Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

Shutterstock
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - 0111-KDIB1-3.4010.756.2024.1.ZK

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych, jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

5 grudnia 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z tego samego dnia o wydanie interpretacji indywidualnej.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Spółka X sp. z o.o. z siedzibą w (…) (dalej jako: „Wnioskodawca”, „Spółka”), jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, podlegającym w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów. Jej rok obrotowy równy jest kalendarzowemu.

W styczniu 2025 r., Wnioskodawca planuje dokonać przejęcia w drodze połączenia innej spółki (dalej jako: „Spółka przejmowana”), w której posiada 100% udziałów. W oparciu o art. 12 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r., poz. 120 ze zm., dalej jako: „UoR”) przejęcie odbędzie się bez zamykania ksiąg rachunkowych - tym samym w Spółce przejmowanej nie dojdzie do zakończenia roku podatkowego na moment połączenia (nie znajdzie zastosowania art. 8 ust. 6 Ustawy o CIT). Ze względu na posiadanie przez Wnioskodawcę 100% udziałów w Spółce przejmowanej, połączenie to zostanie przeprowadzone w sposób uproszczony, przewidziany przepisami art. 5151 KSH, tj. bez podwyższania kapitału zakładowego Wnioskodawcy i wydawania mu udziałów z tytułu bycia wspólnikiem Spółki przejmowanej. Połączenie w zakresie rachunkowym nastąpi przy zastosowaniu metody łączenia udziałów, o której mowa w art. 44a ust. 2 oraz art. 44c UoR.

Metoda ta jest właściwa dla przeprowadzenia połączenia, bowiem jak zostało wskazane w art. 44a ust. 2 UoR: W razie łączenia się spółek, na skutek którego nie następuje utrata kontroli nad nimi przez ich dotychczasowych udziałowców, można zastosować metodę łączenia udziałów, o której mowa w art. 44c; w szczególności dotyczy to łączenia się spółek zależnych w sposób bezpośredni lub pośredni od tej samej jednostki dominującej, jak również w razie połączenia jednostki dominującej niższego szczebla z jej jednostką zależną.

Spółka przejmowana jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością i podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, podlegającym w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów. Jej rok obrotowy równy jest kalendarzowemu.

Wartość przychodu Spółki przejmowanej za rok 2024 (rok podatkowy) przekroczy równowartość 50 mln euro przeliczonych na złote według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski w ostatnim dniu roboczym poprzedniego roku podatkowego.

Tym samym, ze względu na spełnienie kryterium przychodowego, Spółka przejmowana będzie miała obowiązek złożenia po raz pierwszy plików JPK_KR_PD i JPK_ST_KR (dalej łącznie jako: „JPK_CIT”) za rok 2025. Obowiązek ten, w 2026 r., będzie realizowany przez Wnioskodawcę jako następcę prawnego Spółki przejmowanej, ponieważ Spółka przejmowana w tej dacie nie będzie już istnieć.

Ze względów technicznych, związanych z obsługą systemów finansowo-księgowych, może wystąpić sytuacja, że Wnioskodawca (jako następca prawny Spółki przejmowanej) nie będzie w stanie złożyć jednego łącznego pliku JPK_CIT za cały rok podatkowy, obejmującego dane obydwu spółek (Wnioskodawcy i Spółki przejmowanej).

W takim przypadku Wnioskodawca rozważa złożenie dwóch plików JPK_CIT w następujący sposób:

1. jeden plik JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR, obejmujący:

a) wyłącznie dane Wnioskodawcy od początku roku podatkowego, czyli od 1 stycznia 2025 r. do momentu połączenia;

b) dane Wnioskodawcy i Spółki przejmowanej od momentu połączenia do końca roku 2025;

2. drugi plik JPK_KR_PD i JPK_ST_KR, obejmujący dane Spółki przejmowanej od początku roku podatkowego, czyli od 1 stycznia 2025 r. do daty połączenia.

Pytanie

Czy wysłanie przez Wnioskodawcę odrębnych plików JPK_CIT za rok podatkowy 2025, w opisany powyżej sposób, będzie stanowiło prawidłowe wypełnienie obowiązku wynikającego z art. 9 ust. 1c ustawy o CIT?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, wysłanie odrębnych plików JPK_CIT za rok podatkowy 2025 w opisany sposób będzie prawidłowe.

