Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - 0111-KDIB1-1.4010.574.2024.1.AW

ShutterStock

Interpretacja indywidualna z dnia 27 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.574.2024.1.AW

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

27 września 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z tego samego dnia o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia czy biorąc pod uwagę brzmienie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wartość Kompensaty udzielanej zgodnie z Regulaminem Produktu stanowi dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodu.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

A S.A (dalej: „Spółka” lub „Wnioskodawca”) to spółka prawa handlowego, działającą od (…). Głównym przedmiotem jej działalności jest (…).

W (…) Spółka uzyskała koncesję na obrót energią elektryczną. (…)

Wnioskodawca planuje poszerzyć swoją działalność o profil polegający na sprzedaży energii elektrycznej na rzecz finalnych konsumentów (B2C) (dalej: „klient”, „klient indywidualny” lub „konsument”). Pytanie zaprezentowane w niniejszym wniosku dotyczy tylko i wyłącznie planowanej działalności na rynku klientów indywidualnych.

W ramach swojej oferty na rzecz klientów indywidualnych Wnioskodawca będzie oferował produkt (dalej: „Produkt”). Mechanika tego Produktu zakłada, że klient, który zawiera umowę na czas nieokreślony zawsze będzie miał najlepszą cenę za energię elektryczną przez cały okres umowy, więc Wnioskodawca stale będzie porównywać własną cenę do ceny rynkowej i będzie ją modyfikować w odpowiedzi na zmieniające się ceny konkurencji. Cena za energię jest dynamiczna, więc może być zwiększana lub zmniejszana przez cały okres obowiązywania umowy.

Zgodnie z § 2 pkt 3 Regulaminem Produktu: (…).

W konsekwencji, Wnioskodawca będzie weryfikował codziennie ceny konkurencyjne do własnych: cena referencyjna z ofert konkurencji zostanie pozyskana ze stron internetowych firm konkurencyjnych oraz z porównywarki (…) publikowanej na stronie (…). W przypadku zidentyfikowania lepszej ceny na stronie konkurenta i podjęciu decyzji o jej wprowadzeniu, Wnioskodawca zgodnie z przepisami prawa zgłosi każdorazowo do (…) informację o nowej cenie i po 7 dniach udostępni klientom nowy cennik.

Założeniem Produktu, jest to, że decyzja o zmianie cen energii dla istniejących klientów będzie podejmowana raz w miesiącu a podstawą zmiany ceny będzie identyfikacja najlepszej ceny zweryfikowanej do 25 dnia miesiąca.

Zgodnie z § 2 pkt 5 Regulaminu Produktu: (…).

Przykładowo: do końca października informacja o zmianie ceny -> cały listopad - okres miesiąca przed wprowadzeniem ceny (miesiąc karencji) -> 1 grudnia nowa cena wchodzi w życie. W celu zrekompensowania klientowi okresu miesięcznego, kiedy nie korzystał z niższej ceny (w opisanym przykładzie jest to listopad) , Wnioskodawca zastosuje w stosunku do klienta zwrot w postaci Kompensaty. Przy czym podkreślenia wymaga fakt, że Kompensata jest formą promocji dla klienta (formą reklamowanego i jasnego dla klienta przedstawienia produktu), a jej nazwa nie odnosi się do definicji podatkowej kompensaty.

Kompensata będzie bowiem miała formę gratyfikacji finansowej dla klienta i wystąpi tylko wtedy, gdy:

  • nowa cena energii będzie niższa niż wcześniejsza,
  • klient będzie miał aktywną umowę najpóźniej w miesiącu, w którym Wnioskodawca (zdecyduje – przypis organu) się na zmianę ceny.

Kompensata będzie dotyczyła miesiąca (miesiąca karencji), w którym Wnioskodawca oczekuje na wprowadzenie ceny po zgłoszeniu do (…).

Zgodnie z § 4 pkt 4 Regulaminu Produktu: (…).

Pkt 5 tego § przewiduje, że: (…).

W konsekwencji, z podatkowego punku widzenia, w opisanych w Regulaminie przypadkach, klient otrzyma od Wnioskodawcy Kompensatę polegającą na zmniejszeniu wartości brutto wskazanej na fakturze do zapłaty o wyliczoną zgodnie z powyżej opisanym wzorem kwotę.

Jednocześnie kluczowym jest to, że Kompensata pozostaje bez wpływu na podstawę opodatkowania wskazaną każdorazowo na fakturze i nie wywołuje skutków w zakresie opodatkowana sprzedaży energii elektrycznej podatkiem akcyzowym, podatkiem od towarów i usług oraz podatkiem dochodowym od osób prawnych. Kompensata polega bowiem tylko i wyłącznie na pomniejszeniu kwoty do zapłaty przez konkretnego klienta. Kompensata nie polega na pomniejszeniu ustalonej wcześniej ceny towaru lub usługi o określoną kwotę pieniężną.

W związku z powyższym, po stronie Wnioskodawcy pojawiła się wątpliwości, czy skoro Kompensata nie ma wpływu na podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, a prowadzi do pomniejszenia kwoty do zapłaty przez klienta, to wartość Kompensaty powinna być uznana za koszt podatkowy Wnioskodawcy.

Pytanie

Czy biorąc pod uwagę brzmienie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wartość Kompensaty udzielanej zgodnie z Regulaminem Produktu stanowi dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodu?

Państwa stanowisko w sprawie

W ocenie Spółki, mając na uwadze brzmienie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 2805 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”), wartość Kompensaty udzielanej zgodnie z Regulaminem Produktu stanowi dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodu.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy o CIT, ustawa reguluje opodatkowanie podatkiem dochodowym dochodów osób prawnych i spółek kapitałowych w organizacji (dalej: „podatek CIT”).

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy o CIT, podatnicy, jeżeli mają siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania.

Art. 15 ust. 1 ustawy o CIT stanowi, że kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów ze źródła przychodów lub w celu zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1 ustawy o CIT.

Koszty poniesione w walutach obcych przelicza się na złote według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień poniesienia kosztu. Jednocześnie art. 16 ust. 1 ustawy o CIT zawiera katalog kosztów wyłączonych z kosztów uzyskania przychodów.

Mając na uwadze opis zdarzenia przyszłego oraz treść powyższych przepisów, w ocenie Spółki, wartość Kompensaty stanowi dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodów.

Wskazany powyżej art. 15 ust. 1 ustawy o CIT konstytuuje zasadę, stosownie do której pomiędzy przychodami podatników a kosztami ich uzyskania musi wystąpić związek przyczynowo-skutkowy. Tak więc kosztami uzyskania przychodów są wszelkie, racjonalnie i gospodarczo uzasadnione wydatki związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, których celem jest osiągnięcie, zabezpieczenie i zachowanie źródła przychodów, z wyjątkiem tych wymienionych w art. 16 ust. 1 ustawy o CIT.

W opisanym stanie faktycznym, Kompensata przyznana przez Wnioskodawcę klientowi stanowi niewątpliwie instrument pozytywnie wpływający na intensyfikację sprzedaży energii elektrycznej oraz ma na celu zachętę do wybierania oferty Wnioskodawcy. Mając powyższe na uwadze, wydatki (w praktyce kwoty wyliczone na podstawie Regulaminu Produktu) które Spółka ponosić będzie w związku z przyznawaniem Kompensat, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. Ewidentnym jest bowiem związek pomiędzy osiąganiem przychodów z tytułu sprzedaży energii elektrycznej a przyznaniem Kompensaty. Kompensata ma na celu zachęcenie przyszłych klientów do skorzystania z oferty Wnioskodawcy na sprzedaż energii elektrycznej, co wprost prowadzi do spełnienia przesłanek wymienionych w art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.

Warto zwrócić uwagę, że co prawda Kompensata nie ma podatkowego charakteru rabatu dla Wnioskodawcy, z uwagi na fakt, że nie obniża ona podstawy opodatkowana, to jednak z punktu widzenia klienta wywołuje analogiczny efekt. Stąd też nie należy pomijać jednolitej linii interpretacyjnej, zgodnie z którą: wartość udzielonego rabatu po stronie udzielającego stanowi koszty uzyskania przychodów (w wysokości odpowiadającej wartości netto udzielonego rabatu): m.in. w interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 27 lipca 2016 r., Znak: IPPB6/4510-347/16-2/AP. Podobnie uznał Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji indywidualnej z 7 września 2016 r., Znak: IBPB-1-1/4510-175/16-2/NL. W interpretacji tej czytamy: „(...) Udzielone rabaty bez wątpienia stanowią instrument pozytywnie wpływający na intensyfikację sprzedaży towarów oraz mają na celu zachętę do maksymalizacji zakupów. Mając powyższe na uwadze, wydatki, które Spółka ponosić będzie w związku z udzieleniem rabatów aptekom, może być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. (...)”.

Reasumując, w ocenie Spółki, ze względu na brzmienie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, wartość Kompensaty udzielanej zgodnie z Regulaminem Produktu stanowi dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodu.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 2805 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”),

kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów ze źródła przychodów lub w celu zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1 (…).

Powyższe oznacza, że podatnik ma prawo do odliczenia dla celów podatkowych wszelkich wydatków, pod warunkiem, iż nie zostały one wymienione w art. 16 ust. 1 ww. ustawy oraz że wykaże ich związek z prowadzoną działalnością, a ich poczynienie ma lub może mieć wpływ na możliwość powstania przychodu (w tym zachowania lub zabezpieczenia przychodów). Przepis ten konstytuuje więc zasadę, stosownie do której pomiędzy kosztem podatkowym oraz przychodami podatnika musi wystąpić związek przyczynowo-skutkowy.

Kosztem uzyskania przychodów będzie zatem taki koszt, który spełnia łącznie następujące warunki:

  • został poniesiony przez podatnika, tj. w ostatecznym rozrachunku musi on zostać pokryty z zasobów majątkowych podatnika (nie stanowią kosztu uzyskania przychodu podatnika wydatki, które zostały poniesione na działalność podatnika przez osoby inne niż podatnik),
  • jest definitywny (rzeczywisty), tj. wartość poniesionego wydatku nie została podatnikowi w jakikolwiek sposób zwrócona,
  • pozostaje w związku z prowadzoną przez podatnika działalnością gospodarczą,
  • poniesiony został w celu uzyskania, zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów lub może mieć wpływ na wielkość osiągniętych przychodów,
  • został właściwie udokumentowany,
  • nie może znajdować się w grupie wydatków, których zgodnie z art. 16 ust. 1 ww. ustawy nie uważa się za koszty uzyskania przychodów.

Należy przy tym zauważyć, że definicja sformułowana przez ustawodawcę ma charakter ogólny. Z tego względu, każdorazowy wydatek poniesiony przez podatnika powinien podlegać indywidualnej analizie w celu dokonania jego kwalifikacji prawnej. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy ustawa wyraźnie wskazuje jego przynależność do kategorii kosztów uzyskania przychodów lub wyłącza możliwość zaliczenia go do tego rodzaju kosztów. W pozostałych przypadkach, należy zaś zbadać istnienie związku przyczynowo-skutkowego pomiędzy poniesieniem kosztu, a powstaniem przychodu lub realną szansą powstania przychodów podatkowych, bądź też zachowaniem albo zabezpieczeniem źródła ich uzyskiwania.

Koszty ponoszone przez podatnika należy ocenić pod kątem ich celowości, a więc dążenia do uzyskania przychodów. Aby określony wydatek można było uznać za koszt uzyskania przychodu, między tym wydatkiem, a osiągnięciem  przychodu musi zachodzić związek przyczynowy tego typu, że poniesienie wydatku ma wpływ na powstanie lub zwiększenie jego przychodu.

Nie ulega wątpliwości, że nie wszystkie koszty, które ponosi podatnik prowadzący działalność gospodarczą mogą stanowić koszty uzyskania przychodów (pomijając przy tym, co oczywiste, te, które ustawodawca wprost wyłączył z kosztów na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy o CIT). Wymogiem, który musi być bezwzględnie spełniony, nie jest, co wynika z literalnego brzmienia przepisu art. 15 ust. 1, związek kosztów z działalnością gospodarczą tylko z uzyskaniem przychodów, lub też z zachowaniem albo zabezpieczeniem jego źródła.

Państwa wątpliwości dotyczą ustalenia czy wartość Kompensaty udzielanej zgodnie z Regulaminem Produktu stanowi dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodu, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.

Z opisu sprawy wynika w szczególności, że głównym przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest handel energią elektryczną, w ramach której na rzecz klientów indywidualnych Wnioskodawca będzie oferował Produkt. Mechanika tego Produktu zakłada, że klient, który zawiera umowę na czas nieokreślony zawsze będzie miał najlepszą cenę za energię elektryczną przez cały okres umowy, więc Wnioskodawca stale będzie porównywać własną cenę do ceny rynkowej i będzie ją modyfikować w odpowiedzi na zmieniające się ceny konkurencji.  W przypadku zidentyfikowania lepszej ceny na stronie konkurenta i podjęciu decyzji o jej wprowadzeniu, Wnioskodawca zgodnie z przepisami prawa zgłosi każdorazowo do Urzędu Regulacji Energetyki informację o nowej cenie i po 7 dniach udostępni klientom nowy cennik. Założeniem Produktu, jest to, że decyzja o zmianie cen energii dla istniejących klientów będzie podejmowana raz w miesiącu a podstawą zmiany ceny będzie identyfikacja najlepszej ceny zweryfikowanej do 25 dnia miesiąca. Zaktualizowane na skutek porównania ceny i stawki opłaty będą obowiązywały od drugiego miesiąca następującego po miesiącu, w którym zostały ogłoszone przez Sprzedawcę. Płatność z tytułu sprzedaży energii elektrycznej zostanie rozliczona na podstawie zaktualizowanej tabeli stawek i opłat w ramach najbliższej faktury rozliczeniowej.  

Przykładowo: informacja o zmianie ceny do końca października -> cały listopad - okres miesiąca przed wprowadzeniem ceny (miesiąc karencji) -> 1 grudnia nowa cena wchodzi w życie.

W celu zrekompensowania klientowi okresu miesięcznego, kiedy nie korzystał z niższej ceny (w opisanym przykładzie jest to listopad), Wnioskodawca zastosuje w stosunku do klienta zwrot w postaci Kompensaty. Kompensata jest formą promocji dla klienta (formą reklamowanego i jasnego dla klienta przedstawienia produktu), a jej nazwa nie odnosi się do definicji podatkowej kompensaty.

Kompensata będzie bowiem miała formę gratyfikacji finansowej dla klienta i wystąpi tylko wtedy, gdy:

  • nowa cena energii będzie niższa niż wcześniejsza,
  • klient będzie miał aktywną umowę najpóźniej w miesiącu, w którym Wnioskodawca (zdecyduje – przypis organu) się na zmianę ceny.

Kompensata będzie dotyczyła miesiąca karencji, w którym Wnioskodawca oczekuje na wprowadzenie ceny po zgłoszeniu do (…).

W przypadku, gdy Wnioskodawca ogłosi aktualizację tabeli stawek i opłat a zaktualizowane ceny i stawki opłat obowiązujące w ramach Produktu będą niższe niż te dotychczas obowiązujące Klienta, wówczas Spółka przyzna Klientowi Kompensatę za okres jednego miesiąca poprzedzającego dzień rozpoczęcia obowiązywania zaktualizowanej tabeli stawek i opłat. Kompensata zostanie zaksięgowana w systemie rozliczeniowym Wnioskodawcy i przyznana Klientowi w formie rabatu, który będzie pomniejszał należności do zapłaty wynikające z najbliższej Faktury rozliczeniowej. Kompensata nie podlega wypłaceniu ani zamianie na żadną inną formę upustu.

W konsekwencji, z podatkowego punku widzenia, w opisanych w Regulaminie przypadkach, klient otrzyma od Wnioskodawcy Kompensatę polegającą na zmniejszeniu wartości brutto wskazanej na fakturze do zapłaty o wyliczoną zgodnie z powyżej opisanym wzorem kwotę.

Przy czym, Kompensata pozostaje bez wpływu na podstawę opodatkowania wskazaną każdorazowo na fakturze i nie wywołuje skutków w zakresie opodatkowana sprzedaży energii elektrycznej podatkiem akcyzowym, podatkiem od towarów i usług oraz podatkiem dochodowym od osób prawnych.

Kompensata polega bowiem tylko i wyłącznie na pomniejszeniu kwoty do zapłaty przez konkretnego klienta. Kompensata nie polega na pomniejszeniu ustalonej wcześniej ceny towaru lub usługi o określoną kwotę pieniężną.

Mając na uwadze powyższe przepisy oraz przedstawiony we wniosku opis sprawy, zgodzić się należy z Państwa stanowiskiem, że, wartość Kompensaty udzielanej zgodnie z Regulaminem Produktu stanowi dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodu na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.

Udzielona Kompensata związana jest bowiem z prowadzaną przez Państw działalnością gospodarczą polegającą na sprzedażą energii elektrycznej. Kompensata zostanie przyznana Klientowi w formie obniżenia kwoty do zapłaty wynikające z najbliższej Faktury rozliczeniowej, bez pomniejszenia ustalonej wcześniej ceny towaru lub usługi o określoną kwotę pieniężną. Jednocześnie  kluczowym jest to, że wskazana we wniosku Kompensata pozostaje bez wpływu na podstawę opodatkowania wskazaną każdorazowo na fakturze i nie wywołuje skutków w zakresie opodatkowana sprzedaży energii elektrycznej m.in. podatkiem dochodowym od osób prawnych. Kompensata polega bowiem tylko i wyłącznie na pomniejszeniu kwoty do zapłaty należnej od konkretnego klienta i dotyczy włącznie tych klientów, którzy podpisali umowę na czas nieokreślony.

Zatem, wartość udzielonej Kompensaty, na wskazanych we wniosku warunkach, stanowi niewątpliwie wydatek poniesiony przez Wnioskodawcę w celu zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów z prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej. 

Reasumując, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Państwa i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywać się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Odnosząc się do powołanych we wniosku interpretacji indywidualnych stwierdzić należy, że interpretacje te zostały wydane w indywidualnych sprawach innych podmiotów i nie wiążą Organu w sprawie będącej przedmiotem wniosku. Co również istotne przedstawione w nich okoliczności nie są tożsame co do okoliczności przedstawionych we wniosku.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

-   Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy  z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

-   Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

-   Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).  

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).