Temat interpretacji
POSTANOWIENIE
Naczelnik Urzędu Skarbowego Kraków Podgórze działając na podstawie art. 14a § 1 oraz § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) po rozpatrzeniu wniosku Spółki z dnia 27.12.2006 r. (data wpł. 28.12.2006 r.) w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych stwierdza, że przedstawione we wniosku stanowisko w części dot. zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wymianę instalacji centralnego ogrzewania wraz z grzejnikami jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
Po analizie stanu faktycznego tut. organ uznał, że podatnik jest uprawniony do złożenia wniosku o wydanie interpretacji, a w sprawie tej nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym.
Z wniosku wynika, że spółka w sierpniu 2006r. na mocy umowy przejęła do odpłatnego korzystania przedsiębiorstwo państwowe na podstawie przepisów o komercjalizacji i prywatyzacji, w oparciu o zarządzenie Wojewody Małopolskiego. Z dniem zawarcia umowy przejmujący wstąpił we wszystkie prawa i obowiązki przedsiębiorstwa państwowego. Zgodnie z zawartym w niej zapisem przejmujący jest zobowiązany do dokonywania na swój koszt wszelkich napraw i konserwacji środków trwałych wyposażenia wchodzącego w skład przedmiotu umowy niezbędnych do zachowania ich w stanie niepogorszonym z uwzględnieniem ich zużycia wskutek prawidłowego korzystania. W związku ze zużyciem instalacji centralnego ogrzewania w jednym z użytkowanych budynków (uniemożliwiającym pracę w budynku w okresie zimowym) spółka dokonała wymiany instalacji wraz z grzejnikami. Pytanie podatnika dotyczy możliwości zaliczenia wydatków na wymianę instalacji CO do kosztów uzyskania przychodów w dacie ich zarachowania jako wydatków remontowych.
Zdaniem Spółki wykonane roboty polegają na odtworzeniu stanu pierwotnego (przywróceniu pierwotnej wartości użytkowej). Poniesione wydatki należy uznać za remont środków trwałych i zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodów.
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.), w brzmieniu obowiązującym w 2006 r., kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1 tej ustawy.
Z kolei stosownie do art. 16g ust. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych środki trwałe uważa się za ulepszone, gdy suma wydatków poniesionych na ich przebudowę, rozbudowę, rekonstrukcję, adaptację lub modernizację w danym roku podatkowym przekracza 3.500,- zł i wydatki te powodują wzrost wartości użytkowej w stosunku do wartości z dnia przyjęcia środków trwałych do używania, mierzonej w szczególności okresem używania, zdolnością wytwórczą, jakością produktów uzyskiwanych za pomocą ulepszonych środków trwałych i kosztami ich eksploatacji.
Za remont uznaje się zmiany przywracające pierwotny poziom użytkowy i techniczny środka trwałego wraz z wymianą zużytych składników technicznych (nawet przy użyciu nowocześniejszych materiałów i technologii), które nie powodują zwiększenia jego wartości użytkowej.
Stanowisko podatnika należy zatem uznać za prawidłowe.
Zgodnie z art. 14a § 2 ustawy Ordynacja podatkowa niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez
wnioskodawcę.
Stosownie do art. 14b § 1 i § 2 ustawy Ordynacja podatkowa interpretacja nie jest wiążąca dla wnioskodawcy, wiąże natomiast właściwe dla wnioskodawcy organy podatkowe i organy kontroli skarbowej i może zostać zmieniona albo uchylona wyłącznie w drodze decyzji, w trybie określonym w § 5.
Na powyższe postanowienie służy zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Krakowie za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego Kraków Podgórze w terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego postanowienia (art. 236 Ordynacji podatkowej).