Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

ShutterStock
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

30 stycznia 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z 29 stycznia 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełnili go Państwo pismem z 18 lutego 2025 r. – w odpowiedzi na wezwanie. Treść wniosku jest następująca:

Zainteresowani, którzy wystąpili z wnioskiem

1.Zainteresowany będący stroną postępowania:

(…)

2.Zainteresowani niebędący stroną postępowania:

-(…)

(dalej jako: „Zainteresowany 2”)

-(…)

(dalej jako: „Zainteresowany 3”)

-(…)

(dalej jako: „Zainteresowany 4”)

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

(…) (dalej „Wnioskodawca”) jest wspólnikiem spółki (…) zarejestrowanej w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: (…) (dalej „Spółka”).

Oprócz Wnioskodawcy wspólnikami Spółki są 3 osoby fizyczne (dalej łącznie „Wspólnicy”, definicja ta obejmuje również Wnioskodawcę). Wszyscy Wspólnicy są podatnikami podatku dochodowego od osób fizycznych i podlegają w Polsce obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów.

Spółka powstała w (…) r. w wyniku przekształcenia spółki cywilnej, która funkcjonowała od (…) r.

Przedmiotem przeważającej działalności Spółki jest wytwarzanie (…) W (…) roku Spółka wybudowała nowoczesny zakład z zapleczem magazynowym, technicznym, socjalnym i biurowym. Zatrudnia wysoko wykwalifikowanych pracowników oraz współpracuje z ponad 150 odbiorcami hurtowymi.

Dnia (…) 2023 r. została wydana wobec Spółki decyzja o wsparciu (…) (dalej „Decyzja”), tj. decyzja, o której mowa w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 459 ze zm., dalej: „Ustawa WNI”). Rozstrzygnięcie to zostało wydane w imieniu Ministra Gospodarki przez Zarząd (…), na okres 12 lat.

Nowa inwestycja, na której realizację Spółka pozyskała wsparcie, polegała na zwiększeniu zdolności produkcyjnej istniejącego zakładu poprzez rozbudowę hali produkcyjnej, a także zakup maszyn i urządzeń wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną oraz specjalistycznych środków transportu.

Wszystkie wydatki kwalifikowane związane z realizacją inwestycji, od poniesienia których uzależniona była kwota pomocy publicznej możliwej do uzyskania na podstawie Decyzji, zostały już poniesione.

Z uwagi na fakt, że wspólnikami Spółki są wyłącznie osoby fizyczne, Spółka nie jest podatnikiem CIT. Oznacza to, że jest podmiotem transparentnym podatkowo na gruncie podatku dochodowego, a podatnikami podatku dochodowego od dochodów uzyskiwanych za jej pośrednictwem są Wspólnicy. W związku z tym, ze zwolnienia z opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej osiągniętych z realizacji nowej inwestycji określonej w Decyzji i uzyskanych na terenie określonym w Decyzji, korzystają Wspólnicy, na podstawie i na warunkach określonych w art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r., poz. 163 ze zm.; dalej: „Ustawa PIT”).

Z uwagi na rozwój działalności Spółki i wiążącą się z nim potrzebę ograniczenia ryzyka prawnego, Wspólnicy zamierzają przekształcić formę prawną Spółki w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej „Spółka z o.o.”). Przekształcenie nastąpić ma na podstawie art. 551 § 1 Kodeksu spółek handlowych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 18 ze zm. dalej „k.s.h.”). W związku z przekształceniem, Spółka z o.o. stanie się następcą prawnym Spółki.

Przekształcenie nie będzie mieć wpływu na określony w Decyzji zakres i miejsce prowadzenia działalności gospodarczej.

W wyniku przekształcenia nie dojdzie do uchylenia, stwierdzenia nieważności ani wygaśnięcia Decyzji. Zarząd (…) zostanie poinformowany o przekształceniu.

Na dzień przekształcenia przysługująca w związku z wydaniem Decyzji kwota zwolnienia z opodatkowania nie zostanie jeszcze skonsumowana.

Interes prawny uzasadniający złożenie wspólnego wniosku o interpretację indywidualną:

Wnioskodawca składa wniosek wraz z pozostałymi Wspólnikami (Wnioskodawca i pozostali Wspólnicy zwani są dalej łącznie również „Zainteresowanymi”). Zainteresowani składają wspólny wniosek o interpretację indywidualną, gdyż są podmiotami uczestniczącymi razem w tym samym zdarzeniu przyszłym będącym przedmiotem niniejszego wniosku. Obecnie Zainteresowani są Wspólnikami Spółki, a po przekształceniu staną się wspólnikami Spółki z o.o.

W ocenie Zainteresowanych, jako przyszłym wspólnikom Spółki z o.o. (spółki, która powstanie z przekształcenia Spółki) przysługuje im prawo do wystąpienia z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej, w tym prawo do wystąpienia z wnioskiem wspólnym – co potwierdza treść art. 14n § 1 pkt 1 Op.

Zgodnie z art. 14n § 1 pkt 1 Op, przepisy art. 14k i art. 14m stosuje się odpowiednio w przypadku zastosowania się przez spółkę do interpretacji indywidualnej wydanej przed powstaniem spółki na wniosek osób planujących utworzenie tej spółki - w zakresie dotyczącym działalności tej spółki.

W wyroku z dnia 20 stycznia 2017 r., sygn. II FSK 283/15, NSA orzekł, że:

„zwrot <<na wniosek osób planujących utworzenie tej spółki - w zakresie dotyczącym działalności tej spółki>>, użyty w art. 14n § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa […], należy rozumieć w ten sposób, że w kręgu osób uprawnionych do złożenia wniosku o udzielenie interpretacji indywidualnej w sprawach związanych z przyszłą sytuacją spółki prawa handlowego znajdują się również wspólnicy spółki cywilnej, planujący przekształcenie tej spółki w spółkę prawa handlowego”.

Podobne stanowisko NSA zajął w wyroku z dnia 5 grudnia 2014 r., sygn. II FSK 2630/12, w którym stwierdził, że:

„<<Przekształcenie>>, o którym mowa w art. 5841 k.s.h. [czyli przekształcenie przedsiębiorcy w spółkę kapitałową – przyp. własny], odpowiada pojęciu <<utworzenia>>, którym posłużono się w art. 14n § 1 pkt 1 o.p.”.

Zdaniem Zainteresowanych, wnioski wynikające z cytowanych wyżej orzeczeń należy odnieść także do ich sytuacji, a zatem jako Wspólnicy Spółki planujący jej przekształcenie w Spółkę z o.o. mają prawo do uzyskania interpretacji indywidualnej w przedmiocie, którego dotyczy wniosek.

Zainteresowanym zależy na ustaleniu, czy w związku z przekształceniem Spółki w Spółkę z o.o. i związaną z tym sukcesją praw i obowiązków, Spółka z o.o. będzie uprawniona do skorzystania ze zwolnienia z CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2805 ze zm., dalej „Ustawa CIT”).

Pytanie

Czy Spółka z o.o., która powstanie z przekształcenia Spółki, będzie uprawniona do stosowania zwolnienia z CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, w odniesieniu do uzyskiwanych przez nią dochodów z działalności gospodarczej osiągniętych z realizacji inwestycji określonej w Decyzji i uzyskanych na terenie określonym w Decyzji?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Zainteresowanych, Spółka z o.o., która powstanie z przekształcenia Spółki, będzie uprawniona do stosowania zwolnienia z CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, w odniesieniu do uzyskiwanych przez nią dochodów z działalności gospodarczej osiągniętych z realizacji inwestycji określonej w Decyzji i uzyskanych na terenie określonym w Decyzji.

Uzasadnienie stanowiska Zainteresowanych:

Zgodnie z art. 551 § 1 k.s.h. spółka jawna, spółka partnerska, spółka komandytowa, spółka komandytowo-akcyjna, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, prosta spółka akcyjna oraz spółka akcyjna (spółka przekształcana) może być przekształcona w inną spółkę handlową (spółkę przekształconą).

W myśl art. 553 § 1 k.s.h. spółce przekształconej przysługują wszystkie prawa i obowiązki spółki przekształcanej. Natomiast, zgodnie z § 2 tego przepisu, spółka przekształcona pozostaje podmiotem w szczególności zezwoleń, koncesji oraz ulg, które zostały przyznane spółce przed jej przekształceniem, chyba że ustawa lub decyzja o udzieleniu zezwolenia, koncesji albo ulgi stanowi inaczej.

Regulacja zawarta w art. 553 k.s.h. statuuje tzw. zasadę kontynuacji i sukcesji prawnej. Majątek spółki przekształcanej staje się majątkiem spółki przekształconej, przy jednoczesnym zachowaniu tożsamości podmiotowej pomiędzy dwoma spółkami. Spółka przekształcana (Spółka) nie przestaje istnieć, lecz dochodzi do kontynuacji prowadzonej działalności w nowej, zmienionej formie prawnej – spółce przekształconej (Spółce z o.o.). W konsekwencji, przekształcenie nie oznacza likwidacji spółki przekształcanej i utworzenia w jej miejsce nowej, lecz modyfikację formy ustrojowej spółki.

Analogiczna regulacja znajduje się w art. 93a § 1 pkt 2 O.p. - osoba prawna powstała w wyniku przekształcenia spółki niemającej osobowości prawnej wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki przekształcanej spółki. W konsekwencji, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością powstała w wyniku przekształcenia spółki jawnej wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego, prawa i obowiązki przekształconej spółki jawnej. Tym samym Spółka z o.o., jako spółka przekształcona, stanie się sukcesorem Spółki.

W art. 17 Ustawy WNI został określony katalog okoliczności prowadzących do wygaśnięcia lub uchylenia decyzji o wsparciu. Przywołany przepis Ustawy WNI, ani żaden inny tej ustawy, nie nakazuje podmiotowi, który uzyskał decyzję o wsparciu, aby ten zachował formę prawną działalności przez okres jej obowiązywania.

Brak jest również innych przepisów powszechne obowiązującego prawa, które przewidywałyby brak możliwości zastosowania zasady sukcesji generalnej w odniesieniu do praw i obowiązków wynikających z decyzji o wsparciu. Również sama Decyzja nie przewiduje żadnych ograniczeń w tym zakresie.

Mając na uwadze powyższe, w ocenie Zainteresowanych, w wyniku przekształcenia, na Spółkę z o.o. przejdą wszelkie prawa i obowiązki wynikające z Decyzji, w tym przewidziane w przepisach prawa podatkowego.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, z działalności gospodarczej osiągnięte z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w Ustawie WNI, i uzyskane na terenie określonym w tej decyzji o wsparciu, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Ponadto, na podstawie art. 17 ust. 4 Ustawy CIT, zwolnienie podatkowe, o którym mowa w ust. 1 pkt 34a, przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z realizacji nowej inwestycji na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

Z treści cytowanych wyżej przepisów, tj. z art. 17 ust. 1 pkt 34a i ust. 4 Ustawy CIT wynika, że warunkiem korzystania z przedmiotowego zwolnienia jest uzyskanie dochodu z nowej inwestycji, prowadzonej w zakresie przedmiotowym określonym w decyzji o wsparciu i na terenie określonym w tej decyzji.

