Czy Spółka w prawidłowy sposób skorzystała pierwszy raz w 2024 roku z obniżenia Zaliczek na PIT, o którym mowa w art. 18db CIT - w odniesieniu do Zali... - Interpretacja - null

ShutterStock

Czy Spółka w prawidłowy sposób skorzystała pierwszy raz w 2024 roku z obniżenia Zaliczek na PIT, o którym mowa w art. 18db CIT - w odniesieniu do Zali... - Interpretacja - null

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Czy Spółka w prawidłowy sposób skorzystała pierwszy raz w 2024 roku z obniżenia Zaliczek na PIT, o którym mowa w art. 18db CIT - w odniesieniu do Zaliczek na PIT pobranych od wynagrodzeń należnych za luty 2024 r., wypłaconych pracownikom i zleceniobiorcom w marcu 2024 r. (do dnia 10 marca 2024 r.), które zgodnie z ustawą o PIT zostały wpłacone do urzędu skarbowego w kwietniu 2024 r. (do dnia 20 kwietnia 2024 r.)

Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych, jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

10 czerwca 2024 r., za pośrednictwem poczty, wpłynął Państwa wniosek z 5 czerwca 2024 r., o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, który dotyczy ustalania, czy Spółka w prawidłowy sposób skorzystała pierwszy raz w 2024 roku z obniżenia Zaliczek na PIT, o którym mowa w art. 18db CIT - w odniesieniu do Zaliczek na PIT pobranych od wynagrodzeń należnych za luty 2024 r., wypłaconych pracownikom i zleceniobiorcom w marcu 2024 r. (do dnia 10 marca 2024 r.), które zgodnie z ustawą o PIT zostały wpłacone do urzędu skarbowego w kwietniu 2024 r. (do dnia 20 kwietnia 2024 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca - spółka z o.o. (…) jest polskim rezydentem podatkowym, a także czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W ramach swej działalności Spółka prowadzi działalność badawczo-rozwojową, o której mowa w art. 4a pkt 26 ustawy o CIT, a także korzysta z ulgi badawczo-rozwojowej, o której mowa w art. 18d i nast. ustawy o CIT.

Wnioskodawca wyodrębnia koszty kwalifikowane w odrębnej ewidencji rachunkowej określonej w art. 9 ust. 1b ustawy o CIT. Wnioskodawca nie prowadzi działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. W 2023 roku Spółka osiągnęła dochód niższy od kwoty przysługującego jej w tym roku odliczenia na podstawie art. 18d CIT.

Spółka złożyła w marcu 2024 r. zeznanie, o którym mowa w art. 27 ust. 1 CIT - za rok podatkowy 2023. W 2024 r. Spółka skorzystała (i chce nadal korzystać) z możliwości opisanej w art. 18db CIT, tj. pomniejszenia kwoty podlegających przekazaniu na rachunek urzędu skarbowego zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych z tytułu dochodu uzyskanego przez jej pracowników ze stosunku pracy oraz zleceniobiorców z umów zleceń (dalej jako: „Zaliczki na PIT”) - o iloczyn kwoty nieodliczonej i stawki podatku obowiązującej Spółkę w roku podatkowym.

W 2024 r. Spółka skorzystała pierwszy raz z obniżenia Zaliczek na PIT, o którym mowa w art. 18db CIT - w odniesieniu do Zaliczek na PIT pobranych od wynagrodzeń należnych za luty 2024 r., wypłaconych pracownikom i zleceniobiorcom w marcu 2024 r. (do dnia 10 marca 2024 r.), które zgodnie z ustawą o PIT zostały wpłacone do urzędu skarbowego w kwietniu 2024 r. (do dnia 20 kwietnia 2024 r.).

