Państwa stanowisko w zakresie pytań oznaczonych we wniosku nr 1-3, zgodnie z którym: - Spółka jest uprawniona do skorzystania z ulgi B+R o której mowa... - Interpretacja - null

ShutterStock

Państwa stanowisko w zakresie pytań oznaczonych we wniosku nr 1-3, zgodnie z którym: - Spółka jest uprawniona do skorzystania z ulgi B+R o której mowa... - Interpretacja - null

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Państwa stanowisko w zakresie pytań oznaczonych we wniosku nr 1-3, zgodnie z którym: - Spółka jest uprawniona do skorzystania z ulgi B+R o której mowa w art. 18d ustawy CIT, począwszy od 1 stycznia 2020 r. - w stosunku do kosztów kwalifikowanych, które nie są przez Spółkę uwzględniane w kalkulacji dochodu zwolnionego z podatku CIT, tj. zgodnie z art. 18d ust. 6 ustawy CIT, jest prawidłowe; - Spółka jest uprawniona do skorzystania z ulgi B+R, której mowa w art. 18d ustawy CIT, w okresie trwałości zezwolenia strefowego tj. w okresie 1 stycznia 2020 do 30 czerwca 2020 r. (okres trwałości Zezwolenia), jest prawidłowe; - Spółka jest uprawniona do skorzystania z ulgi B+R, której mowa w art. 18d ustawy CIT, po okresie trwałości zezwolenia strefowego tj. od dnia 1 lipca 2020 r., jest prawidłowe.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych, jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

22 lipca 2024 r., za pośrednictwem systemu e-PUAP, wpłynął Państwa wniosek z tego samego dnia, o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, który dotyczy ustalania, czy:

-   Spółka jest uprawniona do skorzystania z ulgi B+R o której mowa w art. 18d ustawy CIT, począwszy od 1 stycznia 2020 r. - w stosunku do kosztów kwalifikowanych, które nie są przez Spółkę uwzględniane w kalkulacji dochodu zwolnionego z podatku CIT, tj. zgodnie z art. 18d ust. 6 ustawy CIT;

-   Spółka jest uprawniona do skorzystania z ulgi B+R, której mowa w art. 18d ustawy CIT, w okresie trwałości zezwolenia strefowego tj. w okresie 1 stycznia 2020 do 30 czerwca 2020 r. (okres trwałości Zezwolenia);

-   Spółka jest uprawniona do skorzystania z ulgi B+R, której mowa w art. 18d ustawy CIT, po okresie trwałości zezwolenia strefowego tj. od dnia 1 lipca 2020 r.

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie, pismem z 17 września 2024 r. data wpływu do Organu tego samego dnia).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca (dalej: „Wnioskodawca”, „Spółka”), jest osoba prawną, czynnym podatnikiem VAT oraz przedsiębiorstwem będącym producentem specjalistycznych i prototypowych rozwiązań z dziedziny automatyzacji i robotyzacji procesów produkcyjnych, w tym specjalizuje się w projektowaniu i budowie maszyn, kompletnych linii montażowych, zautomatyzowanych stacji oraz tworzeniu oprogramowania dla przemysłu (dalej: „Wnioskodawca” lub „Spółka”).

Niniejszy wniosek dotyczy potwierdzenia toku rozumowania Spółki w zakresie: możliwości zastosowania ulgi podatkowej (w szczególności ulgi B+R o której mowa w art. 18d ustawy CIT, ale też innych dostępnych ulg i zwolnień polegających na odliczeniu określonych kosztów uzyskania przychodu) w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą od dnia 1 stycznia 2020 r.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą na terenie specjalnej strefy ekonomicznej (dalej: „SSE”) na podstawie zezwolenia z (…) 2016 r. nr (…) (dalej: „Zezwolenie”). W Zezwoleniu zostały określone w szczególności następujące warunki prowadzenia działalności:

1. poniesienie na terenie strefy wydatków inwestycyjnych, w rozumieniu § 6 ust. 1 Rozporządzenia w wysokości 100.000 EUR (słownie: sto tysięcy EURO) w terminie do dnia 30 czerwca 2017 r.

2. Utworzenie na terenie Strefy co najmniej 90 nowych miejsc pracy w terminie do dnia 30 czerwca 2017 r. i utrzymanie zatrudnienia na tym poziomie do dnia 30 czerwca 2020 r. Liczba pracowników oznacza pracowników zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy w okresie roku wraz z pracownikami zatrudnionymi w niepełnym wymiarze czasu pracy oraz pracownikami sezonowymi, w przeliczeniu na etaty w pełnym wymiarze czasu pracy.

3. Zakończenie inwestycji w terminie do dnia 30 czerwca 2017 r. (...).

Okres trwałości Zezwolenia został wskazany do dnia 30 czerwca 2020 r., który to warunek obejmuje utrzymanie poziomu zatrudnienia do dnia 30 czerwca 2020 r. - Spółka:

-   do dnia 31 grudnia 2019 r. korzystała ze zwolnienia strefowego na podstawie Zezwolenia - dokonując stosownej kalkulacji dochodu zwolnionego poprzez ujęcie przychodu i kosztów prowadzonej działalności gospodarczej na terenie SSE w składanych zeznaniach podatkowych CIT-8 w okresie do dnia 31 grudnia 2019 r.;

-   od dnia 1 stycznia 2020 r. (jak i w latach późniejszych) Spółka już nie korzystała ze zwolnienia strefowego na podstawie Zezwolenia tj. nie wykazywała dochodu zwolnionego w składanych zeznaniach podatkowych (w stosownych załącznikach), tj. nie wykazywała ani przychodów, ani kosztów poniesionych na terenie SSE.

Spółka zamierza skorzystać z odliczeń podatkowych (m.in. ulgi B+R o której mowa w art. 18d ustawy CIT) począwszy od dnia 1 stycznia 2020, jak i w latach późniejszych.

Wnioskodawca jednocześnie zaznacza, że:

-   Przedmiotem wniosku nie jest potwierdzenie, czy Spółka prowadzi działalność badawczo- rozwojową, ani też spełnia warunki do zastosowania tych ulg na podstawie kwalifikacji określonych kosztów kwalifikowanych do poszczególnych ulg (w tym ulgi B+R).

-   Przedmiotem wniosku jest potwierdzenie, że przepis z art. 18d ust. 6 ustawy CIT, nie stoi na przeszkodzie do zastosowania ulgi B+R w sytuacji w której Spółka nie wykazuje przychodów, kosztów, ani dochodu zwolnionego pochodzącego z SSE w składanych zeznaniach podatkowych składanych od roku 2020, jak i w latach późniejszych.

Biorąc pod uwagę powyżej opisany stan faktyczny, oraz fakt że Wnioskodawca zamierza skorzystać z ulgi B+R w roku 2020, jak i w latach kolejnych - Wnioskodawca powziął wątpliwość w kwestii rozumienia przepisu z art. 18d ust. 6 ustawy CIT- dlatego też Wnioskodawca wnosi o potwierdzenie prawidłowości swojego stanowiska w następujących kwestiach.

Pytania

1. Czy Spółka jest uprawniona do skorzystania z ulgi B+R o której mowa w art. 18d ustawy CIT począwszy od 1 stycznia 2020 r. - w stosunku do kosztów kwalifikowanych, które nie są przez Spółkę uwzględniane w kalkulacji dochodu zwolnionego z podatku CIT, tj. zgodnie z art. 18d ust. 6 ustawy CIT?

2. Czy Spółka jest uprawniona do skorzystania z ulgi B+R, której mowa w art. 18d ustawy CIT, w okresie trwałości zezwolenia strefowego tj. w okresie 1 stycznia 2020 do 30 czerwca 2020 r. (okres trwałości Zezwolenia)?

3. Czy Spółka jest uprawniona do skorzystania z ulgi B+R, której mowa w art. 18d ustawy CIT po okresie trwałości zezwolenia strefowego tj. od dnia 1 lipca 2020 r.?

Państwa stanowisko w sprawie

Ad. 1

W ocenie Spółki - Spółka jest uprawniona do skorzystania z ulgi B+R o której mowa w art. 18d ustawy CIT, począwszy od 1 stycznia 2020 r. - w stosunku do kosztów kwalifikowanych, które nie są przez Spółkę uwzględniane w kalkulacji dochodu zwolnionego z podatku CIT, tj. zgodnie z art. 18d ust. 6 ustawy CIT.

Ad. 2

W ocenie Spółki - Spółka jest uprawniona do skorzystania z odliczenia o którym mowa w art. 18d ustawy o CIT, w okresie trwałości zezwolenia strefowego tj. w okresie 1 stycznia 2020 do 30 czerwca 2020 r. (okres trwałości Zezwolenia).

Ad. 3

W ocenie Spółki - Spółka jest uprawniona do skorzystania z ulgi B+R, której mowa w art. 18d ustawy CIT po okresie trwałości zezwolenia strefowego tj. od dnia 1 lipca 2020 r.

Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy:

Ad. 1

Zdaniem Wnioskodawcy, Spółka jest uprawniona do skorzystania z ulgi B+R począwszy od dnia 1 stycznia 2020 r., jak i w latach późniejszych w stosunku do kosztów kwalifikowanych do ulgi B+R. Przepis z art. 18d ust. 6 ustawy CIT wskazuje, że podatnikowi, który w roku podatkowym korzysta ze zwolnień podatkowych, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 lub 34a, prawo do odliczenia przysługuje jedynie w odniesieniu do kosztów kwalifikowanych, które nie są przez podatnika uwzględniane w kalkulacji dochodu zwolnionego z podatku na podstawie tych przepisów. Powyższe oznacza, że Spółka jest uprawniona do skorzystania z odliczenia (ulgi B+R) jedynie w odniesieniu do kosztów kwalifikowanych, które nie są przez podatnika uwzględnione w kalkulacji dochodu zwolnione na podstawie przepisów o SSE. Jeżeli Spółka korzystałaby ze zwolnienia SSE w roku 2020, to tylko te koszty kwalifikowane mogą być uwzględnione w odliczeniu na podstawie art. 18d ustawy CIT, które nie są uwzględniane w kalkulacji dochodu zwolnionego. Powyższy zapis z art. 18d ust. 6 ustawy CIT - ma na celu uniemożliwienie podatnikom „dublowanie” kosztów w poszczególnych ulgach podatkowych. Powyższy przepis wprowadza zatem zasadę, zgodnie z którą koszty uzyskania przychodów poniesione na działalność badawczo - rozwojową, które mieszczą się w zamkniętym katalogu w art. 18d ust. 2-3 ustawy CIT (koszty kwalifikowane), mogą być uwzględnione w kalkulacji ulgi badawczo - rozwojowej, ale pod warunkiem, że te same koszty nie będą uwzględniane w kalkulacji dochodu, który podlega zwolnieniu z opodatkowania. Naturalną konsekwencją powyższego i brzmienia przepisu art. 18d ust. 6 ustawy o CIT jest to, że jeżeli koszty kwalifikowane są uwzględniane w kalkulacji dochodu opodatkowanego na zasadach ogólnych, to wówczas mogą podlegać odliczeniu od podstawy opodatkowania na zasadzie określonej w art. 18d ust. 1 ustawy CIT. Zatem, ulga B+R jest obecnie, co do zasady, dostępna dla podmiotów prowadzących działalność na terenie SSE - jedynym zastrzeżeniem jest to, aby „koszty kwalifikowane” w rozumieniu przepisów o uldze B+R nie obejmowały wydatków, które są przez podatnika uwzględniane w kalkulacji dochodu zwolnionego z podatku na podstawie przepisów art. 17 ust. 1 pkt 34 lub 34a ustawy CIT.

Zważywszy, że Podatnik nie wykazuje/nie wykazywał w składanych zeznaniach podatkowych CIT składanych za rok 2020, jak i w latach późniejszych żadnych przychodów, ani kosztów uzyskania przychodów (w tym dochodu zwolnionego) - to tym samym art. 18d ust. 6 ustawy CIT, nie stoi na przeszkodzie do skorzystania z odliczenia (ulgi B+R) na zasadach o których mowa w art. 18d ustawy CIT. Nie wystąpi „zdublowanie” kosztów kwalifikowanych w uldze B+R, czy też na podstawie Zezwolenia, bowiem Spółka od 2020 nie wykazuje żadnych przychodów/kosztów, czy też dochodu zwolnionego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 lub 34a ustawy CIT w składanych zeznaniach CIT-8 od roku 2020.

Ad. 2

W ocenie Spółki - Spółka jest uprawniona do skorzystania z odliczenia o którym mowa w art. 18d ust. 1-2 ustawy o CIT, w okresie trwałości zezwolenia strefowego tj. w okresie 1 stycznia 2020 do 30 czerwca 2020 r. (okres trwałości Zezwolenia).

Nie istnieją przepisy podatkowe, które wskazują na brak możliwości skorzystania z odliczeń (ulg B+R) w okresie trwałości Zezwolenia SSE. Oznacza to, że okres trwałości Zezwolenia jest bez znaczenia dla skorzystania z odliczeń (w tym z ulgi B+R), bowiem wykluczenie możliwości skorzystania z ulgi B+R ma jedynie zastosowanie do kosztów kwalifikowanych, które są przez podatnika uwzględniane w kalkulacji dochodu zwolnionego z podatku na podstawie tych przepisów. Zważywszy, że Spółka począwszy od dnia 1 stycznia 2020 r. nie wykazuje żadnego dochodu zwolnionego pochodzącego z SSE - tj. nie wykazuje przychodów i kosztów uzyskania przychodu w składanych zeznaniach CIT - przepis z art. 18d ust. 6 ustawy CIT, nie ma zastosowania.

Ad. 3

W sytuacji w której odpowiedź na pytanie nr 1 i 2 była negatywna - w ocenie Spółki - Spółka jest uprawniona do skorzystania z ulgi B+R, której mowa w art. 18d ustawy CIT, w po okresie trwałości zezwolenia strefowego tj. od dnia 1 lipca 2020 r.

Podatnik nie wykazuje/nie wykazywał w składanych zeznaniach podatkowych CIT składanych za rok 2020 (w tym w okresie od 1 lipca 2020), jak i w latach późniejszych żadnych przychodów, ani kosztów uzyskania przychodów (w tym dochodu zwolnionego) - to też art. 18d ust. 6 ustawy CIT, nie stoi na przeszkodzie do skorzystania z odliczenia (ulgi B+R).

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku, jest prawidłowe.

Uzasadnienie

Specjalne Strefy Ekonomiczne są częścią terytorium kraju wyodrębnioną administracyjnie, na których możliwe jest prowadzenie działalności gospodarczej na preferencyjnych warunkach, a w szczególności korzystanie ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych lub podatku dochodowego od osób fizycznych, o czym wyraźnie stanowi art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1604, dalej: „ustawa o SSE”).

W myśl art. 16 ust. 1 ustawy o SSE:

podstawą do korzystania z pomocy publicznej, udzielanej zgodnie z ustawą, jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy, uprawniające do korzystania z pomocy publicznej, zwane dalej „zezwoleniem”.

Zgodnie z art. 12 tej ustawy:

dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1, przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych (…).

Powyższe regulacje prawne ustanawiają podstawowe warunki korzystania z ulgi podatkowej z tytułu prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej (dalej: „SSE”) działalności gospodarczej, jaką jest niezapłacony przez przedsiębiorcę strefowego podatek dochodowy.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.; dalej: „updop”)”

wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1604), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Na podstawie art. 17 ust. 4 updop, w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2021 r.:

zwolnienia podatkowe, o których mowa w ust. 1 pkt 34 i 34a, przysługują podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy lub na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

Natomiast, zgodnie z brzmieniem obowiązującym od 1 stycznia 2022 r.:

zwolnienia podatkowe, o których mowa w ust. 1 pkt 34 i 34a, przysługują podatnikowi wyłącznie odpowiednio z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie określonym w zezwoleniu lub z tytułu dochodów uzyskanych z realizacji nowej inwestycji na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

Zgodnie z art. 18d ust. 1 updop:

podatnik uzyskujący przychody inne niż przychody z zysków kapitałowych odlicza od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18, koszty uzyskania przychodów poniesione na działalność badawczo-rozwojową, zwane dalej „kosztami kwalifikowanymi”. Kwota odliczenia nie może w roku podatkowym przekraczać kwoty dochodu uzyskanego przez podatnika z przychodów innych niż przychody z zysków kapitałowych.

Ponadto, stosownie do treści art. 18d ust. 6 updop,

podatnikowi, który w roku podatkowym korzysta ze zwolnień podatkowych, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 lub 34a, prawo do odliczenia przysługuje jedynie w odniesieniu do kosztów kwalifikowanych, które nie są przez podatnika uwzględniane w kalkulacji dochodu zwolnionego z podatku na podstawie tych przepisów.

Zgodnie z brzmieniem przepisu art. 18d ust. 6 updop, odliczenie w ramach ulgi B+R odnosić się będzie mogło do tych kosztów, które nie były rozliczone w ramach dochodu zwolnionego na podstawie zezwolenia. Tym samym, nie będziemy mieć do czynienia z przypadkiem jednoczesnego korzystania z dwóch instrumentów podatkowych w danym okresie rozliczeniowym.

W sytuacji, gdy podatnik ponosi wydatki na działalność B+R, które nie są przez niego uwzględniane przy obliczaniu dochodu zwolnionego, to wówczas jego prawo do odliczenia poniesionych wydatków w ramach ulgi B+R pozostaje na niezmienionym poziomie. Przepis art. 18d ust. 6 updop, wyklucza jedynie możliwość jednoczesnego traktowania danego wydatku jako kosztu kwalifikowanego przy obliczaniu ulgi B+R oraz kosztu „strefowego” uwzględnianego przy kalkulacji dochodu zwolnionego osiągniętego w ramach zezwolenia.

Zgodnie z opisem stanu faktycznego, do dnia 31 grudnia 2019 r. korzystaliście Państwo ze zwolnienia strefowego na podstawie Zezwolenia - dokonując stosownej kalkulacji dochodu zwolnionego poprzez ujęcie przychodu i kosztów prowadzonej działalności gospodarczej na terenie SSE w składanych zeznaniach podatkowych CIT-8 w okresie do dnia 31 grudnia 2019 r. Od dnia 1 stycznia 2020 r. (jak i w latach późniejszych) Spółka już nie korzystała ze zwolnienia strefowego na podstawie Zezwolenia tj. nie wykazywała dochodu zwolnionego w składanych zeznaniach podatkowych (w stosownych załącznikach), tj. nie wykazywała ani przychodów, ani kosztów poniesionych na terenie SSE.

Biorąc pod uwagę powyższe, Państwa stanowisko w zakresie pytań oznaczonych we wniosku nr 1-3, zgodnie z którym:

-   Spółka jest uprawniona do skorzystania z ulgi B+R o której mowa w art. 18d ustawy CIT, począwszy od 1 stycznia 2020 r. - w stosunku do kosztów kwalifikowanych, które nie są przez Spółkę uwzględniane w kalkulacji dochodu zwolnionego z podatku CIT, tj. zgodnie z art. 18d ust. 6 ustawy CIT, jest prawidłowe;

-   Spółka jest uprawniona do skorzystania z ulgi B+R, której mowa w art. 18d ustawy CIT, w okresie trwałości zezwolenia strefowego tj. w okresie 1 stycznia 2020 do 30 czerwca 2020 r. (okres trwałości Zezwolenia), jest prawidłowe;

-   Spółka jest uprawniona do skorzystania z ulgi B+R, której mowa w art. 18d ustawy CIT, po okresie trwałości zezwolenia strefowego tj. od dnia 1 lipca 2020 r., jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje      

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

-   Tut. Organ informuje, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem Państwa zapytania, gdyż to pytanie wyznacza zakres interpretacji.

-   Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

-   Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

-   Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy  z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

-   Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

-   Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi  (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935, dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

-  w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

-  w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 2383 ze zm.).