Uzasadnienie

Zgodnie z art. 9 ust. 1c ustawy o CIT, który wejdzie w życie od 2025 roku na mocy art. 2 pkt 11 lit. a) w zw. z art. 89 pkt 6 ustawy z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r., poz. 2105 ze zm., dalej jako: „Ustawa zmieniająca”) podatnicy prowadzący księgi rachunkowe są obowiązani prowadzić te księgi przy użyciu programów komputerowych oraz przesyłać właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego te księgi po zakończeniu roku podatkowego, w terminie do dnia upływu terminu złożenia zeznania, o którym mowa w art. 27 ust. 1, albo deklaracji, o której mowa w art. 28r ust. 1, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w postaci elektronicznej odpowiadającej strukturze logicznej, o której mowa w art. 193a § 2 Ordynacji podatkowej, na zasadach dotyczących przesyłania ksiąg podatkowych lub ich części określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 193a § 3 Ordynacji podatkowej.

Ponadto, sposób przesyłania za pomocą środków komunikacji elektronicznej ksiąg podatkowych, części tych ksiąg oraz dowodów księgowych w postaci elektronicznej oraz wymagania techniczne dla informatycznych nośników danych, na których księgi, części tych ksiąg oraz dowody księgowe mogą być zapisane i przekazywane, określa Minister Finansów w drodze rozporządzenia.

Zgodnie z art. 66 ust. 2 pkt 1 Ustawy zmieniającej, w przypadku m.in. podatników, u których wartość przychodu uzyskanego w poprzednim roku podatkowym przekroczyła równowartość 50 mln euro przeliczonych na złote według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski w ostatnim dniu roboczym poprzedniego roku podatkowego, obowiązek przesłania ksiąg prowadzonych przy użyciu programów komputerowych do właściwego naczelnika urzędu skarbowego wystąpi po raz pierwszy odnośnie roku podatkowego zaczynającego się po 31 grudnia 2024 r.

Biorąc pod uwagę, że wartość przychodów Spółki przejmowanej w 2024 r., przekroczy ww. próg, Spółka przejmowana będzie miała obowiązek po raz pierwszy przesłać księgi w formie elektronicznej do naczelnika urzędu skarbowego za rok 2025. Obowiązek ten powinna zrealizować do końca marca 2026 r. - w tym terminie jednak, ze względu na planowane w styczniu 2025 r., połączenie z Wnioskodawcą, nie będzie już istniała. Obowiązek ten, jako następca prawny Spółki przejmowanej, realizować będzie Wnioskodawca.

Należy wskazać w tym miejscu, że przywołane powyżej przepisy nie określają w żaden sposób, że realizacja obowiązku wynikającego z art. 9 ust. 1c ustawy o CIT, może nastąpić wyłącznie poprzez złożenie technicznie jednego pliku JPK_CIT za cały rok podatkowy. W ocenie Wnioskodawcy, pliki JPK_CIT mogą być generowane za dowolne okresy - istotne jest bowiem przy ocenie prawidłowości realizacji ww. obowiązku to, czy dane zawarte w JPK_CIT będą kompletne, rzetelne i czy zachowana zostanie ciągłość zapisów, a także czy pliki będą odpowiadały strukturze logicznej wskazanej przez Ministra Finansów. Warunki te będą w niniejszej sprawie spełnione.

Wnioskodawca podkreśla w tym miejscu, że pomimo, iż księgi zostaną przesłane w odrębnych (cząstkowych) plikach JPK_KR_PD i JPK_ST_KR, to nie wpłynie to w żaden sposób na ciągłość zapisów w rozumieniu art. 5 UoR, zgodnie z którym przyjęte zasady (politykę) rachunkowości należy stosować w sposób ciągły, dokonując w kolejnych latach obrotowych jednakowego grupowania operacji gospodarczych, wyceny aktywów i pasywów, w tym także dokonywania odpisów amortyzacyjnych lub umorzeniowych, ustalania wyniku finansowego i sporządzania sprawozdań finansowych tak, aby za kolejne lata informacje z nich wynikające były porównywalne. Wykazane w księgach rachunkowych na dzień ich zamknięcia stany aktywów i pasywów należy ująć w tej samej wysokości, w otwartych na następny rok obrotowy księgach rachunkowych.

Tym samym, w ocenie Wnioskodawcy złożenie dwóch kompletów plików JPK_CIT w sposób opisany w stanie faktycznym, tj.:

1. jednego pliku JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR, obejmującego:

a) wyłącznie dane Wnioskodawcy za styczeń 2025 r. do momentu połączenia;

b) dane Wnioskodawcy i Spółki przejmowanej od momentu połączenia do końca roku 2025;

2. drugiego pliku JPK_KR_PD i JPK_ST_KR, obejmującego dane Spółki przejmowanej od początku roku podatkowego, czyli od 1 stycznia 2025 r. do daty połączenia,

będzie stanowiło prawidłową realizację obowiązku wynikającego z art. 9 ust. 1c ustawy o CIT, przez Wnioskodawcę (jako następcę prawnego Spółki przejmowanej, zobowiązanej do przesłania ksiąg drogą elektroniczną) za raportowany rok podatkowy.

Wnioskodawca przekaże bowiem do naczelnika urzędu skarbowego pełne dane za rok 2025 zawarte w księgach, zarówno dotyczące Spółki przejmowanej, jak i Wnioskodawcy - bez znaczenia będzie tutaj fakt, że nastąpi to ze względów technicznych poprzez złożenie odrębnych JPK_CIT.

Na marginesie należy wskazać, że ww. stanowisko Wnioskodawcy potwierdza także informacja zamieszczona na stronie podatki.gov.pl, prowadzonej przez Ministerstwo Finansów, gdzie odnośnie podobnego stanu faktycznego widnieje informacja, że pliki JPK_KR_PD mogą być generowane za dowolne okresy, a weryfikowana będzie ciągłość zapisów (https://www.podatki.gov.pl/jednolity-plik-kontrolny/jpk pd/pytania-i-odpowiedzi-jpk pd/).

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zasady organizacji i funkcjonowania spółek prawa handlowego oraz problematyka łączenia spółek została uregulowana w przepisach ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 18, dalej: „KSH”).

Zgodnie z art. 491 § 1 KSH:

Spółki kapitałowe mogą się łączyć ze sobą oraz ze spółkami osobowymi; spółka osobowa, z wyłączeniem spółki komandytowo-akcyjnej, nie może jednakże być spółką przejmującą albo spółką nowo zawiązaną.

Stosownie do art. 492 § 1 KSH:

Połączenie może być dokonane:

1) przez przeniesienie całego majątku spółki (przejmowanej) na inną spółkę (przejmującą) za udziały lub akcje, które spółka przejmująca przyznaje wspólnikom spółki przejmowanej (łączenie się przez przejęcie);

2) przez zawiązanie spółki kapitałowej albo spółki komandytowo-akcyjnej, na którą przechodzi majątek wszystkich łączących się spółek za udziały albo akcje nowej spółki (łączenie się przez zawiązanie nowej spółki).

Z kolei zgodnie z art. 494 § 1 KSH:

Spółka przejmująca albo spółka nowo zawiązana wstępuje z dniem połączenia we wszystkie prawa i obowiązki spółki przejmowanej albo spółek łączących się przez zawiązanie nowej spółki.

W świetle art. 5151 KSH:

§ 1. Połączenie może być przeprowadzone bez przyznania udziałów albo akcji spółki przejmującej w przypadku, gdy jeden wspólnik posiada bezpośrednio lub pośrednio wszystkie udziały lub akcje w łączących się spółkach albo wspólnicy łączących się spółek posiadają udziały lub akcje w tej samej proporcji we wszystkich łączących się spółkach.

§ 2. W przypadku gdy jeden wspólnik posiada pośrednio wszystkie udziały albo akcje w spółce przejmowanej, a połączenie następuje bez przyznania udziałów albo akcji w spółce przejmującej, wierzyciel nieuczestniczącej w połączeniu spółki posiadającej bezpośrednio wszystkie udziały albo akcje spółki przejmowanej może żądać od tej spółki zabezpieczenia swoich roszczeń w terminie miesiąca od dnia ogłoszenia planu połączenia, jeżeli uprawdopodobni, że ich zaspokojenie jest zagrożone przez połączenie.

§ 3. W razie sporu sąd właściwy według siedziby nieuczestniczącej w połączeniu spółki, o której mowa w § 2, rozstrzyga o udzieleniu zabezpieczenia na wniosek wierzyciela, złożony w terminie dwóch miesięcy od dnia ogłoszenia planu połączenia.

Prawa i obowiązki następców prawnych reguluje także ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111, dalej: „Ordynacja podatkowa”).

W świetle art. 93 § 1 Ordynacji podatkowej,

Osoba prawna lub spółka komandytowo-akcyjna zawiązane (powstałe) w wyniku łączenia się:

1) osób prawnych,

2) osobowych spółek handlowych,

3) osobowych i kapitałowych spółek handlowych

- wstępują we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki każdej z łączących się osób lub spółek.

Zgodnie z art. 93 § 2 Ordynacji podatkowej,

Przepis § 1 stosuje się odpowiednio do osoby prawnej i spółki komandytowo-akcyjnej łączących się przez przejęcie:

1) innej osoby prawnej (osób prawnych);

2) osobowej spółki handlowej (osobowych spółek handlowych).

Państwa wątpliwości dotyczą prawidłowego wypełnienia obowiązku wynikającego z art. 9 ust. 1c ustawy o CIT, w związku z przejęciem w drodze połączenia innej spółki, w której posiadają Państwo 100% udziałów.

Ustawa o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw – ustawa nowelizująca - (Dz. U. z 2021 r. poz. 2105 ze zm., dalej: „ustawa nowelizująca”) od 1 stycznia 2025 r. wprowadziła do ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2805 ze zm.) m.in. art. 9 ust. 1c, z którego w wynika, że:

Podatnicy prowadzący księgi rachunkowe są obowiązani prowadzić te księgi przy użyciu programów komputerowych oraz przesyłać właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego te księgi po zakończeniu roku podatkowego, w terminie do dnia upływu terminu złożenia zeznania, o którym mowa w art. 27 ust. 1, albo deklaracji, o której mowa w art. 28r ust. 1, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w postaci elektronicznej odpowiadającej strukturze logicznej, o której mowa w art. 193a § 2 Ordynacji podatkowej, na zasadach dotyczących przesyłania ksiąg podatkowych lub ich części określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 193a § 3 Ordynacji podatkowej.

Zgodnie z art. 193a § 2 i § 3 Ordynacji podatkowej,

§ 2. Struktura logiczna postaci elektronicznej ksiąg podatkowych oraz dowodów księgowych, z uwzględnieniem możliwości wytworzenia jej z programów informatycznych używanych powszechnie przez przedsiębiorców oraz automatycznej analizy danych, jest dostępna w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych.

§ 3. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, sposób przesyłania za pomocą środków komunikacji elektronicznej ksiąg podatkowych, części tych ksiąg oraz dowodów księgowych w postaci elektronicznej oraz wymagania techniczne dla informatycznych nośników danych, na których księgi, części tych ksiąg oraz dowody księgowe mogą być zapisane i przekazywane, uwzględniając potrzebę zapewnienia bezpieczeństwa, wiarygodności i niezaprzeczalności danych zawartych w księgach oraz potrzebę ich ochrony przed nieuprawnionym dostępem.

Natomiast, zgodnie z treścią art. 66 ust. 2 ustawy nowelizującej,

Księgi, o których mowa w art. 9 ust. 1c i 1e ustawy zmienianej w art. 2, są prowadzone przy użyciu programów komputerowych i przesyłane po raz pierwszy za rok podatkowy, a w przypadku spółek niebędących osobami prawnymi – za rok obrotowy, rozpoczynający się po dniu:

1) 31 grudnia 2024 r. – w przypadku:

a) podatkowych grup kapitałowych,

b) podatników i spółek niebędących osobami prawnymi, u których wartość przychodu uzyskanego w poprzednim odpowiednio roku podatkowym albo roku obrotowym przekroczyła równowartość 50 mln euro przeliczonych na złote według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski w ostatnim dniu roboczym poprzedniego odpowiednio roku podatkowego albo roku obrotowego;

2) 31 grudnia 2025 r. – w przypadku podatników i spółek niebędących osobami prawnymi, obowiązanych do przesyłania ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3 ustawy zmienianej w art. 14, zgodnie z art. 109 ust. 3b tej ustawy;

3) 31 grudnia 2026 r. – w przypadku pozostałych podatników i spółek niebędących osobami prawnymi.

Z wniosku wynika, że Państwa Spółka jako sukcesor spółki przejmowanej, ze względu na przekroczenie przez tą spółkę w 2024 roku odpowiednio przeliczonej wartości 50 mln euro przychodów, zobowiązana będzie do złożenia tzw. JPK_CIT za 2025 rok. Jednak, ze względów technicznych, związanych z obsługą systemów finansowo-księgowych, może wystąpić sytuacja, że Państwa Spółka (jako następca prawny spółki przejmowanej) nie będzie w stanie złożyć jednego łącznego pliku JPK_CIT za cały rok podatkowy 2025, obejmującego dane obydwu spółek (Państwa Spółki i Spółki Przejmowanej).

W takich okolicznościach, w Państwa ocenie, możliwe będzie złożenie dwóch plików JPK_CIT w następujący sposób:

1. jeden plik JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR, obejmujący:

a. wyłącznie dane wnioskodawcy od początku roku podatkowego, czyli od 1 stycznia 2025 r. do momentu połączenia;

b. dane wnioskodawcy i spółki przejmowanej od momentu połączenia do końca roku 2025;

2. drugi plik JPK_KR_PD i JPK_ST_KR, obejmujący dane spółki przejmowanej od początku roku podatkowego, czyli od 1 stycznia 2025 r. do daty połączenia.

W uzasadnieniu wskazali Państwo, że w Państwa ocenie: „pliki JPK_CIT mogą być generowane za dowolne okresy - istotne jest bowiem przy ocenie prawidłowości realizacji ww. obowiązku to, czy dane zawarte w JPK_CIT będą kompletne, rzetelne i czy zachowana zostanie ciągłość zapisów, a także czy pliki będą odpowiadały strukturze logicznej wskazanej przez Ministra Finansów. Warunki te będą w niniejszej sprawie spełnione.”

Mając na uwadze powyższe, Państwa stanowisko należy uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

-   Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

-   Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

-   Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.