Osoby fizyczne zatrudnione przez Spółkę oraz osoby świadczące usługi na podstawie umów zleceń, których zaliczki na PIT zostały i zostaną pomniejszone na zasadach opisanych w art. 18db CIT, spełniają i będą spełniać warunki, o których mowa w art. 18db ust. 3 pkt 1 i 2 CIT, tj. są one bezpośrednio zaangażowane w działalność badawczo-rozwojową, a także ich czas pracy przeznaczony na realizację działalności badawczo-rozwojowej pozostający w ogólnym czasie pracy w danym miesiącu wynosi co najmniej 50% lub ich czas przeznaczony na wykonanie usługi w zakresie działalności badawczo-rozwojowej na podstawie umowy zlecenia w danym miesiącu, pozostający w całości czasu przeznaczonego na wykonanie usługi, wynosi co najmniej 50%.

W związku z powyższym, Wnioskodawca chce uzyskać odpowiedź na pytanie wymienione poniżej.

Pytanie

Czy Spółka w prawidłowy sposób skorzystała pierwszy raz w 2024 roku z obniżenia Zaliczek na PIT, o którym mowa w art. 18db CIT - w odniesieniu do Zaliczek na PIT pobranych od wynagrodzeń należnych za luty 2024 r., wypłaconych pracownikom i zleceniobiorcom w marcu 2024 r. (do dnia 10 marca 2024 r.), które zgodnie z ustawą o PIT zostały wpłacone do urzędu skarbowego w kwietniu 2024 r. (do dnia 20 kwietnia 2024 r.)?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, Spółka w prawidłowy sposób skorzystała pierwszy raz w 2024 roku z obniżenia Zaliczek na PIT, o których mowa w art. 18db CIT - w odniesieniu do Zaliczek na PIT pobranych od wynagrodzeń należnych za luty 2024 r., wypłaconych pracownikom i zleceniobiorcom w marcu 2024 r. (do dnia 10 marca 2024 r.), które zgodnie z ustawą o PIT zostały wpłacone do urzędu skarbowego w kwietniu 2024 r. (do dnia 20 kwietnia 2024 r.).

Uzasadnienie:

W myśl art. 18db ust. 1 CIT, podatnik będący płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych, uzyskujący przychody inne niż przychody z zysków kapitałowych, który poniósł za rok podatkowy stratę albo osiągnął dochód niższy od kwoty przysługującego w roku podatkowym odliczenia na podstawie art. 18d, może pomniejszyć kwotę podlegających przekazaniu na rachunek urzędu skarbowego zaliczek na podatek dochodowy oraz zryczałtowanego podatku dochodowego wskazanych w ust. 2 o iloczyn kwoty nieodliczonej i stawki podatku obowiązującej tego podatnika w danym roku podatkowym.

Zgodnie z art. 18db ust. 2 pkt 1 i 2 CIT, przepis ust. 1 ma zastosowanie do zaliczek na podatek dochodowy i zryczałtowanego podatku dochodowego, o których mowa w art. 31 oraz art. 41 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, pobranych od dochodów (przychodów) osób fizycznych, z tytułu (...) stosunku pracy (...) oraz wykonywania usług na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło.

W myśl art. 18db ust. 3 pkt 1 i 2 CIT, przez osoby fizyczne, o których mowa w ust. 2, rozumie się osoby fizyczne bezpośrednio zaangażowane w działalność badawczo-rozwojową, których czas pracy przeznaczony na realizację działalności badawczo-rozwojowej pozostający w ogólnym czasie pracy w danym miesiącu wynosi co najmniej 50% lub przeznaczony na wykonanie usługi w zakresie działalności badawczo-rozwojowej na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło w danym miesiącu, pozostający w całości czasu przeznaczonego na wykonanie usługi wynosi co najmniej 50%.

Zgodnie z art. 18db ust. 4 CIT, uprawnienie do pomniejszenia, o którym mowa w ust. 1, przysługuje począwszy od miesiąca następującego bezpośrednio po miesiącu, w którym podatnik złożył zeznanie, o którym mowa w art. 27 ust. 1, do końca roku podatkowego, w którym zostało złożone to zeznanie.

W myśl art. 27 ust. 1 CIT, podatnicy, z wyjątkiem zwolnionych od podatku na podstawie art. 6 ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 1d, art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. a oraz przepisów ustawy wymienionej w art. 40 ust. 2 pkt 8, są obowiązani, z zastrzeżeniem ust. 2a, składać urzędom skarbowym zeznanie, według ustalonego wzoru, o wysokości dochodu osiągniętego (straty poniesionej) w roku podatkowym - do końca trzeciego miesiąca roku następnego i w tym terminie wpłacić podatek należny albo różnicę między podatkiem należnym od dochodu wykazanego w zeznaniu a sumą zapłaconych zaliczek za okres od początku roku.

Zgodnie z art. 38 ust. 1 PIT, płatnicy, o których mowa w art. 32-35, przekazują, z zastrzeżeniem ust. 2 i 2a, kwoty pobranych zaliczek na podatek w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki, na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jeżeli między kwotą potrąconego podatku a kwotą wpłaconego podatku występuje różnica, należy ją wyjaśnić w deklaracji, o której mowa w ust. 1a.

Należy zaznaczyć, że w niniejszej sprawie mamy do czynienia z następującymi terminami:

- sprawa dotyczy wynagrodzeń (umowy o pracę, umowy zlecenia) należnych za miesiąc luty 2024 r.;

- wynagrodzenia zostały wypłacone w marcu 2024 r. (do dnia 10 marca 2024 r.);

- w marcu 2024 r. Spółka złożyła zeznanie, o którym mowa w art. 27 ust. 1 CIT;

- w kwietniu 2024 r. (do dnia 20 kwietnia 2024 r.) Spółka przekazała pobrane Zaliczki na PIT do właściwego urzędu skarbowego.

Powyższe oznacza, że skoro Zaliczki na PIT należne od wynagrodzeń za luty 2024 r. - zostały wpłacone do urzędu skarbowego w kwietniu 2024 r. (do dnia 20 kwietnia 2024 r.), to już w stosunku do tych Zaliczek na PIT przysługuje uprawnienie do pomniejszenia, o którym mowa w art. 18db ust. 1 CIT, gdyż mowa tu o zaliczkach na PIT wpłaconych do urzędu skarbowego w miesiącu następującym bezpośrednio po miesiącu, w którym Spółka złożyła zeznanie, o którym mowa w art. 27 ust. 1 CIT (Spółka uczyniła to w marcu 2024 r.).

Odmienna wykładnia przedmiotowych przepisów byłaby sprzeczna z ich wykładnią językową. Jednocześnie wymaga zaznaczenia, że w doktrynie i orzecznictwie przyjmuje się pierwszeństwo wykładni językowej nad pozostałymi rodzajami wykładni, tj. systemową i celowościową. Tylko w wyjątkowych sytuacjach wolno odstąpić od literalnego brzmienia przepisu, w szczególności, gdy językowe dyrektywy interpretacyjne nie pozwalają z danego tekstu prawnego wyinterpretować jednoznacznej normy postępowania lub gdy wykładnia językowa pozostaje w oczywistej sprzeczności z treścią innych norm.

Powyższe oznacza, że Spółka w prawidłowy sposób skorzystała pierwszy raz w 2024 roku z obniżenia Zaliczek na PIT, o którym mowa w art. 18db CIT - w odniesieniu do Zaliczek na PIT pobranych od wynagrodzeń należnych za luty 2024 r., wypłaconych pracownikom i zleceniobiorcom w marcu 2024 r. (do dnia 10 marca 2024 r.), które zgodnie z ustawą o PIT zostały wpłacone do urzędu skarbowego w kwietniu 2024 r. (do dnia 20 kwietnia 2024 r.).

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku, jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie

Zgodnie z art. 18db ust. 1 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2805 ze zm., dalej: „updop”):

podatnik będący płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych, uzyskujący przychody inne niż przychody z zysków kapitałowych, który poniósł za rok podatkowy stratę albo osiągnął dochód niższy od kwoty przysługującego w roku podatkowym odliczenia na podstawie art. 18d, może pomniejszyć kwotę podlegających przekazaniu na rachunek urzędu skarbowego zaliczek na podatek dochodowy oraz zryczałtowanego podatku dochodowego wskazanych w ust. 2 o iloczyn kwoty nieodliczonej i stawki podatku obowiązującej tego podatnika w danym roku podatkowym.

Zgodnie z art. 18db ust. 2 updop:

przepis ust. 1 ma zastosowanie do zaliczek na podatek dochodowy i zryczałtowanego podatku dochodowego, o których mowa w art. 32 oraz art. 41 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, pobranych od dochodów (przychodów) osób fizycznych, z tytułu:

 1) stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej, spółdzielczego stosunku pracy oraz wypłacanego przez podatnika zasiłku pieniężnego z ubezpieczenia społecznego;

 2) wykonywania usług na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło;

 3) praw autorskich.

Zgodnie z art. 18db ust. 3 updop:

przez osoby fizyczne, o których mowa w ust. 2, rozumie się osoby fizyczne bezpośrednio zaangażowane w działalność badawczo-rozwojową, których czas:

 1) pracy przeznaczony na realizację działalności badawczo-rozwojowej pozostający w ogólnym czasie pracy w danym miesiącu wynosi co najmniej 50% lub

 2) przeznaczony na wykonanie usługi w zakresie działalności badawczo-rozwojowej na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło w danym miesiącu, pozostający w całości czasu przeznaczonego na wykonanie usługi wynosi co najmniej 50%.

Stosownie do treści art. 18db ust. 4 updop:

uprawnienie do pomniejszenia, o którym mowa w ust. 1, przysługuje począwszy od miesiąca następującego bezpośrednio po miesiącu, w którym podatnik złożył zeznanie, o którym mowa w art. 27 ust. 1, do końca roku podatkowego, w którym zostało złożone to zeznanie.

W myśl art. 18db ust. 5 updop:

przepisy ust. 1-4 nie mają zastosowania do:

1) zaliczek przekazywanych na zasadach określonych w art. 38 ust. 2-2c ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych;

2) podatnika, któremu przysługuje kwota określona w art. 18da.

Zgodnie z art. 18db ust. 6 updop:

jeżeli podatnik utracił prawo do odliczenia, o którym mowa w ust. 1, dolicza kwoty poprzednio odliczone w zeznaniu podatkowym składanym za rok podatkowy, w którym utracił to prawo.

Przedmiotem Państwa wątpliwości jest ustalenie, czy Spółka w prawidłowy sposób skorzystała pierwszy raz w 2024 roku z obniżenia Zaliczek na PIT, o którym mowa w art. 18db CIT - w odniesieniu do Zaliczek na PIT pobranych od wynagrodzeń należnych za luty 2024 r., wypłaconych pracownikom i zleceniobiorcom w marcu 2024 r. (do dnia 10 marca 2024 r.), które zgodnie z ustawą o PIT zostały wpłacone do urzędu skarbowego w kwietniu 2024 r. (do dnia 20 kwietnia 2024 r.)

Zgodnie z powołanym wyżej art. 18db ust. 4 updop:

uprawnienie do pomniejszenia, o którym mowa w ust. 1, przysługuje począwszy od miesiąca następującego bezpośrednio po miesiącu, w którym podatnik złożył zeznanie, o którym mowa w art. 27 ust. 1, do końca roku podatkowego, w którym zostało złożone to zeznanie.

Dzięki uldze na innowacyjnych pracowników podatnicy, jako płatnicy, mogą zmniejszyć kwotę zaliczek na podatek dochodowy od wynagrodzeń osób zaangażowanych w działalność badawczo-rozwojową (na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia bądź praw autorskich). Warunkiem jest to, aby zatrudnieni poświęcali takiej aktywności co najmniej 50 proc. swojego czasu pracy.

Tym samym, niewykorzystaną za poprzedni rok kwotę ulgi B+R odlicza się od bieżących zaliczek na PIT od wynagrodzeń innowacyjnych pracowników. Zwrócić bowiem należy uwagę na fakt, że tzw. ulga na innowacyjnych pracowników prowadzi wyłącznie do zwolnienia podatnika podatku dochodowego od osób prawnych (pełniącego rolę płatnika zaliczek oraz zryczałtowanego podatku) z obowiązku wpłaty pobranych środków z wynagrodzeń/świadczeń pracowników do urzędu skarbowego. Tym samym, podmiot korzystający z ulgi na innowacyjnych pracowników, nie jest zwolniony z obowiązku poboru zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, lecz wyłącznie z obowiązku ich odprowadzenia na rachunek właściwego urzędu skarbowego.

Wskazuję, że uprawnienie do pomniejszenia kwoty podlegających przekazaniu na rachunek urzędu skarbowego zaliczek na podatek dochodowy oraz zryczałtowanego podatku dochodowego przysługuje podatnikowi (płatnikowi) począwszy od miesiąca następującego bezpośrednio po miesiącu, w którym został złożony CIT-8. Z ulgi na innowacyjnych pracowników wynika również, że ww. ulga uprawnia wyłącznie do zwolnienia podatnika podatku dochodowego od osób prawnych (pełniącego rolę płatnika zaliczek oraz zryczałtowanego podatku) z obowiązku wpłaty pobranych środków z wynagrodzeń świadczeń pracowników. Tym samym, odwołuje się ona do konkretnej zaliczki (pobranej w miesiącu przypadającym bezpośrednio po złożeniu zeznania), ustanawiając wyraźną granicę, które zaliczki mogą podlegać pomniejszeniu, a które nie mogą być pomniejszone w ramach wskazanej ulgi.

W mojej ocenie, w związku z powyższymi przepisami, mając również na uwadze treść art. 18db ust. 4 ustawy CIT, na tle przedstawionego opisu stanu faktycznego, w przypadku złożenia zeznania CIT-8 w marcu 2024 roku, będą Państwo mogli po raz pierwszy pomniejszyć kwotę podlegających przekazaniu na rachunek urzędu skarbowego zaliczek na podatek PIT, pobranych z wynagrodzenia wypłacanego w kwietniu 2024, od którego pobór zaliczki następuje również w kwietniu, a terminem jej przekazania do urzędu skarbowego jest 20 maja 2024.

W przedstawionym przypadku kwiecień jest miesiącem następującym bezpośrednio po miesiącu, w którym podatnik złożył zeznanie, zatem zaliczka pobrana w tym miesiącu jest pierwszą zaliczką pobraną i podlegającą przekazaniu do urzędu skarbowego od wypłacanych wynagrodzeń.

W tym przypadku termin jej faktycznego przekazania do urzędu skarbowego pozostawałby bez znaczenia, gdyż jako zaliczka pobrana podlega co do zasady przekazaniu na rachunek urzędu skarbowego. Przy czym spółka korzystając z ulgi na innowacyjnych pracowników i tak nie dokonuje jej wpłaty w całości lub w części.

Przyjmując powyższe bez znaczenia pozostaje miesiąc/okres, za który jest wypłacane wynagrodzenie. Zgodnie z przepisami ustawy PIT pobór podatku przez płatnika od wynagrodzenia za pracę następuje co do zasady w dniu wypłaty tego wynagrodzenia.

Zatem, w przypadku kiedy wynagrodzenie za dany miesiąc wypłacane jest z miesięcznym opóźnieniem tj. za pracę w marcu 2024 r. wynagrodzenie wypłacane jest w kwietniu 2024 r., to pomniejszenie pobranych zaliczek na podatek PIT, po raz pierwszy będzie możliwe, z wynagrodzenia wypłacanego w kwietniu 2024 za marzec (przy założeniu złożenia zeznania CIT-8 w marcu 2024 roku).

Tym samym, Państwa stanowisko zgodnie z którym Spółka w prawidłowy sposób skorzystała pierwszy raz w 2024 roku z obniżenia Zaliczek na PIT, o których mowa w art. 18db CIT – w odniesieniu do Zaliczek na PIT pobranych od wynagrodzeń należnych za luty 2024 r., wypłaconych pracownikom i zleceniobiorcom w marcu 2024 r. (do dnia 10 marca 2024 r.), które zgodnie z ustawą o PIT zostały wpłacone do urzędu skarbowego w kwietniu 2024 r. (do dnia 20 kwietnia 2024 r.), jest nieprawidłowe.

Dodatkowe informacje  

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

  - Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

  - Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  - Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy  z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

  - Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  - Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi  (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935, dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

   - w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

   - w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 2383 ze zm.).