1. Czy - zważywszy, że Spółka uzyskała Pozytywną Opinię niezależnej od Spółki jednostki naukowej - Spółce przysługuje prawo do skorzystania z ulgi na ... - Interpretacja - ILPB3/423-353/11-2/MM

Shutterstock
Interpretacja indywidualna z dnia 31.10.2011, sygn. ILPB3/423-353/11-2/MM, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu

Temat interpretacji

1. Czy - zważywszy, że Spółka uzyskała Pozytywną Opinię niezależnej od Spółki jednostki naukowej - Spółce przysługuje prawo do skorzystania z ulgi na nowe technologie, o której mowa w art. 18b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych poprzez odliczenie od podstawy opodatkowania w roku podatkowym, w którym System IT został wprowadzony do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych - wydatków na nabycie wskazanego wyżej Systemu IT do kwoty stanowiącej 50% Wydatków uwzględnionych w jego wartości początkowej i zapłaconych podmiotowi uprawnionemu w tym roku podatkowym oraz w roku poprzedzającym ten rok podatkowy?
2. W przypadku twierdzącej odpowiedzi na pytanie 1 - czy Spółka jest uprawniona do złożenia na podstawie art. 75 § 1 w zw. z art. 75 § 2 pkt 1 lit. a oraz art. 75 § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, tekst jedn. ze zm., dalej: Ordynacja podatkowa) wniosku o stwierdzenie nadpłaty wraz z korektą zeznania podatkowego CIT-8 za rok 2010 w związku ze skorzystaniem z ulgi na nowe technologie?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz.770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością reprezentowanej przez Pełnomocnika przedstawione we wniosku z dnia 28 lipca 2011 r. (data wpływu 01 sierpnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie odliczenia od podstawy opodatkowania wydatków na nabycie nowych technologii oraz możliwości dokonania korekty zeznania jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 01 sierpnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie odliczenia od podstawy opodatkowania wydatków na nabycie nowych technologii oraz możliwości dokonania korekty zeznania.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz opis zdarzenia przyszłego.

Spółka jest częścią międzynarodowego koncernu farmaceutycznego (Grupa) zajmującego się wytwarzaniem i dystrybucją produktów leczniczych. W związku z prowadzoną działalnością, Spółka jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych.

W latach 2009-2010, Spółka dokonywała płatności z tytułu wydatków na nabycie praw do korzystania z systemu informatycznego (Wydatki) w postaci oprogramowania komputerowego klasy ERP (System IT) przeznaczonego do kompleksowej obsługi procesu zarządzania produkcją, składowaniem, zaopatrzeniem i dystrybucją produktów leczniczych. System ten stanowi specjalistyczne oprogramowanie komputerowe dostosowane do potrzeb Spółki.

Powyższy System IT spełniał kryteria wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji podatkowej na podstawie art. 16b ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654, tekst jedn. ze zm.) i został wpisany do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w styczniu 2010 r. Wydatki na nabycie przedmiotowego Systemu IT, poniesione w latach 2009-2010, zostały uwzględnione w jego wartości początkowej zgodnie z art. 16g ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Spółka pragnie wskazać, iż uzyskała pozytywną opinię niezależnej od Spółki jednostki naukowej w rozumieniu ustawy z dnia 8 października 2004 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. z 2008 r. Nr 169, poz. 1049), a od 1 października 2010 r. w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. Nr 96, poz. 615) potwierdzającą, że nabyty przez Spółkę System IT spełnia przesłanki do zastosowania ulgi z tytułu nabycia nowych technologii stosownie do art. 18b ust. 2 in fine ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. W szczególności, uzyskana opinia wskazuje, iż opisany we wniosku System IT stanowiący wiedzę technologiczną w postaci wartości niematerialnych i prawnych, umożliwia wytwarzanie nowych lub udoskonalanie wyrobów lub usług, a wiedza technologiczna w postaci Systemu IT nie jest stosowana na świecie przez okres dłuższy niż ostatnich 5 lat (dalej: Pozytywna Opinia).

Z początkiem 2011 r. Spółka dokonała podziału poprzez wydzielenie ze swojej struktury części majątku i przeniesienie go na istniejącą spółkę należącą do Grupy, tj. X Sp. z o.o. (X). Wydzielenie powyższego majątku Spółki oraz przeniesienie go na X zostało dokonane w ramach procedury przewidzianej przepisami art. 529 § 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U. Nr 94, poz. 1037, tekst jedn. ze zm., dalej: Kodeks Spółek Handlowych), tj. w drodze podziału przez wydzielenie.

Jednocześnie, w związku z przeniesieniem Oddziału na rzecz X, Spółka udzieliła X prawa do korzystania z Systemu IT, co było niezbędne dla poprawnego funkcjonowania wydzielonego Oddziału w ramach struktur X.

Z wyjątkiem powyższej sytuacji, Spółka nie udzieliła i nie zamierza udzielić w jakiejkolwiek formie lub części innym podmiotom prawa do nowej technologii.

Spółka nigdy nie prowadziła i obecnie nie prowadzi działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, nie została ogłoszona Jej upadłość obejmująca likwidację majątku oraz nie została postawiona w stan likwidacji. Spółka nie otrzymała również zwrotu Wydatków na technologię w postaci Systemu IT w jakiejkolwiek formie.

W latach podatkowych 2009-2010 Spółka nie rozpoznała straty podatkowej. Wielkość Jej dochodu z pozarolniczej działalności gospodarczej nie była niższa od kwoty przysługujących odliczeń (art. 18b ust. 6 zd. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych). Do chwili obecnej, Spółka nie skorzystała z ulgi z tytułu nabycia nowych technologii.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

Czy - zważywszy, że Spółka uzyskała Pozytywną Opinię niezależnej od Spółki jednostki naukowej - Spółce przysługuje prawo do skorzystania z ulgi na nowe technologie, o której mowa w art. 18b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych poprzez odliczenie od podstawy opodatkowania w roku podatkowym, w którym System IT został wprowadzony do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych - wydatków na nabycie wskazanego wyżej Systemu IT do kwoty stanowiącej 50% Wydatków uwzględnionych w jego wartości początkowej i zapłaconych podmiotowi uprawnionemu w tym roku podatkowym oraz w roku poprzedzającym ten rok podatkowy...

  • W przypadku twierdzącej odpowiedzi na pytanie 1 - czy Spółka jest uprawniona do złożenia na podstawie art. 75 § 1 w zw. z art. 75 § 2 pkt 1 lit. a oraz art. 75 § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, tekst jedn. ze zm., dalej: Ordynacja podatkowa) wniosku o stwierdzenie nadpłaty wraz z korektą zeznania podatkowego CIT-8 za rok 2010 w związku ze skorzystaniem z ulgi na nowe technologie...
  • Zdaniem Wnioskodawcy, zważywszy, że Spółka uzyskała Pozytywną Opinię niezależnej od Spółki jednostki naukowej, Spółce przysługuje prawo do skorzystania z ulgi na nowe technologie, o której mowa w art. 18b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych poprzez odliczenie od podstawy opodatkowania w roku podatkowym, w którym System IT został wprowadzony do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych - wydatków na nabycie wskazanego wyżej Systemu IT do kwoty stanowiącej 50% Wydatków uwzględnionych w jego wartości początkowej i zapłaconych podmiotowi uprawnionemu w tym roku podatkowym oraz w roku poprzedzającym ten rok podatkowy.

    W rezultacie, Spółka stoi na stanowisku, iż jest uprawniona do złożenia na podstawie art. 75 § 1 w zw. z art. 75 § 2 pkt 1 lit. a oraz art. 75 § 3 Ordynacji podatkowej wniosku o stwierdzenie nadpłaty wraz z korektą zeznania podatkowego CIT-8 za rok 2010 w związku ze skorzystaniem z ulgi na nowe technologie.

    Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy.

    Przepisy obowiązujące.

    Zgodnie z art. 18b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18, odlicza się wydatki poniesione przez podatnika na nabycie nowych technologii.

    Stosownie do treści art. 18b ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, za nowe technologie uważa się wiedzę technologiczną w postaci wartości niematerialnych i prawnych, w szczególności wyniki badań i prac rozwojowych, która umożliwia wytwarzanie nowych lub udoskonalanie wyrobów lub usług i która nie jest stosowana na świecie przez okres dłuższy niż ostatnich 5 lat, co potwierdza opinia niezależnej od podatnika jednostki naukowej w rozumieniu ustawy z dnia 8 października 2004 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. z 2008 r. Nr 169, poz. 1049) do 30 września 2010 r., a od 1 października 2010 r. w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. Nr 96, poz. 615).

    Zgodnie natomiast z treścią art. 18b ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podstawą ustalenia wielkości odliczenia jest kwota wydatków poniesionych przez podatnika na nabycie nowej technologii, uwzględnionych w wartości początkowej, w części, w jakiej została zapłacona podmiotowi uprawnionemu w roku podatkowym, w którym nową technologię wprowadzono do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych lub w roku następującym po tym roku, oraz w której nie została zwrócona podatnikowi w jakiejkolwiek formie.

    Z art. 18b ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wynika, iż w sytuacji, gdy podatnik dokonał przedpłat (zadatków) na poczet wydatków na nowe technologie w roku poprzedzającym rok, w którym wprowadził nową technologię do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, uznaje się je za poniesione w roku jej wprowadzenia do tej ewidencji.

    Stosownie do art. 18b ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, odliczenia związane z nabyciem nowej technologii nie mogą przekroczyć 50% kwoty ustalonej na podstawie art. 18b ust. 4 i 5.

    Jak wynika z art. 18b ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podatnik traci prawo do odliczeń związanych z nabyciem nowej technologii, jeżeli przed upływem trzech lat podatkowych licząc od końca roku podatkowego, w którym wprowadził nową technologię do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych:

    1. udzieli w jakiejkolwiek formie lub części innym podmiotom prawa do nowej technologii; nie dotyczy to przeniesienia prawa w wyniku przekształcenia formy prawnej oraz łączenia lub podziału dotychczasowych przedsiębiorców - dokonywanych na podstawie przepisów Kodeksu spółek handlowych, albo
    2. zostanie ogłoszona jego upadłość obejmująca likwidację majątku, lub zostanie postawiony w stan likwidacji, albo
    3. otrzyma zwrot wydatków na tę technologię w jakiejkolwiek formie.

    Biorąc pod uwagę powyższe warunki, podstawą ustalenia wielkości odliczenia jest kwota wydatków:

    1. uwzględnionych w wartości początkowej;
    2. poniesionych przez podatnika na nabycie nowej technologii;
    3. poniesionych w roku podatkowym poprzedzającym rok, w którym wprowadzono nową technologię do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, jak również zapłaconych w roku podatkowym, w którym nową technologię wprowadzono do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych lub w roku następującym po tym roku, oraz
    4. w której nie została zwrócona podatnikowi w jakiejkolwiek formie.

    Wskazane przez ustawodawcę warunki umożliwiające odliczenie od podstawy opodatkowania wydatków na nabycie nowych technologii muszą być spełnione kumulatywnie, aby podatnik mógł skorzystać z preferencji podatkowych przewidzianych w art. 18b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

    W powyższym kontekście, Spółka zwraca uwagę, iż zgodnie z art. 75 § 1 Ordynacji podatkowej, jeżeli podatnik kwestionuje zasadność pobrania przez płatnika podatku albo wysokość pobranego podatku, może złożyć wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku.

    Jak wynika z art. 75 § 2 oraz art. 75 § 2 pkt 1 lit. a Ordynacji podatkowej, prawo do złożenia wniosku o stwierdzenie nadpłaty przysługuje podatnikom, którzy w zeznaniach podatkowych wykazali zobowiązanie podatkowe nienależne lub w wysokości większej od należnej i wpłacili zadeklarowany podatek albo wykazali nadpłatę w wysokości mniejszej od należnej.

    Zgodnie natomiast z art. 75 § 3 Ordynacji podatkowej, podatnik, płatnik lub inkasent równocześnie z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty są obowiązani złożyć skorygowane zeznanie (deklarację).

    System IT.

    W ocenie Spółki, wdrożenie Systemu IT umożliwiło wytwarzanie nowych lub udoskonalanie usług w porównaniu do stanu przed ich wdrożeniem. Powyższy standard Systemu IT, jako nowej technologii w rozumieniu art. 18b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych został potwierdzony opinią niezależnej od Spółki jednostki naukowej w rozumieniu ustawy z dnia 8 października 2004 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. z 2008 r. Nr 169, poz. 1049), a od 1 października 2010 r. w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. Nr 96, poz. 615).

    W zaprezentowanym stanie faktycznym prawa do rozwiązań technologicznych w postaci opisanego Systemu IT stanowią dla Spółki wartości niematerialne i prawne w świetle przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, co jest jednym z warunków do uznania danej wiedzy technologicznej za nową technologię w rozumieniu tej ustawy.

    Jak wynika z literalnej interpretacji art. 18b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ugruntowanej praktyki organów podatkowych, licencje na oprogramowanie komputerowe, które zostały wprowadzone przez podatnika do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, mogą być podstawą do skorzystania z preferencji podatkowej wynikającej z ulgi technologicznej, pod warunkiem wystawienia Pozytywnych Opinii jednostki naukowej.

    Powyższe potwierdza interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z 10 września 2009 r. (sygn. IPPB5/423-330/09-5/AM), który uznał, że podatnikowi przysługuje prawo do dokonania korekty deklaracji i odliczenia 50% kosztów poniesionych na nowe technologie w postaci licencji do programu komputerowego.

    Analogiczny pogląd zaprezentował również Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji indywidualnej z dnia 25 marca 2010 r. (sygn. ILPB3/423-29/10-2/AP) potwierdzając stanowisko, iż podatnik będzie mógł skorzystać z prawa do odliczenia od podstawy opodatkowania 50% wydatków poniesionych na nabycie nowych technologii w postaci wartości niematerialnej i prawnej, jaką stanowi system usprawniający procesy biznesowe.

    Natomiast w interpretacji indywidualnej z dnia 19 stycznia 2011 r. (sygn. ILPB3/423-858/10-2/EK) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu potwierdził stanowisko wnioskodawcy, że w momencie niezastosowania odliczenia w roku, w którym odliczenie przysługiwało, w celu skorzystania z prawa do odliczenia ulgi technologicznej, podatnik może złożyć korektę deklaracji za rok, w którym to odliczenie przysługiwało, z zastrzeżeniem, że spełnione zostały wszystkie warunki niezbędne do zastosowania ulgi, o której mowa w art. 18b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i nie upłynął termin przedawnienia zobowiązania podatkowego.

    Biorąc pod uwagę powyższe okoliczności, w opisanym przez Spółkę stanie faktycznym, przy założeniu, iż uzyskana zostanie Pozytywna Opinia jednostki naukowej, zdaniem Spółki, spełnione zostaną wszystkie niezbędne przesłanki determinujące możliwość skorzystania z ulgi technologicznej.

    Jednocześnie, Spółka pragnie podkreślić, iż nie zaistniały okoliczności, wymienione przez ustawodawcę w art. 18b ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, które powodują definitywną utratę prawa do skorzystania z ulgi technologicznej.

    W szczególności, Spółka pragnie wskazać, że w przedstawionym we wniosku stanie faktycznym nie znajdzie zastosowania przepis art. 18b ust. 8 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zgodnie z którym podatnik traci prawo do odliczeń związanych z nabyciem nowej technologii, jeżeli przed upływem trzech lat podatkowych licząc od końca roku podatkowego, w którym wprowadził nową technologię do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych udzieli w jakiejkolwiek formie lub części innym podmiotom prawa do nowej technologii.

    Spółka zwraca uwagę, że udzielenie przez Spółkę prawa do korzystania z Systemu IT na rzecz X stanowiło konsekwencję podziału Spółki poprzez wydzielenie z Jej struktur Oddziału i przeniesienie go na istniejącą spółkę z Grupy na podstawie odpowiednich przepisów Kodeksu spółek handlowych. Taka sytuacja została wprost przewidziana przez ustawodawcę (art. 18b ust. 8 pkt 1 in fine ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych) jako szczególny przypadek, kiedy nie następuje utrata prawa do ulgi, pomimo przeniesienia prawa do nowej technologii na rzecz innego podmiotu.

    Ponadto, nie została ogłoszona upadłość Spółki obejmująca likwidację majątku oraz nie została postawiona w stan likwidacji, a Wydatki na nabycie nowej technologii zostały efektywnie poniesione, tj. nie zostały Spółce zwrócone w jakiejkolwiek formie.

    Spółka stoi na stanowisku, iż będzie uprawniona do odliczenia za rok podatkowy, w którym System IT wprowadzono do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, Wydatków z tytułu nabycia nowych technologii zapłaconych w rok poprzedzającym wprowadzenie do ewidencji. W uznaniu Spółki, Wydatki tej kategorii należy zakwalifikować jako przedpłaty (zadatki) w rozumieniu art. 18b ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, które podlegają odliczeniu w roku podatkowym wprowadzenia Systemu IT do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.

    Prawidłowość powyżej zaprezentowanego toku argumentacji została potwierdzona w interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 22 marca 2010 r. (sygn. ILPB3/423-1177/09-5/ŁM).

    Biorąc pod uwagę powyższe - zdaniem Spółki - zważywszy, że Spółka uzyskała Pozytywną Opinię niezależnej od Spółki jednostki naukowej, będzie Jej przysługiwać prawo do skorzystania z ulgi na nowe technologie, o której mowa w art. 18b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych poprzez odliczenie od podstawy opodatkowania w roku podatkowym, w którym System IT został wprowadzony do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych - wydatków na nabycie wskazanego wyżej Systemu IT do kwoty stanowiącej 50% Wydatków uwzględnionych w jego wartości początkowej i zapłaconych podmiotowi uprawnionemu w tym roku podatkowym oraz w roku poprzedzającym ten rok podatkowy.

    W konsekwencji, Spółka będzie uprawniona do złożenia na podstawie art. 75 § 1 w zw. z art. 75 § 2 pkt 1 lit. a oraz art. 75 § 3 Ordynacji podatkowej, wniosku o stwierdzenie nadpłaty wraz z korektą zeznania podatkowego CIT-8 za rok 2010 w związku ze skorzystaniem z ulgi na nowe technologie.

    W związku z powyższym, Spółka wnosi o potwierdzenie prawidłowości stanowiska przedstawionego na wstępie.

    W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

    Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

    W odniesieniu do powołanych przez Spółkę interpretacji stwierdzić należy, że zapadły one w indywidualnych sprawach i nie są wiążące dla organu wydającego przedmiotową interpretację.

    Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

    Jednocześnie nadmienia się, iż wniosek Spółki w zakresie zdarzenia przyszłego został rozpatrzony interpretacją indywidualną z dnia 31 października 2011 r. znak ILPB3/423-353/11-3/MM.

    Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

    Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

    Referencje

    ILPB3/423-353/11-3/MM, interpretacja indywidualna

    Wniosek ORD-IN

    Treść w pliku PDF

    Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu