Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe - Interpretacja - null

shutterstock
Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe - Interpretacja - null

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

13 grudnia 2024 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych dotyczący ustalenia, czy:

-przyznana Spółce dopłata do oprocentowania na podstawie § 13zy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczególnego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz.U. poz. 187) stanowi przychód spółki;

-przychód z tytułu dopłaty do oprocentowania powstaje, w okresie stosowania dopłat, ostatniego dnia każdego miesiąca w kwocie dopłaty przekazanej w danym miesiącu przez ARiMR na rachunek banku;

-przyznana Spółce dopłata do oprocentowania na podstawie § 13zy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczególnego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz.U. poz. 187) wliczana jest do przychodów osiągniętych w roku podatkowym określonych w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT mających wpływ na stawkę podatku, czyli do wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 2 000 000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1000 zł.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością. Spółka (zwana dalej również „Wnioskodawcą” lub „kredytobiorcą”) zawarła w dniu 21 czerwca 2024 r. z Bankiem B. umowę o kredyt nieodnawialny na poprawę płynności finansowej dla podmiotu prowadzącego działalność w zakresie obrotu (…) - linia ….

Zgodnie z zapisami powyższej umowy:

Cel kredytowania określono jako finansowanie (…), okres na uruchomienie kredytu do dnia … 2024 roku, okres kredytowania do dnia … 2025 roku.

Terminy wymagalności kapitału.

Zgodnie z umową płatność kapitału nastąpi w ratach w dniu … 2025 roku, w dniu … 2025 roku, w dniu … 2025 roku, w dniu … 2025 roku, w dniu … 2025 roku, w dniu … 2025 roku, w dniu … 2025 roku. Pierwsza rata kapitałowa kredytu płatna będzie w dniu … 2025 roku. W przypadku gdy kredytobiorca nie spłaci raty kapitału w powyższych terminach z uwzględnieniem dodatkowego 7 dniowego terminu na spłatę należności albo dokona spłaty w niepełnej wysokości, wówczas traci prawo do korzystania z dopłat od dnia ostatnio terminowo spłaconej raty kapitału lub odsetek do dnia poprzedzającego termin, w którym powinno nastąpić dokonanie wpłaty.

Terminy wymagalności odsetek.

Odsetki od kredytu za dany miesiąc, naliczone do dnia poprzedzającego dzień spłaty, pobierane są przez bank w części płatnej przez kredytobiorcę ostatniego dnia każdego miesiąca. Pierwsza spłata odsetek następuje ostatniego dnia miesiąca w którym kredyt został uruchomiony. W przypadku gdy kredytobiorca nie spłaci odsetek od kredytu za dany okres odsetkowy w powyższych terminach z uwzględnieniem dodatkowego 7 dniowego terminu na spłatę należności albo dokona spłaty w niepełnej wysokości, wówczas traci prawo do korzystania z dopłat do oprocentowania od dnia ostatnio terminowo spłaconej raty kapitału lub odsetek do dnia poprzedzającego termin, w którym powinno nastąpić dokonanie spłaty. W razie utraty prawa do korzystania z dopłat do oprocentowania kredytobiorca zobowiązany jest do zapłaty odsetek z własnych środków w pełnej wysokości.

Oprocentowanie.

Kredyt objęty jest dopłatami do oprocentowania, o których mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczególnego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz.U. poz. 187) zwanym dalej: „Rozporządzeniem”. Maksymalna kwota dopłat Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (zwana dalej: „ARiMR”) do oprocentowania kredytu, która może zostać wykorzystana w okresie kredytowania (ale przez okres nie dłuższy niż 18 miesięcy) określona wg obowiązującego w dniu podpisania umowy wynosi … zł. Wysokość pomocy ustalona w dniu podpisania umowy, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. Z 2018 poz. 362) wynosi … zł, co stanowi równowartość … euro ustaloną wg kursu średniego walut obcych, ogłaszanego przez NBP, obowiązującego w dniu udzielenia pomocy. W przypadku zmniejszenia się kwoty kredytu następuje proporcjonalne obniżenie maksymalnej kwoty dopłat oraz wysokości pomocy wyliczonej w oparciu o stopę dyskonta obowiązującą w dniu podpisania umowy kredytu. Oprocentowanie kredytu jest zmiennie i jest wyliczane w oparciu o wysokość stopy bazowej WIBOR 3M powiększonej o … punktu procentowego, zaokrąglonej do drugiego miejsca po przecinku. Oprocentowanie kredytu w dniu zawarcia umowy wynosi …% w stosunku rocznym. Wysokość oprocentowania kredytu podlega zmianom w okresie kredytowania zgodnie z wysokością stopy bazowej WIBOR 3M ogłaszaną w ostatnim dniu roboczym drugiego miesiąca kwartału poprzedzającego każdy następny kwartał. Zmiana wysokości oprocentowania następuje z dniem wejścia w życie zmiany stopy bazowej tj. od dnia 1 dnia miesiąca rozpoczynającego kwartał.

