Czy wydatki sfinansowane z otrzymanej dotacji mogą stanowić koszty uzyskania przychodu; Czy prawidłowe jest podejście Wnioskodawcy, że wyłączenia kwot... - Interpretacja - 0111-KDIB1-2.4010.584.2023.2.ANK

ShutterStock

Interpretacja indywidualna z dnia 15 grudnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.584.2023.2.ANK

Temat interpretacji

Czy wydatki sfinansowane z otrzymanej dotacji mogą stanowić koszty uzyskania przychodu; Czy prawidłowe jest podejście Wnioskodawcy, że wyłączenia kwoty dotacji z kosztów dokona on dopiero w kalkulacji rocznej na moment złożenia deklaracji rocznej, gdyż nie jest możliwe przyporządkowanie otrzymanej dotacji do konkretnego wydatku.

Interpretacja indywidualna – stanowisko w części prawidłowe a w części nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest w części prawidłowe a w części nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

2 listopada 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z tego samego dnia o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy:

-wydatki sfinansowane z otrzymanej dotacji mogą stanowić koszty uzyskania przychodu;

-prawidłowe jest podejście Wnioskodawcy, że wyłączenia kwoty dotacji z kosztów dokona on dopiero w kalkulacji rocznej na moment złożenia deklaracji rocznej, gdyż nie jest możliwe przyporządkowanie otrzymanej dotacji do konkretnego wydatku.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w … (dalej: „Wnioskodawca” lub „Spółka”) prowadzi działalność w zakresie produkcji i dystrybucji konserw rybnych. Spółka jest czynnym podatnikiem VAT.

Spółka otrzymała dofinansowanie na podstawie umowy o dofinansowanie ………… w ramach działania Środki dotyczące obrotu, na realizację operacji w zakresie wsparcia za dodatkowe koszty poniesione przez podmioty w sektorze … w związku z zakłóceniami rynku spowodowanymi prowadzoną przez Rosję wojną napastniczą przeciwko Ukrainie i jej wpływem na łańcuch dostaw produktów ….., o której mowa w art. … (dalej: „Umowa”).

Umowa została zawarta z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w dniu 30 marca 2023 r. Na podstawie Umowy Wnioskodawca jest beneficjentem projektu. Agencja na warunkach określonych w Umowie przyznała Wnioskodawcy pomoc finansową w formie rekompensaty w wysokości: …zł. Współfinansowanie ze środków Unii Europejskiej, w ramach Europejski Fundusz Morski i Rybacki, wynosi:…. zł. Umowa określa prawa i obowiązki stron związane z realizacją operacji w zakresie wsparcia za dodatkowe koszty poniesione przez podmioty w sektorze … w  związku z zakłóceniami rynku spowodowanymi prowadzoną przez Rosję wojną napastniczą przeciwko Ukrainie i jej wpływem na łańcuch dostaw produktów … …. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty i zwrotu pomocy finansowej na realizację operacji w ramach Priorytetu 5. Wspieranie obrotu i przetwarzania, zawartego w…” (dalej: „rozporządzenia w sprawie Priorytetu 5”).

Na podstawie Umowy Wnioskodawca realizuje operację pt.: Wsparcie za dodatkowe koszty poniesione przez podmioty w sektorze …. w związku z zakłóceniami rynku spowodowanymi prowadzoną przez Rosję wojną napastniczą przeciwko Ukrainie i jej wpływem na łańcuch dostaw produktów rybołówstwa i akwakultury, stosownie do §….. W wyniku realizacji operacji zostanie osiągnięty następujący cel: utrzymanie łańcucha dostaw produktów ….

W dniu 25 sierpnia 2023 (sygn. 0111-KDIB2-1.4010.202.2023.2.KK) została wydana interpretacja indywidualna na wniosek Wnioskodawcy, z której wynika, iż „Mając zatem na uwadze powyższe oraz przedstawiony we wniosku stan faktyczny i przytoczone przepisy prawa stwierdzić należy, że przyznana Państwu kwota w części finansowanej ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego…..”, korzysta ze zwolnienia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 53 ustawy o CIT. Zatem Państwa stanowisko, zgodnie z którym kwota otrzymana przez Państwa w ramach Umowy może korzystać ze zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych należało uznać za prawidłowe, natomiast stanowisko Państwa w zakresie podstawy prawnej zwolnienia w odniesieniu do środków pochodzących ze Skarbu Państwa należało uznać za nieprawidłowe gdyż korzystają one ze zwolnienia z art. 17 ust. 1 pkt 48 ustawy o CIT”.

W 2023 roku Wnioskodawca - zgodnie z art. 25 ust. 6 ustawy CIT - wpłaca zaliczki miesięczne w uproszczonej formie w wysokości 1/12 podatku należnego wykazanego w zeznaniu rocznym CIT, złożonym w roku poprzedzającym dany rok podatkowy.

Zdaniem Wnioskodawcy nie jest możliwe przyporządkowanie otrzymanej dotacji do konkretnego wydatku.

Pytania

1.Czy wydatki sfinansowane z otrzymanej dotacji mogą stanowić koszty uzyskania przychodu?

2.Czy prawidłowe jest podejście Wnioskodawcy, że wyłączenia kwoty dotacji z kosztów dokona on dopiero w kalkulacji rocznej na moment złożenia deklaracji rocznej, gdyż nie jest możliwe przyporządkowanie otrzymanej dotacji do konkretnego wydatku?

Państwa stanowisko w sprawie

Ad 1.

Wnioskodawca jest zdania, iż wydatki sfinansowane z otrzymanej dotacji nie mogą stanowić koszty uzyskania przychodu.

Zgodnie z art. 7 ust. 3 ustawy CIT: „Przy ustalaniu dochodu, o którym mowa w ust. 1, stanowiącego podstawę opodatkowania nie uwzględnia się:

1)przychodów ze źródeł przychodów położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub za granicą, jeżeli dochody z tych źródeł nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym albo są wolne od podatku;

2)przychodów wymienionych w art. 21, art. 22 i art. 24b, przy czym w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2, prowadzących działalność poprzez położony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zagraniczny zakład uwzględnia się przychody wymienione w art. 21, jeżeli są związane z działalnością zakładu;

2a) straty poniesionej ze źródła przychodów;

3)kosztów uzyskania przychodów, o których mowa w pkt 1 i 2, przy czym w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2, prowadzących działalność poprzez położony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zagraniczny zakład uwzględnia się koszty uzyskania przychodów wymienionych w art. 21, jeżeli przychody te zostały uwzględnione przez podatnika przy ustalaniu dochodu przypadającego na zagraniczny zakład”

Z tego przepisu wynika, iż kosztem nie mogą być wydatki powiązane z przychodami wolnymi od podatku. Na podstawie otrzymanej interpretacji indywidualnej dotacja otrzymana przez Wnioskodawcę korzysta ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 48 ustawy CIT oraz art. 17 ust. 1 pkt 55 (winno być: „53”) ustawy CIT.

W opinii Wnioskodawcy występuje zatem tożsamości pojęcia „wolne od podatku” w art. 7 i 17 ustawy CIT. Ponadto, co do zasady koszty uzyskania przychodów są drugim obok przychodów - elementem konstrukcyjnym dochodu, który stanowi podstawę opodatkowania w bilansie roku podatkowego. Oba te elementy są częściami tego samego stosunku prawnopodatkowego składającego się na zobowiązanie podatkowe.

Orzecznictwo oraz sądy administracyjne potwierdzają dość konsekwentnie, iż przychód neutralny podatkowo nie może generować kosztów uzyskania przychodów. Mając na uwadze powyższe Wnioskodawca uznaje, iż wydatki sfinansowane z otrzymanej dotacji nie mogą stanowić koszty uzyskania przychodu.

Ad 2.

W sytuacji gdy nie jest możliwe przyporządkowanie otrzymanej dotacji do konkretnego wydatku to Wnioskodawca powinien wyłączyć kwotę otrzymane dotacji z kosztów uzyskania przychodu w deklaracji rocznej. Skoro w 2023 Wnioskodawca - zgodnie z art. 25 ust. 6 ustawy CIT - wpłaca zaliczki miesięczne w uproszczonej formie to dopiero w kalkulacji rocznej jest w stanie dokonać wyłączenia z kosztów kwoty odpowiadającej otrzymanej dotacji.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest w części prawidłowe a w części nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 7 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2587 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”) :

1. Przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów. W przypadkach, o których mowa w art. 21, art. 22 i art. 24b, przedmiotem opodatkowania jest przychód.

2. Dochodem ze źródła przychodów, z zastrzeżeniem art. 11c, art. 11i, art. 24a, art. 24b, art. 24ca, art. 24d i art. 24f, jest nadwyżka sumy przychodów uzyskanych z tego źródła przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

Stosownie do art. 7 ust. 3 pkt 1 i 3 ustway o CIT:

Przy ustalaniu dochodu, o którym mowa w ust. 1, stanowiącego podstawę opodatkowania nie uwzględnia się:

1) przychodów ze źródeł przychodów położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub za granicą, jeżeli dochody z tych źródeł nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym albo są wolne od podatku;

3) kosztów uzyskania przychodów, o których mowa w pkt 1 i 2, przy czym w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2, prowadzących działalność poprzez położony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zagraniczny zakład uwzględnia się koszty uzyskania przychodów wymienionych w art. 21, jeżeli przychody te zostały uwzględnione przez podatnika przy ustalaniu dochodu przypadającego na zagraniczny zakład.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT:

Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów ze źródła przychodów lub w celu zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1.

Aby wydatek poniesiony przez podatnika stanowił dla niego koszt uzyskania przychodu, muszą być spełnione następujące warunki:

-został poniesiony przez podatnika, tj. w ostatecznym rozrachunku musi on zostać pokryty z zasobów majątkowych podatnika (nie stanowią kosztu uzyskania przychodu podatnika wydatki, które zostały poniesione na działalność podatnika przez osoby inne niż podatnik),

-jest definitywny (rzeczywisty), tj. wartość poniesionego wydatku nie została podatnikowi w jakikolwiek sposób zwrócona,

-pozostaje w związku z prowadzoną przez podatnika działalnością gospodarczą,

-poniesiony został w celu uzyskania, zachowania lub zabezpieczenia przychodów lub może mieć wpływ na wielkość osiągniętych przychodów,

-został właściwie udokumentowany,

-nie może znajdować się w grupie wydatków, których zgodnie z art. 16 ust. 1 ww. ustawy nie uważa się za koszty uzyskania przychodów.

Przedmiotem Państwa wątpliwości jest kwestia ustalenia czy wydatki sfinansowane z otrzymanej dotacji mogą stanowić koszty uzyskania przychodu.

Zauważyć należy, że ustawodawca w przepisach ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych zawarł katalog kosztów, które nie stanowią kosztów uzyskania przychodów.

I tak zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT:

Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków i kosztów bezpośrednio sfinansowanych z dochodów (przychodów), o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 14a, 23, 24, 42, 47, 48, 52, 53, 54a, 56, 56b-56m i 59.

W przepisie tym wskazano m.in. art. 17 ust. 1 pkt 48 i pkt 53 ustawy o CIT, które stanowią podstawę zwolnienia z opodatkowania otrzymanych przez Państwa środków finansowych stanowiących pomoc udzieloną w ramach programu opisanego we wniosku.

Z treści powyższego przepisu wynika, że nie uważa za koszty uzyskania przychodów wydatków sfinansowanych z dochodów zwolnionych, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 48 i pkt 53 ustawy o CIT, zatem wydatki, które pokryli Państwo otrzymanym dofinansowaniem podlegają wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów.

Zatem Państwa stanowisko, że wydatki sfinansowane z otrzymanej dotacji nie mogą stanowić kosztów uzyskania przychodu należało zatem uznać za prawidłowe.

Ad 2.

Przedmiotem Państwa wątpliwości jest także kwestia ustalenia czy prawidłowe jest podejście Wnioskodawcy, że wyłączenia kwoty dotacji z kosztów dokona on dopiero w kalkulacji rocznej na moment złożenia deklaracji rocznej, gdyż nie jest możliwe przyporządkowanie otrzymanej dotacji do konkretnego wydatku.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o CIT:

Podatnicy są obowiązani do prowadzenia ewidencji rachunkowej, zgodnie z odrębnymi przepisami, w sposób zapewniający określenie wysokości dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy, a także do uwzględnienia w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych informacji niezbędnych do obliczenia wysokości odpisów amortyzacyjnych zgodnie z przepisami art. 16a-16m.

Według jednolitych i utrwalonych poglądów orzecznictwa, o uznaniu danego przysporzenia czy wydatku (zobowiązania do jego poniesienia) za przychód, dochód czy koszt podatkowy decydują wyłącznie przepisy prawa podatkowego (zob. wyroki NSA: z 9 czerwca 2016 r., sygn. akt II FSK 1237/13; z 24 czerwca 2016 r., sygn. akt II FSK 1555/14; z 6 maja 2015 r., sygn. akt II FSK 1071/13; z 20 lipca 2011 r., sygn. akt II FSK 414/10). Kosztami mającymi wpływ na ustalenie wysokości podstawy opodatkowania w podatku dochodowym od osób prawnych są tylko te koszty, które zostały wyraźnie określone w ustawie o CIT.

Ponadto, zapisy dokonywane w księgach nie mogą tworzyć ani też modyfikować materialnego prawa podatkowego. Przepisy ustawy o rachunkowości określają jedynie sposób prowadzenia ksiąg i jako takie nie mogą rozstrzygać o tym, co jest, a co nie jest kosztem uzyskania przychodów. Księgi rachunkowe służą ustaleniu wysokości dochodu (straty) podatkowego, nie mają zaś charakteru podatkotwórczego (wyrok TK z dnia 4 lutego 1994 r., sygn. akt U 2/90).

Podkreślić w tym miejscu należy, że ustawodawca definiując termin poniesienia kosztu odwołał się do pewnych pojęć, znanych przepisom o rachunkowości i niezdefiniowanych w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych, jak rezerwy czy bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów. W odniesieniu do tych wyrażeń niezbędne jest odwołanie się przy ich wykładni do przepisów ustawy o rachunkowości. Nie ma natomiast podstaw, aby dokonywać takiego zabiegu w stosunku do pojęcia kosztu, jako kosztu ujętego w księgach rachunkowych.

W przypadku, gdy Wnioskodawca ponosi wydatki z wcześniej otrzymanej dotacji, która jest zwolniona z opodatkowania to wydatki takie nie mogą stanowić podatkowych kosztów uzyskania przychodów (są wyłączone z kosztów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT), natomiast gdy dotacja zostanie otrzymana po poniesieniu wydatków, które zostały uprzednio ujęte w kosztach uzyskania przychodów to w takim przypadku Spółka zobowiązania jest do dokonania korekty kosztów. 

W takiej sytuacji zastosowanie znajdzie art. 15 ust. 4i ustawy o CIT zgodnie z którym:

Jeżeli korekta kosztu uzyskania przychodów, w tym odpisu amortyzacyjnego, nie jest spowodowana błędem rachunkowym lub inną oczywistą omyłką, korekty dokonuje się poprzez zmniejszenie lub zwiększenie kosztów uzyskania przychodów poniesionych w okresie rozliczeniowym, w którym została otrzymana faktura korygująca lub, w przypadku braku faktury, inny dokument potwierdzający przyczyny korekty.

Przepisy o korekcie kosztów uzyskania przychodów, należy stosować do korekty kosztów w sytuacji, gdy podatnik otrzymał fakturę korygującą lub inny dokument potwierdzający przyczyny korekty niespowodowanej błędem rachunkowym lub inną oczywistą omyłką. Należy mieć bowiem na uwadze treść przywołanego powyżej przepisu art. 15 ust. 4i ustawy o CIT, który wiąże moment korekty kosztów uzyskania przychodów z otrzymaniem faktury korygującej lub, w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego przyczyny korekty.

W sytuacji gdy podatnik koryguje koszty z uwagi na otrzymaną dotację/dofinansowanie, powinien je skorygować w okresie rozliczeniowym, w którym uzyskał stosowny dokument. Uzasadnionym jest, aby podatnik korygował koszty w okresie w dacie otrzymania decyzji o przyznaniu dotacji lub w okresie, w którym uzyskał informacje o wpływie dotacji na rachunek bankowy podatnika (wyciąg bankowy) – w zależności z która z sytuacji nastąpi pierwsza.

Zatem korektę kosztu uzyskania przychodu zgodnie z wyżej omówioną zasadą należy dokonać na bieżąco. Nie ma podstaw, aby takich działań dokonywać dopiero w deklaracji rocznej.

Zatem nie można zgodzić się z Wnioskodawcą, że w sytuacji gdy nie jest możliwe przyporządkowanie otrzymanej dotacji do konkretnego wydatku to Wnioskodawca powinien wyłączyć kwotę otrzymane dotacji z kosztów uzyskania przychodu w deklaracji rocznej.

Spółka zobowiązana jest do bieżącego uwzględniania zaistniałych zdarzeń dla celów podatkowych.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy odnośnie pytania nr 2 jest nieprawidłowe.

Na marginesie jednak wskazać należy, że w opisanej we wniosku sytuacji Wnioskodawca korzysta z uproszczonej formy wpłacania zaliczek miesięcznych, które są uregulowane w art. 25 ust. 6-6a i ust. 7–7a ustawy o CIT.

Zgodnie z art. 25 ust. 6 ustawy o CIT:

Podatnicy mogą wpłacać zaliczki miesięczne w danym roku podatkowym w uproszczonej formie w wysokości 1/12 podatku należnego wykazanego w zeznaniu, o którym mowa w art. 27 ust. 1, złożonym w roku poprzedzającym dany rok podatkowy. Jeżeli w tym zeznaniu podatnicy nie wykazali podatku należnego, mogą wpłacać zaliczki miesięczne w wysokości 1/12 podatku należnego wynikającego z zeznania złożonego w roku poprzedzającym dany rok podatkowy o dwa lata. Jeżeli również w tym roku podatnicy nie wykazali podatku należnego, nie są możliwe wpłaty zaliczek w uproszczonej formie.

Wyjaśnić należy, że podatek dochodowy od osób prawnych pobierany jest zaliczkowo, co oznacza, że w trakcie roku podatkowego podatnik w każdym miesiącu obowiązany jest do zapłaty zaliczek na podatek. Ostateczne rozliczenie podatku następuje po zakończeniu roku podatkowego przy jednoczesnym zaliczeniu uiszczonych zaliczek na poczet zobowiązania podatkowego.

Alternatywą dla zaliczek rzeczywistych (tj. obliczanych na podstawie dochodu do opodatkowania faktycznie uzyskanego od początku danego roku podatkowego), opłacanych kwartalnie lub miesięcznie, są zaliczki w formie uproszczonej.

Podstawę wyliczenia uproszczonej zaliczki miesięcznej na podatek dochodowy stanowi podatek należny wykazany w zeznaniu o wysokości dochodu (straty) osiągniętego w roku podatkowym CIT-8, złożonym w roku poprzedzającym dany rok podatkowy, a jeżeli w tym zeznaniu podatnik nie wykazał podatku należnego, podatek należny wykazany w zeznaniu poprzedzającym dany rok podatkowy o dwa lata.

W związku ze szczególnym sposobem ustalania podstawy wyliczania zaliczek uproszczonych otrzymana przez Spółkę dotacja zwolniona z opodatkowania i w związku z nią wyłączone z kosztów uzyskania przychodów wydatki nie mają wpływu na wysokość uiszczanych przez spółkę zaliczek uproszonych.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy  z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2383). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Państwa sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i muszą się Państwo zastosować do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego…. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t. j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako: „PPSA”).  

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2383).