Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
16 października 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 15 października 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia:
- w przypadku pozytywnej odpowiedzi na pytanie Nr 1 (w zakresie podatku od towarów i usług): czy kwota VAT uiszczona przez eksportera, która następnie zostanie rozliczona przez Wnioskodawcę w deklaracji VAT po stronie podatku naliczonego, będzie stanowiła dla Spółki przychód podatkowy, (pytanie oznaczone we wniosku „do stanu faktycznego Nr 1, pytanie Nr 2”);
- w przypadku pozytywnej odpowiedzi na pytanie Nr 1 (w zakresie podatku od towarów i usług): czy kwota VAT uiszczona przez eksportera, która następnie zostanie rozliczona przez Wnioskodawcę w deklaracji VAT po stronie podatku naliczonego, będzie stanowiła dla Spółki przychód podatkowy, (pytanie oznaczone we wniosku „do stanu faktycznego Nr 2, pytanie Nr 2”).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
Stan faktyczny Nr 1
Wnioskodawca nabywa (...).
W zależności od ustaleń pomiędzy Spółką, a jej dostawcami, towary mogą być importowane na warunkach Incoterms DDP (Delivered Duty Paid), co oznacza, że sprzedający, (tj. eksporter spoza Unii Europejskiej) pokrywa wszystkie koszty związane z odprawą importową - w tym koszt cła oraz polskiego podatku VAT, pomimo że w świetle prawa taki obowiązek ciąży bezpośrednio na Wnioskodawcy.
Odprawa celna ma miejsce na terytorium Polski. Wnioskodawca otrzymuje dokumenty celne (Poświadczone Zgłoszenia Celne lub SAD), w których wskazany jest jako „Odbiorca/importer”, „Nadawcą/eksporterem” jest zagraniczny dostawca, natomiast „Zgłaszającym” agencja celna lub przewoźnik działający na rzecz Wnioskodawcy.
Dostawcy Spółki nie mają siedziby ani miejsca działalności na terytorium Polski, nie są również zarejestrowani do polskiego podatku VAT.
Wnioskodawca nie korzysta również w tym przypadku z procedury uproszczonej, o której mowa w art. 33a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2024 poz. 361 ze zm. - dalej jako „ustawa o VAT”). Kwota VAT wykazana w Poświadczonym Zgłoszeniu Celnym jest uiszczana przez agencję celną/przewoźnika i następnie rozliczana z eksporterem lub płacona bezpośrednio przez eksportera.
Zgodnie z warunkami Incoterms DDP, prawo do rozporządzania towarem jak właściciel przechodzi na Wnioskodawcę na terytorium Polski.
Importowane towary służą Spółce do produkcji urządzeń elektronicznych, które w dalszej kolejności (jako wyroby gotowe) są przedmiotem odpłatnej dostawy towarów opodatkowanej VAT (dostawa nie korzysta ze zwolnienia z podatku).
Stan faktyczny nr 2
Wnioskodawca świadczy również usługi naprawy (...).
W zależności od ustaleń pomiędzy Spółką, a jej kontrahentami, towary przeznaczone do naprawy mogą być importowane na warunkach Incoterms DDP (Delivered Duty Paid) co oznacza, że kontrahent (nabywca usług serwisowych, eksporter spoza Unii Europejskiej) pokrywa wszystkie koszty związane z odprawą importową - w tym koszt cła oraz polskiego podatku VAT, pomimo że w świetle prawa taki obowiązek ciąży bezpośrednio na Wnioskodawcy.
Kontrahenci Spółki nie maja siedziby ani miejsca działalności na terytorium Polski, nie są również zarejestrowani do polskiego podatku VAT.
Odprawa celna ma miejsce na terytorium Polski. Wnioskodawca otrzymuje dokumenty celne (Poświadczone Zgłoszenia Celne lub SAD), w których wskazany jest jako „Odbiorca/importer”, „Nadawcą/eksporterem” jest zagraniczny kontrahent, natomiast „Zgłaszającym” agencja celna lub przewoźnik działający na rzecz Wnioskodawcy.
Wnioskodawca nie korzysta w tym przypadku z procedury uproszczonej, o której mowa w art. 33a ustawy o VAT. Kwota VAT wykazana w Poświadczonym Zgłoszeniu Celnym jest uiszczana przez agencję celną/przewoźnika i następnie rozliczana z eksporterem lub płacona bezpośrednio przez eksportera.
Importowane towary służą Spółce do odpłatnego świadczenia usług serwisowych. Po dokonaniu naprawy, towary są powrotnie eksportowane do kontrahenta lub do odbiorcy wskazanego przez kontrahenta.
Wnioskodawca nie korzysta ze specjalnych procedur celnych, w tym z procedury uszlachetniania czynnego.
Gdyby usługi świadczone przez Wnioskodawcę podlegały opodatkowaniu na terytorium Polski, wówczas byłyby opodatkowane stawką VAT w wysokości 23%.
W uzupełnieniu wniosku, ujętym w piśmie z 4 grudnia 2024 r., doprecyzowując opis sprawy i odpowiadając na zadane pytania, wskazali Państwo m.in., że:
- A. Sp. z o.o. (dalej również jako: „Wnioskodawca”, „Spółka”) jest polskim rezydentem podatkowym, zarejestrowanym (czynnym) podatnikiem podatku od towarów i usług i podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w podatku dochodowym od osób prawnych.
- Przeważającym przedmiotem działalności Spółki jest działalność w zakresie produkcji (...), co jest potwierdzone stosownym wpisem w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego.
- W uzupełnieniu stanów faktycznych wskazują Państwo przykładowe dane kontrahenta zagranicznego, będącego stroną transakcji, w których miał miejsce import towaru na zasadach Incoterms DDP: (…)
- Zaznaczają Państwo jednocześnie, że Spółka do tej pory nie obniżała podatku należnego o podatek naliczony, wynikający z opisanych zgłoszeń celnych.
- Wnioskodawca nie jest w stanie podać danych przyszłych kontrahentów, ponieważ krąg podmiotów jest nieskonkretyzowany i Spółka nie zna danych swoich potencjalnych klientów.
- Zwracają Państwo również uwagę, że wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczy zasadniczo możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a więc zagadnienia z zakresu podatku od towarów i usług, którego (zgodnie z art. 14b § 3b pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa - t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.) nie dotyczy obowiązek wskazania danych identyfikujących kontrahentów zagranicznych.
Pytania (w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych)
Do stanu faktycznego Nr 1:
1. W przypadku pozytywnej odpowiedzi na pytanie Nr 1: Czy kwota VAT uiszczona przez eksportera, która następnie zostanie rozliczona przez Wnioskodawcę w deklaracji VAT po stronie podatku naliczonego, będzie stanowiła dla Spółki przychód podatkowy? (pytanie oznaczone we wniosku „do stanu faktycznego Nr 1, pytanie Nr 2”
Do stanu faktycznego Nr 2:
2. W przypadku pozytywnej odpowiedzi na pytanie Nr 1: Czy kwota VAT uiszczona przez eksportera, która następnie zostanie rozliczona przez Wnioskodawcę w deklaracji VAT po stronie podatku naliczonego, będzie stanowiła dla Spółki przychód podatkowy? (pytanie oznaczone we wniosku „do stanu faktycznego Nr 2, pytanie Nr 2”
Państwa stanowisko w sprawie
Stan faktyczny Nr 1 (Wnioskodawca jako importer towaru (komponentów do produkcji – przypis organu))
Ad pytanie Nr 1 (stanowisko do pytania oznaczonego we wniosku „do stanu faktycznego Nr 1, pytanie Nr 2”)
W ocenie Wnioskodawcy, kwota VAT uiszczona przez eksportera, która następnie zostanie rozliczona przez Wnioskodawcę w deklaracji VAT po stronie podatku naliczonego nie będzie stanowiła dla Spółki przychodu podatkowego.
Zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych podatek od towarów i usług nie stanowi co do zasady przychodu podatkowego.
Wyjątki w tym zakresie zostały przewidziane w art. 12 ust. 1 pkt 4g ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2023 t. poz. 2805 ze zm. - dalej jako „ustawa o CIT”) , stosownie do którego przychodem jest kwota podatku od towarów i usług:
a)nieuwzględniona w wartości początkowej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, podlegających amortyzacji zgodnie z art. 16a-16m, lub
b)dotycząca innych rzeczy lub praw niebędących środkami trwałymi lub wartościami niematerialnymi i prawnymi, o których mowa w lit. a
- w tej części, w jakiej dokonano korekty powodującej zwiększenie podatku odliczonego zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług.
Powyższy katalog ma charakter zamknięty, co oznacza, że ustawodawca nie wskazuje na konieczność rozpoznania przychodu podatkowego przez importera w przypadku uiszczenia VAT z tytułu importu przez podmiot trzeci.
Jednocześnie należy zaznaczyć, że zgodnie z art. 12 ust. 3 ustawy o CIT, za przychody związane z działalnością gospodarczą i z działami specjalnymi produkcji rolnej, osiągnięte w roku podatkowym, a także za przychody uzyskane z zysków kapitałowych, z wyłączeniem przychodów, o których mowa w art. 7b ust. 1 pkt 1, uważa się także należne przychody, choćby nie zostały jeszcze faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont.
Z przytoczonej powyżej regulacji wynika zatem, że nie uwzględnia się wszystkich przychodów, a jedynie te, do których podatnik ma prawo i które stanowią (lub będą stanowiły w przyszłości) jego trwałe przysporzenie majątkowe.
Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 4g i art. 12 ust. 3 ustawy o CIT podatnicy dokonujący sprzedaży towarów i usług, opodatkowani podatkiem VAT, nie wliczają do przychodów należnego podatku VAT. Ich przychód ze sprzedaży towarów i usług stanowi kwota netto, czyli kwota brutto z faktury sprzedaży pomniejszona o należny podatek VAT.
Przedmiotowe zagadnienie należy również rozpoznać na gruncie art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, a więc przychodu z tytułu świadczeń nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych.
Pojęcie nieodpłatnego świadczenia nie zostało zdefiniowane w ustawie o CIT. Zgodnie jednak z definicją nieodpłatnych świadczeń wypracowaną w licznym orzecznictwie - nieodpłatne świadczenie musi mieć zawsze charakter jednostronny. Co oznacza, że w przypadku transakcji o wzajemnych i ekwiwalentnych świadczeniach nie występują świadczenia nieodpłatne.
Należy podkreślić, że uiszczenie VAT z tytułu importu przez eksportera wynika z uzgodnionych przez strony warunków transakcji dostawy towarów, w tym warunków Incoterms. Powyższe, nie było więc przejawem jednostronnej woli eksportera, lecz elementem wykonania umowy dostawy towarów na podstawie której strony określiły wzajemne obowiązki związane z dostawą i ustaliły na ich podstawie odpowiednią cenę.
Mając na uwadze całokształt przytoczonych powyżej okoliczności i regulacji ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w ocenie Wnioskodawcy kwota VAT uiszczona przez eksportera, która następnie zostanie rozliczona przez Wnioskodawcę w deklaracji VAT po stronie podatku naliczonego nie będzie stanowiła dla Spółki przychodu podatkowego.
Analogiczne stanowisko zostało zaprezentowane w interpretacji indywidualnej z 7 lutego 2024 r., Znak: 0112-KDIL2-2.4011.800.2023.4.WS (interpretacja została wydana na kanwie przepisów ustawy o PIT, jednak przepisy ustawy o CIT są w tym zakresie analogiczne):
Reasumując - import towarów na warunkach Incoterms DDP nie powoduje/nie będzie powodować po Pana stronie powstania przychodów z powodu pokrycia przez sprzedającego kosztów związanych z odprawą importową.
Stan faktyczny Nr 2 (Wnioskodawca jako importer towaru (przeznaczonego do naprawy – przypis organu))
Ad pytanie Nr 2 (stanowisko do pytania oznaczonego we wniosku „do stanu faktycznego Nr 2, pytanie Nr 2”)
W ocenie Wnioskodawcy kwota VAT uiszczona przez eksportera, która następnie zostanie rozliczona przez Wnioskodawcę w deklaracji VAT po stronie podatku naliczonego nie będzie stanowiła dla Spółki przychodu podatkowego.
Zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych podatek od towarów i usług nie stanowi co do zasady przychodu podatkowego.
Wyjątki w tym zakresie zostały przewidziane w art. 12 ust. 1 pkt 4g ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, stosownie do którego przychodem jest kwota podatku od towarów i usług:
a)nieuwzględniona w wartości początkowej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, podlegających amortyzacji zgodnie z art. 16a-16m, lub
b)dotycząca innych rzeczy lub praw niebędących środkami trwałymi lub wartościami niematerialnymi i prawnymi, o których mowa w lit. a
- w tej części, w jakiej dokonano korekty powodującej zwiększenie podatku odliczonego zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług.
Powyższy katalog ma charakter zamknięty, co oznacza że ustawodawca nie wskazuje na konieczność rozpoznania przychodu podatkowego przez importera w przypadku uiszczenia VAT z tytułu importu przez podmiot trzeci.
Jednocześnie należy zaznaczyć, że zgodnie z art. 12 ust. 3 ustawy o CIT, za przychody związane z działalnością gospodarczą i z działami specjalnymi produkcji rolnej, osiągnięte w roku podatkowym, a także za przychody uzyskane z zysków kapitałowych, z wyłączeniem przychodów, o których mowa w art. 7b ust. 1 pkt 1, uważa się także należne przychody, choćby nie zostały jeszcze faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont.
Z przytoczonej powyżej regulacji wynika zatem, że nie uwzględnia się wszystkich przychodów, a jedynie te, do których podatnik ma prawo i które stanowią (lub będą stanowiły w przyszłości) jego trwałe przysporzenie majątkowe.
Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 4g i art.12 ust. 3 ustawy o CIT podatnicy dokonujący sprzedaży towarów i usług, opodatkowani podatkiem VAT, nie wliczają do przychodów należnego podatku VAT. Ich przychód ze sprzedaży towarów i usług stanowi kwota netto, czyli kwota brutto z faktury sprzedaży pomniejszona o należny podatek VAT.
Przedmiotowe zagadnienie należy również rozpoznać na gruncie art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, a więc przychodu z tytułu świadczeń nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych.
Pojęcie nieodpłatnego świadczenia nie zostało zdefiniowane w ustawie o CIT. Zgodnie jednak z definicją nieodpłatnych świadczeń wypracowaną w licznym orzecznictwie - nieodpłatne świadczenie musi mieć zawsze charakter jednostronny. Co oznacza, że w przypadku transakcji o wzajemnych i ekwiwalentnych świadczeniach nie występują świadczenia nieodpłatne.
Należy podkreślić, że uiszczenie VAT z tytułu importu przez eksportera (nabywcę usług Wnioskodawcy) wynika z uzgodnionych przez strony warunków transakcji świadczenia usług serwisowych na importowanym towarze, w tym warunków Incoterms, na jakich towar ten zostanie dostarczony do Wnioskodawcy w celu wykonania na nim usługi. Powyższe, nie było więc przejawem jednostronnej woli eksportera, lecz elementem wykonania umowy o świadczenie usług na podstawie której strony określiły wzajemne obowiązki związane z dostawą i ustaliły na ich podstawie odpowiednią cenę.
Mając na uwadze całokształt przytoczonych powyżej okoliczności i regulacji ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w ocenie Wnioskodawcy kwota VAT uiszczona przez eksportera, która następnie zostanie rozliczona przez Wnioskodawcę w deklaracji VAT po stronie podatku naliczonego nie będzie stanowiła dla Spółki przychodu podatkowego.
Analogiczne stanowisko zostało zaprezentowane w interpretacji indywidualnej z 7 lutego 2024 r., Znak: 0112-KDIL2-2.4011.800.2023.4.WS (interpretacja została wydana na kanwie przepisów ustawy o PIT, jednak przepisy ustawy o CIT są w tym zakresie analogiczne): „Reasumując - import towarów na warunkach Incoterms DDP nie powoduje/nie będzie powodować po Pana stronie powstania przychodów z powodu pokrycia przez sprzedającego kosztów związanych z odprawą importową”.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych jest prawidłowe.
Na wstępie wskazać należy, że Państwa stanowisko w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, pytania oznaczonego we wniosku: „do stanu faktycznego Nr 1, pytanie Nr 2” oraz pytania oznaczonego we wniosku: „do stanu faktycznego Nr 2, pytanie Nr 2” uzależnione było od pozytywnej odpowiedzi w zakresie podatku od towarów i usług na pytanie oznaczone we wniosku: „do stanu faktycznego Nr 1, pytanie Nr 1” oraz pytania oznaczonego we wniosku: „do stanu faktycznego Nr 2, pytanie Nr 1”.
W zakresie podatku od towarów i usług wydano interpretację indywidualną 13 grudnia 2024 r., Znak: 0111-KDIB3-3.4012.489.2024.3.JSU, w której uznano Państwa stanowisko za prawidłowe w zakresie ww. podatku, wskazując m.in., że skoro importowane towary są i będą przez Spółkę wykorzystywane do czynności opodatkowanych należy uznać, że Spółce - jako importerowi - będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu importu komponentów do produkcji oraz towaru przeznaczonego do naprawy.
Zatem dokonując oceny Państwa stanowiska w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko to jest prawidłowe w pełnym zakresie i odstępuje od uzasadnienia prawnego tej oceny.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy wyłącznie podatku dochodowego od osób prawnych, tj. pytania oznaczonego we wniosku: „do stanu faktycznego Nr 1, pytanie Nr 2” oraz pytania oznaczonego we wniosku: „do stanu faktycznego Nr 2, pytanie Nr 2”.
W zakresie podatku od towarów i usług, tj. pytania oznaczonego we wniosku: „do stanu faktycznego Nr 1, pytanie Nr 1” oraz pytania oznaczonego we wniosku: „do stanu faktycznego Nr 2, pytanie Nr 1” zostanie/zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie.
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia przedstawionym stanie faktycznym, a w odniesieniu do zdarzenia przyszłego stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym/opisem zdarzenia przyszłego. Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy lub stanu prawnego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność. Równocześnie w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.
Ponadto należy zaznaczyć, że biorąc pod uwagę stwierdzenie zawarte w uzupełnieniu wniosku, że: „(…) Wnioskodawca nie jest w stanie podać danych przyszłych kontrahentów, ponieważ krąg podmiotów jest nieskonkretyzowany i Spółka nie zna danych swoich potencjalnych klientów (…)” oraz wskazanie w uzupełnieniu wniosku „przykładowych danych kontrahenta zagranicznego, będącego stroną transakcji, w których miał miejsce import towaru na zasadach Incoterms DDP (…)”, przy wydaniu niniejszej interpretacji, organ podatkowy odniósł się tylko do podmiotu zagranicznego wskazanego w uzupełnieniu wniosku, ponieważ interpretacja indywidualna wydawana jest w określonych zaistniałych, bądź mających zaistnieć okolicznościach sprawy.
Odnosząc się do powołanych we wniosku interpretacji indywidualnych stwierdzić należy, że zostały one wydane w indywidualnych sprawach innych podmiotów i nie wiążą organu w sprawie będącej przedmiotem Państwa wniosku.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
· Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
· Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
· Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 935, dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
· w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA),
albo
· w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).
Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.