzkim dzienniku urzędowym (art. 51 ust. 2).
W świetle art. 65 ust. 1 cyt. ustawy, z dniem 1 września 2019 r. centra kształcenia zawodowego przejmują prawa, obowiązki, zobowiązania i wierzytelności dotychczasowych placówek kształcenia praktycznego i dotychczasowych ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego.
Mienie dotychczasowych placówek kształcenia praktycznego i dotychczasowych ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego staje się mieniem centrów kształcenia zawodowego (art. 65 ust. 2).
Z dniem 1 września 2019 r. uczestnicy form pozaszkolnych organizowanych odpowiednio przez dotychczasowe placówki kształcenia praktycznego i dotychczasowe ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego stają się uczestnikami tych form pozaszkolnych organizowanych przez Centrum Z. (art. 65 ust. 3).
Na podstawie art. 67 ust. 1 ustawy, Centrum Z. powstałe z dniem 1 września 2019 r. na podstawie art. 50 ust. 2 lub 3, zachowuje numer REGON odpowiednio dotychczasowej placówki kształcenia praktycznego lub dotychczasowego ośrodka dokształcania i doskonalenia zawodowego.
Publiczne Centrum Z. powstałe z dniem 1 września 2019 r. na podstawie art. 54 ust. 1 lub 2, zachowuje numer REGON dotychczasowego publicznego ośrodka dokształcania i doskonalenia zawodowego (art. 67 ust. 2).
Zgodnie z art. 68 ust. 1 ustawy, z dniem 1 września 2019 r. nauczyciele zatrudnieni w dotychczasowych placówkach kształcenia praktycznego i dotychczasowych ośrodkach dokształcania i doskonalenia zawodowego stają się nauczycielami Centrum Z. .
Dyrektor dotychczasowej placówki kształcenia praktycznego i dotychczasowego ośrodka dokształcania i doskonalenia zawodowego, w terminie do dnia 15 maja 2019 r., informuje na piśmie nauczycieli zatrudnionych w danej placówce o zmianie, o której mowa w ust. 1 (art. 68 ust. 2).
Z powyższego wynika, że wraz ze zmianami w systemie oświaty, z dniem 1 września 2019 r. dotychczasowa placówka kształcenia praktycznego staje się Centrum Z. . Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego prowadzącej dotychczasową publiczną placówkę kształcenia praktycznego lub dotychczasowy publiczny ośrodek dokształcania i doskonalenia zawodowego w drodze uchwały, stwierdza przekształcenie tej placówki albo tego ośrodka w publiczne Centrum Z. . Centra kształcenia zawodowego przejmują prawa, obowiązki, zobowiązania i wierzytelności dotychczasowych placówek kształcenia praktycznego i dotychczasowych ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego. Mienie dotychczasowych placówek kształcenia praktycznego i dotychczasowych ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego staje się mieniem centrów kształcenia zawodowego. Uczestnicy form pozaszkolnych organizowanych odpowiednio przez dotychczasowe placówki kształcenia praktycznego i dotychczasowe ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego stają się uczestnikami tych form pozaszkolnych organizowanych przez Centrum Z. . Centrum Z. zachowuje numer REGON odpowiednio dotychczasowej placówki kształcenia praktycznego lub dotychczasowego ośrodka dokształcania i doskonalenia zawodowego.
Są to zmiany wynikające wprost z przepisów prawa i przekształcenie następuje przez stanie się jednostki dotychczasowej nową jednostką. Zatem mamy tutaj do czynienia nie z przekształceniem się Centrum P. w wyniku jego autonomicznego działania czy też autonomicznego działania organu samorządowego, którym to Centrum podlega, lecz z przekształceniem ustroju oświatowego, który narzuca nowe ramy prawne dla działania Centrum. Dlatego też na gruncie ustawy o NIP mając na uwadze ww. przepisy regulujące kwestie tego typu jednostek nie mamy do czynienia z przekształceniem jednego podmiotu w inny ale ze zmianą otoczenia prawnego, na podstawie którego jednostka ta funkcjonuje. W konsekwencji należy uznać, że przepisy w zakresie ewidencji i identyfikacji podatników i płatników nie przewidują obowiązku uzyskania nowego numeru NIP przez Centrum Z. , które w wyniku zmian w systemie oświaty stały się Centrum Z. . Na gruncie prawa podatkowego Centrum P., które stało się Centrum Z. , pozostają tymi samymi podmiotami.
Mając na uwadze powyższe, należy stwierdzić, że dotychczasowa decyzja o nadaniu NIP nie wygasa z mocy prawa, a Wnioskodawca jest uprawniony do posługiwania się dotychczasowym numerem nadanym dla Centrum P.
Tym samym stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
- z zastosowaniem art. 119a;
- w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
- z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).
Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).
Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.
Stanowisko
prawidłowe
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej