Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
8 października 2024 r. wpłynął Pani wniosek z tego samego dnia o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia:
- czy w związku z brakiem wypłaty wynagrodzenia za wykonywanie funkcji członków zarządu przez fundatorów będących jednocześnie beneficjentami Fundacji Rodzinnej, Fundacja Rodzinna uzyskuje przychód z tytułu nieodpłatnego świadczenia w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
- czy w związku z brakiem wypłaty wynagrodzenia za wykonywanie funkcji członków zarządu przez fundatorów będących jednocześnie beneficjentami Fundacji Rodzinnej, Fundacja Rodzinna będzie zobowiązana do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawczyni jest rezydentką podatkową w Polsce tj. zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z 2 grudnia 2022 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.), ma miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w związku z czym podlega w Polsce obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania (nieograniczony obowiązek podatkowy). Wnioskodawczyni prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą i jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Także małżonek Wnioskodawczyni spełnia wskazane powyżej przesłanki, tj.:
- jest rezydentem podatkowym w Polsce,
- prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą,
- jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT.
W związku z wprowadzeniem do polskiego porządku prawnego ustawy z 26 stycznia 2023 r. o Fundacji Rodzinnej (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 326 ze zm., dalej jako: „ustawa o fundacji”) Wnioskodawczyni oraz jej mąż zamierzają ustanowić Fundację Rodzinną (dalej jako: „Fundacja Rodzinna” lub „Fundacja”). Wnioskodawczyni oraz jej mąż będą fundatorami Fundacji Rodzinnej (stąd będą dalej określani także jako: „fundatorzy”).
Wnioskodawczyni i jej mąż planują zamieścić w statucie Fundacji postanowienie, w myśl którego członkowie zarządu Fundacji będą pełnić swoje funkcje nieodpłatnie. Następnie, fundatorzy planują powołać wyłącznie siebie do pełnienia funkcji członków zarządu Fundacji. Wreszcie fundatorzy będą mieli także status beneficjentów założonej przez siebie Fundacji Rodzinnej.
W statucie Fundacji Rodzinnej przewidziane zostanie szereg świadczeń dla beneficjentów. Fundatorzy - beneficjenci Fundacji Rodzinnej - uprawnieni będą w myśl postanowień statutu Fundacji Rodzinnej do:
(…)
Pytania
1)Czy w związku z brakiem wypłaty wynagrodzenia za wykonywanie funkcji członków zarządu przez fundatorów będących jednocześnie beneficjentami Fundacji Rodzinnej, Fundacja Rodzinna uzyskuje przychód z tytułu nieodpłatnego świadczenia w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2)Czy w związku z brakiem wypłaty wynagrodzenia za wykonywanie funkcji członków zarządu przez fundatorów będących jednocześnie beneficjentami Fundacji Rodzinnej, uwzględniając:
- iż jest to rozwiązanie przewidziane przez przepisy ustawy o Fundacjach Rodzinnych, oraz że
- na skutek pełnienia funkcji przez członków zarządu nieodpłatnie po stronie Fundacji Rodzinnej nie powstanie dochód niższy ani strata wyższa niż w przypadku transakcji pomiędzy podmiotami nie powiązanymi,
Fundacja Rodzinna będzie zobowiązana do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych?
Pani stanowisko w sprawie
Ad 1.
W ocenie Wnioskodawczyni Fundacja Rodzinna nie uzyska przychodu z tytułu nieodpłatnego świadczenia w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w związku z brakiem wypłaty wynagrodzenia za wykonywanie funkcji członków zarządu przez fundatorów, będących jednocześnie beneficjentami Fundacji Rodzinnej.
Zgodnie z art. 62 ust. 1 ustawy o fundacji rodzinnej „członkowie zarządu mogą pełnić swoje funkcje za wynagrodzeniem. Jeżeli nie umówiono się w sprawie wysokości wynagrodzenia, członkowie zarządu pełnią funkcję bez wynagrodzenia”. Tym samym domyślnym rozwiązaniem jest pełnienie przez członków zarządu Fundacji Rodzinnej funkcji nieodpłatnie, a za wynagrodzeniem dopiero w następstwie powzięcia ustaleń w tym przedmiocie.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przychodem jest m.in. wartość otrzymanych nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń. Stanowiąc o nieodpłatnych świadczeniach, jako o przychodzie kształtującym podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym, ustawodawca nie sprecyzował bliżej tego, co należy rozumieć przez „nieodpłatne świadczenie”, ograniczając się jedynie do wskazania sposobu i kryteriów ustalenia ich wartości (art. 12 ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych).
Jak stwierdził Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 29 października 1999 r. (sygn. akt I SA/Gd 1290/98), „przez nieodpłatne świadczenie, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy z 15 lutego 1992 r., należy rozumieć te wszystkie zdarzenia prawne i zdarzenia gospodarcze w działalności osób prawnych, których skutkiem jest nieodpłatne (tj. niezwiązane z kosztami lub inną formą ekwiwalentu) przysporzenie w majątku tej osoby, mające konkretny wymiar finansowy”.
Cechą świadczenia nieodpłatnego jest to, aby otrzymujący takie świadczenie nie był zobowiązany do wykonania jakiegokolwiek świadczenia wzajemnego. Oznacza, to że świadczenie uzyskane przez podatnika w sytuacji, gdy spełniający świadczenie uzyskuje albo ma uzyskać w przyszłości wzajemnie jakieś inne przysporzenie majątkowe, nie ma charakteru nieodpłatnego. W orzecznictwie sądów administracyjnych dotyczącym nieodpłatnego pełnienia funkcji członka zarządu w spółkach prawa handlowego nie budzi obecnie wątpliwości, że „odpłatność za świadczenie niekoniecznie musi być wyrażana w formie pieniężnej. Może to być każde przysporzenie majątkowe, np. prawo do udziału w zysku osoby prawnej, możliwość skorzystania z prawa do dywidendy z zysku spółki korzystającej ze świadczenia, czy prawo do jej majątku w razie likwidacji tej spółki” (wyrok WSA w Gliwicach z 7 stycznia 2021 r. sygn. akt: I SA/Gl 1248/20).
Przenosząc to orzeczenie na rozpatrywany stan faktyczny należy wskazać, że członkowie zarządu będą zarazem beneficjentami Fundacji Rodzinnej, uprawnionymi do świadczeń w rozumieniu art. 2 ust. 2 ustawy o Fundacji Rodzinnej - treść projektu statutu odnosząca się do świadczeń została zacytowana powyżej. Tym samym, w rozpatrywanym stanie faktycznym (winno być zdarzeniu przyszłym) członkowie zarządu - beneficjenci będą uprawnieni do odpłatności ze strony Fundacji Rodzinnej, a więc wykonywanie przez nich obowiązków członków zarządu nie będzie - oceniając z perspektywy Fundacji Rodzinnej - przychodem z tytułu nieodpłatnego świadczenia.
Ad 2.
W ocenie Wnioskodawczyni w przypadku nieodpłatnego pełnienia funkcji przez członków zarządu Fundacji Rodzinnej nie powstaje dla Fundacji Rodzinnej obowiązek sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych.
W pierwszej kolejności należy wskazać, na cytowaną już wcześniej treść przepisu art. 62 ust. 1 ustawy o fundacjach rodzinnych. W literaturze przedmiotu wskazuje się, że ,,z przepisów wynika jednoznacznie, że wynagrodzenie dla członków zarządu jest świadczeniem dobrowolnym fundacji rodzinnej. W tym zakresie ustawa nie narzuca zasady sprawowania funkcji członka zarządu za wynagrodzeniem” (por. K. Karpiuk (red.), p. Tomczykowski (red.) Fundacja rodzinna. Komentarz do przepisów podatkowych, 2023). Tym samym nieodpłatne pełnienie funkcji przez członków zarządu jest rozwiązaniem podstawowym, proponowanym i aprobowanym przez ustawodawcę, a dopiero wobec odrębnych ustaleń stron - Fundacji i członków zarządu - będą oni pełnili funkcje odpłatnie.
Można więc założyć, że sytuacją podstawową (warunkami rynkowymi) na rynku fundacji rodzinnej będzie nieodpłatne świadczenie usług przez członków zarządu. Bardzo często w skład zarządu wchodzą sami fundatorzy lub osoby z nimi związane rodzinnie, będące zarazem beneficjentami, nie zaś podmioty profesjonalne, z założenia działające za wynagrodzeniem. Na konieczność celowościowej wykładni pojęcia cen transferowych wskazał WSA w Rzeszowie wyrokiem z 7 marca 2019 r. (sygn. akt I SA/Rz 1178/18).
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Na wstępie należy zaznaczyć, że pytania przedstawione przez Panią we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej wyznaczają zakres przedmiotowy tego wniosku. W związku z powyższym, wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (Pani zapytań). Zatem, inne kwestie wynikające z opisu sprawy i własnego stanowiska, nieobjęte pytaniami, nie zostały rozpatrzone w niniejszej interpretacji.
Stosownie do art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2805 ze zm., dalej: „updop”):
Zwalnia się od podatku fundację rodzinną.
Zgodnie z art. 6 ust. 6, 7 i 8 updop:
Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 25, nie ma zastosowania do podatku, o którym mowa w art. 24b i art. 24q.
Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 25, nie ma zastosowania do działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres określony w art. 5 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej.
Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 25, nie ma zastosowania do osiąganych przez fundację rodzinną przychodów z najmu, dzierżawy lub innej umowy o podobnym charakterze, której przedmiotem jest przedsiębiorstwo, zorganizowana część przedsiębiorstwa lub składniki majątku służące prowadzeniu działalności przez beneficjenta, fundatora lub podmiot powiązany w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 z fundacją rodzinną, beneficjentem lub fundatorem, przy czym wielkość udziałów i praw, o których mowa w art. 11a ust. 2 pkt 1, wynosi co najmniej 5%.
Zgodnie z art. 24q ust. 1 updop:
Podatek dochodowy od przekazanego lub postawionego do dyspozycji przez fundację rodzinną bezpośrednio lub pośrednio:
1) świadczenia, o którym mowa w art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej,
2) mienia w związku z rozwiązaniem fundacji rodzinnej,
3) świadczenia w postaci ukrytych zysków
‒ wynosi 15% podstawy opodatkowania.
Zgodnie z art. 2 ust. 2 ustawy z 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej (Dz. U. z 2023 r. poz. 326, dalej: „ufr”):
Przez świadczenie rozumie się składniki majątkowe, w tym środki pieniężne, rzeczy lub prawa, przeniesione na beneficjenta albo oddane beneficjentowi do korzystania przez fundację rodzinną albo fundację rodzinną w organizacji, zgodnie ze statutem i listą beneficjentów.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2 updop:
Przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności wartość otrzymanych rzeczy lub praw, a także wartość innych świadczeń w naturze, w tym wartość rzeczy i praw otrzymanych nieodpłatnie lub częściowo odpłatnie, a także wartość innych nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń, z wyjątkiem świadczeń związanych z używaniem środków trwałych otrzymanych przez samorządowe zakłady budżetowe i instytucje gospodarki budżetowej w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz spółki użyteczności publicznej z wyłącznym udziałem jednostek samorządu terytorialnego lub ich związków od Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub ich związków w nieodpłatny zarząd lub używanie.
Przedmiotem Pani wątpliwości jest kwestia ustalenia, czy pełnienie funkcji członków zarządu bez wynagrodzenia przez fundatorów będących jednocześnie beneficjentami Fundacji Rodzinnej powoduje powstanie przychodu po stronie Fundacji.
Z powołanego art. 12 ust. 1 pkt 2 updop wynika, że gdy podatnik podatku dochodowego od osób prawnych otrzyma nieodpłatne świadczenie (lub świadczenie częściowo odpłatne) obowiązany jest wykazać z tego tytułu przychód podatkowy.
Na tle przedstawionego przez Panią opisu zdarzenia przyszłego po stronie Fundacji Rodzinnej nie można ustalać przychodu w oparciu o art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Fundacja Rodzinna korzysta ze zwolnienia podmiotowego określonego w art. 6 ust. 1 pkt 25 updop, co oznacza, że nie ustala nadwyżki przychodów nad kosztami ich uzyskania dla celów podatkowych, zgodnie z art. 7 updop, na którą wpływ miałby ewentualny przychód z nieodpłatnego świadczenia.
Zatem, w związku z pełnieniem funkcji członków zarządu bez wynagrodzenia, Fundacja Rodzinna nie uzyskuje przychodu z tytułu nieodpłatnego świadczenia w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 2 updop, z uwagi na podmiotowe zwolnienie fundacji rodzinnej, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 25 updop, korzysta ona ze zwolnienia z opodatkowania w podatku dochodowym od osób prawnych.
Wobec powyższego Pani stanowisko, zgodnie z którym Fundacja Rodzinna, w związku z brakiem wypłaty wynagrodzenia za wykonywanie funkcji członków zarządu, nie uzyska przychodu z tytułu nieodpłatnego świadczenia w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należało uznać za prawidłowe.
Pani wątpliwości w zakresie pytania nr 2 dotyczą kwestii ustalenia, czy w związku z brakiem wypłaty wynagrodzenia za wykonywanie funkcji członków zarządu przez fundatorów będących jednocześnie beneficjentami, Fundacja Rodzinna będzie zobowiązana do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych.
Dokumentacja cen transferowych ma na celu wykazanie, że ceny transferowe zostały ustalone na warunkach, które ustaliłyby między sobą podmioty niepowiązane. Przepisy o obowiązku sporządzania dokumentacji podatkowej w przypadku dokonywania transakcji (czynności) pomiędzy podmiotami powiązanymi wprowadzono celem zapewnienia transparentności takich działań, w szczególności w celu zapewnienia, że takie działania odbywają się na zasadach rynkowych.
Zgodnie z art. 11a ust. 1 pkt 1 updop:
Ilekroć w niniejszym rozdziale jest mowa o cenie transferowej - oznacza to rezultat finansowy warunków ustalonych lub narzuconych w wyniku istniejących powiązań, w tym cenę, wynagrodzenie, wynik finansowy lub wskaźnik finansowy.
Definicja transakcji kontrolowanej została zawarta w art. 11a ust. 1 pkt 6 updop:
Ilekroć w niniejszym rozdziale jest mowa o transakcji kontrolowanej - oznacza to identyfikowane na podstawie rzeczywistych zachowań stron działania o charakterze gospodarczym, w tym przypisywanie dochodów do zagranicznego zakładu, których warunki zostały ustalone lub narzucone w wyniku powiązań.
Obowiązek dokumentacji cen transferowych wynika z art. 11k ust. 1 updop:
Podmioty powiązane są obowiązane do sporządzania w postaci elektronicznej lokalnej dokumentacji cen transferowych za rok podatkowy, w terminie do końca dziesiątego miesiąca po zakończeniu roku podatkowego, w celu wykazania, że ceny transferowe zostały ustalone na warunkach, które ustaliłyby między sobą podmioty niepowiązane.
Natomiast w myśl art. 11k ust. 2 i 3 ww. ustawy:
Lokalna dokumentacja cen transferowych jest sporządzana dla transakcji kontrolowanej o charakterze jednorodnym, której wartość przekracza w roku podatkowym następujące progi dokumentacyjne:
1) 10 000 000 zł - w przypadku transakcji towarowej;
2) 10 000 000 zł - w przypadku transakcji finansowej;
3) 2 000 000 zł - w przypadku transakcji usługowej;
4) 2 000 000 zł - w przypadku innej transakcji niż określona w pkt 1-3.
Progi dokumentacyjne są ustalane odrębnie dla:
1) każdej transakcji kontrolowanej o charakterze jednorodnym niezależnie od przyporządkowania transakcji kontrolowanej do transakcji towarowych, finansowych, usługowych albo innych transakcji;
2) strony kosztowej i przychodowej.
W myśl art. 11c ust. 1, 2 i 3 updop:
Podmioty powiązane są obowiązane ustalać ceny transferowe na warunkach, które ustaliłyby między sobą podmioty niepowiązane.
Jeżeli w wyniku istniejących powiązań zostaną ustalone lub narzucone warunki różniące się od warunków, które ustaliłyby między sobą podmioty niepowiązane, i w wyniku tego podatnik wykazuje dochód niższy (stratę wyższą) od tego, jakiego należałoby oczekiwać, gdyby wymienione powiązania nie istniały, organ podatkowy określa dochód (stratę) podatnika bez uwzględnienia warunków wynikających z tych powiązań.
Określając wysokość dochodu (straty) podatnika w sytuacji, o której mowa w ust. 2, organ podatkowy bierze pod uwagę faktyczny przebieg i okoliczności zawarcia i realizacji transakcji kontrolowanej oraz zachowanie stron tej transakcji.
Przesłanki wyłączenia obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji określa m.in. art. 11n pkt 3 updop:
Obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, o którym mowa w art. 11k ust. 1, nie ma zastosowania do transakcji kontrolowanych, których wartość w całości trwale nie stanowi przychodu albo kosztu uzyskania przychodu, z wyłączeniem transakcji finansowych, transakcji kapitałowych oraz transakcji dotyczących inwestycji, środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych.
Mając na uwadze powyższy przepis, obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych nie ma zastosowania do transakcji kontrolowanych, których wartość w całości trwale nie stanowi przychodu albo kosztu uzyskania przychodu, z wyłączeniem transakcji finansowych, transakcji kapitałowych oraz transakcji dotyczących inwestycji, środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych.
Skoro nieodpłatne pełnienie funkcji członka zarządu przez beneficjentów fundacji rodzinnej nie może stanowić przychodu albo kosztu uzyskania przychodu dla tej fundacji rodzinnej, gdyż fundacja rodzinna jako podmiot zwolniony podmiotowo nie ustala przychodów i kosztów ich uzyskania dla celów podatkowych. Nieodpłatne pełnienie funkcji członków zarządu fundacji rodzinnej przez beneficjentów nie stanowi także żadnej z transakcji, które w treści art. 11n pkt 3 updop zostały wyłączone z możliwości zastosowania powołanego przepisu.
W związku z powyższym, Pani stanowisko, w myśl którego w przypadku nieodpłatnego pełnienia funkcji przez członków zarządu Fundacji Rodzinnej nie powstaje dla Fundacji Rodzinnej obowiązek sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych, jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Odnosząc się do przywołanych przez Panią wyroków należy zaznaczyć, że orzeczenia sądowe są wiążące jedynie w sprawach, w których zapadły. Natomiast organ, mimo że w ocenie indywidualnych spraw podatników posiłkuje się wydanymi rozstrzygnięciami sądów i innych organów, to nie ma możliwości zastosowania ich wprost, ponieważ nie stanowią materialnego prawa podatkowego.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Pani do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).