1. Czy dotacja otrzymana przez Spółkę ze środków EIT za pośrednictwem Climate KIC korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na p... - Interpretacja - ILPB3/423-285/13-4/JG

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 30.09.2013, sygn. ILPB3/423-285/13-4/JG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu

Temat interpretacji

1. Czy dotacja otrzymana przez Spółkę ze środków EIT za pośrednictwem Climate KIC korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2. Czy koszty sfinansowane z otrzymanej dotacji należy wyłączyć z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawione we wniosku 10 czerwca 2012 r. (data wpływu 17 czerwca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych:

  • w części dotyczącej kwalifikacji podatkowej zwróconej nadwyżki dotacji jest nieprawidłowe,
  • w pozostałym zakresie jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 czerwca 2013 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z 10 września 2013 r. (data wpływu 16 września 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia przedmiotowego oraz kosztów uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka jest partnerem stowarzyszonym w ramach jednej z tzw. Wspólnot Wiedzy i Innowacji (Knowledge and Innovation Communities KIC) - Climate KIC. Poszczególne Wspólnoty Wiedzy i Innowacji (dalej: KIC), w tym również Climate KIC zostały wybrane przez Europejski Instytut Innowacji i Technologii (dalej: EIT), dla osiągnięcia jego celów. Z kolei, EIT został powołany na mocy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 294/2008 (dalej: Rozporządzenie), jako organ Unii Europejskiej. Powyższe Rozporządzenie definiuje również KIC jako niezależne partnerstwo instytucji szkolnictwa wyższego, instytucji badawczych, przedsiębiorstw i innych zainteresowanych stron w procesie innowacji istniejące w postaci strategicznej sieci współpracy opartej na wspólnym średnio- i długookresowym planowaniu innowacji dla osiągnięcia celów EIT, niezależnie od swojej formy prawnej.

Climate KIC (Klimatyczny-KIC), którego partnerem jest Spółka to wspólnota skoncentrowana na przeciwdziałaniu i adaptacji zmian klimatycznych. Powyższe działania mają służyć powstaniu platformy rozwoju nowej ekonomii na bazie założeń niskowęglowych.

Na mocy umów pomiędzy EIT oraz Climate KIC, w tym na podstawie Umowy Ramowej o Współpracy (Framework Partnership Agreement) oraz będącej jej wykonaniem Umowy o Dotację na rok 2012 (Grant Agreement 2012) EIT przyznało Climate KIC dotację na realizację zadań opisanych w biznes planie KIC na 2012 r. (the KIC Business Plan 2012). Wśród zadań, na które przyznana została dotacja przez EIT uwzględnione zostało zorganizowanie konferencji (). Realizację tego zadania powierzono dwóm partnerom lokalnym Climate KIC, w tym Spółce. Ustalono, iż przedmiotowa konferencja zostanie zorganizowana w dniach () grudnia 2012 r. w (), którego właścicielem jest Spółka.

Zgodnie z założeniami, Spółka otrzymała za pośrednictwem Climate KIC dotację sfinansowaną w pełni ze środków EIT na realizację powyższego zadania. Przedmiotowa dotacja została przekazana Spółce z góry (tj. przed organizacją konferencji) na pokrycie ustalonych kosztów niezbędnych do poniesienia przez Spółkę w związku z realizacją powyższego zadania.

W powyższym stanie faktycznym, Spółka zainteresowana jest ustaleniem prawidłowego sposobu rozliczenia otrzymanej dotacji dla celów podatku dochodowego od osób prawnych, w szczególności potwierdzeniem prawidłowej kwalifikacji otrzymanych w ramach dotacji środków pieniężnych, jak również prawidłową kwalifikacją kosztów sfinansowanych z otrzymanej dotacji.

W piśmie uzupełniającym z dnia 10 września 2013 r. (data wpływu 16 września 2013 r.) Wnioskodawca doprecyzował opisany we wniosku stan faktyczny o poniższe informacje.

1. Przepisy prawa na podstawie których przyznano Spółce dotację.

Spółka otrzymała przedmiotową dotację jako partner stowarzyszony w ramach jednej z tzw. Wspólnot Wiedzy i Innowacji (Knowledge and Innovation Communities - KIC) - Climate KIC. Z kolei Climate KIC - jako partnerstwo - otrzymał powyższą dotację od Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (dalej: EIT) na podstawie stosownych umów wskazanych we wniosku, tj. na mocy umów pomiędzy EIT oraz Climate KIC, w tym na podstawie Umowy Ramowej o Współpracy (Framework Partnership Agreement) oraz będącej jej wykonaniem Umowy o Dotację na rok 2012 (Grant Agreement 2012). Podsumowując, bezpośrednią podstawą do otrzymania dotacji przez Spółkę były stosowne umowy powołane powyżej, a nie przepisy prawa.

2. Podmiot będący bezpośrednim beneficjentem dotacji.

W zakresie sposobu realizacji płatności związanych z otrzymaną dotacją, środki pieniężne z tytułu dotacji są przelewane przez EIT na rachunek bankowy Climate KIC, natomiast Climate KIC przekazuje je dalej do finalnego beneficjenta dotacji - tj. odpowiedniego partnera KIC (w tym przypadku Spółki).

W świetle powyższych wyjaśnień, w rozumieniu Spółki, to Ona jest beneficjentem dotacji, natomiast Climate KIC jest jedynie podmiotem dystrybuującym Spółce dotację.

Za powyższym rozumieniem, może świadczyć - w opinii Spółki - m.in. zapis art. 5.1. powołanej już Umowy o Dotację na rok 2012 (Grant Agreement 2012), zgodnie z którym każdy partner KIC jest odpowiedzialny za swoje zobowiązania względem EIT. Zdaniem Spółki, skoro to partner KIC jest odpowiedzialny finansowo bezpośrednio wobec EIT, to Climate KIC nie może być uznany za beneficjenta dotacji, a jedynie za podmiot ją dystrybuujący do swoich członków realizujących odpowiednie zadania dofinansowane dotacjami z EIT.

3. Rozumienie zwrotów użytych przez Spółkę.

Spółka jest partnerem stowarzyszonym w ramach Climate KIC.

Climate KIC to jedno z powołanych przez EIT niezależnych partnerstw instytucji szkolnictwa wyższego, instytucji badawczych, przedsiębiorstw i innych zainteresowanych stron w procesie innowacji istniejące w postaci strategicznej sieci współpracy opartej na wspólnym średnio- i długookresowym planowaniu innowacji dla osiągnięcia celów EIT, niezależnie od swojej formy prawnej. Climate KIC jako partnerstwo posiada swoich członków. Spółka jest jednym z takich członków partnerstwa, jakim jest Climate KIC. Climate KIC zrzesza dwa rodzaje członków - głównych członków oraz członków stowarzyszonych. Rodzaj członkostwa zależy od realizowanej funkcji oraz zadań w ramach Climate KIC. Członkowie stowarzyszeni, a więc m.in. Spółka realizują m.in. zadania związane z działaniami innowacyjnymi, edukacyjnymi i przedsiębiorczymi. Lista członków Climate KIC jest dostępna m.in. na stronie internetowej Climate KIC pod adresem: http://www.climate-kic.org/about/our-community.

Spółka otrzymała dotację ze środków EIT za pośrednictwem Climate KIC.

Wyjaśnienia w tym zakresie zostały przedstawione w głównej mierze w punkcie 2 uzupełnienia Spółki. Powyższe sformułowanie wynika ze sposobu dystrybucji dotacji przyznawanej przez EIT, gdzie Climate KIC jest podmiotem dystrybuującym środki finansowe z dotacji od EIT do swoich partnerów.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

  1. Czy dotacja otrzymana przez Spółkę ze środków EIT za pośrednictwem Climate KIC korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych...
  2. Czy koszty sfinansowane z otrzymanej dotacji należy wyłączyć z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych...

Stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1.

Dotacja otrzymana przez Spółkę ze środków EIT za pośrednictwem Climate KIC korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Zgodnie z powołanym przepisem wolne od podatku są dochody uzyskane przez podatników od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych, pochodzące ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym także ze środków z programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów Rzeczypospolitej Polskiej, właściwego ministra, agencje rządowe lub agencje wykonawcze; w tym również w przypadkach gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej na rzecz podmiotów, którym służyć ma ta pomoc.

Zdaniem Spółki, otrzymana dotacja spełnia kryteria przewidziane w powyższym przepisie, niezbędne do zwolnienia jej z podatku dochodowego od osób prawnych.

Źródło dotacji.

Powołany przepis wymaga, aby dochód zwolniony na jego mocy został uzyskany m.in. od organizacji międzynarodowej. W przypadku opisanym w stanie faktycznym dochód, który Spółka otrzymała pochodzi od EIT, a więc organu organizacji międzynarodowej, jaką jest Unia Europejska. W konsekwencji, spełniony jest warunek dotyczący źródła otrzymanej dotacji.

Bezzwrotny charakter pomocy.

W omawianym przypadku spełniony jest również warunek, zgodnie z którym otrzymana przez Spółkę dotacja musi pochodzić ze środków bezzwrotnej pomocy. Spółka otrzymała powyższą dotację jako pomoc na realizację zadania, jakim była współorganizacja przedmiotowej konferencji Climate KIC.

Środki finansowe zostały przekazane Spółce na zasadzie prefinansowania w oparciu o budżetowane wydatki oraz koszty. W zakresie, w jakim przyznana dotacja pokryła rzeczywiście poniesione koszty i wydatki, zaakceptowane finalnie do dofinansowania, otrzymana dotacja ma charakter bezzwrotny. Co prawda, z uwagi na wybrany sposób wypłaty dotacji, zakładający przekazanie Spółce środków pieniężnych na zasadzie prefinansowania, w oparciu o wydatki budżetowane, finalnie Spółka zwróci nadwyżkę otrzymanej zaliczki na poczet dotacji ponad finalnie ustaloną kwotę dotacji, jednakże pozostanie to bez wpływu na bezzwrotny charakter samej dotacji. Natomiast, w odniesieniu do powyższej nadwyżki, z uwagi na jej tymczasowy charakter oraz konieczność zwrotu, Spółka stoi na stanowisku, iż nie będzie ona stanowiła przychodu Spółki.

Sposób przyznania.

Zdaniem Spółki, w omawianym przypadku, spełniona jest również przesłanka, zgodnie z którą przekazanie środków ma być dokonane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej. Otrzymana dotacja została Spółce przekazana za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków z bezzwrotnej pomocy zagranicznej, jakim jest Climate KIC na mocy powołanych w opisie stanu faktycznego umów zawartych pomiędzy EIT a Climate KIC.

W związku z powyższym, zdaniem Spółki, otrzymana dotacja spełnia kryteria niezbędne do zwolnienia jej z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Praktyka interpretacyjna Ministra Finansów.

Spółka pragnie również zwrócić uwagę, iż w podobnym stanie faktycznym, na podstawie analogicznego przepisu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, Minister Finansów zajął stanowisko zbieżne z tym, jakie prezentuje Spółka w niniejszym wniosku.

W szczególności, w interpretacji indywidualnej z 14 grudnia 2012 r. wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi w imieniu Ministra Finansów (sygn. IPTPB1/415-498/12-6/DS), uznano, iż: Ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku wynika, iż Wnioskodawczyni w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej, bierze udział w projekcie finansowanym przez Europejski Instytut Innowacji i Technologii. (...) KIC InnoEnergy, na podstawie umowy dotacji zawartej z Europejskim Instytutem Innowacji i Technologii (EIT), przesłał do Wnioskodawczyni środki pochodzące bezpośrednio z EIT na sfinansowanie udziału w projekcie badawczym. Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, iż dotacja otrzymana przez Wnioskodawczynię z Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii, na badania naukowe realizowane w ramach projektu BIOIMMERSE, stanowi przychód z prowadzonej przez Wnioskodawczynię pozarolniczej działalności gospodarczej, korzystający ze zwolnienia od opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 2.

Koszty sfinansowane z otrzymanej dotacji powinny zostać wyłączone z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako koszty bezpośrednio sfinansowane z dochodu, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 23 tej ustawy.

Zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 58 powyższej ustawy, nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków i kosztów bezpośrednio sfinansowanych z dochodów (przychodów), o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 14a, 23, 24, 42, 47, 48, 52 i 53, lub ze środków, o których mowa w art. 33 ust. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Konsekwencją przyjęcia przez Spółkę, iż otrzymana przez Nią dotacja korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 23 ww. ustawy, powinno być uznanie, iż koszty i wydatki bezpośrednio sfinansowane z otrzymanej dotacji nie stanowią kosztów uzyskania przychodów.

Mechanizm ustalania kwoty otrzymanego przez Spółkę dofinansowania w formie dotacji przewidywał przyznanie Spółce środków na pokrycie kosztów zgłoszonych przez Spółkę jako koszty kwalifikujące się do objęcia przedmiotowym wsparciem. W konsekwencji, zdaniem Spółki, wydatki i koszty zgłoszone do objęcia dotacją należy uznać za bezpośrednio sfinansowane z otrzymanej dotacji.

W związku z powyższym, jeżeli odpowiedź na pierwsze z pytań Spółki będzie twierdząca, przedmiotowe wydatki i koszty nie będą mogły być uznane za koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W świetle powyższego Spółka wnosi o potwierdzenie prawidłowości przedstawionego przez Nią stanowiska.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za:

  • nieprawidłowe w części dotyczącej kwalifikacji podatkowej zwróconej nadwyżki dotacji,
  • prawidłowe w pozostałym zakresie.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 ze zm.), przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne w tym również różnice kursowe.

W świetle ww. przepisu otrzymana dotacja - co do zasady - stanowi przychód dla celów podatku dochodowego od osób prawnych.

Przepis art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wskazuje jednakże, że wolne od podatku są dochody uzyskane przez podatników od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych, pochodzące ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym także ze środków z programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów Rzeczypospolitej Polskiej, właściwego ministra, agencje rządowe lub agencje wykonawcze; w tym również w przypadkach gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej na rzecz podmiotów, którym służyć ma ta pomoc.

Powołana wyżej regulacja stanowi więc jednoznacznie, że zakresem zwolnienia z opodatkowania objęte są dochody podmiotów, którym przyznano środki bezzwrotnej pomocy i które otrzymują wspomniane środki bezpośrednio lub pośrednio (za pośrednictwem upoważnionego podmiotu) od wymienionych w nim instytucji i organizacji międzynarodowych.

Jak wynika z opisanego przez Wnioskodawcę stanu faktycznego, Spółka jako beneficjent otrzymała za pośrednictwem podmiotu dystrybuującego Climate KIC dotację sfinansowaną w pełni ze środków EIT (organu organizacji międzynarodowej) na realizację zadania współorganizacji konferencji. Podstawą przyznania dotacji były umowy zawarte pomiędzy EIT oraz Climate KIC, w tym na podstawie Umowy Ramowej o Współpracy (Framework Partnership Agreement) oraz będącej jej wykonaniem Umowy o Dotację na rok 2012 (Grant Agreement 2012). Przedmiotowa dotacja jak wskazał Wnioskodawca ma charakter bezzwrotny.

Odnosząc zatem powyższe do powołanych regulacji podatkowych, stwierdzić należy, że dotacja otrzymana przez Wnioskodawcę korzysta ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Jednocześnie tut. Organ nie podziela stanowiska Wnioskodawcy, że nadwyżka z tytułu otrzymanej zaliczki na poczet dotacji ponad finalnie ustaloną kwotę tej dotacji, którą Spółka zwróci nie będzie stanowiła przychodu Spółki korzystającego ze zwolnienia.

Jak bowiem wykazano powyżej, otrzymana dotacja w całości stanowi mocą art. 12 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy przychód podatkowy w dacie jej otrzymania i korzysta ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy.

Zatem ewentualny zwrot części otrzymanej dotacji w terminie późniejszym nie wywołuje skutków takich, że nadwyżka nie stanowi przychodu zwolnionego z opodatkowania dla Spółki, a zwolnieniu podlega jedynie ta część, która zostanie zatrzymana (wykorzystana). W dacie wpływu dotacji nie jest bowiem znana wysokość zwrotu niewykorzystanej dotacji. W konsekwencji, stwierdzić więc należy, że w momencie otrzymania dotacji całość otrzymanej kwoty stanowi przychód i podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Z tej to przyczyny, stanowisko Wnioskodawcy w wyżej omawianym zakresie uznano za nieprawidłowe.

Ustosunkowując się natomiast do kwestii dotyczącej kosztów uzyskania przychodów, zauważyć w pierwszej kolejności należy, że w przypadku, gdy dane dochody są zwolnione z opodatkowania, to wydatki sfinansowane z tych źródeł nie mogą stanowić kosztów uzyskania przychodów.

Powyższe na gruncie rozpoznawanej sprawy wynika wprost z art. art. 16 ust. 1 pkt 58 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zgodnie z którym nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków i kosztów bezpośrednio sfinansowanych z dochodów (przychodów), o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 14a, 23, 24, 42, 47, 48, 52 i 53, lub ze środków, o których mowa w art. 33 ust. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Mając zatem na uwadze fakt, że opisana we wniosku dotacja korzysta ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, to wydatki bezpośrednio sfinansowane z otrzymanej przez Wnioskodawcę dotacji nie będą stanowić kosztów uzyskania przychodów.

Tym samym, przedmiotowe wydatki zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 58 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, nie mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodów Spółki.

Jednocześnie nadmienia się, iż postępowanie w sprawie interpretacji indywidualnych jest postępowaniem szczególnym i w tym sensie ograniczonym np. w stosunku do postępowania podatkowego i kontrolnego, że nie może obejmować postępowania dowodowego. Powyższe wynika wprost z unormowania zawartego w art. 14h ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.), który stanowi, iż w sprawach dotyczących interpretacji indywidualnej stosuje się odpowiednio przepisy art. 120, art. 121 § 1, art. 125, art. 129, art. 130, art. 135-137, art. 140, art. 143, art. 165a, art. 168, art. 169 § 1-2, art. 170 i art. 171 oraz przepisy rozdziału 5, 6, 10 i 23 działu IV. W powołanym przepisie ustawodawca nie wymienia postępowania dowodowego, które regulują przepisy rozdziału 11 działu IV Ordynacji podatkowej.

I tak, w świetle powyższego, w procesie wydawania interpretacji indywidualnych właściwy organ nie dokonuje żadnych własnych ustaleń w ramach postępowania dowodowego, ale przedstawia wyłącznie ocenę stanowiska wnioskodawcy na tle przedstawionego przez niego stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Innymi słowy, podane przez wnioskodawcę fakty nie podlegają weryfikacji ani konfrontacji z dokumentami źródłowymi, ponieważ w oparciu o wydaną w indywidualnej sprawie interpretację, wnioskodawca uzyskuje jedynie informację o poglądzie organu w konkretnej, przedstawionej we wniosku sprawie.

Z kolei w odniesieniu do powołanej przez Spółkę interpretacji indywidualnej, stwierdzić należy, iż jest ona rozstrzygnięciem wydanym w konkretnej sprawie, osadzonej w określonym stanie faktycznym i tylko do niego się odnoszącym, w związku z tym nie ma mocy powszechnie obowiązującego prawa.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Wniosek ORD-IN (PDF)

Treść w pliku PDF 3 MB

Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu