Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

ShutterStock
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

19 listopada 2024 r. za pośrednictwem platformy ePUAP wpłynął Państwa wniosek z 16 listopada 2024 r., o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczący podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy:

-    dochód ze sprzedaży wyrobów wyprodukowanych na terenie objętym Decyzją o wsparciu, lecz dystrybułowany z magazynów (hurtowni) zlokalizowanych na terenie nieobjętym Decyzją o wsparciu będzie stanowić dochód zwolniony, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT;

-    koszty transportu wyrobów wyprodukowanych na terenie objętym Decyzją o wsparciu pomiędzy tą lokalizacją a magazynami (hurtowniami) zlokalizowanymi poza terenem objętym Decyzją o wsparciu powinny w całości zostać alokowane do wyniku działalności zwolnionej z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT;

-    koszty utrzymania i eksploatacji magazynów (hurtowni) zlokalizowanych poza terenem objętym Decyzją o wsparciu oraz koszty wynagrodzeń pracowników obsługujących te magazyny (hurtownie), przechowywujące wyroby wyprodukowane na terenie objętym Decyzją o wsparciu oraz towary niewyprodukowane na tym terenie, powinny zostać alokowane stosownie do art. 15 ust. 2 ustawy o CIT, w oparciu o klucz przychodowy z tytułu wyrobów sprzedanych z danego magazynu (hurtowni).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

A. Sp. z o.o. (dalej: „Spółka” lub „Wnioskodawca”) jest polską spółką kapitałową, będącą polskim rezydentem podatkowym podlegającym w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy). Wnioskodawca jest dynamicznie rozwijającą się firmą, prowadzącą swą działalność od kilkunastu lat w obszarach produkcji wyrobów wapienniczych i kamieniarstwa. Siedziba Spółki mieści się w miejscowości A., gdzie znajduje się kopalnia kamienia wapiennego i zakłady przeróbcze. Spółka posiada również drugi zakład produkcyjny w B. W zakładzie tym, przy pomocy traków wielolinowych, cięte są bloki skalne oraz prowadzona jest obróbka powstałych płyt skalnych. Poza procesem produkcyjnym spółka prowadzi również w tym oddziale hurtową sprzedaż wytworzonych produktów (dalej: „ZOK”).

W ZOK znajduje się trak wielolinowy z otwartą ramą (dalej jako: „Trak 3”), który służy do cięcia bloków kamiennych, przy pomocy 56 diamentowych lin o nowej konfiguracji skoku biegu liny pod kątem cięcia grubych płyt. Spółka uzyskała decyzję o wsparciu nr (...) z dnia (...) r. na realizację Nowej Inwestycji (dalej: „Decyzja o wsparciu”), w ramach Polskiej Strefy Inwestycji, o której mowa w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (t. j. Dz.U. z 2024 r. poz. 459, dalej: „ustawa WNI”) o której mowa w art. 3 tej Ustawy, wydaną przez (...) Specjalną Strefę Ekonomiczną. Decyzja została wydana na czas określony, tj. 12 lat. Nowa Inwestycja związana jest ze zwiększeniem zdolności produkcyjnej istniejącego zakładu w ZOK.

W celu optymalizacji procesu sprzedażowo - logistycznego, Spółka w 2024 roku, dokonała akwizycji sieci hurtowni, posiadającej oddziały w różnych lokalizacjach w Polsce – nieobjętych Decyzją o wsparciu, w których Spółka będzie magazynować wyroby (płyty) wytworzone na Traku 3, czyli na terenie objętym Decyzją o wsparciu, a następnie dystrybuować je z tych hurtowni do klientów w wyniku zwarcia z nimi umowy sprzedaży. Proces będzie wyglądał następująco:

1.W ZOK (na terenie objętym Decyzją o wsparciu) Spółka produkuje płyty kamienne.

2.Następuje przetransportowanie wyprodukowanych płyt z magazynu z ZOK do magazynu (hurtowni) znajdującego się w innej lokalizacji w Polsce.

3.Sprzedaż tego wyrobu i jego dostawa do klienta następuje z nowego magazynu położonego na terenie nieobjętym Decyzją o wsparciu.

W magazynach (hurtowniach) zlokalizowanych na terenach nieobjętych Decyzją o wsparciu, przechowywane będą wyroby wyprodukowane w ZOK, tj. na terenie objętym Decyzją o wsparciu oraz przechowywane będą towary niewyprodukowane w ZOK – niewytworzone na Traku 3.

W związku z magazynowaniem wyrobów w innych lokalizacjach, Spółka będzie ponosić koszty utrzymania i eksploatacji tych magazynów (hurtowni) położonych na terenie nieobjętym Decyzją o wsparciu, koszty transportu z magazynu w ZOK do nowych magazynów (hurtowni) oraz koszty wynagrodzeń pracowników obsługujących te magazyny (hurtownie).

Podkreślić należy, że w magazynach (hurtowniach) zlokalizowanych na terenie nieobjętym Decyzją o wsparciu nie odbywa się żaden z etapów procesu produkcyjnego, przetwarzania, obróbki wyrobów objętych Decyzją o wsparciu. Ponadto, czynność magazynowania tych wyrobów nie stanowi odrębnego przedmiotu działalności Spółki.

Spółka powzięła wątpliwość, czy zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2805 ze zm.; dalej: „ustawa o CIT”) w brzmieniu od 1 stycznia 2022 r. prawidłowo interpretuje art. 17 ust. 1 pkt 34a tej ustawy.

Pytania

1.  Czy dochód ze sprzedaży wyrobów wyprodukowanych na terenie objętym Decyzją o wsparciu, lecz dystrybułowanych z magazynów (hurtowni) zlokalizowanych na terenie nieobjętym Decyzją o wsparciu będzie stanowić dochód zwolniony, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT?

2.  Czy koszty transportu wyrobów wyprodukowanych na terenie objętym Decyzją o wsparciu pomiędzy tą lokalizacją a magazynami (hurtowniami) zlokalizowanymi poza terenem objętym Decyzją o wsparciu powinny w całości zostać alokowane do wyniku działalności zwolnionej z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT?

3.  Czy koszty utrzymania i eksploatacji magazynów (hurtowni) zlokalizowanych poza terenem objętym Decyzją o wsparciu oraz koszty wynagrodzeń pracowników obsługujących te magazyny (hurtownie), przechowywujące wyroby wyprodukowane na terenie objętym Decyzją o wsparciu oraz towary niewyprodukowane na tym terenie, powinny zostać alokowane stosownie do art. 15 ust. 2 ustawy o CIT w oparciu o klucz przychodowy z tytułu wyrobów sprzedanych z danego magazynu (hurtowni)?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. 1

Wnioskodawca stoi na stanowisku, że dystrybucja sprzedanych wyrobów wyprodukowanych na terenie objętym Decyzją o wsparciu z magazynów (hurtowni) zlokalizowanych na terenie nieobjętym Decyzją o wsparciu będzie stanowić dochód, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT.

Ad. 2

Wnioskodawca stoi na stanowisku, że koszty transportu wyrobów wyprodukowanych na terenie objętym Decyzją o wsparciu pomiędzy tą lokalizacją a magazynami (hurtowniami) zlokalizowanymi poza terenem objętym Decyzją o wsparciu powinny w całości zostać alokowane do wyniku działalności zwolnionej z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT.

Ad. 3

Wnioskodawca stoi na stanowisku, że koszty utrzymania i eksploatacji magazynów (hurtowni) zlokalizowanych poza terenem objętym Decyzją o wsparciu oraz koszty wynagrodzeń pracowników obsługujących te magazyny (hurtownie), przechowywujące wyroby wyprodukowane na terenie objętym Decyzją o wsparciu oraz towary niewyprodukowane na tym terenie, powinny zostać alokowane stosownie do art. 15 ust. 2 ustawy o CIT w oparciu o klucz przychodowy z tytułu wyrobów sprzedanych z danego magazynu (hurtowni).

Uzasadnienie

Uwagi wstępne.

Zgodnie z art. 3 ustawa o WNI, wsparcie na realizację nowej inwestycji jest udzielane w formie zwolnienia od podatku dochodowego. Art. 13 ust. 1 ustawy o WNI stanowi, że wsparcie udzielane jest przedsiębiorcy realizującemu nową inwestycję, w drodze decyzji, zwanej „decyzją o wsparciu”. Nowa inwestycja jest rozumiana między innymi jako inwestycja w rzeczowe aktywa trwałe lub wartości niematerialne i prawne związane ze zwiększeniem zdolności produkcyjnej istniejącego zakładu lub zasadniczą zmianą dotyczącą procesu produkcyjnego w istniejącym zakładzie (art. 2 pkt 1 lit. a) ustawy o WNI).

Stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 34a) ustawy o CIT, wolne od podatku są: dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, z działalności gospodarczej osiągnięte z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz.U. z 2020 r. poz. 1752), i uzyskane na terenie określonym w tej decyzji o wsparciu, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Zgodnie z art. 17 ust. 4 ustawy o CIT, zwolnienia podatkowe, o których mowa w ust. 1 pkt 34 i 34a, przysługują podatnikowi wyłącznie odpowiednio z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie określonym w zezwoleniu lub z tytułu dochodów uzyskanych z realizacji nowej inwestycji na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

Zgodnie z art. 17 ust. 6a ustawy o CIT, w przypadku prowadzenia przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej również poza terenem specjalnej strefy ekonomicznej określonym w zezwoleniu lub terenem określonym w decyzji o wsparciu, działalność prowadzoną na terenie strefy lub na terenie określonym w decyzji o wsparciu wydziela się organizacyjnie, a wielkość zwolnienia określa się w oparciu o przychody i koszty uzyskania przychodów jednostki organizacyjnej prowadzącej działalność określoną w zezwoleniu lub w decyzji o wsparciu.

Przepis ust. 6a stosuje się odpowiednio do ustalania wielkości zwolnienia od podatku dochodowego w przypadku, gdy na terenie określonym w zezwoleniu lub w decyzji o wsparciu jest prowadzona działalność gospodarcza określona w tym zezwoleniu lub działalność gospodarcza, w ramach której jest realizowana nowa inwestycja, oraz inna działalność tego podatnika (art. 17 ust. 6aa ustawy o CIT).

Wykładnia powyższych przepisów prowadzi do konkluzji, że przedsiębiorca może skorzystać ze zwolnienia od podatku dochodowego, jeżeli są spełnione kumulatywnie dwie przesłanki:

1)dochody przedsiębiorcy pochodzą z działalności gospodarczej prowadzonej w zakresie określonym w decyzji o wsparciu oraz

2)dochody przedsiębiorcy uzyskiwane są z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie wskazanym w decyzji o wsparciu.

Powyższe nie oznacza jednak, że korzystanie z magazynów (hurtowni) zlokalizowanych poza terenem wskazanym w Decyzji o wsparciu będzie wywierało wpływ na zakres korzystania ze zwolnienia od podatku dochodowego. Magazynowanie wyrobów określonych w Decyzji o wsparciu i wyprodukowanych na terenie określonym w tej Decyzji ma charakter działalności pomocniczej i nie stanowi częściowego przeniesienia działalności gospodarczej objętej Decyzją o wsparciu poza teren realizacji inwestycji.

W ramach działalności gospodarczej prowadzonej na podstawie decyzji o wsparciu wyróżnić można działalność podstawową oraz niezbędną do jej prowadzenia działalność pomocniczą. Przyjmuje się, że wykonanie poszczególnych czynności poza terenem określonym w decyzji o wsparciu czy w zezwoleniu strefowym nie wyklucza możliwości zakwalifikowania przychodu uzyskanego ze sprzedaży wyprodukowanego przy ich wykorzystaniu wyrobu w całości do przychodu zwolnionego, tak długo jak czynności te stanowią działalność pomocniczą.

Przepisy ustawy o CIT oraz przepisy ustawy o WNI nie definiują pojęcia działalności pomocniczej. W związku z tym, Spółka chciałaby posłużyć się definicją zawartą w Rozporządzeniu Rady (EWG) nr 696/93 z dnia 15 marca 1993 r. w sprawie jednostek statystycznych do celów obserwacji i analizy systemu produkcyjnego we Wspólnocie (Dz. U.UE. L 93.76.1, dalej: „Rozporządzenie EWG”).

Zgodnie z treścią Rozporządzenia EWG „działalność pomocnicza w ramach danej jednostki prowadzona jest w celu umożliwienia lub ułatwienia produkcji określonych towarów i usług przez daną jednostkę na rzecz stron trzecich. Produkty działalności pomocniczej nie są jako takie dostarczane stronom trzecim”.

Dodatkowo, zgodnie z pkt B pkt 1 Sekcji IV Rozporządzenia EWG, „Za działalność pomocniczą uznaje się taką działalność, która spełnia wszystkie następujące warunki:

a)służy tylko jednostce, do której się odnosi; innymi słowy wytworzone towary lub usługi nie mogą być sprzedawane w obrocie;

b)porównywalna działalność na podobną skalę realizowana jest w podobnych jednostkach produkcyjnych;

c)wytwarza usługi lub wyjątkowo dobra nietrwałe, które nie wchodzą w skład produktu końcowego jednostki (np. drobne narzędzia lub rusztowania);

d)wpływa na koszty bieżące samej jednostki, tzn. nie powoduje tworzenia środków trwałych brutto”.

Ad. 1

W ocenie Wnioskodawcy, czynności polegające na magazynowaniu wyrobów wyprodukowanych na terenie objętych Decyzją o wsparciu w magazynach (hurtowniach) zlokalizowanych na terenach nieobjętych Decyzją o wsparciu należy uznać za działalność pomocniczą.

Do podobnych wniosków doszedł Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z dnia 2 maja 2022 r. znak: 0111-KDIB1-3.4010.145.2022.1.IZ”

„(…) składowanie w magazynie zlokalizowanym poza terenem realizacji nowej inwestycji wyrobów gotowych (wyprodukowanych przez Spółkę na terenie określonym w decyzji o wsparciu będących wynikiem działalności zwolnionej od podatku dochodowego) lub przechowywanie w nim przed rozpoczęciem procesu produkcyjnego surowców/materiałów/ półproduktów wykorzystywanych do produkcji tych wyrobów, nie pozbawia tych wyrobów i surowców przymiotu produktu powstałego w ramach nowej inwestycji. Korzystanie z zewnętrznych powierzchni magazynowych nie stanowi częściowego „przeniesienia” działalności gospodarczej objętej decyzją o wsparciu poza teren nowej inwestycji.

Tym samym można uznać, że fakt wykorzystywania magazynu usytuowanego poza terenem realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu do przyjmowania surowców/materiałów/półproduktów od dostawców, składowania, kompletowania, pakowania, konfekcjonowania, przygotowania do odbioru, załadowania na środki transportu oraz sprawdzenia zgodności z dokumentami transportowymi i innymi dokumentami towarzyszącymi dostawie, rozładunku, kontroli i naprawy towarów oraz spedycji wyrobów wyprodukowanych zgodnie z zakresem objętym decyzją o wsparciu oraz na terenie nowej inwestycji, nie ma żadnego wpływu na możliwość oraz na zakres korzystania przez Spółkę ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT.”

Ad. 2

W ocenie Wnioskodawcy, koszty transportu wyrobów wyprodukowanych na terenie objętym Decyzją o wsparciu do magazynów zlokalizowanych poza terenem objętym Decyzją o wsparciu stanowi działalność pomocniczą i powinny być alokowane do działalności zwolnionej od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT.

W wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z 17 kwietnia 2019 r., sygn. akt II FSK 1149/17 wskazano, m.in., że: „ (...) zakwalifikowanie danych czynności do działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy może nastąpić wówczas, gdy pomiędzy tymi czynnościami a działalnością podstawową istnieje ścisły i nierozerwalny, funkcjonalny związek, a zatem wówczas, gdy stanowią one integralną część działalności strefowej”.

Wnioskodawca stoi na stanowisku, że wykazał związek ścisły i nierozerwalny funkcjonalny pomiędzy działalnością podstawową i działalnością pomocniczą wskazującą na integralność czynności podejmowanych przez Wnioskodawcę.

W związku z tym, Wnioskodawca pragnie powołać interpretację indywidualną wydaną przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 30 kwietnia 2021 r. znak: 0111-KDIB1-3.4010.96.2021.1.APO, w której Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej przyznał rację podatnikowi (i odstąpił od uzasadnienia interpretacji) twierdzącemu, że „(...) koszty związane z utrzymaniem magazynu Spółki, zlokalizowanego poza terenem SSE - w przypadku magazynowania poza terenem SSE jedynie wyrobów strefowych i/lub surowców (materiałów) do produkcji wyrobów strefowych - powinny w całości zostać alokowane do wyniku z działalności zwolnionej z opodatkowania”.

Ad. 3

Koszty utrzymania i eksploatacji magazynów (hurtowni) zlokalizowanych poza terenem objętym Decyzją o wsparciu oraz koszty wynagrodzeń pracowników obsługujących te magazyny (hurtownie), przechowywujące wyroby wyprodukowane na terenie objętym Decyzją o wsparciu oraz towary niewyprodukowane na tym terenie, powinny zostać alokowane stosownie do art. 15 ust. 2 ustawy o CIT.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o CIT, przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów. W przypadkach, o których mowa w art. 21, art. 22 i art. 24b, przedmiotem opodatkowania jest przychód.

Zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy o CIT dochodem ze źródła przychodów, z zastrzeżeniem art. 11c, art. 11i, art. 24a, art. 24b, art. 24ca, art. 24d i art. 24f, jest nadwyżka sumy przychodów uzyskanych z tego źródła przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

Stosowanie do art. 7 ust. 3 ustawy o CIT przy ustalaniu dochodu stanowiącego podstawę opodatkowania nie uwzględnia się m.in. przychodów ze źródeł przychodów położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli dochody z tych źródeł nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym albo są wolne od podatku.

Zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy o CIT jeżeli podatnik ponosi koszty uzyskania przychodów ze źródeł, z których dochody podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym, oraz koszty związane z przychodami ze źródeł, z których dochody nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym lub są zwolnione z podatku dochodowego, a nie jest możliwe przypisanie danych kosztów do źródła przychodów, koszty te ustala się w takim stosunku, w jakim pozostają osiągnięte w roku podatkowym przychody z tych źródeł w ogólnej kwocie przychodów. Przepis art. 7 ust. 3 pkt 3 stosuje się odpowiednio.

Zgodnie z art. 15 ust. 2a ustawy o CIT zasadę, o której mowa w ust. 2, stosuje się również w przypadku, gdy podatnik ponosi koszty uzyskania przychodów ze źródeł, z których część dochodów nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym albo jest zwolniona z tego opodatkowania; w takim przypadku przepis art. 7 ust. 3 pkt 3 stosuje się odpowiednio.

Biorąc pod uwagę powyższe przepisy, Spółka jako podatnik korzystający ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych, powinna dokonywać rozdzielenia przychodów podatkowych i kosztów uzyskania przychodów związanych z działalnością strefową (zwolnioną) od przychodów i kosztów związanych z działalnością pozastrefową (opodatkowaną). W kontekście kosztów związanych z utrzymaniem magazynów (hurtowni) oraz kosztów pracowników, Spółka powinna dokonać alokacji tych kosztów w oparciu o:

1)  klucz przychodowy będący stosunkiem przychodu ze sprzedaży wyrobów z wyprodukowanych na terenie objętym Decyzją o wsparciu z danego magazynu (hurtowni) w ogólnej kwocie przychodów osiągniętych ze sprzedaży wszystkich wyrobów z danego magazynu (hurtowni),

2)  klucz przychodowy będący stosunkiem przychodu ze sprzedaży wyrobów z wyprodukowanych na terenie nieobjętym Decyzją o wsparciu z danego magazynu (hurtowni) w ogólnej kwocie przychodów osiągniętych ze sprzedaży wszystkich wyrobów z danego magazynu (hurtowni).

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

-    Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

-    Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

-w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

-w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, zgodnie z którym:

interpretacja indywidualna zawiera wyczerpujący opis przedstawionego we wniosku stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego oraz ocenę stanowiska wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny. Można odstąpić od uzasadnienia prawnego, jeżeli stanowisko wnioskodawcy jest prawidłowe w pełnym zakresie.