Należne bankowi oprocentowanie kredytu płatne jest:

-w okresie stosowania dopłat przez kredytobiorcę w wysokości …%, przez ARiMR w pozostałej części w formie dopłat do oprocentowania,

-po upływie okresu stosowania dopłat należne bankowi oprocentowanie płatne jest w całości przez kredytobiorcę. Warunkiem stosowania dopłat do oprocentowania kredytu ze środków ARiMR jest terminowa spłata kredytu i odsetek.

W przypadku wykorzystania przez kredytobiorcę maksymalnej kwoty dopłat kredytobiorca płaci oprocentowanie z własnych środków. W przypadku nieotrzymania przez bank dopłat, kredytobiorca zobowiązany jest do zapłaty solidarnie z ARiMR w pełnej wysokości. Postanowienia tego nie stosuje się jeżeli nieotrzymanie dopłat jest skutkiem nieterminowego lub niepoprawnego złożenia przez bank zapotrzebowania na dopłaty do ARiMR lub jego korekty. Odsetki od kredytu naliczane są w okresach miesięcznych od dnia wykorzystania kredytu do dnia poprzedzającego dzień spłaty.

Kwota dopłaty do oprocentowania nie wpływa na rachunek bankowy Spółki a na rachunek banku. Spółka nie otrzymuje informacji w jakiej kwocie ani w jakiej dacie kwota dopłaty wpłynęła na rachunek banku. Bank zgłasza zapotrzebowanie na dopłaty bezpośrednio do ARiMR podając kwotę dopłaty. Tylko bank i ARiMR znają datę zapłaty i kwotę dopłat. Wnioskodawca czyli kredytobiorca jest informowany tylko o nieotrzymaniu przez bank dopłat mimo upływu terminu zapłaty.

Dopłata do oprocentowania kredytu nie stanowi dopłaty do kredytu, o której mowa w art. 1 ustawy z dnia 19 czerwca 2020 r. o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19 (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2141)

Kredyt objęty jest dopłatami do oprocentowania, o których mowa w § 13zy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczególnego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz.U. poz. 187). Dopłaty stanowią pomoc publiczną. Dopłaty nie stanowią pomocy de minimis.

Pytania

1.Czy przyznana Spółce dopłata do oprocentowania na podstawie § 13zy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczególnego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz.U. poz. 187) stanowi przychód spółki?

2.W przypadku odpowiedzi pozytywnej na pytanie nr 1 - czy przychód z tytułu dopłaty do oprocentowania powstaje, w okresie stosowania dopłat, ostatniego dnia każdego miesiąca w kwocie dopłaty przekazanej w danym miesiącu przez ARiMR na rachunek banku?

3.Czy przyznana Spółce dopłata do oprocentowania na podstawie § 13zy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczególnego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz.U. poz. 187) wliczana jest do przychodów osiągniętych w roku podatkowym określonych w art. 19 ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.p. mających wpływ na stawkę podatku, czyli do wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 2 000 000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1000 zł?

Państwa stanowisko w sprawie

Ad 1)

Zdaniem Spółki przyznana Spółce dopłata do oprocentowania na podstawie § 13zy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczególnego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz.U. poz. 187) na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 14 u.p.d.o.p. nie stanowi przychodów Spółki.

Na podstawie art. 126 i art. 127 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 ze zm.): Dotacje są to podlegające szczególnym zasadom rozliczania środki z budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego oraz z państwowych funduszy celowych przeznaczone na podstawie niniejszej ustawy, odrębnych ustaw lub umów międzynarodowych, na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań publicznych. Charakter dotacji celowych mają także wydatki budżetu państwa przeznaczone na dopłaty do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach.

Taką odrębną ustawą jest ustawa z dnia 5 stycznia 1995 r. o dopłatach do oprocentowania niektórych kredytów bankowych (Dz. U nr 13, poz. 60 ze zm.). Zgodnie z treścią tej ustawy ze środków budżetu państwa udzielane są dopłaty do oprocentowania kredytów bankowych dla krajowych podmiotów gospodarczych, m.in. na cele rolnicze.

Dopłaty te udzielane są krajowym podmiotom gospodarczym prowadzącym produkcję … na jednakowych zasadach bez względu na obszar … i formę ich własności.

Na podstawie art. 13 zy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. poz. 187 ze zm.):

1.W 2023 i 2024 r. Agencja udziela pomocy finansowej na realizację innych zadań wynikających z polityki państwa w zakresie rolnictwa i rozwoju wsi, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 6, podmiotowi:

1)prowadzącemu działalność w zakresie obrotu zbożami lub skupu zbóż, lub obrotu materiałem siewnym roślin rolniczych, o którym mowa w przepisach o nasiennictwie, lub skupu lub mrożenia owoców miękkich, jeżeli nabył zboża w okresie od dnia 1 października 2022 r. do dnia 31 sierpnia 2023 r., nasiona roślin rolniczych od dnia 1 czerwca 2023 r. do dnia 15 października 2023 r. lub owoce miękkie w okresie od dnia 1 czerwca 2023 r. do dnia 30 września 2023 r. od:

a)producenta rolnego, któremu został nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności, lub

b)podmiotu prowadzącego działalność w zakresie obrotu zbożami lub skupu zbóż lub skupu owoców miękkich, który nabywa zboża lub owoce miękkie od producenta rolnego, któremu został nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności, lub

1a) prowadzącemu działalność oznaczoną kodem 11.01.Z zgodnie z klasyfikacją w Polskiej Klasyfikacji Działalności, jeżeli nabył kukurydzę w okresie od dnia 1 października 2022 r. do dnia 31 grudnia 2022 r. od producenta rolnego lub podmiotu, o których mowa w pkt 1;

2)będącemu mikroprzedsiębiorstwem, małym albo średnim przedsiębiorstwem w rozumieniu załącznika 1 do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1, z późn. zm.);

3)w celu poprawy płynności finansowej w związku z ograniczeniami na rynku rolnym spowodowanymi agresją Federacji Rosyjskiej wobec Ukrainy.

2.Pomoc, o której mowa w ust. 1, polega na stosowaniu przez okres nie dłuższy niż 18 miesięcy dopłat do oprocentowania kredytów bankowych udzielonych podmiotowi, o którym mowa w ust. 1, do dnia 30 czerwca 2024 r.

3.Kwota kredytów bankowych objętych pomocą, o której mowa w ust. 1, udzielonych podmiotowi prowadzącemu działalność w zakresie obrotu zbożami lub skupu zbóż, lub obrotu materiałem siewnym roślin rolniczych, o którym mowa w przepisach o nasiennictwie, lub skupu lub mrożenia owoców miękkich lub podmiotowi prowadzącemu działalność oznaczoną kodem 11.01.Z zgodnie z klasyfikacją w Polskiej Klasyfikacji Działalności nie może przekroczyć kwoty 40 mln zł i jednocześnie:

1)kwoty, za którą zostały skupione zboża w okresie od dnia 1 października 2022 r. do dnia 31 sierpnia 2023 r. - w przypadku podmiotów prowadzących działalność w zakresie skupu zbóż lub

1a) kwoty, za którą zostały skupione nasiona roślin rolniczych z plantacji nasiennych w okresie od dnia 1 czerwca 2023 r. do dnia 15 października 2023 r. - w przypadku podmiotów prowadzących obrót materiałem siewnym roślin rolniczych lub

1b) kwoty, za którą została nabyta kukurydza w okresie od dnia 1 października 2022 r. do dnia 31 grudnia 2022 r. - w przypadku podmiotów prowadzących działalność oznaczoną kodem 11.01.Z zgodnie z klasyfikacją w Polskiej Klasyfikacji Działalności, lub

2)kwoty, za którą zostały skupione owoce miękkie w okresie od dnia 1 czerwca 2023 r. do dnia 30 września 2023 r. - w przypadku podmiotów prowadzących działalność w zakresie skupu owoców miękkich albo

3)sumy iloczynu liczby ton skupionych owoców miękkich i kwoty 2000 zł oraz kwoty, za którą zostały skupione owoce miękkie w okresie od dnia 1 czerwca 2023 r. do dnia 30 września 2023 r. – w przypadku podmiotów prowadzących działalność w zakresie skupu i mrożenia owoców miękkich.

4.Oprocentowanie kredytów bankowych, o których mowa w ust. 2, może być zmienne i nie może wynosić więcej niż stopa referencyjna WIBOR ustalana dla pożyczek na rynku międzybankowym udzielanych na okres 3 miesięcy (WIBOR 3M), zaokrąglona do drugiego miejsca po przecinku, powiększona nie więcej niż o 2,5 punktu procentowego.

5.Do ustalania wysokości oprocentowania kredytów bankowych, o których mowa w ust. 2, stosuje się przepis § 3 ust. 12.

6.Oprocentowanie należne bankowi jest płacone przez:

1)kredytobiorcę - w wysokości 2%;

2)Agencję - w pozostałej części.

Dopłaty te stanowią część oprocentowania należnego bankom odpowiadającego różnicy między stopą oprocentowania kredytów określoną w tych przepisach a stopą kredytów udzielanych kredytobiorcom na zasadach komercyjnych. Budżet państwa przejmuje zatem obowiązek spłaty za wymienionych w ustawie kredytobiorców części odsetek należnych bankom od udzielanych przez nich kredytów na realizację celów preferowanych i wspomaganych przez państwo.

Tym samym adresatem - beneficjentami korzystającymi z pomocy budżetu państwa ze środków publicznych nie są banki, lecz ci konkretni kredytobiorcy, którzy realizują cele rolnicze wymienione w tej ustawie, tj. rolnicy indywidualni oraz osoby prawne zajmujące się produkcją rolną. Powyższe nie oznacza jednakże, iż podmioty gospodarcze korzystające z kredytów preferencyjnych na cele rolnicze są opodatkowane podatkiem dochodowym w zakresie otrzymywanych przez bank dopłat ze środków budżetu państwa. Wartość odsetek od kredytów preferencyjnych spłacanych bankom przez budżet nie może stanowić u kredytobiorców ani kosztów uzyskania przychodów, ani przychodów. U kredytobiorców w dacie spłaty przez budżet odsetek od omawianych kredytów przekazanych wprost na rachunek banku nie miało miejsca otrzymanie tych odsetek.

Odsetki te nie były u kredytobiorców ani naliczone, ani otrzymane, zatem nie stanowiły u nich przychodu.

Nie stanowiły także kosztów uzyskania przychodów, ponieważ nie były odsetkami zapłaconymi.

Kwota dopłaty do oprocentowania nie wpływa na rachunek bankowy Spółki a na rachunek banku. Spółka nie otrzymuje informacji w jakiej kwocie ani w jakiej dacie kwota dopłaty wpłynęła na rachunek banku. Bank zgłasza zapotrzebowanie na dopłaty bezpośrednio do ARiMR podając kwotę dopłaty. Tylko bank i ARiMR znają datę zapłaty i kwotę dopłat. Wnioskodawca czyli kredytobiorca jest informowany tylko o nieotrzymaniu przez bank dopłat mimo upływu terminu zapłaty.

Powyższe oznacza, że dopłaty te stanowią przychód w bankach udzielających kredytów preferencyjnych w dacie ich otrzymania i nie korzystają ze zwolnień podatkowych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 u.p.d.o.p.

Powyższe stanowisko potwierdza również odpowiedź sekretarza stanu w Ministerstwie Finansów – z upoważnienia prezesa Rady Ministrów - na interpelację nr 4351 w sprawie opodatkowania podatkiem dochodowym dopłat do oprocentowania kredytów na cele rolnicze z dnia 4 sierpnia 2000 r. oraz treść pisma Ministerstwa Finansów nr PB 3/722-308-42/HS/00 z dnia 17 lutego 2000 r.

Kwotę dopłaty do oprocentowania należy zatem rozpatrywać w Spółce wyłącznie jako wartość częściowo odpłatnych świadczeń finansowanych lub współfinansowanych ze środków budżetu państwa.

Zgodnie z treścią art. 12 ust. 4 pkt 14 u.p.d.o.p. do przychodów nie zalicza się wartości otrzymanych nieodpłatnie lub częściowo odpłatnie rzeczy lub praw, a także wartości innych nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń finansowanych lub współfinansowanych ze środków budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, ze środków agencji rządowych, agencji wykonawczych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych, w ramach rządowych programów.

Zdaniem Wnioskodawcy dopłaty otrzymane przez bank od ARiMR są finansowane ze środków budżetu państwa, zatem nie stanowią przychodów Spółki na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 14 u.p.d.o.p.

Ad 2)

Zdaniem Wnioskodawcy dopłaty otrzymane przez bank od ARiMR są finansowane ze środków budżetu państwa, zatem nie stanowią przychodów Spółki na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 14 u.p.d.o.p.

Jednak w przypadku odpowiedzi pozytywnej na pytanie nr 1 czyli w przypadku uznania dopłat do oprocentowania za przychód Spółki, przychód ten należy, w okresie stosowania dopłat, rozpoznać każdorazowo z upływem terminu zapłaty dopłaty przez ARiMR określonego w umowie czyli ostatniego dnia każdego miesiąca w kwocie faktycznej dopłaty do oprocentowania dokonanej przez ARiMR na konto banku.

Zgodnie z zapisami umowy odsetki od kredytu za dany miesiąc, naliczone do dnia poprzedzającego dzień spłaty, pobierane są przez bank w części płatnej przez kredytobiorcę ostatniego dnia każdego miesiąca. Odsetki od kredytu naliczane są w okresach miesięcznych od dnia wykorzystania kredytu do dnia poprzedzającego dzień spłaty.

Kwota dopłaty do oprocentowania nie wpływa na rachunek bankowy Spółki a na rachunek banku. Spółka nie otrzymuje informacji w jakiej kwocie ani w jakiej dacie kwota dopłaty wpłynęła na rachunek banku. Bank zgłasza zapotrzebowanie na dopłaty bezpośrednio do ARiMR podając kwotę dopłaty. Tylko bank i ARiMR znają datę zapłaty i kwotę dopłat. Spółka czyli kredytobiorca jest informowana tylko o nieotrzymaniu przez bank dopłat mimo upływu terminu zapłaty.

Oprocentowanie kredytu jest zmiennie i jest wyliczane w oparciu o wysokość stopy bazowej WIBOR 3M powiększonej o … punktu procentowego, zaokrąglonej do drugiego miejsca po przecinku. Oprocentowanie kredytu w dniu zawarcia umowy wynosi …% w stosunku rocznym. Wysokość oprocentowania kredytu podlega zmianom w okresie kredytowania zgodnie z wysokością stopy bazowej WIBOR 3M ogłaszaną w ostatnim dniu roboczym drugiego miesiąca kwartału poprzedzającego każdy następny kwartał. Zmiana wysokości oprocentowania następuje z dniem wejścia w życie zmiany stopy bazowej tj. od dnia 1 dnia miesiąca rozpoczynającego kwartał. Należne bankowi oprocentowanie kredytu płatne jest:

-w okresie stosowania dopłat przez kredytobiorcę w wysokości ..%, przez ARiMR w pozostałej części w formie dopłat do oprocentowania,

-po upływie okresu stosowania dopłat należne bankowi oprocentowanie płatne jest w całości przez kredytobiorcę.

Warunkiem stosowania dopłat do oprocentowania kredytu ze środków ARiMR jest terminowa spłata kredytu i odsetek.

W przypadku wykorzystania przez kredytobiorcę maksymalnej kwoty dopłat kredytobiorca płaci oprocentowanie z własnych środków. W przypadku nieotrzymania przez bank dopłat, kredytobiorca zobowiązany jest do zapłaty solidarnie z ARiMR w pełnej wysokości. Postanowienia tego nie stosuje się jeżeli nieotrzymanie dopłat jest skutkiem nieterminowego lub niepoprawnego złożenia przez bank zapotrzebowania na dopłaty do ARiMR lub jego korekty. Odsetki od kredytu naliczane są w okresach miesięcznych od dnia wykorzystania kredytu do dnia poprzedzającego dzień spłaty.

Zdaniem Wnioskodawcy w przypadku odpowiedzi pozytywnej na pytanie nr 1 czyli w przypadku uznania dopłat do oprocentowania za przychód Spółki, przychód ten należy rozpoznać, w okresie stosowania dopłat, każdorazowo z upływem terminu zapłaty dopłaty przez ARiMR określonego w umowie czyli ostatniego dnia każdego miesiąca w kwocie faktycznej dopłaty do oprocentowania dokonanej przez ARiMR na konto banku.

W tym celu konieczne jest jednak informowanie Spółki przez bank lub ARiMR o kwocie faktycznej dopłaty w danym miesiącu czego nie przewiduje umowa kredytowa zawarta z bankiem.

Nie jest natomiast możliwe rozpoznawanie przychodu w dacie faktycznego wpływu dopłaty do oprocentowania na rachunek banku, ponieważ umowa nie przewiduje informowania Spółki przez bank ani ARiMR o takiej okoliczności. Spółka czyli kredytobiorca jest informowana tylko o nieotrzymaniu przez bank dopłat mimo upływu terminu zapłaty.

Ad 3)

Zdaniem Spółki przyznana Spółce dopłata do oprocentowania na podstawie § 13zy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczególnego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz.U. poz. 187) nie jest wliczana do przychodów osiągniętych w roku podatkowym określonych w art. 19 ust.1 pkt 2 u.p.d.o.p. mających wpływ na stawkę podatku, czyli do wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 2 000 000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1000 zł.

Zgodnie z art. 19 ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.p. w przypadku podatników, u których przychody osiągnięte w roku podatkowym nie przekroczyły równowartości 2 000 000 euro, podatek wynosi 9% podstawy opodatkowania od przychodów (dochodów) innych niż z zysków kapitałowych. Obniżona stawka podatku 9% jest stosowana w odniesieniu do przychodów (dochodów) innych niż z zysków kapitałowych i ma zastosowanie wyłącznie do małych podatników oraz podatników rozpoczynających działalność, z zastrzeżeniem ust. 1a-1e ww. ustawy, u których przychody osiągnięte w roku podatkowym nie przekroczyły równowartości 2 000 000 euro. Po przekroczeniu tego limitu podatnik traci prawo do obniżonej stawki podatku.

Otrzymany przez Spółkę kredyt objęty jest dopłatami do oprocentowania, o których mowa w § 13zy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczególnego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. poz. 187).

Dopłaty te stanowią część oprocentowania należnego bankom odpowiadającego różnicy między stopą oprocentowania kredytów określoną w tych przepisach a stopą kredytów udzielanych kredytobiorcom na zasadach komercyjnych. Budżet państwa przejmuje zatem obowiązek spłaty za wymienionych w ustawie kredytobiorców części odsetek należnych bankom od udzielanych przez nich kredytów na realizację celów preferowanych i wspomaganych przez państwo.

Tym samym adresatem - beneficjentami korzystającymi z pomocy budżetu państwa ze środków publicznych nie są banki, lecz ci konkretni kredytobiorcy, którzy realizują cele rolnicze wymienione w tej ustawie, tj. rolnicy indywidualni oraz osoby prawne zajmujące się produkcją rolną. Powyższe nie oznacza jednakże, iż podmioty gospodarcze korzystające z kredytów preferencyjnych na cele rolnicze są opodatkowane podatkiem dochodowym w zakresie otrzymywanych przez bank dopłat ze środków budżetu państwa.

Wartość odsetek od kredytów preferencyjnych spłacanych bankom przez budżet nie może stanowić u kredytobiorców ani kosztów uzyskania przychodów, ani przychodów. U kredytobiorców w dacie spłaty przez budżet odsetek od omawianych kredytów przekazanych wprost na rachunek banku nie miało miejsca otrzymanie tych odsetek. Odsetki te nie były u kredytobiorców ani naliczone, ani otrzymane, zatem nie stanowiły u nich przychodu. Nie stanowiły także kosztów uzyskania przychodów, ponieważ nie były odsetkami zapłaconymi.

Kwota dopłaty do oprocentowania nie wpływa na rachunek bankowy Spółki a na rachunek banku. Spółka nie otrzymuje informacji w jakiej kwocie ani w jakiej dacie kwota dopłaty wpłynęła na rachunek banku. Bank zgłasza zapotrzebowanie na dopłaty bezpośrednio do ARiMR podając kwotę dopłaty. Tylko bank i ARiMR znają datę zapłaty i kwotę dopłat. Wnioskodawca czyli kredytobiorca jest informowany tylko o nieotrzymaniu przez bank dopłat mimo upływu terminu zapłaty.

Powyższe oznacza, że dopłaty te stanowią przychód w bankach udzielających kredytów preferencyjnych w dacie ich otrzymania i nie korzystają ze zwolnień podatkowych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 u.p.d.o.p.

Powyższe stanowisko potwierdza również odpowiedź sekretarza stanu w Ministerstwie Finansów – z upoważnienia prezesa Rady Ministrów - na interpelację nr 4351 w sprawie opodatkowania podatkiem dochodowym dopłat do oprocentowania kredytów na cele rolnicze z dnia 4 sierpnia 2000 r. oraz treść pisma Ministerstwa Finansów nr PB 3/722-308-42/HS/00 z dnia 17 lutego 2000 r.

Kwotę dopłaty do oprocentowania należy zatem rozpatrywać w Spółce wyłącznie jako wartość częściowo odpłatnych świadczeń finansowanych lub współfinansowanych ze środków budżetu państwa.

Zgodnie z treścią art. 12 ust. 4 pkt 14 u.p.d.o.p. Do przychodów nie zalicza się wartości otrzymanych nieodpłatnie lub częściowo odpłatnie rzeczy lub praw, a także wartości innych nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń finansowanych lub współfinansowanych ze środków budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, ze środków agencji rządowych, agencji wykonawczych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych, w ramach rządowych programów.

Zdaniem Wnioskodawcy dopłaty otrzymane przez bank od ARiMR są finansowane ze środków budżetu państwa, zatem nie stanowią przychodów Spółki na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 14 u.p.d.o.p. i nie są wliczane do limitu z art. 19 ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.p.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Na wstępie należy zaznaczyć, że pytania przedstawione przez Państwa we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej wyznaczają zakres przedmiotowy tego wniosku. W związku z powyższym, wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (Państwa zapytań). Zatem, inne kwestie wynikające z opisu sprawy i własnego stanowiska, nieobjęte pytaniami, nie zostały rozpatrzone w niniejszej interpretacji.

Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych nie zawiera legalnej definicji przychodu. Zwrócić należy uwagę, że katalog przychodów wymienionych w ustawie ma charakter otwarty i jedynie przykładowy. Ustawodawca nie wprowadził do ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ogólnej definicji przychodu.

Jak stanowi art. 12 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2805 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”):

Przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności:

1) otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe;

2) wartość otrzymanych rzeczy lub praw, a także wartość innych świadczeń w naturze, w tym wartość rzeczy i praw otrzymanych nieodpłatnie lub częściowo odpłatnie, a także wartość innych nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń, z wyjątkiem świadczeń związanych z używaniem środków trwałych otrzymanych przez samorządowe zakłady budżetowe i instytucje gospodarki budżetowej w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz spółki użyteczności publicznej z wyłącznym udziałem jednostek samorządu terytorialnego lub ich związków od Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub ich związków w nieodpłatny zarząd lub używanie.

Należy zaznaczyć, że o zaliczeniu danego przysporzenia majątkowego do przychodów danej osoby prawnej decyduje jego definitywny charakter w tym sensie, że w sposób ostateczny faktycznie powiększa ono aktywa tej osoby prawnej.

Przychodem są zatem wszelkie przysporzenia majątkowe o charakterze trwałym, bezzwrotnym, definitywnym, których rzeczywiste otrzymanie powoduje obowiązek zapłaty podatku dochodowego.

W świetle ww. przepisu, otrzymane w sposób definitywny dopłaty (np. w postaci pomocy publicznej) stanowią, co do zasady, przychód dla celów podatku dochodowego od osób prawnych.

Jednocześnie zgodnie z art. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy CIT:

Do przychodów nie zalicza się wartości otrzymanych nieodpłatnie lub częściowo odpłatnie rzeczy lub praw, a także wartości innych nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń finansowanych lub współfinansowanych ze środków budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, ze środków agencji rządowych, agencji wykonawczych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych, w ramach rządowych programów.

Analizując charakter opisanej we wniosku pomocy w postaci dopłat do oprocentowania kredytu dla podmiotu prowadzącego działalność w zakresie obrotu zbożami lub skupu zbóż lub obrotu… – linia … wskazać należy, że udzielana jest zgodnie z przepisami § 13zy rozporządzenia Rady Ministrów z 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. z 2015 r. poz. 187 ze zm.).

Zgodnie z § 13zy ust. 1 ww. rozporządzenia:

W 2023 r. i 2024 Agencja udziela pomocy finansowej na realizację innych zadań wynikających z polityki państwa w zakresie rolnictwa i rozwoju wsi, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 6, podmiotowi:

1) prowadzącemu działalność w zakresie obrotu zbożami lub skupu zbóż, lub obrotu materiałem siewnym roślin rolniczych, o którym mowa w przepisach o nasiennictwie, lub skupu lub mrożenia owoców miękkich, jeżeli nabył zboża w okresie od dnia 1 października 2022 r. do dnia 31 sierpnia 2023 r., nasiona roślin rolniczych od dnia 1 czerwca 2023 r. do dnia 15 października 2023 r. lub owoce miękkie w okresie od dnia 1 czerwca 2023 r. do dnia 30 września 2023 r. od:

a) producenta rolnego, któremu został nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności, lub

b) podmiotu prowadzącego działalność w zakresie obrotu zbożami lub skupu zbóż lub skupu owoców miękkich, który nabywa zboża lub owoce miękkie od producenta rolnego, któremu został nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności, lub

1a) prowadzącemu działalność oznaczoną kodem 11.01.Z zgodnie z klasyfikacją w Polskiej Klasyfikacji Działalności, jeżeli nabył zboża w okresie od dnia 1 października 2022 r. do dnia 31 sierpnia 2023 r. od producenta rolnego lub podmiotu, o których mowa w pkt 1;

2) będącemu mikroprzedsiębiorstwem, małym albo średnim przedsiębiorstwem w rozumieniu załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz.Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1, z późn. zm.);

3) w celu poprawy płynności finansowej w związku z ograniczeniami na rynku rolnym spowodowanymi agresją Federacji Rosyjskiej wobec Ukrainy.

W myśl § 13zy ust. 2 rozporządzenia:

Pomoc, o której mowa w ust. 1, polega na stosowaniu przez okres nie dłuższy niż 18 miesięcy dopłat do oprocentowania kredytów bankowych udzielonych podmiotowi, o którym mowa w ust. 1, do dnia 30 czerwca 2024 r.

Stosownie do § 13zy ust. 6 rozporządzenia:

Oprocentowanie należne bankowi jest płacone przez:

1) kredytobiorcę - w wysokości 2%;

2) Agencję - w pozostałej części.

W tym miejscu należy wskazać, że przepis art. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy CIT, odnosi się m.in. do wartości otrzymanych nieodpłatnie (lub częściowo odpłatnie) rzeczy lub praw, a także innych nieodpłatnych (lub częściowo odpłatnych) świadczeń finansowanych lub współfinansowanych ze środków budżetu państwa.

Jak wynika z opisu sprawy, są Państwo beneficjentem pomocy finansowej w związku z zawartą umową pożyczki z dopłatami ARiMR. Co oznacza, że nie otrzymują Państwo świadczenia ze strony ARiMR, lecz otrzymują Państwo pomoc finansową, co nie jest objęte dyspozycją analizowanego przepisu.

Tym samym, nie uzyskują Państwo świadczenia nieodpłatnego bądź częściowo odpłatnego, w myśl art. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy CIT.

Państwa stanowisko w zakresie pytania nr 1 zgodnie z którym przyznana Spółce dopłata do oprocentowania na podstawie § 13zy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczególnego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz.U. poz. 187) na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy o CIT nie stanowi przychodów Spółki - jest nieprawidłowe.

W odniesieniu do pytania nr 2 w związku z tym że zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, przychodami są otrzymane pieniądze, należy wskazać, że użycie w przepisie sformułowania „otrzymane” oznacza, że momentem powstania przychodu jest moment otrzymania, bezpośrednio do majątku podatnika.

W świetle powyższego, w sytuacji otrzymania dopłat do oprocentowania kredytu, które bezpośrednio są przekazywane do banku, będą one stanowiły przychód w momencie spłaty odsetek przez ARIMR bankowi, bowiem to w tym momencie stanowią one trwałe przysporzenia po stronie Spółki.

W związku z powyższym nie można zgodzić się z Państwem, że przychód ten należy rozpoznać, w okresie stosowania dopłat, każdorazowo z upływem terminu zapłaty dopłaty przez ARiMR określonego w umowie czyli ostatniego dnia każdego miesiąca w kwocie faktycznej dopłaty do oprocentowania dokonanej przez ARiMR na konto banku.

Przychód powstanie w momencie gdy otrzymane środki będą stanowiły trwałe przysporzenie dla Spółki. Momentem tym będzie data faktycznego wpływu dopłaty do oprocentowania na rachunek banku (spłata), wówczas bowiem otrzymana pomoc finansowa będzie stanowiła trwałe przysporzenie dla Spółki.

Państwa stanowisko w zakresie pytania oznaczonego nr 2 należało uznać za nieprawidłowe.

Ad 3.

Przedmiotem wątpliwości w zakresie pytania nr 3 jest kwestia ustalenia, czy przyznana Spółce dopłata do oprocentowania na podstawie § 13zy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczególnego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz.U. poz. 187) wliczana jest do przychodów osiągniętych w roku podatkowym określonych w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT mających wpływ na stawkę podatku, czyli do wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 2 000 000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1000 zł.

Wysokość stawki podatku określona została w art. 19 ust. 1 ustawy o CIT.

Stosownie do art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy CIT:

Podatek, z zastrzeżeniem art. 21, art. 22, art. 24a, art. 24b, art. 24ca, art. 24d i art. 24f, wynosi 9% podstawy opodatkowania od przychodów (dochodów) innych niż z zysków kapitałowych – w przypadku podatników, u których przychody osiągnięte w roku podatkowym nie przekroczyły wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 2 000 000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1000 zł.

Obniżona stawka podatku 9% jest stosowana w odniesieniu do przychodów (dochodów) innych niż z zysków kapitałowych i ma zastosowanie wyłącznie do małych podatników oraz podatników rozpoczynających działalność, z zastrzeżeniem ust. 1a-1e ww. ustawy, u których przychody osiągnięte w roku podatkowym nie przekroczyły równowartości 2 000 000 euro. Po przekroczeniu tego limitu podatnik traci prawo do obniżonej stawki podatku.

Mając na względzie opis sprawy oraz powołane przepisy nie można zgodzić się z Państwa stanowiskiem, że przyznana Spółce dopłata do oprocentowania na podstawie § 13zy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczególnego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz.U. poz. 187) nie powinna być wliczana do przychodów osiągniętych w roku podatkowym określonych w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT.

Przepis art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, odwołuje się pojęcia „przychodów”, a zatem do wszystkich przychodów, osiąganych przez podatnika w danym roku podatkowym (w tym także przychodów z zysków kapitałowych, czy przychodów korzystających ze zwolnienia z opodatkowania).

Skoro, jak zostało wykazane w uzasadnieniu stanowiska organu odnośnie pytania nr 1, otrzymane przez Państwa Spółkę dopłaty do oprocentowania kredytów stanowią przychody podatkowe na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy CIT (nie korzystają z wyłączenia z przychodów na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy CIT) – powinny zostać uwzględnione, przy ustalaniu limitu przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, uprawniającego do skorzystania z 9% stawki podatku dochodowego od osób prawnych.

Wobec powyższego, przy ustalaniu limitu przychodów, który umożliwia skorzystanie z obniżonej 9% stawki podatku dochodowego od osób prawnych należy uwzględniać przyznane Spółce dopłaty do oprocentowania kredytów o których mowa we wniosku.

Tym samym Państwa stanowisko w zakresie pytania nr 3 należało uznać za nieprawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

-Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

-Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego …. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

-w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

-w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.