Mając na uwadze powyższe przepisy oraz to, że:

-w wyniku przekształcenia nie dojdzie do uchylenia, stwierdzenia nieważności ani do wygaśnięcia Decyzji,

-w wyniku przekształcenia Spółka z o.o. wejdzie we wszelkie prawa i obowiązki Spółki, w tym te wynikające z Decyzji,

-przekształcenie nie będzie mieć wpływu na określony w Decyzji zakres i miejsce prowadzenia działalności gospodarczej,

-na dzień przekształcenia Wspólnicy nie skonsumują całej kwoty dostępnej pomocy publicznej w formie zwolnienia od podatku dochodowego wynikającej z Decyzji

- w ocenie Zainteresowanych, Spółka z o.o. będzie uprawniona do stosowania zwolnienia z CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, w odniesieniu do uzyskiwanych przez nią dochodów z działalności gospodarczej osiągniętych z realizacji inwestycji w oparciu o Decyzję.

Zagadnienie analogiczne do przedstawionego w zdarzeniu przyszłym było przedmiotem oceny dokonanej przez Dyrektora KIS w interpretacji podatkowej wydanej dnia 19 maja 2023 r., znak 0114-KDIP2-1.4010.185.2023.1.KW. W opisie stanu faktycznego podano, że spółka jawna, której wspólnikami były wyłącznie osoby fizyczne, uzyskała decyzję o wsparciu. Następnie, podjęto decyzję o przekształceniu spółki w spółkę z o.o. Jeszcze przed przekształceniem Wspólnicy rozpoczęli rozliczanie zwolnienia od podatku dochodowego wynikającego z uzyskanej decyzji, ale na dzień przekształcenia kwota przysługującego zwolnienia nie została przez nich wyczerpana. Organ zgodził się ze stanowiskiem wnioskodawcy, zgodnie z którym powstała z przekształcenia spółka z o.o. będzie uprawniona do korzystania ze zwolnienia w oparciu o wydaną decyzję na podstawie Ustawy CIT. W interpretacji podkreślono:

„[…] ustawa o WNI nie przewiduje zastrzeżenia, aby przedsiębiorstwo, które jest w posiadaniu decyzji o wsparciu nie mogło dokonywać przekształceń w rozumieniu przepisów k.s.h. Jednocześnie, należy zwrócić uwagę także na fakt, iż w ustawie o WNI, nie jest zawarte zastrzeżenie, aby podmiot uprawniony do zwolnienia z opodatkowania dochodu na podstawie decyzji o wsparciu musiał zachować formę prawną działalności. Tym samym, nie dochodzi do uchylenia, bądź stwierdzenia wygaśnięcia decyzji o wsparciu, gdyż katalog okoliczności prowadzących do wygaśnięcia lub uchylenia decyzji został określony w art. 17 ustawy o WNI i jak wynika z powyższego wylistowania, nie zawiera przesłanki dotyczącej przekształcenia formy prawnej przedsiębiorstwa.

[…] w przypadku, gdy Spółka, jako podmiot, który uzyskał Decyzję, dokona przekształcenia w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością (ze spółki jawnej), a Decyzja nie zostanie uchylona przez właściwy organ (z uwagi na brak przesłanek takiego uchylenia), możliwe będzie dalsze posługiwanie się Decyzją przez spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.

W świetle powyższego stanowisko Spółki przyjmujące, że Spółka Przekształcona będzie uprawniona do stosowania zwolnienia z podatku CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, w odniesieniu do uzyskiwanych przez nią dochodów z działalności gospodarczej osiągniętych z realizacji Inwestycji w oparciu o DoW; przy czym łączna kwota zwolnienia z podatków dochodowych po stronie Wspólników oraz Spółki Przekształconej z tego tytułu nie może przekroczyć kwoty pomocy publicznej określonej w DoW - należy uznać za prawidłowe”.

Podobny pogląd wyraził Dyrektor KIS w interpretacji z dnia 9 lipca 2024 r., znak 0111-KDIB1-3.4010.313.2024.1.DW. Z opisu stanu faktycznego wynika, że wnioskodawca będący spółką uzyskał decyzję o wsparciu. W dalszej kolejności zdecydowano się zmienić dotychczasową formę prawną spółki na spółkę komandytową. Jak wskazał wnioskodawca - przekształcenie spółki nie wpłynie na zakres ani miejsce prowadzenia działalności gospodarczej objętej decyzją o wsparciu, a spółka powstała po przekształceniu będzie kontynuować objętą nią inwestycję. Na dzień przekształcenia spółka była w trakcie realizacji inwestycji, a kwota zwolnienia nie została przez nią całkowicie wykorzystana. Organ zgodził się z argumentacją wnioskodawcy stwierdzając, że przepisy Ustawy WNI nie przewidują zakazu zmiany formy prawnej przez podmiot, który uzyskał uprzednio zwolnienie na podstawie decyzji. Tym samym przekształcenie spółki nie prowadzi do uchylenia lub wygaśnięcia decyzji o wsparciu. W interpretacji wyjaśniono:

„Biorąc pod uwagę powyższe przepisy, ustawa o WNI nie przewiduje zastrzeżenia, aby przedsiębiorstwo, które jest w posiadaniu decyzji o wsparciu nie mogło dokonywać przekształceń w rozumieniu przepisów KSH. Jednocześnie, należy zwrócić uwagę także na fakt, iż w ustawie o WNI, nie jest zawarte zastrzeżenie, aby podmiot uprawniony do zwolnienia z opodatkowania dochodu na podstawie decyzji o wsparciu musiał zachować formę prawną działalności. Tym samym, nie dochodzi do uchylenia, bądź stwierdzenia wygaśnięcia decyzji o wsparciu, gdyż katalog okoliczności prowadzących do wygaśnięcia lub uchylenia decyzji został określony w art. 17 ustawy o WNI i jak wynika z powyższego wylistowania, nie zawiera przesłanki dotyczącej przekształcenia formy prawnej przedsiębiorstwa”.

Analogiczne wnioski wynikają z interpretacji Dyrektora KIS wydanej w dniu 10 stycznia 2023 r., znak 0114-KDIP2-1.4010.217.2022.2.KW:

„[…] w przypadku, gdy Wnioskodawca, jako podmiot, który uzyskał Decyzję, dokona przekształcenia w spółkę kapitałową (Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością) oraz Decyzja nie zostanie uchylona przez właściwy organ (z uwagi na brak przesłanek takiego uchylenia), możliwe będzie dalsze posługiwanie się Decyzją przez spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością”.

O możliwości korzystania ze zwolnienia z opodatkowania CIT w oparciu o art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, przez spółkę powstałą z przekształcenia, w związku z decyzją o wsparciu wydaną dla spółki, która została następnie przekształcona, Dyrektor KIS wypowiedział się również m.in. w następujących interpretacjach podatkowych:

-z dnia 14 czerwca 2023 r., znak 0111-KDIB1-3.4010.254.2023.1.PC,

-z dnia 9 listopada 2023 r., znak 0111-KDIB1-2.4010.453.2023.1.MC,

-z dniu 20 października 2022 r., znak 0111-KDIB1-3.4010.571.2022.2.PC.

Podsumowując, zdaniem Zainteresowanych, Spółka z o.o., która powstanie z przekształcenia Spółki, będzie uprawniona do stosowania zwolnienia z CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, w odniesieniu do uzyskiwanych przez nią dochodów z działalności gospodarczej osiągniętych z realizacji inwestycji określonej w Decyzji i uzyskanych na terenie określonym w Decyzji.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Odnosząc się do powołanych interpretacji indywidualnych wskazać należy, że zostały one wydane w indywidualnych sprawach w odzwierciedleniu do konkretnych stanów faktycznych/zdarzeń przyszłych i nie mają charakteru wiążącej wykładni prawa podatkowego.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Państwa i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

-Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

-Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

-Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

(…) (Zainteresowany będący stroną postępowania – art. 14r § 2 Ordynacji podatkowej) ma prawo wnieść skargę na tę interpretację indywidualną do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

-w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

-w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a, art. 14b § 1 i art. 14r Ordynacji podatkowej.

Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.