Interpretacja indywidualna z dnia 21 grudnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.723.2023.1.KM
Temat interpretacji
Dotyczy ustalenia, czy Spółka z o.o. w swoim pierwszym roku opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, zakończonym w dniu 31 grudnia 2022 r., była uprawniona do zastosowania stawki 10% ryczałtu od dochodów spółek.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
12 grudnia 2023 r. za pośrednictwem platformy ePUAP wpłynął Państwa wniosek z tego samego dnia o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczący podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy Spółka z o.o. w swoim pierwszym roku opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, zakończonym w dniu 31 grudnia 2022 r., była uprawniona do zastosowania stawki 10% ryczałtu od dochodów spółek.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawczyni jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, posiadającą nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej (dalej również: „Spółka z o.o.”).
Spółka z o.o. powstała w dniu (...) 2022 r. z przekształcenia spółki komandytowej. Spółka z o.o. począwszy od dnia 1 maja 2022 r. opodatkowana jest ryczałtem od dochodów spółek (tzw. estoński CIT) na zasadach określonych w rozdziale 6b ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 2587 z późn. zm., dalej: „ustawa o CIT”).
Wnioskodawczyni oświadcza, że Spółka z o.o. spełniła i spełnia nadal wszystkie warunki z art. 28j ustawy o CIT, uprawniające do stosowania ryczałtu od dochodów spółek.
W związku z przejściem na ryczałt od dochodów spółek od dnia 1 maja 2022 r., Spółka z o.o., zgodnie z art. 28j ust. 5 ustawy o CIT, zamknęła z dniem 30 kwietnia 2022 r. księgi rachunkowe oraz sporządziła sprawozdanie finansowe za okres od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2022 r., a więc od dnia przekształcenia spółki komandytowej w spółkę z o.o. do dnia poprzedzającego wejście na estoński CIT.
Przychód brutto Spółki z o.o. ze sprzedaży w okresie od 1 do 30 kwietnia 2022 r. wyniósł mniej niż równowartość kwoty 2.000.000 euro, przeliczonej według kursu na pierwszy dzień roboczy października roku poprzedniego, a więc na 1 października 2021 r.
Spółka z o.o. powzięła wątpliwość jaka stawka podatku dochodowego od osób prawnych dla okresu od 1 maja do 31 grudnia 2022 r. była dla niej właściwa.
Pytanie
Czy Spółka z o.o. w swoim pierwszym roku opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, zakończonym w dniu 31 grudnia 2022 r., była uprawniona do zastosowania stawki 10% ryczałtu od dochodów spółek?
Państwa stanowisko w sprawie
Zdaniem Wnioskodawczyni, Spółka z o.o. w swoim pierwszym roku opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, zakończonym w dniu 31 grudnia 2022 r., była uprawniona do zastosowania stawki 10% ryczałtu od dochodów spółek. Stawka 10% podatku CIT była właściwa, ponieważ Spółka z o.o. posiadała status małego podatnika w pierwszym roku opodatkowania ryczałtem ze względu na to, że przychody ze sprzedaży w roku podatkowym poprzedzającym pierwszy rok opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, nie przekroczyły wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 2.000.000 euro.
Zgodnie z art. 28o ust. 1 ustawy o CIT, stawka ryczałtu wynosi:
1)10% podstawy opodatkowania – w przypadku małego podatnika oraz podatnika rozpoczynającego prowadzenie działalności;
2)20% podstawy opodatkowania – w przypadku podatnika innego niż mały podatnik oraz podatnika, który nie rozpoczyna prowadzenia działalności.
Definicję małego podatnika zawiera art. 4a pkt 10 ustawy o CIT.
Mały podatnik to podatnik, u którego wartość przychodu ze sprzedaży (wraz z kwotą należnego podatku od towarów i usług) nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 2 000 000 euro; przeliczenia kwot wyrażonych w euro dokonuje się według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy października poprzedniego roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1000 zł.
Zgodnie z art. 12 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 120 z późn. zm., dalej: „u.o.r.”), księgi rachunkowe zamyka się na dzień poprzedzający zmianę formy prawnej, a w myśl art. 12 ust. 1 pkt 3 u.o.r., otwiera na dzień zmiany formy prawnej.
Jednocześnie art. 12 ust. 3 u.o.r. stanowi, że można nie zamykać i nie otwierać ksiąg rachunkowych w przypadku przekształcenia spółki osobowej oraz spółki cywilnej w inną spółkę osobową, a także kapitałowej w kapitałową.
W opisanym w niniejszym wniosku stanie faktycznym doszło do przekształcenia spółki komandytowej w spółkę z o.o., a więc spółki osobowej w spółkę kapitałową. Tym samym nie zaistniał wyjątek z art. 12 ust. 3 u.o.r. i konieczne było zamknięcie ksiąg w dniu 31 marca 2022 r., a następnie ich otwarcie z dniem 1 kwietnia 2022 r.
Następnie, Spółka z o.o. zamknęła księgi rachunkowe na dzień 30 kwietnia 2022 r., aby otworzyć je w dniu 1 maja 2022 r., kiedy rozpoczęła stosowanie ryczałtu od dochodów spółek. Do czynności takich zobligowana była na podstawie art. 28j ust. 5 ustawy o CIT.
W 2022 r. Spółka z o.o. prowadziła zatem działalność w następujących latach podatkowych:
—od 1 kwietnia 2022 r. do 30 kwietnia 2022 r. – od dnia przekształcenia, do dnia poprzedzającego wejście na ryczałt;
—od 1 maja 2022 r. do 31 grudnia 2022 r. – od dnia wejścia na ryczałt od dochodów spółek, do końca roku kalendarzowego.
Aby zatem ocenić, czy w pierwszym roku opodatkowania ryczałtem (od 1 maja do 31 grudnia 2022 r.) Spółka z o.o. posiadała status małego podatnika i mogła stosować stawkę 10%, należy przeanalizować wysokość przychodów osiągniętych w okresie pomiędzy 1 kwietnia a 30 kwietnia 2022 r. To ten okres stanowi tak naprawdę „poprzedni rok podatkowy”, o którym mowa w art. 4a pkt 10 ustawy o CIT.
Jak wskazano w opisie stanu faktycznego, przychód brutto Spółki z o.o. ze sprzedaży za okres pomiędzy 1 a 30 kwietnia 2022 r. nie przekroczył równowartości 2.000.000 euro, a więc Wnioskodawczyni spełniła warunek uznania jej za małego podatnika.
Stanowisko przedstawione przez Wnioskodawczynię, w bardzo podobnym stanie faktycznym (przekształcenie spółki komandytowej w spółkę osobową i wejście po pewnym czasie w opodatkowanie ryczałtem) potwierdza interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 18 sierpnia 2022 r., (Znak: 0111-KDWB.4010.36.2022.1.APA): „W analizowanej sprawie, co do zasady, rok podatkowy spółki jest zgodny z rokiem kalendarzowym. Jednak w związku z objęciem spółki komandytowej opodatkowaniem podatkiem dochodowym od osób prawnych z dniem 1 maja 2021 r., a także przekształceniem spółki komandytowej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z dniem 1 grudnia 2021 r., lata podatkowe podmiotu wyglądały następująco: - od 1 maja 2021 r. do 30 listopada 2021 r., - od 1 grudnia do 31 grudnia 2021 r. Kolejnym rokiem spółki będzie okres od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2022 r. i w tym okresie spółka rozpoczyna opodatkowanie ryczałtem od dochodów spółek. Na gruncie przedmiotowej sprawy, aby móc stosować stawkę opodatkowania w pierwszym roku opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek w wysokości 10% należy posiadać status małego podatnika, który jest ustalany za poprzedni rok podatkowy. Mając na uwadze przedstawiony opis sprawy poprzednim rokiem podatkowym spółki jest okres od 1 grudnia do 31 grudnia 2021 r., zatem to w tym okresie przychody ze sprzedaży nie mogą przekroczyć progu 2 000 000 euro. Należy podkreślić, że ustawodawca nie przewidział, w przypadku ustalania statusu małego podatnika proporcjonalnego przeliczania wysokości wskazanego w przepisie art. 4a pkt 10 u.p.d.o.p. limitu stosownie do długości roku podatkowego - w przypadku podmiotów, których rok jest dłuższy lub krótszy niż 12 miesięcy. Zatem do stwierdzenia czy podatnik posiada status małego podatnika i co za tym idzie możliwości zastosowania stawki 10% w pierwszym roku stosowania ryczałtu od dochodu spółek, tj. rok 2022, należy brać pod uwagę, zgodnie z art. 4 pkt 10 u.p.d.o.p. poprzedni rok podatkowy czyli okres od 1 grudnia do 31 grudnia 2021 r. Zauważyć należy, że w opisie sprawy wskazali Państwo, że w okresie 1 grudnia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. przychód powiększony o kwotę należnego podatku od towarów i usług wyniósł mniej niż równowartość 2 000 000 euro, jednak do celów ustalenia statusu małego podatnika należy wziąć pod uwagę wyłącznie przychody ze sprzedaży (wraz z kwotą należnego podatku od towarów i usług), a nie wszystkie przychody osiągnięte przez spółkę. Skoro w analizowanej sprawie przychód nie przekroczył 2 000 000 euro to również wyłącznie przychód ze sprzedaży nie przekracza tego progu. Podsumowując, Spółka na 2022 r., tj. na pierwszy rok opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, uzyskała status małego podatnika i ma możliwość skorzystania w tym pierwszym roku opodatkowania ze stawki 10%. Zatem Państwa stanowisko, z wyżej dokonanym zastrzeżeniem, odnośnie uwzględniania w omawianym limicie jedynie przychodów ze sprzedaży, należało uznać za prawidłowe”.
Biorąc powyższe pod uwagę, Spółka z o.o. mogła zastosować w pierwszym roku opodatkowania ryczałtem, przypadającym pomiędzy 1 maja a 31 grudnia 2022 r., stawkę 10% podatku CIT z uwagi status małego podatnika w tym czasie. Spółka z o.o. nie osiągnęła w poprzednim roku podatkowym, czyli pomiędzy 1 a 30 kwietnia 2022 r., przychodów ze sprzedaży przewyższających równowartość kwoty 2.000.000 euro, a więc wypełniła przesłanki z art. 28o ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 4a pkt 10 ustawy o CIT.
Podsumowując, stanowisko Wnioskodawczyni powinno zostać uznane w całości za prawidłowe.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które Państwo przedstawili we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Na podstawie art. 28j ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2587 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”), opodatkowaniu ryczałtem może podlegać podatnik, o którym mowa w art. 3 ust. 1 ustawy o CIT, tj. podatnik, który ma siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz podlega obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania, jeżeli spełnia łącznie w każdym okresie opodatkowania ryczałtem pozostałe warunki określone w przepisie art. 28j ustawy o CIT.
W myśl art. 28f ww. ustawy:
1. Opodatkowanie ryczałtem obejmuje okres bezpośrednio po sobie następujących 4 lat podatkowych wskazany przez podatnika w zawiadomieniu, o którym mowa w art. 28j ust. 1 pkt 7.
2. Opodatkowanie ryczałtem przedłuża się na kolejne okresy bezpośrednio po sobie następujących 4 lat podatkowych, chyba że podatnik złoży informację o rezygnacji z opodatkowania ryczałtem w deklaracji, o której mowa w art. 28r ust. 1, składanej za ostatni rok podatkowy, w którym podatnik był opodatkowany ryczałtem.
Stosownie do art. 28k ustawy o CIT:
1. Przepisów niniejszego rozdziału nie stosuje się do:
1) przedsiębiorstw finansowych, o których mowa w art. 15c ust. 16;
2) instytucji pożyczkowych w rozumieniu art. 5 pkt 2a ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim;
3) podatników osiągających dochody, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 lub 34a;
4) podatników postawionych w stan upadłości lub likwidacji;
5) podatników, którzy zostali utworzeni:
a) w wyniku połączenia lub podziału albo
b) przez osoby prawne, osoby fizyczne albo jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej wnoszące, tytułem wkładów niepieniężnych na poczet kapitału podatnika, składniki majątku uzyskane przez te osoby albo jednostki w wyniku likwidacji innych podatników, jeżeli te osoby albo jednostki posiadały udziały (akcje) tych innych likwidowanych podatników, albo
c) przez osoby prawne, osoby fizyczne albo jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, jeżeli w roku podatkowym, w którym podatnik został utworzony, lub w roku podatkowym bezpośrednio po nim następującym, zostało do niego wniesione na poczet kapitału uprzednio prowadzone przedsiębiorstwo, zorganizowana część przedsiębiorstwa albo składniki majątku tego przedsiębiorstwa o wartości przekraczającej łącznie równowartość w złotych kwoty 10 000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski w pierwszym dniu roboczym miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym wniesiono te składniki majątku, w zaokrągleniu do 1000 zł, przy czym wartość tych składników oblicza się, stosując odpowiednio przepisy art. 14
- w roku podatkowym, w którym rozpoczęli działalność, oraz w roku podatkowym bezpośrednio po nim następującym, nie krócej jednak niż przez okres 24 miesięcy od dnia utworzenia;
6) podatników, którzy:
a) zostali podzieleni przez wydzielenie albo wyodrębnienie albo
b) wnieśli tytułem wkładu do innego podmiotu, w tym na poczet kapitału:
- uprzednio prowadzone przez siebie przedsiębiorstwo, zorganizowaną część przedsiębiorstwa albo składniki majątku tego przedsiębiorstwa o wartości przekraczającej łącznie równowartość w złotych kwoty 10 000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski w pierwszym dniu roboczym miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym wniesiono te składniki majątku, w zaokrągleniu do 1000 zł, przy czym wartość tych składników oblicza się, stosując odpowiednio przepisy art. 14, lub
- składniki majątku uzyskane przez tego podatnika w wyniku likwidacji innych podatników, jeżeli ten podatnik posiadał udziały (akcje) tych innych likwidowanych podatników
- w roku podatkowym, w którym dokonano podziału albo wniesiono wkład, oraz w roku podatkowym bezpośrednio po nim następującym, nie krócej jednak niż przez okres 24 miesięcy od dnia dokonania podziału albo wniesienia wkładu.
2. W przypadku łączenia, podziału podmiotów lub wniesienia do spółki wkładu niepieniężnego przepisy ust. 1 pkt 5 i 6 stosuje się odpowiednio do podmiotów przejmujących lub otrzymujących wkład niepieniężny.
Stosownie do postanowień art. 28o ust. 1 ustawy o CIT:
Ryczałt wynosi:
1) 10% podstawy opodatkowania - w przypadku małego podatnika oraz podatnika rozpoczynającego prowadzenie działalności;
2) 20% podstawy opodatkowania - w przypadku podatnika innego niż wskazany w pkt 1.
W myśl art. 4a pkt 10 ww. ustawy:
Ilekroć w ustawie jest mowa o: małym podatniku – oznacza to podatnika, u którego wartość przychodu ze sprzedaży (wraz z kwotą należnego podatku od towarów i usług) nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 2 000 000 euro; przeliczenia kwot wyrażonych w euro dokonuje się według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy października poprzedniego roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1000 zł.
Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą ustalenia, czy Spółka z o.o. w swoim pierwszym roku opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, zakończonym w dniu 31 grudnia 2022 r., była uprawniona do zastosowania stawki 10% ryczałtu od dochodów spółek.
Z opisu stanu faktycznego przedstawionego we wniosku wynika m.in., że Spółka z o.o. powstała w dniu 1 kwietnia 2022 r. z przekształcenia spółki komandytowej. Spółka z o.o. począwszy od dnia 1 maja 2022 r. opodatkowana jest ryczałtem od dochodów spółek (tzw. estoński CIT) na zasadach określonych w rozdziale 6b ustawy o CIT. W związku z przejściem na ryczałt od dochodów spółek od dnia 1 maja 2022 r., Spółka z o.o., zgodnie z art. 28j ust. 5 ustawy o CIT, zamknęła z dniem 30 kwietnia 2022 r. księgi rachunkowe oraz sporządziła sprawozdanie finansowe za okres od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2022 r., a więc od dnia przekształcenia spółki komandytowej w spółkę z o.o. do dnia poprzedzającego wejście na estoński CIT.
W myśl art. 8 ust. 1 ustawy o CIT:
Rokiem podatkowym, z zastrzeżeniem ust. 2, 2a, 3 i 6, jest rok kalendarzowy, chyba że podatnik postanowi inaczej w statucie albo w umowie spółki, albo w innym dokumencie odpowiednio regulującym zasady ustrojowe innych podatników; wówczas rokiem podatkowym jest okres kolejnych dwunastu miesięcy kalendarzowych.
Zgodnie z art. 8 ust. 6 ww. ustawy:
Jeżeli z odrębnych przepisów wynika obowiązek zamknięcia ksiąg rachunkowych (sporządzenia bilansu) przed upływem przyjętego przez podatnika roku podatkowego, za rok podatkowy uważa się okres od pierwszego dnia miesiąca następującego po zakończeniu poprzedniego roku podatkowego do dnia zamknięcia ksiąg rachunkowych. W tym przypadku za następny rok podatkowy uważa się okres od dnia otwarcia ksiąg rachunkowych do końca przyjętego przez podatnika roku podatkowego.
Na gruncie przedmiotowej sprawy, aby móc stosować stawkę opodatkowania w pierwszym roku opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek w wysokości 10% należy posiadać status małego podatnika, który jest ustalany za poprzedni rok podatkowy.
Mając na uwadze przedstawiony opis sprawy, poprzednim rokiem podatkowym Spółki jest okres od 1 kwietnia 2022 r. do 30 kwietnia 2022 r. Zatem to w tym okresie przychody ze sprzedaży (wraz z kwotą należnego podatku od towarów i usług) nie mogły przekroczyć progu 2.000.000 euro.
Należy podkreślić, że ustawodawca nie przewidział, w przypadku ustalania statusu małego podatnika proporcjonalnego przeliczania wysokości wskazanego w przepisie art. 4a pkt 10 ustawy o CIT limitu stosownie do długości roku podatkowego – w przypadku podmiotów, których rok jest dłuższy lub krótszy niż 12 miesięcy.
Zatem do stwierdzenia czy podatnik posiada status małego podatnika i co za tym idzie możliwości zastosowania stawki 10% w pierwszym roku stosowania ryczałtu od dochodu spółek, tj. od dnia 1 maja 2022 r. do 31 grudnia 2022 r., należy brać pod uwagę, zgodnie z art. 4 pkt 10 ustawy o CIT, poprzedni rok podatkowy, czyli okres od 1 kwietnia 2022 r. do 30 kwietnia 2022 r.
Zauważyć należy, że w opisie sprawy wskazali Państwo, że przychód brutto Spółki z o.o. ze sprzedaży w okresie od 1 do 30 kwietnia 2022 r. wyniósł mniej niż równowartość kwoty 2.000.000 euro, przeliczonej według kursu na pierwszy dzień roboczy października roku poprzedniego, a więc na 1 października 2021 r.
Tym samym, skoro przychody ze sprzedaży nie wyniosły więcej niż 2.000.000 euro, to Spółka w roku podatkowym trwającym od 1 maja 2022 r. do 31 grudnia 2022 r., tj. w pierwszym roku opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, posiadała status małego podatnika i była uprawniona do stosowania stawki ryczałtu w wysokości 10%, zgodnie z art. 28o ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT.
Zatem, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Odnosząc się do powołanej we wniosku interpretacji indywidualnej, stwierdzić należy, że została ona wydana w indywidualnej sprawie innego podmiotu i nie wiąże Organu w sprawie będącej przedmiotem wniosku.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2383). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2383).