Temat interpretacji
W związku z powyższym A wnosi o potwierdzenie, że przekształcenie SK w Nową Spółkę będzie neutralne w podatku dochodowym od osób prawnych
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 29 lipca 2011 r. (data wpływu 8 sierpnia 2011 r.), uzupełnionym dnia 4 listopada 2011 r. (data wpływu 7 listopada 2011 r.) na wezwanie nr IPPB3/423-654/11-2/DP z dnia 24 października 2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych przekształcenia spółki komandytowej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 sierpnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych przekształcenia spółki komandytowej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. W związku ze stwierdzonymi brakami formalnymi, pismem z dnia 24 października 2011 r. (znak sprawy: IPPB3/423-654/11-2/DP), wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku. Uzupełnienia dokonano w dniu 4 listopada 2011 r. (data wpływu 7 listopada 2011 r.).
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
W ramach restrukturyzacji grupy kapitałowej, mając na względzie założenia biznesowe SK i A, planowana jest restrukturyzacja poprzez przekształcenie SK w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością
W związku z powyższym zadano następujące pytanie:
W związku z powyższym A wnosi o potwierdzenie, że przekształcenie SK w Nową Spółkę będzie neutralne w podatku dochodowym od osób prawnych
...
Stanowisko Wnioskodawcy
- A stoi na stanowisku, że przekształcenie SK w Nową Spółkę będzie neutralne podatkowo w pdop.
- Nowa Spółka wstąpi we wszystkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki przekształcanej SK, zgodnie z art. 93a § 2 OP.
- Sukcesja podatkowa będzie miała zastosowanie w takim zakresie, w jakim będzie prawnie i faktycznie dopuszczalna nie dojdzie np. do sukcesji w pdop, ponieważ SK nie jest podatnikiem pdop. Dopiero z momentem przekształcenia SK w Nową Spółkę dojdzie do powstania podatnika pdop.
- Updop nie odnosi się w żaden sposób do opodatkowania przekształcenia spółek osobowych w spółki kapitałowe. Uregulowane jest jedynie sytuacja przekształcenia spółki kapitałowej w spółkę osobową, pod kątem opodatkowania ewentualnych niepodzielonych zysków w spółce przekształcanej (art. 10 ust. 1 pkt 8 updop). W ocenie A, przekształcenie będzie neutralne w pdop, tj. nie będzie prowadziło do powstania obowiązku podatkowego w pdop w jakimkolwiek zakresie.
- Z momentem rejestracji przekształcenia, tj. w dniu, kiedy powstanie spółka przekształcona (Nowa Spółka), dojdzie do powstania odrębnego podatnika pdop. Do momentu przekształcenia (art. 552 ustawy z 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych, Dz.U. nr 94, poz. 1037 ze zm.), podatnikami w związku z osiąganymi przez SK przychodami i odpowiadającymi im kosztami uzyskania przychodów będą wspólnicy SK, w tym A, stosownie do wielkości udziału w zyskach SK.
- Neutralność podatkową przekształcenia spółki osobowej w spółkę kapitałową Minister Finansów, reprezentowany przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu, potwierdził w interpretacji indywidualnej z 4 czerwca 2010 r., sygn. ILPB3/423-240/10-2/JG.
W uzupełnieniu do wniosku, złożonym po wezwaniu Organu podatkowego, znalazło się wyjaśnienie, zgodnie z którym zainteresowanym w wydaniu interpretacji indywidualnej, w zakresie opisanym wyżej, jest Wnioskodawca (spółka A E S.A.) wspólnik spółki komandytowej, która ma zostać przekształcona.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.
Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.
Wniosek ORD-IN
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie