Czy z uwagi na brak możliwości określenia wartości dostępnego zwolnienia podatkowego przed dniem faktycznego udzielenia pomocy (dzień, w którym zgodni... - Interpretacja - 0111-KDIB1-3.4010.171.2024.1.PC

ShutterStock

Interpretacja indywidualna z dnia 24 maja 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.171.2024.1.PC

Temat interpretacji

Czy z uwagi na brak możliwości określenia wartości dostępnego zwolnienia podatkowego przed dniem faktycznego udzielenia pomocy (dzień, w którym zgodnie z odrębnymi przepisami upływa termin złożenia zeznania rocznego), brak jest możliwości i tym samym obowiązku kalkulacji i wpłaty zaliczek w trakcie roku podatkowego w zakresie działalności prowadzonej w zakresie wskazanym w Decyzjach na terenach wskazanym w Decyzjach?

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

29 marca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek, o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy z uwagi na brak możliwości określenia wartości dostępnego zwolnienia podatkowego przed dniem faktycznego udzielenia pomocy (dzień, w którym zgodnie z odrębnymi przepisami upływa termin złożenia zeznania rocznego), brak jest możliwości i tym samym obowiązku kalkulacji i wpłaty zaliczek w trakcie roku podatkowego w zakresie działalności prowadzonej w zakresie wskazanym w Decyzjach na terenach wskazanym w Decyzjach.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

B. sp. z o.o. (dalej: „Spółka” lub „Wnioskodawca”) jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, posiadającą siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz jest zarejestrowanym podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych (dalej: „CIT”), podlegającym w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu.

W lutym 2022 r. Wnioskodawca otrzymał Decyzję o wsparciu nr (…) na realizację inwestycji, polegającej na nabyciu aktywów należących do zakładu, który zostałby zamknięty, gdyby zakup nie nastąpił. Transakcja nabycia aktywów odbyła się poprzez nabycie przedsiębiorstwa (…) w rozumieniu odpowiednich przepisów podatkowych, w tym wraz z zakładem pracy. Spółka w ramach transakcji zakupu nabyła aktywa przedsiębiorstwa i aktualnie prowadzi działalność gospodarczą obejmującą wskazane w Decyzji o wsparciu kody PKWiU.

Dodatkowo Spółka uzyskała decyzję o wsparciu nr (…)  z 11 września 2020 r. na realizację nowej inwestycji, której podstawowym celem jest zwiększenie zdolności produkcyjnej dotychczas funkcjonującego zakładu Spółki. Nakłady inwestycyjne obejmują nabycie lub wytworzenie nowych środków trwałych oraz modernizację istniejących.

Obie decyzje o wsparciu będą dalej zwane: „Decyzjami”.

Z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, Wnioskodawca uzyskuje zarówno dochody zwolnione od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na mocy art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, jak i dochody podlegające opodatkowaniu na zasadach ogólnych (dochody z działalności nieobjętej Decyzjami).

Obecnie Spółka rozpoczęła już korzystanie ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie dostępnego limitu pomocy publicznej wygenerowanej z tytułu poniesienia kosztów kwalifikowanych w ramach inwestycji objętej Decyzją o wsparciu nr (…). W pierwszej połowie tego roku Spółka (tj. w 2024 r.) rozpocznie również korzystanie ze zwolnienia z CIT w związku z decyzją o wsparciu nr (…) z 11 września 2020 r., na skutek planowanego oddania środków trwałych do używania w ramach inwestycji objętej tą decyzją i uzyskaniem dochodu z tej inwestycji.

Spółka uzyskała interpretacje indywidualne potwierdzające m.in., że:

1)momentem od którego Spółka jest uprawniona do korzystania ze zwolnienia z PDOP może być miesiąc (po dniu wydania decyzji o wsparciu), w którym inwestor poniósł pierwsze koszty na realizację nowej inwestycji, stanowiące koszty kwalifikowane zgodnie z definicją kosztów kwalifikowanych określoną w § 8 Rozporządzenia, pod warunkiem, że Wnioskodawca dysponuje dochodem pochodzącym z nowej inwestycji, w ramach której ponosi wydatki kwalifikowane (interpretacja indywidualna z 4 stycznia 2023 r., znak 0114-KDIP2-1.4010.33.2023.1.KS);

2)momentem, od którego Spółka jest uprawniona do korzystania ze zwolnienia z uPDOP może być miesiąc (po dniu wydania decyzji o wsparciu), w którym inwestor poniósł pierwsze koszty na realizację nowej inwestycji, stanowiące koszty kwalifikowane zgodnie z definicją kosztów kwalifikowanych określoną w § 8 rozporządzenia, pod warunkiem, że Spółka dysponuje dochodem pochodzącym z nowej inwestycji, w ramach której Spółka ponosiła wydatki kwalifikowane.

(…) W świetle powyższego, Państwa stanowisko w zakresie pytania dotyczące ustalenia, czy momentem poniesienia wydatków, o których mowa w § 8 Rozporządzenia WNI, kwalifikujących się do objęcia pomocą w postaci zwolnienia podatkowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o PDOP, będzie moment, w którym zostały/zostaną oddane do używania środki trwałe wchodzące w skład inwestycji i wprowadzone do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, pod warunkiem że koszty dotyczące tych środków trwałych zostaną do tego momentu zapłacone, należy uznać za prawidłowe (interpretacja indywidualna z 4 stycznia 2023 r., znak 0114-KDIP2-1.4010.5.2023.1.KW).

Dotychczas Spółka korzystała z tzw. uproszczonej metody uiszczania zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych, ale od 2024 r. Spółka zdecydowała się opłacać zaliczki rzeczywiste.

Nie jest wykluczone, że w kolejnych latach podatkowych Spółka ponownie będzie korzystała z uproszczonej formy wpłacania zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych.

Zakres przedmiotu działalności określony w wydanych na rzecz Wnioskodawcy Decyzjach o wsparciu nie obejmuje całości prowadzonej przez niego działalności.

Rok podatkowy Spółki jest zgodny z rokiem kalendarzowym.

Pytanie

Czy z uwagi na brak możliwości określenia wartości dostępnego zwolnienia podatkowego przed dniem faktycznego udzielenia pomocy (dzień, w którym zgodnie z odrębnymi przepisami upływa termin złożenia zeznania rocznego), brak jest możliwości i tym samym obowiązku kalkulacji i wpłaty zaliczek w trakcie roku podatkowego w zakresie działalności prowadzonej w zakresie wskazanym w Decyzjach na terenach wskazanym w Decyzjach?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, z uwagi na brak możliwości określenia wartości dostępnego zwolnienia podatkowego przed dniem faktycznego udzielenia pomocy (dzień, w którym zgodnie z odrębnymi przepisami upływa termin złożenia zeznania rocznego), brak jest możliwości i tym samym obowiązku kalkulacji i wpłaty zaliczek w trakcie roku podatkowego w zakresie działalności prowadzonej w zakresie wskazanym w Decyzjach na terenach wskazanym w Decyzjach.

Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy

Zgodnie z art. 3 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 74, dalej: „Ustawa o WNI”), zgodnie z którym wsparcie na realizację nowej inwestycji jest udzielane w formie zwolnienia od CIT na zasadach określonych odpowiednio w przepisach o CIT.

Jednocześnie, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2805 ze zm., dalej: „CIT”), wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, z działalności gospodarczej osiągnięte z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1752 oraz z 2021 r. poz. 2105) i uzyskane na terenie określonym w tej decyzji o wsparciu, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Tym samym, ustawa o CIT precyzyjnie określa, że dla oceny, czy wielkość zwolnienia nie przekracza maksymalnej, dopuszczalnej wysokości pomocy publicznej na danym obszarze, pod uwagę brana jest wartość już udzielonej i wciąż możliwej do udzielenia na podstawie decyzji o wsparciu pomocy publicznej.

Z kolei w § 10 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 sierpnia 2018 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji (Dz. U. z 2018 r. poz. 1713 oraz Dz. U. z 2021 r. poz. 2483, dalej: „Rozporządzenie o WNI”), określono szczegółowo sposób kalkulacji przysługującego limitu pomocy publicznej. Zgodnie z § 10 ust. 1 Rozporządzenia o WNI koszty kwalifikowane inwestycji oraz wielkość pomocy są dyskontowane na dzień uzyskania decyzji o wsparciu (zezwolenia).

Z kolei w § 10 ust. 3 Rozporządzenia o WNI wskazano, że zdyskontowaną wartość poniesionych kosztów otrzymywanej pomocy oblicza się przy zastosowaniu wzoru, składową którego jest liczba miesięcy, jaka upłynęła od dnia uzyskania decyzji o wsparciu do dnia udzielenia pomocy.

Natomiast w § 10 ust. 4 Rozporządzenia o WNI doprecyzowano, że dniem uzyskania ulgi podatkowej jest dzień, w którym zgodnie z przepisami o podatku dochodowym upływa termin złożenia zeznania rocznego.

Dniem, w którym upływa termin na złożenie zeznania rocznego za dany rok podatkowy jest ostatni dzień trzeciego miesiąca roku następnego, a zatem w przypadku Spółki zasadniczo 31 marca roku następującego po roku podatkowym (z uwagi na to, że rok podatkowy Spółki jest zgodny z kalendarzowym). Konsekwencją tego jest to, że również weryfikacja dostępności zwolnienia podatkowego może być dokonana raz do roku na wskazany dzień udzielenia pomocy, którym w przypadku Spółki jest 31 marca roku następującego po roku podatkowym, w którym osiągnięte zostały dochody podlegające zwolnieniu.

Tym samym mechanizm dotyczący ustalenia zwolnienia z CIT dochodów uzyskanych na podstawie decyzji o wsparciu wskazuje, że dla celów określenia, czy Spółka może skorzystać ze zwolnienia podatkowego dostępnego z tytułu uzyskanej decyzji o wsparciu (przykładowo: rok 2024), konieczne jest ustalenie na potencjalny dzień udzielenia pomocy w formie zwolnienia podatkowego za rok 2024, czyli 31 marca roku następnego, czyli 2024+1 (tj. 2025) relacji pomiędzy:

a)wartością pomocy dotychczas udzielonej w formie zwolnienia z CIT (zdyskontowanej uprzednio przy zastosowaniu współczynników dyskontujących właściwych dla okresu od dnia udzielenia decyzji o wsparciu do dnia udzielenia pomocy publicznej za poszczególne minione lata podatkowe), z uwzględnieniem również zasady kumulacji pomocy publicznej przyznanej w innych formach w związku z tożsamymi kosztami kwalifikowanymi, oraz

b)wartością całkowitej dostępnej dla Spółki pomocy publicznej w formie zwolnienia podatkowego, obliczoną jako iloczyn kosztów kwalifikowanych (w wartości zdyskontowanej na dzień uzyskania decyzji o wsparciu) oraz współczynnika intensywności pomocy publicznej.

Tym samym dochodzi do porównania wartości już uzyskanej pomocy publicznej z dostępnym limitem pomocy (obliczonym w oparciu o koszty inwestycji).

Wartość obliczona we wskazany powyżej sposób, stanowi wielkość dostępnego dla Spółki zwolnienia podatkowego za rok 2024.

W sytuacji, gdy:

a)wielkość (hipotetycznego, tj. co do zasady objętego zwolnieniem do wysokości odpowiedniego limitu) zobowiązania podatkowego obliczonego względem dochodu z działalności strefowej za rok 2024 zdyskontowana przy zastosowaniu współczynnika dyskontującego właściwego dla okresu od dnia uzyskania decyzji o wsparciu do potencjalnego dnia udzielenia pomocy za ten rok (31 marca roku 2024+1) jest mniejsza od wielkości dostępnego zwolnienia podatkowego za rok 2024 (z uwzględnieniem dyskontowania) – należy przyjąć, że zwolnieniu z CIT podlega całkowita wielkość dochodu będąca podstawą do obliczenia hipotetycznego zobowiązania podatkowego za rok 2024,

b)wielkość (hipotetycznego) zobowiązania podatkowego obliczonego względem dochodu z działalności zwolnionej na podstawi DoW za rok 2024 zdyskontowana przy zastosowaniu współczynnika dyskontującego właściwego dla okresu od dnia uzyskania decyzji o wsparciu do potencjalnego dnia udzielenia pomocy za ten rok (31 marca roku 2024+1) jest większa od wielkości dostępnego zwolnienia podatkowego za rok 2024 (z uwzględnieniem dyskontowania) – należy uznać, że zwolnieniu z CIT podlega wyłącznie dochód będący podstawą do obliczenia hipotetycznego zobowiązania podatkowego za rok 2024 w części odpowiadającej wielkości dostępnego dla Spółki zwolnienia podatkowego za ten rok. Tym samym, dochód w pozostałej części, tj. przekraczającej wielkość dostępnego zwolnienia podatkowego, za rok 2024 podlega opodatkowaniu zgodnie z zasadami ogólnymi.

Jednocześnie z uwagi na fakt, że zwolnienie podatkowe udzielane jest w dniu, w którym zgodnie z odrębnymi przepisami upływa termin złożenia zeznania rocznego, Wnioskodawca nie jest w stanie dokonać uprzedniej precyzyjnej kalkulacji wielkości dostępnego limitu zwolnienia.

Nie jest tym samym możliwe ustalenie w sposób precyzyjny zaliczki na CIT z uwagi na to, że maksymalna wielkość dochodu z działalności na podstawie Decyzji, która może korzystać ze zwolnienia byłaby w dniu kalkulacji zaliczki obliczona w wartości istotnie różnej względem wartości dostępnej pomocy w dniu faktycznego jej udzielenia (w przypadku Spółki 31 marca roku następującego po danym roku podatkowym), z uwagi na konieczność stosowania mechanizmu dyskontowania. Przykładowo, odstęp czasu pomiędzy wpłatą zaliczki za pierwszy miesiąc roku podatkowego, a dniem udzielenia pomocy może wynieść w przypadku Spółki 13 miesięcy (luty 2024 r. vs marzec 2025). Na moment, w którym kalkulowana miałaby być zaliczka nie jest możliwe „wyprzedzające” określenie wielkości dostępnego zwolnienia podatkowego a w konsekwencji wielkości dochodu, w odniesieniu, do którego to, może zostać udzielona następnie pomoc publiczna (31 marca roku następującego po danym roku podatkowym).

Dodatkowo należy zauważyć, że stosownie do § 3 rozporządzenia z dnia 11 sierpnia 2004 r. w sprawie szczegółowego sposobu obliczania wartości pomocy publicznej udzielanej w różnych formach (Dz.U. z 2018 r. poz. 461) wartość pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom korzystającym z decyzji o wsparciu jest ustalana w przeliczeniu na tzw. współczynnik EDB (ekwiwalent dotacji brutto), przez co należy rozumieć kwotę pomocy, którą otrzymałby beneficjent pomocy lub podmiot ubiegający się o pomoc, gdyby uzyskał pomoc w formie dotacji, bez uwzględnienia opodatkowania podatkiem dochodowym, wyrażoną z dokładnością dwóch miejsc po przecinku.

Zgodnie z § 4 pkt 2 lit. b EDB dla ulgi podatkowej jest równy (w przypadku obniżenia podstawy opodatkowania, a w szczególności zwolnienia dochodu w CIT) różnicy między kwotą podatku należnego bez uwzględnienia obniżenia podstawy opodatkowania a kwotą podatku po jej obniżeniu.

Obliczenie wartości pomocy publicznej udzielanej w formie zwolnienia podatkowego dokonywane jest więc po uprzednim obliczeniu wielkości hipotetycznego podatku (tj. co do zasady zwolnionego w związku z działalnością zgodną z zasadami określonymi w decyzji o wsparciu) należnego za dany okres rozliczeniowy, którym w przypadku CIT jest okres roku podatkowego.

Tym samym, Spółka nie jest w stanie przewidzieć, jaką wielkość dochodu z działalności prowadzonej na podstawie Decyzji będzie osiągać w kolejnych latach. Możliwe jest więc, że limit pomocy dostępny w danym roku w całości pokryje dochód z prowadzonej na podstawie Decyzji. Możliwe jest też, że limit ten będzie niższy niż wartość dochodu generowanego z działalności zwolnionej i w części, przekraczającej wielkość dostępnego zwolnienia podatkowego, dochód ten będzie podlegał opodatkowaniu zgodnie z zasadami ogólnymi.

W konsekwencji, z uwagi na brak możliwości określenia wartości dostępnego zwolnienia podatkowego przed dniem faktycznego udzielenia pomocy (dzień, w którym zgodnie z odrębnymi przepisami upływa termin złożenia zeznania rocznego), w ocenie Spółki brak jest możliwości i tym samym obowiązku kalkulacji i wpłaty zaliczek w trakcie roku podatkowego (w zakresie działalności prowadzonej na terenie i w zakresie o których mowa w Decyzjach). W przypadku gdy okaże się (na dzień udzielenia pomocy, tj. 31 marca roku kolejnego), że limit pomocy będzie niewystarczający do „pokrycia” całkowitego dochodu wygenerowanego przez działalność na podstawie, część dochodu „ponad” dostępny limit zwolnienia podatkowego, opodatkowana zostanie zgodnie z zasadami ogólnymi. Natomiast w zakresie dochodu z działalności opodatkowanej (nieobjętej Decyzjami), Spółka zobowiązania będzie do uiszczania zaliczek na podatek zgodnie z zasadami ogólnymi.

Przedstawione przez Spółkę stanowisko znajduje potwierdzenie w interpretacjach indywidualnych wydawanych przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, przykładowo w interpretacji z:

a)6 października 2023 r., znak 0111-KDIB1-3.4010.448.2023.1.JG, w której organ podatkowy zgodził się ze stanowiskiem Wnioskodawcy, że: (…) uwagi na brak możliwości określenia wartości dostępnego zwolnienia podatkowego przed dniem faktycznego udzielenia pomocy (dzień, w którym zgodnie z odrębnymi przepisami upływa termin złożenia zeznania rocznego), brak jest możliwości i tym samym obowiązku kalkulacji i wpłaty zaliczek w trakcie roku podatkowego w zakresie działalności prowadzonej na terenie, o którym mowa w decyzji o wsparciu i w zakresie wskazanym w tej decyzji;

b)1 czerwca 2023 r., znak 0114-KDIP2-1.4010.215.2023.1.KW, z której wynika, że: (…) z uwagi na brak możliwości określenia wartości dostępnego zwolnienia podatkowego przed dniem faktycznego udzielenia pomocy (dzień, w którym zgodnie z odrębnymi przepisami upływa termin złożenia zeznania rocznego), brak jest możliwości i tym samym obowiązku kalkulacji i wpłaty zaliczek w trakcie roku podatkowego w zakresie działalności prowadzonej na terenie, o którym mowa w decyzji o wsparciu i w zakresie wskazanym w tej decyzji;

c)7 czerwca 2022 r., znak 0111-KDIB1-3.4010.186.2022.2.BM, zgodnie z którą: (…) z uwagi na brak możliwości określenia wartości dostępnego zwolnienia podatkowego przed dniem faktycznego udzielenia pomocy (dzień, w którym zgodnie z odrębnymi przepisami upływa termin złożenia zeznania rocznego), brak jest możliwości i tym samym obowiązku kalkulacji i wpłaty zaliczek w trakcie roku podatkowego w zakresie działalności prowadzonej w zakresie wskazanym w DoW na terenie wskazanym w DoW;

d)3 kwietnia 2019 r., znak 0111-KDIB1-3.4010.76.2019.1.APO, w której organ podatkowy potwierdził, że: (…) z uwagi na brak możliwości określenia wartości dostępnego zwolnienia podatkowego przed dniem faktycznego udzielenia pomocy (dzień, w którym zgodnie z odrębnymi przepisami upływa termin złożenia zeznania rocznego), brak jest możliwości i tym samym obowiązku kalkulacji i wpłaty zaliczek w trakcie roku podatkowego w zakresie działalności prowadzonej na terenach, o których mowa w decyzji o wsparciu i w zakresie wskazanym w tej decyzji.

Podsumowując, z uwagi na brak możliwości określenia wartości dostępnego zwolnienia podatkowego przed dniem faktycznego udzielenia pomocy (dzień, w którym zgodnie z odrębnymi przepisami upływa termin złożenia zeznania rocznego), brak jest możliwości i tym samym obowiązku kalkulacji i wpłaty zaliczek w trakcie roku podatkowego w zakresie działalności prowadzonej w zakresie wskazanym Decyzjach na terenach wskazanym w Decyzjach.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny na podstawie art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy  z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).  

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.