Temat interpretacji
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie zwolnień przedmiotowych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością reprezentowanej przez Pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 16 lipca 2010 r. (data wpływu 22 lipca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnień przedmiotowych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22 lipca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnień przedmiotowych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis zdarzenia przyszłego.
Spółka prowadzi działalność gospodarczą w branży motoryzacyjnej w zakresie produkcji samochodów.
Spółka korzystała ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych w związku z prowadzeniem działalności produkcyjnej na terytorium Strefy Ekonomiczniej (dalej jako: Strefa) na podstawie dwóch zezwoleń uzyskanych przez Spółkę.
Działalność na terytorium Strefy była i jest obecnie prowadzona przez Spółkę przy wykorzystaniu nieruchomości znajdującej się w obrębie Strefy. Na nieruchomości tej znajdują się budynki odlewni, w której wykonywana jest produkcja części i podzespołów do samochodów. Przedmiotowa nieruchomość jest dzierżawiona przez Wnioskodawcę od Spółki H S.A. począwszy od roku 1996.
Wartość dzierżawionej od H S.A. nieruchomości wraz z posadowionymi na niej budynkami, jak również wartość czynszu dzierżawnego nie stanowiła nigdy dla Spółki wydatku kwalifikującego się do objęcia pomocą, a co za tym idzie nie stanowiła podstawy wyliczenia wielkości zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych w świetle przepisu art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
W chwili obecnej Spółka planuje ubiegać się o uzyskanie zezwolenia na realizację na terenie Strefy Ekonomicznej nowej inwestycji dotyczącej modernizacji odlewni. Spółka wystąpiła również do Ministerstwa Gospodarki w trybie przepisu art. 38 Wytycznych w sprawie krajowej pomocy regionalnej na lata 2007-2013 (2006/C 54/08), o wydanie potwierdzenia kwalifikowalności planowanej inwestycji.
W celu realizacji inwestycji Spółka planuje zakup od spółki H prawa użytkowania wieczystego dotychczasowo dzierżawionej nieruchomości wraz z posadowionymi na tej nieruchomości gruntowej budynkami stanowiącymi kompleks budynków odlewni. Spółka planuje nabyć prawo użytkowania wieczystego po uzyskaniu zezwolenia na działalność w Strefie. Jednakże ze względu na fakt, iż sprzedaż prawa użytkowania wieczystego będzie następowała w trybie przewidzianym w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 13 lutego 2007 roku w sprawie określenia sposobu i trybu organizowania przetargu na sprzedaż składników aktywów trwałych przez spółkę powstałą w wyniku komercjalizacji może zaistnieć potrzeba dokonania zapłaty całości ceny zgodnie z warunkami przetargu jeszcze przed dniem uzyskania zezwolenia na działalność w Strefie.
Ponadto oprócz zakupu prawa użytkowania wieczystego gruntu wraz z posadowionymi na gruncie budynkami odlewni Spółka planuje dokonać w ramach planowanej inwestycji wdrożenia do produkcji nowych głowic cylindrowych, tj.:
- głowica cylindrowa X,
- głowica cylindrowa Y
oraz nowych odlewów ciśnieniowych:
- obudowa kolumny kierowniczej A,
- obudowa kolumny kierowniczej B.
Celem projektu jest wdrożenie do produkcji nowoczesnych wyrobów przy zastosowaniu innowacyjnej technologii nieorganicznej w produkcji rdzeni piaskowych.
Technologia ta ma przede wszystkim ogromne zalety w zakresie ochrony środowiska polegające m.in. na:
- braku szkodliwego katalizatora, co powoduje zmniejszenie zużycia substancji chemicznych w procesie produkcji rdzeni, co dalej przekłada się na ochronę otoczenia odlewni poprzez redukcję emisji,
- braku emisji substancji szkodliwych dla zdrowia zarówno podczas produkcji rdzeni, jak również w czasie odlewania, chłodzenia i wytrząsania, co skutkuje poprawą warunków pracy pracowników,
- braku nieprzyjemnych zapachów podczas produkcji rdzeni oraz w trakcie odlewania, co również wpłynie na poprawę warunków pracy pracowników,
- ograniczeniu zjawiska kondensacji, które nie występuje przy zastosowaniu rdzeni nieorganicznych (łatwiejsze czyszczenie oprzyrządowania: rdzennic i kokil).
Zakres prac w ramach planowanej inwestycji obejmuje:
Faza 1: zakup nieruchomości
Faza 2: modernizację budynków niezbędnych dla planowanej inwestycji:
- Hale produkcyjne,
- Budynki mediów,
- Budowle infrastruktury,
Faza 3: instalacja nowych maszyn i urządzeń
Faza 4: rozpoczęcie produkcji nowych odlewów.
W związku z powyższym zadano następujące pytanie.
Czy wydatek, jaki Spółka poniosłaby przed dniem uzyskania zezwolenia na prowadzenie działalności w Strefie na zakup prawa wieczystego użytkowania gruntu, ale po dniu uzyskania Potwierdzenia Kwalifikowalności planowanych wydatków przez Ministerstwo Gospodarki stanowi wydatek kwalifikujący się w rozumieniu przepisu § 3, 5 i 6 Rozporządzenia do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia podatkowego na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych...
Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z przepisem § 3 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 roku w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych (dalej jako: Rozporządzenie), pomoc publiczna udzielana przedsiębiorcy w formie zwolnień podatkowych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych stanowi pomoc regionalną z tytułu:
- kosztów nowej inwestycji, której wielkość jest liczona jako iloczyn maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i kosztów inwestycji kwalifikujących się do objęcia pomocą określonych w § 6 lub
- tworzenia nowych miejsc pracy, której wielkość jest liczona jako iloczyn maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i dwuletnich kosztów pracy nowo zatrudnionych pracowników, obejmujących koszty płacy brutto tych pracowników, powiększone o składki obowiązkowe, takie jak składki na ubezpieczenie społeczne, ponoszone przez przedsiębiorcę od dnia zatrudnienia tych pracowników.
Zgodnie z przepisem § 3 ust. 4 Rozporządzenia, przez nową inwestycję należy rozumieć inwestycję w środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne polegającą na utworzeniu nowego lub rozbudowie istniejącego przedsiębiorstwa, dywersyfikacji produkcji przedsiębiorstwa przez wprowadzenie nowych dodatkowych produktów bądź na zasadniczej zmianie dotyczącej całościowego procesu produkcyjnego istniejącego przedsiębiorstwa.
W świetle ust. 5 § 3 Rozporządzenia, nie jest dopuszczalna pomoc przeznaczona na inwestycje odtworzeniowe.
Z kolei, zgodnie z § 6 ust. 1 Rozporządzenia, za wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą uznaje się koszty inwestycji, pomniejszone o naliczony podatek od towarów i usług oraz o podatek akcyzowy, jeżeli możliwość ich odliczeń wynika z odrębnych przepisów, poniesione na terenie strefy w trakcie obowiązywania zezwolenia, będące:
- ceną nabycia gruntów lub prawa ich użytkowania wieczystego;
- ceną nabycia albo kosztem wytworzenia we własnym zakresie środków trwałych, pod warunkiem zaliczenia ich, zgodnie z odrębnymi przepisami, do składników majątku podatnika,
- kosztem rozbudowy lub modernizacji istniejących środków trwałych;
- ceną nabycia wartości niematerialnych i prawnych związanych z transferem technologii przez nabycie praw patentowych, licencji, know - how lub nieopatentowanej wiedzy technicznej, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3;
- kosztem związanym z najmem lub dzierżawą gruntów, budynków i budowli - pod warunkiem że okres najmu lub dzierżawy trwa co najmniej 5 lat, a w przypadku małych i średnich przedsiębiorców - co najmniej 3 lata, licząc od przewidywanego terminu zakończenia nowej inwestycji;
- ceną nabycia aktywów innych niż grunty, budynki i budowle objęte najmem lub dzierżawą, w przypadku gdy najem lub dzierżawa ma postać leasingu finansowego oraz obejmuje zobowiązanie do nabycia aktywów z dniem upływu okresu najmu lub dzierżawy.
Zgodnie z § 6 ust. 3 Rozporządzenia, wartości niematerialne i prawne powinny spełniać łącznie następujące warunki:
- będą wykorzystane przez przedsiębiorcę otrzymującego pomoc regionalną wyłącznie w przedsiębiorstwie, na rzecz którego przedsiębiorca otrzymuje wsparcie, oraz będą ujęte w aktywach tego przedsiębiorstwa i pozostaną w nim przez okres co najmniej 5 lat, a w przypadku przedsiębiorcy małego lub średniego - przez okres co najmniej 3 lat;
- będą nabyte od osoby trzeciej na warunkach nieodbiegających od normalnych praktyk inwestycyjnych;
- będą podlegać amortyzacji zgodnie z przepisami o podatku dochodowym.
W świetle § 6 ust. 6 Rozporządzenia, w przypadku, gdy przed zakupem przedsiębiorstwa, w stosunku do jego składników udzielono już pomocy publicznej, cena zakupu tych składników nie zalicza się do kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą.
Zgodnie z kolei z punktem 38 Wytycznych w sprawie krajowej pomocy regionalnej na lata 2007-2013 (2006/C 54/08), istotne jest zagwarantowanie, aby pomoc regionalna stanowiła zachętę do podejmowania inwestycji, które w przeciwnym razie nie zostałyby zrealizowane w regionach objętych pomocą. Zatem pomoc może zostać udzielona w ramach programów pomocy wyłącznie wtedy, gdy beneficjent przed rozpoczęciem prac nad realizacją projektu złożył wniosek o przyznanie pomocy, a organ odpowiedzialny za zarządzanie programem potwierdził następnie na piśmie, że projekt z zastrzeżeniem szczegółowej weryfikacji wniosku, zasadniczo kwalifikuje się do pomocy, ponieważ spełnia kryteria określone w programie.
Biorąc powyższe przepisy pod uwagę należy stwierdzić, iż wydatki poniesione w trakcie obowiązywania zezwolenia na działalność na terenie strefy na nabycie prawa wieczystego użytkowania gruntu znajdującego się na terenie Strefy kwalifikują się, co do zasady, do objęcia pomocą publiczną.
W przypadku planowanej przez Spółkę nowej inwestycji na terenie Strefy poniesienie wydatku na nabycie prawa użytkowania wieczystego gruntu znajdującego się na terytorium tej Strefy po uzyskaniu przez Spółkę Potwierdzenia Kwalifikowalności wydawanego przez Ministra Gospodarki, a przed wydaniem zezwolenia na działalność w Strefie może, w opinii Spółki, zostać zaliczone do wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą.
Wydatek na nabycie prawa użytkowania wieczystego jest bowiem wymieniony wprost w przepisie § 6 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia jako wydatek kwalifikujący się do objęcia pomocą, o ile spełnione są warunki określone w ust. 3 powyższego przepisu.
Prawo użytkowania wieczystego, jakie Spółka planuje nabyć, będzie wykorzystywane przez Wnioskodawcę wyłącznie w Jego przedsiębiorstwie oraz będzie ujęte w aktywach Spółki i pozostanie w Spółce przez okres 5 lat. Ponadto, Spółka nabędzie przedmiotowe prawo użytkowania wieczystego na warunkach przewidzianych w przepisach Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 lutego 2007 roku w sprawie określenia sposobu i trybu organizowania przetargu na sprzedaż składników aktywów trwałych przez spółkę powstałą w wyniku komercjalizacji. Dodatkowo, należy wskazać, iż prawo użytkowania wieczystego, które Spółka planuje nabyć, będzie, zgodnie z wymogami przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wyłączone z amortyzacji. W świetle bowiem przepisu art. 16c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, grunty i prawo wieczystego użytkowania nie podlegają amortyzacji.
Biorąc powyższe pod uwagę, zdaniem Spółki, o ile zostaną spełnione powyżej przedstawione warunki a Spółka nabędzie przedmiotową nieruchomość po uzyskaniu Potwierdzenia Kwalifikowalności wydatków przez Ministra Gospodarki, a jeszcze przed uzyskaniem zezwolenia na działalność w Strefie, Spółka ze względu na tryb jakiemu poddana jest sprzedaż przedmiotowej nieruchomości będzie uprawniona do zaliczenia wydatków na nabycie prawa wieczystego użytkowania gruntu do wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną. Kwalifikowalność tych wydatków potwierdzona zostanie bowiem przez Ministra Gospodarki.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.
Zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (t. j. Dz. U. 2007 r. Nr 42, poz. 274 ze zm.), dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1, przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, o którym mowa w cytowanym powyżej przepisie uprawnia do prowadzenia działalności gospodarczej na terenie strefy i korzystania z pomocy publicznej. Określa ono przedmiot i warunki prowadzenia działalności (art. 16 ust. 1 i 2 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych).
Stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.), wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4 - 6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (t. j. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 274 ze zm.), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.
Równocześnie art. 17 ust. 4 ww. ustawy stanowi, że powyższe zwolnienie przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy.
Z wykładni gramatycznej, którą należy stosować przy ocenie zakresu zwolnień podatkowych, należy uwzględnić, iż wolny od podatku dochodowego od osób prawnych jest wyłącznie dochód uzyskany z działalności gospodarczej, w zakresie określonym w zezwoleniu, prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. Jeżeli dany rodzaj (przedmiot) działalności gospodarczej nie jest wymieniony w zezwoleniu, to dochód z takiej działalności nie podlega zwolnieniu. Podobnie w przypadku gdy dany rodzaj działalności jest prowadzony poza terenem strefy, wówczas również działalność taka nie będzie podlegała zwolnieniu.
Stosownie do § 3 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych (Dz. U. Nr 232, poz. 1548), pomoc publiczna udzielana przedsiębiorcy w formie zwolnień podatkowych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.) albo na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176, z późn. zm.) stanowi pomoc regionalną z tytułu:
- kosztów nowej inwestycji, której wielkość jest liczona jako iloczyn maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i kosztów inwestycji kwalifikujących się do objęcia pomocą, określonych w § 6 lub
- tworzenia nowych miejsc pracy, której wielkość jest liczona jako iloczyn maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i dwuletnich kosztów pracy nowo zatrudnionych pracowników, obejmujących koszty płacy brutto tych pracowników, powiększone o składki obowiązkowe, takie jak składki na ubezpieczenie społeczne, ponoszone przez przedsiębiorcę od dnia zatrudnienia tych pracowników.
Zwolnienie od podatku dochodowego z tytułu kosztów nowej inwestycji przysługuje przedsiębiorcy, począwszy od miesiąca, w którym poniósł wydatki inwestycyjne w okresie od dnia uzyskania zezwolenia, aż do wyczerpania dopuszczalnej pomocy regionalnej (§ 5 ust. 1).
Zwolnienie od podatku dochodowego z tytułu tworzenia nowych miejsc pracy przysługuje począwszy od miesiąca, w którym przedsiębiorca rozpoczął ponoszenie kosztów pracy, aż do wyczerpania dopuszczalnej pomocy regionalnej, przy spełnieniu warunków, o których mowa w § 3 ust. 6 (§ 5 ust. 3).
Zgodnie natomiast z § 6 ust. 1 ww. rozporządzenia, za wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą uznaje się koszty inwestycji, pomniejszone o naliczony podatek od towarów i usług oraz o podatek akcyzowy, jeżeli możliwość ich odliczeń wynika z odrębnych przepisów, poniesione na terenie strefy w trakcie obowiązywania zezwolenia, będące:
- ceną nabycia gruntów lub prawa ich użytkowania wieczystego;
- ceną nabycia albo kosztem wytworzenia we własnym zakresie środków trwałych, pod warunkiem zaliczenia ich, zgodnie z odrębnymi przepisami, do składników majątku podatnika;
- kosztem rozbudowy lub modernizacji istniejących środków trwałych;
- ceną nabycia wartości niematerialnych i prawnych związanych z transferem technologii przez nabycie praw patentowych, licencji, know how lub nieopatentowanej wiedzy technicznej, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3;
- kosztem związanym z najmem lub dzierżawą gruntów, budynków i budowli pod warunkiem że okres najmu lub dzierżawy trwa co najmniej 5 lat, a w przypadku małych i średnich przedsiębiorców - co najmniej 3 lata, licząc od przewidywanego terminu zakończenia nowej inwestycji;
- ceną nabycia aktywów innych niż grunty, budynki i budowle objęte najmem lub dzierżawą, w przypadku gdy najem lub dzierżawa ma postać leasingu finansowego oraz obejmuje zobowiązanie do nabycia aktywów z dniem upływu okresu najmu lub dzierżawy.
Treść ww. przepisu określa jednoznacznie, że koszty ponoszone przez Spółkę będą mogły zostać uznane za wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą, jeżeli:
- będą należały do jednej z wymienionych w nim kategorii oraz
- zostaną poniesione w trakcie obowiązywania Zezwolenia.
Ponadto, w myśl § 7 ust. 1 ww. rozporządzenia, koszty inwestycji oraz wielkość pomocy są dyskontowane na dzień uzyskania zezwolenia.
Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego wynika, iż Spółka korzystała ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych w związku z prowadzeniem działalności produkcyjnej na terytorium Strefy Ekonomiczniej na podstawie dwóch zezwoleń. W chwili obecnej Spółka planuje ubiegać się o uzyskanie zezwolenie na realizację na terenie tej strefy nowej inwestycji. W celu jej realizacji, Spółka planuje zakup prawa użytkowania wieczystego dotychczasowo dzierżawionej nieruchomości wraz z posadowionymi na tej nieruchomości gruntowej budynkami, po uzyskaniu zezwolenia na działalność w strefie.
Reasumując powyższe, wydatek, jaki Spółka poniosłaby przed dniem uzyskania zezwolenia na prowadzenie działalności w strefie na zakup prawa wieczystego użytkowania gruntu, ale po dniu uzyskania Potwierdzenia Kwalifikowalności planowanych wydatków przez Ministerstwo Gospodarki nie stanowi wydatku kwalifikującego się w rozumieniu przepisu § 3, 5 i 6 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych, do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia podatkowego na podstawie przepisu art. 17 ust 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.
Wniosek ORD-IN
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu