uznanie wniosku złożonego do KRS z informacją o zmianie roku obrotowego Spółki jako zawiadomienia właściwego naczelnika urzędu skarbowego o zmianie ... - Interpretacja - 0114-KDIP2-2.4010.243.2018.2.RK

shutterstock
Interpretacja indywidualna z dnia 13.07.2018, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.243.2018.2.RK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej

Temat interpretacji

uznanie wniosku złożonego do KRS z informacją o zmianie roku obrotowego Spółki jako zawiadomienia właściwego naczelnika urzędu skarbowego o zmianie roku podatkowego, skuteczność zmiany roku podatkowego

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 4 czerwca 2018 r. (data wpływu 5 czerwca 2018 r.), uzupełnionym pismem z dnia 4 lipca 2018 r. (data wpływu 5 lipca 2018 r.) na wezwanie Nr 0114-KDIP2-2.4010.243.2018.1.GF z dnia 26 czerwca 2018 r. (data nadania 27 czerwca 2018 r., data odbioru 29 czerwca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie;

  • uznania wniosku złożonego do KRS z informacją o zmianie roku obrotowego Spółki jako zawiadomienia właściwego naczelnika urzędu skarbowego o zmianie roku podatkowego jest nieprawidłowe;
  • skuteczności zmiany roku podatkowego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 czerwca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zmiany roku podatkowego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (Spółka, Wnioskodawca) prowadzi działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług naprawy i likwidacji szkód przenośnego sprzętu elektronicznego oraz administrowania programami ubezpieczeniowymi i serwisowymi takiego sprzętu.

W dniu 8 czerwca 2017 r. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Wspólników (NWZW) Spółki podjęło uchwałę w sprawie dokonania zmian w statucie Spółki. Zmiany dotyczyły m.in. zmiany roku obrotowego Spółki, który do czasu zmiany rozpoczynał się 1 lipca, a kończył 30 czerwca kolejnego roku kalendarzowego. Zgodnie z nowym brzmieniem statutu przyjętym na NWZW Rok obrotowy Spółki rozpoczyna się dnia 1 stycznia, zaś kończy się dnia 31 grudnia. Tą samą uchwałą NWZW przyjęło również nowy tekst jednolity statutu Spółki, w którym została uwzględniona zmiana roku obrotowego.

Także w dniu 8 czerwca 2017 r. Spółka złożyła w biurze podawczym właściwego dla siebie sądu rejestrowego (dalej: KRS) wniosek na formularzu KRS-Z3 o zarejestrowanie zmian w statucie Spółki, obejmujących również ww. zmianę roku obrotowego. W pkt C.13 formularza KRS-Z3 ZMIANA INFORMACJI O DNIU KOŃCZĄCYM ROK OBROTOWY wskazano, jako datę zakończenia roku obrotowego 31 grudnia 2018 r. Załącznikiem do wniosku był m.in. Protokół NWZW Spółki z dnia 8 czerwca 2017 r., w którym przyjęto ww. uchwałę zmieniającą rok obrotowy oraz nowy tekst jednolity statutu Spółki. Rejestracja zmian objętych ww. wnioskiem nastąpiła 27 czerwca 2017 r.

Pismem z dnia 4 lipca 2018 r. (data wpływu 5 lipca 2018 r.) Wnioskodawca uzupełnił braki formalne wskazując, że interpretacja indywidualna ma zostać wydana tylko w zakresie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy złożenie przez Spółkę do KRS wniosku, w którym wskazała ona informację o zmianie roku obrotowego Spółki wraz z przedłożeniem jako załącznika statutu Spółki, stanowiło zawiadomienie, o którym mowa w art. 8 ust. 1 Ustawy o PDOP i w związku z tym pierwszy rok obrotowy Spółki po zmianie rozpoczął się 1 lipca 2017 r. a zakończy się 31 grudnia 2018 r. i będzie tożsamy z jej rokiem podatkowym?

Zdaniem Wnioskodawcy, złożenie do KRS wniosku, w którym Spółka wskazała informację o zmianie swojego roku obrotowego wraz z przedłożeniem jako załącznika statutu Spółki, stanowiło zawiadomienie, o którym mowa w art. 8 ust. 1 Ustawy o PDOP. W związku z tym, zdaniem Wnioskodawcy, pierwszy rok obrotowy Spółki po zmianie rozpoczął się 1 lipca 2017 r. a zakończy się 31 grudnia 2018 r. i będzie tożsamy z jej rokiem podatkowym.

Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o PDOP rokiem podatkowym, z zastrzeżeniem ust. 2, 2a, 3 i 6, jest rok kalendarzowy, chyba że podatnik postanowi inaczej w statucie albo w umowie spółki i zawiadomi o tym właściwego naczelnika urzędu skarbowego - wówczas rokiem podatkowym jest okres kolejnych dwunastu miesięcy kalendarzowych.

W razie zmiany roku podatkowego, za pierwszy po zmianie rok podatkowy uważa się okres od pierwszego miesiąca następującego po zakończeniu poprzedniego roku podatkowego do końca roku podatkowego nowo przyjętego. Okres ten nie może być krótszy niż dwanaście i dłuższy niż dwadzieścia trzy kolejne miesiące kalendarzowe (art. 8 ust. 3 ustawy PDOP). Zawiadomienia, o którym mowa w art. 8 ust. 1 Ustawy o PDOP, należy dokonać najpóźniej w terminie 30 dni, licząc od dnia zakończenia ostatniego roku podatkowego (art. 8 ust. 4 Ustawy o PDOP).

Zgodnie z powyższym, aby doszło do skutecznej zmiany roku podatkowego muszą zostać spełnione następujące warunki:

  1. przyjęcie nowego roku podatkowego musi wynikać z odpowiednich postanowień statutu lub umowy spółki;
  2. o zmianie roku podatkowego należy powiadomić właściwego naczelnika urzędu skarbowego w terminie 30 dni, licząc od dnia zakończenia ostatniego roku podatkowego.

Ad. a) zmiana roku podatkowego w statucie Spółki.

Jak wskazano w stanie faktycznym niniejszego wniosku, NWZW w dniu 8 czerwca 2017 r. dokonało zmian w statucie Spółki polegających m.in. na przyjęciu roku obrotowego rozpoczynającego się dnia 1 stycznia, zaś kończącego się dnia 31 grudnia. Zmiana statutu została zgłoszona do KRS 8 czerwca, a zarejestrowana 27 czerwca 2017 r. Nie ulega więc wątpliwości, że Spółka dopełniła warunku wskazanego w pkt 1, gdyż spełniono w terminie określonym przez art. 8 Ustawy o PDOP wszelkie wymagane przez Kodeks spółek handlowych formalności niezbędne do zmiany umowy Spółki w przedmiocie zmiany jej roku obrotowego i podatkowego.

Ad. b) zawiadomienie o zmianie roku podatkowego.

Na podstawie przepisów ustawy z dnia 19 grudnia 2008 r. o zmianie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz o zmianie niektórych innych ustaw, w zakresie działania sądów rejestrowych wprowadzono przepisy regulujące instytucję tzw. jednego okienka. Zgodnie z art. 20 ust. 1c ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym, po dokonaniu wpisu podmiotu do Rejestru lub jego zmiany, z wyłączeniem rejestru dłużników niewypłacalnych, dane objęte treścią wpisu są przekazywane za pośrednictwem systemu teleinformatycznego do Centralnego Rejestru Podmiotów - Krajowej Ewidencji Podatników i krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej. Natomiast zgodnie z art. 40 pkt 8 ustawy o KRS, w dziale 3 rejestru przedsiębiorców zamieszcza się informację o dniu kończącym rok obrotowy.

Z kolei w myśl art. 14 ust. 2 pkt 3 Ustawy o NIP Centralny Rejestr Podmiotów - Krajowej Ewidencji Podatników służy wymianie danych z rejestrem PESEL, Centralną Ewidencją i Informacją o Działalności Gospodarczej, krajowym rejestrem urzędowym podmiotów gospodarki narodowej, Krajowym Rejestrem Sądowym, Centralnym Rejestrem Płatników Składek.

