Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
15 października 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 15 października 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych wpłat na PFRON, które w całości pokrywane są z dotacji podmiotowej z budżetu jednostki samorządu terytorialnego jako środków wolnych od podatku.
Treść wniosku jest następująca.
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
Teatr (…) (dalej: „Teatr” lub „Wnioskodawca”) jest posiadającą osobowość prawną samorządową instytucją artystyczną wpisaną do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez (…) pod numerem (…).
Teatr działa na podstawie ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 194 z zm.) oraz swojego statutu.
Wnioskodawca jest podatnikiem VAT zarejestrowanym dla potrzeb VAT jako podatnik VAT czynnym.
Zakres działalności Teatru obejmuje:
(…)
Działalność Teatru organizowana jest w oparciu o sezon artystyczny, na który ustala się plan repertuarowy.
Podstawą gospodarki finansowej Teatru jest plan finansowy Teatru ustalony przez Dyrektora z zachowaniem wysokości dotacji organizatora. Źródła finansowania Teatru to w szczególności:
1)przychody z prowadzonej działalności, w tym ze sprzedaży składników majątku ruchomego;
2)przychody z najmu i dzierżawy składników majątkowych;
3)dotacje podmiotowe i celowe z budżetu jednostki samorządu terytorialnego i z budżetu państwa;
4)środki otrzymane od osób prawnych i osób fizycznych;
5)środki uzyskane z innych źródeł.
Zgodnie ze Statutem Teatr może prowadzić działalność gospodarczą w zakresie (…)
Jednym z kosztów finansowych wynikających z funkcjonowania Teatru są wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (dalej: „PFRON”). Wpłaty te są finansowane z dotacji podmiotowych otrzymywanych przez Teatr od organizatora. Do tej pory Teatr odprowadzał podatek dochodowy od tych wpłat.
Pytanie
Czy wpłaty ponoszone przez Teatr na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON), które w całości pokrywane są z dotacji otrzymywanych od organizatora - (…), są zwolnione od podatku dochodowego od osób prawnych?
Państwa stanowisko w sprawie
Zdaniem Wnioskodawcy w sytuacji, gdy wpłaty na PFRON są realizowane w całości ze środków uzyskanych z dotacji od organizatora - (…), nie spowodowuje to obowiązku opodatkowania CIT równowartości takich wydatków przez Teatr, gdyż wartość uzyskanej przez Teatr dotacji korzysta ze zwolnienia z CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT.
Informacje ogólne - źródła przychodu
W myśl art. 7 ust. 1 ustawy o CIT, przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów. W przypadkach, o których mowa w art. 21, 22 i art. 24b przedmiotem opodatkowania jest przychód.
Z kolei dochodem ze źródła przychodów, z zastrzeżeniem art. 11c, art. 11i, art. 24a, art. 24b, art. 24d i art. 24f, jest nadwyżka sumy przychodów uzyskanych z tego źródła przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. Przy czym, gdy koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów (art. 7 ust. 2 ustawy o CIT).
Dochód, wynikający z zastosowania powyższych zasad, może korzystać ze zwolnienia z CIT. Katalog zwolnień z CIT jest katalogiem zamkniętym i został wskazany w art. 17 ust. 1 ustawy o CIT.
Zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT - nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków i kosztów bezpośrednio sfinansowanych z dochodów (przychodów), o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 14a, 23, 24, 42, 47, 48, 52, 53, 54a, 55, 56, 56b i 59.
W myśl art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT wolne od podatku CIT są dotacje otrzymane z budżetu państwa lub budżetu jednostki samorządu terytorialnego, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach.
W świetle powyższych regulacji wpłaty na PFRON, nie będą stanowić kosztu uzyskania przychodu Teatru, gdyż środki na takie wpłaty pochodzą z dotacji, o której mowa w art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT.
Teatr zwraca uwagę, że sposób kwalifikacji podatkowej wpłat na PFRON zależy przede wszystkim od źródła finansowania tych wpłat. Zasadniczo organy podatkowe wskazują, że wpłaty na PFRON nie są realizacją celów statutowych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT. W konsekwencji, co do zasady takie wpłaty generują dochód po stronie podatnika, który to dochód podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.
Jeżeli zatem wpłaty na PFRON sfinansowane są w całości dotacją, która stanowi przychód wolny od podatku na podstawie art. 17 ust. pkt 47 ustawy o CIT, to dochód stanowiący równowartość tych wpłat nie powinien podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych, gdyż wydatki te zostały dokonane ze środków wolnych od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT.
Takie stanowisko znajduje potwierdzenie w interpretacjach wydawanych przez organy podatkowe. W jednej z nowszych interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 16 lutego 2022 r., nr 0111-KDIB2-1.4010.613.2021.1.BJ przyjęto:
„Należy zwrócić uwagę, że z przepisem art. 17 ust. 1 pkt 47 wyżej powołanej ustawy koreluje przepis art. 16 ust. 1 pkt 58 tej ustawy, który stanowi, że nie uważa się za koszt uzyskania przychodów wydatków i kosztów bezpośrednio sfinansowanych z dochodów (przychodów), o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 14a, 23, 24, 42, 47, 48, 52, 53, 54a, 55, 56, 56b i 59.
Biorąc pod uwagę powołane przepisy prawa podatkowego i przedstawiony stan faktyczny stwierdzić należy, że skoro wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, sfinansowane są w całości uzyskaną z budżetu państwa dotacją, to dochód stanowiący równowartość tych wpłat, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podlega zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, ponieważ wydatków tych dokonano ze środków wolnych od podatku.
Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym dochód przeznaczony na dokonanie wpłat na PFRON i odpowiadający równowartości dokonanych wpłat, jest zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, z uwagi na fakt, iż wydatek ten jest w całości finansowany z dotacji pochodzącej z budżetu, która korzysta ze zwolnienia z CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT, jest prawidłowe”.
Te same wnioski wynikają z interpretacji indywidualnej z 16 czerwca 2021 r., sygn. 0114-KDIP2-1.4010.132.2021.1.KS.
Tożsame konkluzje potwierdza również interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 15 marca 2018 r., sygn. 0114-KDIP2-1.4010.22.2018.2.KS:
„(...) skoro wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, sfinansowane są w całości uzyskaną z budżetu państwa dotacją, to dochód stanowiący równowartość tych wpłat, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podlega zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, ponieważ wydatków tych dokonano ze środków wolnych od podatku”.
Warto zwrócić uwagę również na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 24 maja 2018 r., sygn. 0111-KDIB1-2.4010.140.2018.1.MM:
„Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego wynika, że Forum jest samorządową instytucją kultury wpisaną do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Gminę. Posiada osobowość prawną i jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Forum jest jednostką organizacyjną, która nie jest nastawiona na osiąganie zysku. Forum prowadzi wielokierunkową działalność w zakresie tworzenia, upowszechniania i ochrony kultury. Celem jego działalności jest przygotowanie i pozyskanie społeczności lokalnej do aktywnego uczestnictwa w kulturze oraz współtworzenia jej wartości. (...) Ze środków uzyskanej dotacji Forum finansuje większość wydatków, w tym m.in. wpłaty na PFRON. (...). Należy zwrócić uwagę, że z przepisem art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy CIT koreluje przepis art. 16 ust. 1 pkt 58 ustawy CIT, który stanowi, że nie uważa się za koszt uzyskania przychodów wydatków i kosztów bezpośrednio sfinansowanych z dochodów (przychodów), o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 14a, 23, 24, 42, 47, 48, 52, 53 i 55, lub ze środków, o których mowa w art. 33 ust. 4 ustawy z 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Biorąc pod uwagę powołane przepisy prawa podatkowego i przedstawiony stan faktyczny stwierdzić należy, że skoro wpłaty na PFRON, sfinansowane są w całości uzyskaną z budżetu Gminy dotacją, to dochód stanowiący równowartość tych wpłat, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy CIT, podlega zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, ponieważ wydatków tych dokonano ze środków wolnych od podatku”.
Także starsze interpretacje indywidualne potwierdzają wskazane wyżej wnioski:
- interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z 6 sierpnia 2012 r., sygn. IPTPB3/423-196/12-4/PM,
- interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z 11 stycznia 2013 r., sygn. IPTPB3/423-400/12-2/GG,
- interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z 11 sierpnia 2014 r., sygn. ILPB3/423-224/14-4/JG.
Mając powyższe na uwadze, w ocenie Teatru, jego dochód przeznaczony na dokonanie wpłat na PFRON i odpowiadający równowartości dokonanych wpłat, jest zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, ze względu na to, iż wydatek tego rodzaju jest w całości finansowany z dotacji pochodzącej z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, która to dotacja korzysta ze zwolnienia z CIT na podstawie art. 17 ust. pkt 47 ustawy o CIT.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 7 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2805 ze zm. dalej: „ustawa o CIT”):
1. Przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów. W przypadkach, o których mowa w art. 21, art. 22 i art. 24b, przedmiotem opodatkowania jest przychód.
2. Dochodem ze źródła przychodów, z zastrzeżeniem art. 11c, art. 11i, art. 24a, art. 24b, art. 24ca, art. 24d i art. 24f, jest nadwyżka sumy przychodów uzyskanych z tego źródła przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.
Ustalony w powyższy sposób dochód może być przedmiotem zwolnienia z opodatkowania, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy o CIT. Przepis ten zawiera bowiem katalog dochodów wolnych od podatku. Innymi słowy, wyłącza z podstawy opodatkowania dochody uzyskane z tytułów w nim wymienionych.
W myśl art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT:
Wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 1c, których celem statutowym jest działalność naukowa, naukowo-techniczna, oświatowa, w tym również polegająca na kształceniu studentów, kulturalna, w zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, wspierania inicjatyw społecznych na rzecz budowy dróg i sieci telekomunikacyjnej na wsi oraz zaopatrzenia wsi w wodę, dobroczynności, ochrony zdrowia i pomocy społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów oraz kultu religijnego - w części przeznaczonej na te cele.
Zwolnienie przedmiotowe, o którym mowa w ww. art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT, ma zastosowanie do dochodów, z wyjątkiem wymienionych w art. 17 ust. 1a ustawy o CIT.
Stosownie do art. 17 ust. 1a i 1b ustawy o CIT:
1a. Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, nie dotyczy:
1) dochodów uzyskanych z działalności polegającej na wytwarzaniu wyrobów przemysłu elektronicznego, paliwowego, tytoniowego, spirytusowego, winiarskiego, piwowarskiego, a także pozostałych wyrobów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, oraz wyrobów z metali szlachetnych albo z udziałem tych metali lub dochodów uzyskanych z handlu tymi wyrobami; zwolnieniem objęte są jednak dochody podmiotów, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-8 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, uzyskane z działalności polegającej na wytwarzaniu wyrobów przemysłu elektronicznego;
1a) dochodów uzyskanych z działalności polegającej na oddaniu środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych do odpłatnego używania na warunkach określonych w art. 17a-17k;
2) dochodów, bez względu na czas ich osiągnięcia, wydatkowanych na inne cele niż wymienione w tych przepisach.
1b. Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i - bez względu na termin - wydatkowany na cele określone w tym przepisie, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 5a.
Stosownie do art. 17 ust. 1c ustawy o CIT:
Przepis ust. 1 pkt 4 nie ma zastosowania w:
1) przedsiębiorstwach państwowych, spółdzielniach i spółkach;
2) przedsiębiorstwach komunalnych mających osobowość prawną, dla których funkcję organu założycielskiego pełnią jednostki samorządu terytorialnego lub ich jednostki pomocnicze utworzone na podstawie odrębnych przepisów;
3) samorządowych zakładach budżetowych oraz jednostkach organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, będących podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych - jeżeli przedmiotem ich działalności jest zaspokajanie potrzeb publicznych pośrednio związanych z ochroną środowiska w zakresie: wodociągów i kanalizacji, ścieków komunalnych, wysypisk i utylizacji odpadów komunalnych oraz transportu zbiorowego.
We wniosku wskazali Państwo, że dochód z tytułu otrzymanej dotacji celowej od organizatora - (…) zostanie przeznaczony na uiszczenie wpłat na PFRON, co nie pokrywa się ze wskazanym przez Państwa zakresem działalności Teatru i nie stanowi celu statutowego Wnioskodawcy. Teatr - jako instytucja kultury - ma bowiem za zadanie prowadzić działalność kulturalną, która polega na tworzeniu, upowszechnianiu i ochronie kultury. Ponadto, zgodnie ze Statutem mogą także Państwo prowadzić gospodarczą w zakresie (…).
Tym samym dochód stanowiący równowartość wydatków na składki na PFRON nie jest wolny od podatku dochodowego na podstawie omawianego przepisu art. 17 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy, gdyż nie realizuje Państwa celów statutowych.
Przedmiotem Państwa wątpliwości jest ustalenie, czy wpłaty ponoszone przez Teatr na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON), które w całości pokrywane są z dotacji otrzymywanych od organizatora - (…) , są zwolnione od podatku dochodowego od osób prawnych.
Obowiązek dokonywania wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych nie należy jednak utożsamiać z podatkiem w rozumieniu art. 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.), dlatego też cytowany art. 17 ust. 1b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie ma do tych wpłat zastosowania. Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych jest bowiem funduszem celowym realizującym zadania określone w ustawie o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Należy również zwrócić uwagę, że wpłaty dokonywane na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych mają charakter sankcyjny, z tytułu niezapewniania wymaganego poziomu zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
Zasadą jest, że zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 36 ustawy o CIT:
Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
36) wpłat, o których mowa w art. 21 ust. 1 i w art. 23 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
W myśl jednak art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT:
Wolne od podatku są:
47) dotacje otrzymane z budżetu państwa lub budżetu jednostki samorządu terytorialnego, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach.
Należy zwrócić uwagę, że z przepisem art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT koreluje przepis art. 16 ust. 1 pkt 58 tej ustawy, który stanowi, że:
Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
58) wydatków i kosztów bezpośrednio sfinansowanych z dochodów (przychodów), o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 14a, 23, 24, 42, 47, 48, 52, 53, 54a, 56, 56b-56m i 59.
Biorąc pod uwagę powołane przepisy prawa podatkowego i opisany przez Państwa stan faktyczny i zdarzenie przyszłe stwierdzić należy, że skoro dokonywane przez Państwa wpłaty na PFRON sfinansowane są w całości uzyskaną z budżetu jednostki samorządu terytorialnego dotacją, to dochód stanowiący równowartość tych wpłat na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT podlega zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, ponieważ wydatki te są/będą dokonywane ze środków wolnych od podatku.
Odnosząc się do powołanych we wniosku interpretacji indywidualnych wskazać należy, że zostały one wydane w indywidualnych sprawach innych podmiotów i nie mogą przez to stanowić wiążących rozstrzygnięć w innych sprawach. Każdą sprawę rozpatrujemy indywidualnie.
Podsumowując, w opisanych przez Państwa okolicznościach sprawy dochód przeznaczony na dokonanie wpłat na PFRON i odpowiadający równowartości dokonanych wpłat, jest/będzie zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, ponieważ wydatek ten jest w całości finansowany z dotacji pochodzącej z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, która korzysta ze zwolnienia z CIT na podstawie art. 17 ust. pkt 47 ustawy o CIT.
W związku z powyższym, Państwa stanowisko w zakresie skutków podatkowych dokonywania wpłat na PFRON, które w całości pokrywane są z dotacji podmiotowej z budżetu jednostki samorządu terytorialnego jako środków wolnych od podatku, należy uznać za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia oraz zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.