Zasady wpłacania zaliczek na podatek dochodowy w formie uproszczonej w przypadku łączenia się spółek przez przejęcie. - Interpretacja - null

Shutterstock

Zasady wpłacania zaliczek na podatek dochodowy w formie uproszczonej w przypadku łączenia się spółek przez przejęcie. - Interpretacja - null

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Zasady wpłacania zaliczek na podatek dochodowy w formie uproszczonej w przypadku łączenia się spółek przez przejęcie.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

24 września 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 24 września 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie zasad wpłacania zaliczek na podatek dochodowy w formie uproszczonej w przypadku łączenia się spółek przez przejęcie.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Spółka Przejmująca

Spółka Przejmująca jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych (zwanego dalej: „CIT”) i podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce, zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy o CIT. Rokiem podatkowym Spółki Przejmującej jest rok kalendarzowy.

Spółki Przejmowane

A. Sp. z o.o. (dalej: „Spółka Przejmowana 1”), B. Sp. z o.o. (dalej: „Spółka Przejmowana 2”), C. Sp. z o.o. (dalej: „Spółka Przejmowana 3”), D. S.A. (dalej: „Spółka Przejmowana 4”), E. Sp. z o.o. (dalej: „Spółka Przejmowana 5”), F. Sp. z o.o. (dalej: „Spółka Przejmowana 6”), G. Sp. z o.o. (dalej: „Spółka Przejmowana 7”), H. Sp. z o.o. (dalej: „Spółka Przejmowana 8”) są podatnikami podatku CIT i podlegają nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy o CIT. Rokiem podatkowym każdej ze Spółek Przejmowanych jest rok kalendarzowy.

Spółka Przejmowana 1, Spółka Przejmowana 2, Spółka Przejmowana 3, Spółka Przejmowana 4, Spółka Przejmowana 5, Spółka Przejmowana 6, Spółka Przejmowana 7 oraz Spółka Przejmowana 8 mogą być łącznie zwane w dalszej części Wniosku „Spółkami Przejmowanymi”.

Powiązania kapitałowe

Spółka Przejmująca i Spółki Przejmowane (dalej łącznie zwane: „Łączącymi się Spółkami”) należą do międzynarodowej grupy kapitałowej I. (dalej: „Grupa”), która specjalizuje się w działalności w zakresie (…).

Spółka Przejmująca posiada całość (100%) udziałów w kapitale zakładowym Spółki Przejmowanej 1, Spółki Przejmowanej 2 oraz Spółki Przejmowanej 3.

Spółka Przejmowana 3 posiada całość (100%) akcji w kapitale zakładowym Spółki Przejmowanej 4 oraz posiada całość (100%) udziałów w kapitale zakładowym Spółki Przejmowanej 5.

Spółka Przejmowana 5 posiada całość (100%) udziałów w kapitale zakładowym Spółki Przejmowanej 6.

Spółka Przejmowana 6 posiada całość (100%) udziałów w kapitale zakładowym Spółki Przejmowanej 7.

Spółka Przejmowana 7 posiada całość (100%) udziałów w kapitale zakładowym Spółki Przejmowanej 8.

Powiązania kapitałowe pomiędzy Łączącymi się Spółkami zostały przedstawione dodatkowo na schemacie graficznym przedstawionym poniżej.

Rozliczenia CIT Spółki Przejmującej

Obecnie Spółka Przejmująca opłaca zaliczki na podatek CIT w formie uproszczonej zgodnie z art. 25 ust. 6 ustawy o CIT. Rozwiązanie to jest powszechnie stosowane również w innych spółkach Grupy (o ile w danym podmiocie istnieje taka możliwość w świetle przepisów ustawy o CIT), ze względu na znaczne uproszczenie procesu kalkulacji comiesięcznych zobowiązań podatkowych. Powyższa decyzja pośrednio, w odniesieniu do niektórych spółek z Grupy, może być również podyktowana także charakterystyką branży – wahaniami popytu i podaży skutkującymi wahaniami wyników finansowych (a co za tym idzie wahaniami wysokości przychodów z prowadzonej działalności gospodarczej) w poszczególnych miesiącach roku.

W zeznaniu o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) złożonym za rok 2023, Spółka Przejmująca wykazała podatek do zapłaty, w związku z czym w 2025 r. również będzie uprawniona do stosowania zaliczek uproszczonych.

Opis czynności będącej przedmiotem Wniosku

Obecnie planowane jest połączenie Spółek Przejmowanych ze Spółką Przejmującą, w trybie przewidzianym w art. 492 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (tekst jedn.: Dz. U. z 2024 r. poz. 18 z późn. zm., dalej zwany: „k.s.h.”), tj. przez przeniesienie całego majątku Spółek Przejmowanych na Spółkę Przejmującą (łączenie się przez przejęcie) (dalej zwane: „Połączeniem”).

Połączenie Spółki Przejmującej ze Spółkami Przejmowanymi odbędzie się w ramach jednej procedury, tj. nastąpi jednocześnie (w tej samej chwili). Planowane Połączenie ma nastąpić po dniu 1 stycznia 2025 r., najprawdopodobniej z dniem 1 kwietnia 2025 r. (dalej: „Dzień Połączenia”).

W wyniku Połączenia dojdzie do przeniesienia na Spółkę Przejmującą całego majątku wraz ze wszystkimi prawami i obowiązkami Spółek Przejmowanych (sukcesja uniwersalna) oraz nastąpi rozwiązanie Spółek Przejmowanych, bez przeprowadzania likwidacji (art. 493‑494 k.s.h.). Spółka Przejmująca wstąpi również na skutek Połączenia w ogół praw i obowiązków Spółek Przejmowanych wynikających z przepisów prawa podatkowego na podstawie art. 93 § 1 i 2 Ordynacji Podatkowej w wyniku tzw. sukcesji podatkowej.

Dla celów księgowych połączenie zostanie rozliczone metodą łączenia udziałów, o której mowa w art. 44c ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.; dalej „ustawa o rachunkowości”). W związku z powyższym, zastosowanie znajdzie art. 12 ust. 3 pkt 2 ustawy o rachunkowości, zgodnie z którym można nie zamykać ksiąg rachunkowych w przypadku połączenia jednostek, gdy rozliczenie połączenia nastąpi metodą łączenia udziałów i nie spowoduje powstania nowej jednostki. Na tej podstawie zostanie podjęta decyzja, że w ramach Połączenia nie zostaną zamknięte księgi rachunkowe Wnioskodawcy oraz Spółek Przejmowanych.

Połączenie zostanie przeprowadzone z uzasadnionych przyczyn ekonomicznych, w szczególności głównym lub jednym z głównych celów Połączenia nie będzie uniknięcie lub uchylenie się od opodatkowania.

W tym zakresie Wnioskodawca wyjaśnia, że celem planowanego Połączenia jest uproszczenie struktury kapitałowej Grupy poprzez ograniczenie liczby występujących podmiotów gospodarczych oraz osiągnięcie synergii poprzez integrację podmiotów działających na polskim rynku. W konsekwencji, przeprowadzenie planowego Połączenia doprowadzi do uproszczenia struktury finansowej poprzez ograniczenie wewnątrzgrupowych wierzytelności, konsolidacji wypracowanych zysków w jednym podmiocie oraz do efektywniejszego zarządzania nadwyżkami finansowymi wypracowanymi przez podmioty funkcjonujące w Grupie.

Jednocześnie, dla kompletności Wnioskodawca wyjaśnia, że przedmiotem niniejszego wniosku nie jest analiza, czy głównym lub jednym z głównych celów planowanego Połączenia jest unikanie opodatkowania w rozumieniu art. 119a i n. Ordynacji podatkowej.

Pytanie

Czy w okolicznościach przedstawionych w opisanym zdarzeniu przyszłym, w przypadku połączenia Wnioskodawcy ze Spółkami Przejmowanymi, Wnioskodawca, po Dniu Połączenia zachowa do końca roku podatkowego 2025 prawo do kontynuacji uiszczania zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych w uproszczonej formie, tj. w wysokości w jakiej były one opłacane przed Dniem Połączenia, bez uwzględniania zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych Spółek Przejmowanych?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, w opisanym zdarzeniu przyszłym, w przypadku połączenia Wnioskodawcy ze Spółkami Przejmowanymi, po Dniu Połączenia zachowa on do końca roku podatkowego 2025 prawo do kontynuacji uiszczania zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych w uproszczonej formie, tj. w takiej samej wysokości jak przed Dniem Połączenia, bez uwzględniania zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych Spółek Przejmowanych.

Stosownie do art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2805 ze zm., dalej: ustawa o CIT), podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 1b, 2a, 3-6a, art. 21, art. 22, art. 24a, art. 24d oraz art. 24f, są obowiązani wpłacać na rachunek urzędu skarbowego zaliczki miesięczne w wysokości różnicy pomiędzy podatkiem należnym od dochodu osiągniętego od początku roku podatkowego a sumą zaliczek należnych za poprzednie miesiące. Stosownie do ust. 1a zaliczki miesięczne, o których mowa w ust. 1, podatnik wpłaca w terminie do 20 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni. Zaliczkę za ostatni miesiąc roku podatkowego podatnik wpłaca w terminie do 20 dnia pierwszego miesiąca następnego roku podatkowego. Podatnik nie wpłaca zaliczki za ostatni miesiąc, jeżeli przed upływem terminu do jej wpłaty złoży zeznanie i dokona zapłaty podatku na zasadach określonych w art. 27 ust. 1 ustawy o CIT.

Jak stanowi art. 25 ust. 6 ustawy o CIT, podatnicy mogą wpłacać zaliczki miesięczne w danym roku podatkowym w uproszczonej formie w wysokości 1/12 podatku należnego wykazanego w zeznaniu, o którym mowa w art. 27 ust. 1, złożonym w roku poprzedzającym dany rok podatkowy. Jeżeli w tym zeznaniu podatnicy nie wykazali podatku należnego, mogą wpłacać zaliczki miesięczne w wysokości 1/12 podatku należnego wynikającego z zeznania złożonego w roku poprzedzającym dany rok podatkowy o dwa lata. Jeżeli również w tym roku podatnicy nie wykazali podatku należnego, nie są możliwe wpłaty zaliczek w uproszczonej formie.

Stosownie do brzmienia art. 25 ust. 7 ustawy o CIT podatnicy, którzy wybrali formę wpłacania zaliczek na zasadach określonych w ust. 6-6b, są obowiązani:

  • stosować tę formę wpłacania zaliczek w całym roku podatkowym;
  • wpłacać zaliczki w terminach określonych w ust. 1a i 2a, uwzględniając zasady wyrażone w tych przepisach;
  • dokonać rozliczenia podatku za rok podatkowy zgodnie z art. 27.

Zgodnie z art. 25 ust. 7a ustawy o CIT, o wyborze formy wpłacania zaliczek według zasad, o których mowa w ust. 6-6b, podatnicy informują w zeznaniu, o którym mowa w art. 27 ust. 1, składanym za rok podatkowy, w którym wpłacali zaliczki w uproszczonej formie.

Wnioskodawca wskazuje, że połączenie Wnioskodawcy ze Spółkami Przejmowanymi będzie skutkować utratą podmiotowości tylko przez Spółki Przejmowane. Oznacza to, że po Dniu Połączenia (w roku podatkowym, w którym nastąpi Połączenie) zaliczki na podatek CIT będzie opłacać jedynie Wnioskodawca (jako Spółka Przejmująca).

Zdaniem Wnioskodawcy, Połączenie nie wpłynie jednak w żaden sposób na wysokość opłacanych przez niego po Dniu Połączenia (w roku podatkowym, w którym nastąpi Połączenie) zaliczek na podatek CIT w uproszczonej formie, ponieważ żaden z przepisów ustawy o CIT nie uzależnia zmiany ich wysokości od przejęcia lub połączenia podatnika z innym podmiotem. Przypadki, w których ustawodawca przewidział zmianę wysokości zaliczki na podatek CIT opłacanej w uproszczonej formie zostały wskazane enumeratywnie w art. 25 ust. 9 i 10 ustawy o CIT, tj.:

Zmiana wysokości zaliczki na CIT opłacanej w uproszczonej formie nastąpi w przypadku:

  • złożenia przez podatnika korekty zeznania, o którym mowa w art. 27 ust. 1, powodującą zmianę wysokości podstawy obliczenia miesięcznych zaliczek płaconych w uproszczonej formie;
  • gdy właściwy organ podatkowy określi należny podatek dochodowy w wysokości innej niż wykazana w zeznaniu, o którym mowa w art. 27 ust. 1, albo w zeznaniu korygującym.

Zdaniem Wnioskodawcy, należy przyjąć, że gdyby zdarzenie połączenia przez przejęcie miało mieć wpływ na kwotę zaliczki uproszczonej opłacanej przez spółkę przejmującą, to mając na uwadze zasadę racjonalności ustawodawcy, taki przypadek zostałby enumeratywnie wymieniony w przepisach art. 25 ustawy o CIT.

Mając na uwadze, że do opisywanego zdarzenia przyszłego nie będzie miał zastosowania art. 25 ust. 9 i 10 ustawy o CIT, określający przypadki zmiany wysokości zaliczki na podatek CIT w formie uproszczonej, zdaniem Wnioskodawcy, po Dniu Połączenia, Spółka Przejmująca powinna nadal uiszczać zaliczki na podatek CIT w formie uproszczonej, w wysokości określonej na rok 2025 na podstawie danych z zeznania złożonego w roku poprzedzającym, tj. bez zmiany ich wysokości i bez uwzględnienia zaliczek na podatek CIT należnych od Spółek Przejmowanych.

Stanowisko Wnioskodawcy w całości znajduje potwierdzenie w interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 28 października 2014 r., sygn. IBPBI/2/423-929/14/JD, gdzie w następującym zdarzeniu przyszłym:

„Wnioskodawca obecnie planuje połączenie z inną spółką należącą do tej samej grupy kapitałowej (dalej: „Spółka przejmowana”). Połączenie nastąpi w 2014 r. w trybie połączenia przez przejęcie zgodnie art. 492 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. – Kodeks spółek handlowych (dalej: „k.s.h.”). W wyniku dokonanego przejęcia, cały majątek Spółki przejmowanej zostanie przeniesiony na Wnioskodawcę. Planowane połączenie zostanie przeprowadzone metodą łączenia udziałów, o której mowa w ustawie z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (dalej: „Ustawa o rachunkowości”), bez zamykania ksiąg rachunkowych Wnioskodawcy oraz Spółki przejmowanej (a w konsekwencji bez zakończenia roku podatkowego Wnioskodawcy oraz Spółki przejmowanej). Rok podatkowy Wnioskodawcy pokrywa się z rokiem kalendarzowym.

Zarówno Wnioskodawca, jak i Spółka Przejmowana, w 2014 r. wpłacają zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych w uproszczonej formie (tekst jedn.: w wysokości 1/12 podatku należnego wykazanego w odpowiednim zeznaniu CIT-8 za rok podatkowy 2012, które zostało złożone w 2013 r.) ”.

Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach potwierdził i ocenił jako prawidłowe następujące stanowisko wnioskodawcy:

„W ocenie Wnioskodawcy, po dniu połączenia (w roku podatkowym, w którym nastąpiło połączenie, tj. w roku 2014) powinien opłacać zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych w uproszczonej formie w wysokości w jakiej były one opłacane przed połączeniem, bez uwzględniania zaliczek na podatek dochodowy Spółki przejmowanej”.

Ponadto, pogląd Wnioskodawcy, potwierdzony przez powyższą interpretację podatkową, zgodnie z którym Spółka Przejmująca powinna ustalić wysokość uproszczonych zaliczek na CIT opłacanych w 2025 r. na podstawie swojego zeznania podatkowego, o którym mowa w art. 27 ust. 1 ustawy o CIT za rok podatkowy zakończony 31 grudnia 2023 r., które zostało złożone przez nią w 2024 r. oraz, że Spółka Przejmująca może kontynuować rozliczanie się na zasadach stosowanych przed Połączeniem także po Dniu Połączenia, znajduje ponadto potwierdzenie również w następujących interpretacjach indywidualnych:

  • w interpretacji podatkowej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: „Dyrektor KIS”) z dnia 14 czerwca 2018 r., sygn. 0114-KDIP2-2.4010.159.2018.1.AM, zgodnie z którą Dyrektor KIS potwierdził i uznał za prawidłowe następujące stanowisko wnioskodawcy: „Zdaniem Wnioskodawcy wysokość zaliczek uproszczonych powinna być ustalana jako 1/12 podatku należnego Wnioskodawcy wykazanego w zeznaniu podatkowym, o którym mowa w art. 27 ust. 1 ustawy o CIT, bez uwzględnienia przy obliczaniu zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych dochodów Spółki Przejmowanej, która zostanie połączona ze Spółką.”;
  • w interpretacji podatkowej Dyrektora KIS z dnia 19 grudnia 2017 r., sygn. 0114-KDIP2-2.4010.268.2017.1.AM, w której organ, odstępując od uzasadnienia prawnego potwierdził i uznał za prawidłowe następujące stanowisko wnioskodawcy: „Zdaniem Wnioskodawcy, w przypadku połączenia Spółki ze Spółkami Przejmowanymi przez przejęcie, które dla celów rachunkowych zostanie rozliczone metodą łączenia udziałów bez zamykania ksiąg rachunkowych Wnioskodawcy oraz Spółek Przejmowanych, Wnioskodawca będzie miał obowiązek uiszczenia zaliczki na podatek dochodowy za miesiąc grudzień 2017 r. w tej samej formie, tj. w formie uproszczonej, oraz wysokości, co za poszczególne miesiące 2017 r. przed połączeniem, bez uwzględnienia podczas ustalania tej zaliczki równowartości zaliczki uproszczonej ustalonej na rok 2017 dla spółki M. ani równowartości ewentualnej zaliczki obliczonej na zasadach ogólnych, jaka mogłaby wnikać z dochodów P.”;
  • w interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z dnia 14 października 2014 r., sygn. IPTPB3/423-249/14-2/KC, w której Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi potwierdził i ocenił jako prawidłowe następujące stanowisko wnioskodawcy: „Reasumując, Wnioskodawca po połączeniu, bez względu na to czy Spółka Przejmowana będzie zamykała księgi rachunkowe na dzień połączenia, czy też nie, powinien uiszczać zaliczki w uproszczonej formie w wysokości w jakiej były one opłacane przed połączeniem, bez zmiany ich wysokości”. Analogiczne stanowisko zostało także potwierdzone w interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z dnia 14 października 2014 r., sygn. IPTPB3/423-249/14-2/KC;
  • w interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 28 stycznia 2015 r., sygn. IPPB3/423-1124/14-2/MS, w której Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie potwierdził i ocenił jako prawidłowe następujące stanowisko wnioskodawcy: „Stosownie do art. 25 ust. 6 Ustawy o CIT, po Połączeniu, Spółka Przejmująca zachowa prawo do kontynuowania opłacania miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy CIT w formie uproszczonej, o której mowa w art. 25 ust. 6 Ustawy o CIT oraz w dotychczasowej wysokości”.

W świetle powyższego, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że po Dniu Połączenia do końca roku podatkowego 2025, będzie on uprawniony opłacać zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych w uproszczonej formie w wysokości w jakiej będą one opłacane od początku roku podatkowego zaczynającego się 1 stycznia 2025 r. do Dnia Połączenia, tj. bez uwzględniania zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych Spółek Przejmowanych.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  • Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383).

Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.