W świetle powyższych przepisów Wnioskodawca uważa, że w wyniku zastosowania procedury jednego okienka naczelnik urzędu skarbowego właściwy dla Wnioskodawcy został powiadomiony o zmianie przez niego roku podatkowego, ponieważ otrzymał on od KRS, zgodnie z obowiązującą procedurą na podstawie art. 14 ust. 2 pkt 3 Ustawy o NIP, dane objęte treścią wpisu (a więc również informację o zmianie roku obrotowego). Jednocześnie termin, o którym mowa w art. 8 ust. 5 Ustawy o PDOP został dochowany, ponieważ złożenie wniosku do KRS nastąpiło 8 czerwca 2017 r., a rejestracja tych zmian 27 czerwca 2017 r.

Stanowisko, zgodnie z którym zawiadomienie, o którym mowa w art. 8 ust. 1 Ustawy o PDOP, oznacza również przekazanie tej informacji w ramach procedury jednego okienka potwierdzają interpretację indywidualne wydane w zbliżonym do sytuacji Wnioskodawcy stanie faktycznym (np. interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 27 kwietnia 2017 r., sygn. 0461-ITPB3.4510.58.2017.1.PS).

W świetle powyższego zdaniem Wnioskodawcy złożenie do KRS wniosku, w którym wskazał on informację o zmianie roku obrotowego Spółki wraz z przedłożeniem jako załącznika statutu Spółki, stanowiło zawiadomienie, o którym mowa w art. 8 ust. 1 Ustawy o PDOP. W związku z tym, zdaniem Wnioskodawcy, jego pierwszy rok obrotowy po zmianie rozpoczął się 1 lipca 2017 r. a zakończy się 31 grudnia 2018 r. i będzie tożsamy z rokiem podatkowym.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego w zakresie;

  • uznania wniosku złożonego do KRS z informacją o zmianie roku obrotowego Spółki jako zawiadomienia właściwego naczelnika urzędu skarbowego o zmianie roku podatkowego jest nieprawidłowe;
  • skuteczności zmiany roku podatkowego jest prawidłowe.

Na wstępie zauważyć należy, że zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2018 r., poz. 395, z późn. zm.), przez rok obrotowy rozumie się rok kalendarzowy lub inny okres trwający 12 kolejnych pełnych miesięcy kalendarzowych, stosowany również do celów podatkowych. Rok obrotowy lub jego zmiany określa statut lub umowa, na podstawie której utworzono jednostkę. Jeżeli jednostka rozpoczęła działalność w drugiej połowie przyjętego roku obrotowego, to można księgi rachunkowe i sprawozdanie finansowe za ten okres połączyć z księgami rachunkowymi i sprawozdaniem finansowym za rok następny. W przypadku zmiany roku obrotowego pierwszy po zmianie rok obrotowy powinien być dłuższy niż 12 kolejnych miesięcy.

Zasady określania roku podatkowego dla celów podatku dochodowego od osób prawnych zostały szczegółowo uregulowane w treści art. 8 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1036, z późn. zm.).

Zgodnie z generalną zasadą, wyrażoną w art. 8 ust. 1 ww. ustawy, rokiem podatkowym, z zastrzeżeniem ust. 2, 2a, 3 i 6, jest rok kalendarzowy, chyba że podatnik postanowi inaczej w statucie albo w umowie spółki, albo w innym dokumencie odpowiednio regulującym zasady ustrojowe innych podatników i zawiadomi o tym właściwego naczelnika urzędu skarbowego; wówczas rokiem podatkowym jest okres kolejnych dwunastu miesięcy kalendarzowych.

Z kolei art. 8 ust. 3 ustawy podatkowej stanowi, że w razie zmiany roku podatkowego, za pierwszy po zmianie rok podatkowy uważa się okres od pierwszego miesiąca następującego po zakończeniu poprzedniego roku podatkowego do końca roku podatkowego nowo przyjętego. Okres ten nie może być krótszy niż dwanaście i dłuższy niż dwadzieścia trzy kolejne miesiące kalendarzowe.

Na podstawie art. 8 ust. 4 tej ustawy, zawiadomienia, o którym mowa w ust. 1, należy dokonać najpóźniej w terminie 30 dni, licząc od dnia zakończenia ostatniego roku podatkowego.

Z powyższego wynika, że wybór roku podatkowego został pozostawiony do dyspozycji podatnika, a zmiana roku podatkowego może być dokonywana wielokrotnie przy zachowaniu następujących zasad:

  • przyjęcie roku podatkowego innego niż kalendarzowy musi wynikać z postanowienia zamieszczonego w statucie, albo w umowie spółki, albo innym dokumencie odpowiednio regulującym zasady ustrojowe innych podatników oraz by było skuteczne musi zostać udokumentowane zawiadomieniem o tym właściwego naczelnika urzędu skarbowego,
  • zawiadomienie, o którym mowa powyżej musi zostać złożone w terminie 30 dni, licząc od dnia zakończenia ostatniego roku podatkowego. Obowiązek zawiadomienia naczelnika urzędu skarbowego o zmianie roku podatkowego powstaje także wówczas, gdy podatnik pierwotnie wybrał rok podatkowy inny niż kalendarzowy i zamierza dokonać zmiany roku podatkowego na rok kalendarzowy. Termin określony w art. 8 ust. 4 i ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jest terminem prawa materialnego i nie podlega przywróceniu - art. 162 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,
  • pierwszy rok podatkowy po zmianie (rok przejściowy) nie może być krótszy niż dwanaście i dłuższy niż dwadzieścia trzy kolejne miesiące kalendarzowe,
  • początkiem pierwszego roku podatkowego po zmianie będzie pierwszy dzień miesiąca następującego po zakończeniu poprzedniego roku podatkowego i rok ten kończy się w ostatnim dniu nowo przyjętego roku podatkowego.

Należy podkreślić, że zmiana roku obrotowego jest skuteczna dopiero z dniem dokonania wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) stosownej zmiany umowy spółki.

O konieczności dokonania rejestracji w KRS zmian statutu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością stanowi art. 255 § 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1577; dalej: ksh). W świetle tego przepisu, zmiana umowy spółki wymaga uchwały wspólników i wpisu do rejestru. Natomiast stosownie do art. 256 § 1 ksh, zmianę umowy spółki zarząd zgłasza do sądu rejestrowego. Zatem dopóki zmiana ta nie zostanie odzwierciedlona w KRS, dopóty w tym zakresie nie wywołuje ona skutków prawnych.

W związku z powyższym warunek dotyczący zarejestrowania w KRS zmiany umowy spółki nie wynika wprost z przepisów art. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, to jednak mając na uwadze treść art. 255 § 1 ustawy Kodeks spółek handlowych, zmiana umowy spółki (będąca jednym z warunków zmiany roku podatkowego) może byś skuteczna pod warunkiem wpisania jej do rejestru.

Wskazać trzeba w tym miejscu, iż zgodnie z obowiązującym art. 20 ust. 1c ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (Dz. U. z 2018 r., poz. 986) po dokonaniu wpisu podmiotu do Rejestru lub jego zmiany, z wyłączeniem rejestru dłużników niewypłacalnych, dane objęte treścią wpisu są przekazywane za pośrednictwem systemu teleinformatycznego do Centralnego Rejestru Podmiotów - Krajowej Ewidencji Podatników (CRP KEP) i krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej.

Z kolei na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz. U. z 2017 r., poz. 869, z późn. zm.), Szef Krajowej Administracji Skarbowej prowadzi w systemie teleinformatycznym CRP KEP i jest administratorem danych w nim zawartych.

Na podstawie art. 14 ust. 2 pkt 3 tej ustawy CRP KEP służy wymianie danych z rejestrem PESEL, Centralną Ewidencją i Informacją o Działalności Gospodarczej, krajowym rejestrem urzędowym podmiotów gospodarki narodowej, Krajowym Rejestrem Sądowym, Centralnym Rejestrem Płatników Składek.

Zaakcentować trzeba, że art. 20 ust. 1a 1e ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym został wprowadzony na mocy art. 1 pkt 6 lit. b) ustawy z dnia 26 czerwca 2014 r., o zmianie ustawy Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw.

Z powyższego wynika, iż wpis zmian umowy spółki do KRS ma charakter konstytutywny. Wobec osób trzecich wywołuje skutek prawny dopiero od chwili wpisu zmiany do rejestru. Natomiast do czasu rejestracji skuteczność takiej uchwały ograniczona jest wyłącznie w stosunkach wewnętrznych, tj. między spółką a wspólnikami, w stosunku do których skutki prawne powstają już w momencie podjęcia uchwały.

W uzasadnieniu projektu ww. ustawy wskazano między innymi, że bezpośrednim celem projektowanych zmian jest usprawnienie działania organów administracji publicznej przez odstąpienie od obowiązków samodzielnego gromadzenia pełnego zakresu niezbędnych danych na potrzeby prowadzenia właściwej ewidencji/rejestru i rozpoznawania wniosków o dokonanie wpisu danych do ewidencji/rejestru. Powyższy cel może zostać osiągnięty poprzez automatyczne zasilanie prowadzonych przez organy administracji publicznej ewidencji/rejestrów danymi o treści wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym, bezpośrednio po dokonaniu wpisu w tym rejestrze i po jego każdorazowej zmianie.

Z przedstawionych we wniosku okoliczności wynika, że w dniu 8 czerwca 2017 r. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Wspólników (dalej: NWZW) Spółki podjęło uchwałę w sprawie dokonania zmian w statucie Spółki. Zmiany dotyczyły m.in. zmiany roku obrotowego Spółki, który do czasu zmiany trwał od 1 lipca , a kończył się 30 czerwca kolejnego roku kalendarzowego. W dniu 8 czerwca 2017 r. r. Spółka złożyła również w biurze podawczym właściwego dla siebie sądu rejestrowego wniosek (formularz KRS-Z3) o zarejestrowanie zmian w statucie Spółki, obejmujących również ww. zmianę roku obrotowego. Co istotne rejestracja zmian objętych ww. wnioskiem nastąpiła 27 czerwca 2017 r., a zatem przed rozpoczęciem kolejnego roku podatkowego.

Zgodnie z opisanym we wniosku stanem faktycznym, rok podatkowy Spółki od dnia zawiązania Spółki obejmował okres od 1 lipca do 30 czerwca następnego roku. Uchwałą zgromadzenia wspólników dokonano zmiany roku podatkowego. Zmieniony rok podatkowy Spółki rozpoczyna się 1 stycznia, a kończy się dnia 31grudnia. Postanowiono przy tym, że pierwszy rok obrotowy Spółki po zmianie rozpoczął się 1 lipca 2017 r. a zakończy się 31 grudnia 2018 r. i będzie tożsamy z jej rokiem podatkowym. Wniosek o zmianę wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym został złożony w dniu 8 czerwca 2017 r. Rejestracja zmian nastąpiła 27 czerwca 2017 r.

Biorąc pod uwagę fakt, że zmiana roku podatkowego jest skuteczna dopiero w dniu rejestracji zmian w statucie Spółki, tj. w przedstawionym stanie faktycznym w dniu 27 czerwca 2017 r. a nie w momencie złożenia wniosku o zmianie roku podatkowego do KRS, należało w tym zakresie uznać stanowisko Wnioskodawcy za nieprawidłowe.

Nie mniej jednak, z uwagi na fakt, że sąd rejestrowy dokonał wpisu zmiany umowy Spółki do rejestru przedsiębiorców w dniu 27 czerwca 2017 r., w przedmiotowej sprawie Spółka dokonała skutecznej zmiany roku podatkowego i w związku z tym pierwszy rok obrotowy Spółki po zmianie rozpocznie się 1 lipca 2017 r. a zakończy 31 grudnia 2018 r. i będzie tożsamy z jej rokiem podatkowym.

W wyniku zastosowania procedury jednego okienka naczelnik urzędu skarbowego właściwy dla Spółki został powiadomiony o wybraniu roku podatkowego, ponieważ otrzymał on zgodnie z obowiązującą procedurą (na podstawie art. 14 ust. 2 pkt 3 ustawy o NIP) od KRS, tj. w dniu 27 czerwca 2017 r. dane objęte treścią wpisu (a więc również informację o zmianie roku obrotowego). Co istotnie rejestracja zmian objętych ww. wnioskiem nastąpiła w czerwcu 2017 r. , a zatem przed rozpoczęciem kolejnego roku podatkowego.

W związku z powyższym stanowisko Spółki w zakresie skuteczności zmiany roku podatkowego jest prawidłowe.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Stanowisko

w części prawidłowe

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej